Telefonom do dobrog roditeljskog saveta

J. Ž. S.

12. 05. 2016. u 15:45

Samo nekoliko dana od otvaranja, savetodavna roditeljska linija primila je više stotina poziva majki i očeva koji imaju neki problem ili dilemu u vaspitanju svojih naslednika

Телефоном до доброг родитељског савета

SAMO nekoliko dana od otvaranja, savetodavna roditeljska linija primila je više stotina poziva majki i očeva koji imaju neki problem ili dilemu u vaspitanju svojih naslednika. Koliko je veliko interesovanje govori i podatak da besplatni telefonski broj 0800 007 000 okrenu čak i roditelji čija deca imaju i više od 30 godina.

Kako objašnjava Željka Burgund, rukovodilac savetodavne roditeljske linije ciljna grupa im je običan građanin, koji je istovremeno i dobar roditelj.

- To ne moraju da budu psihoterapeutski razgovori, već je roditeljima potrebno samo da ih neko sasluša i potvrdi im "da, tako treba, dobro ste postupili". Nema tu nikakvog recepta.

Linija je dostupna svima i svako može da kaže svoj problem. Otvorena je vanbudžetskim sredstvima, a pritom je besplatna i poverljiva i roditelji neće morati da se predstave kada pozovu.

Desetogodišnje iskustvo sa SOS Dečjom linijom koja godišnje primi i više od 14.000 poziva navela je nadležne da pokrenu i roditeljski servis.

- Između 10 i 20 odsto poziva na dečji telefon dolazili su od starijih, roditelja, komšija ili rođaka i pitanja su se ticala dece - kaže Burgund. - Kada smo radili anketu po školama jedno od pitanja, na koje je većina pozitivno odgovorila, bilo je da li bi trebalo pokrenuti servis koji će se baviti vaspitanjem dece.

RADE ŠEST DANA U NEDELjI

LINIJA za roditelje radi od 17 do 20 sati, šest dana u nedelji, a zamišljena je kao pilot projekat koji će trajati dve godine. Sada je sve još u pripremnoj fazi, radi jedan stručnjak na jednoj liniji, a od 1. juna postaće pravi servis sa mnogo više savetodavaca.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)