Orao kao mig
08. 04. 2016. u 20:00
Radi se na projektu modernizacije domaćeg bombardera. Moći će da učestvuje u zaštiti vazdušnog prostora
"Orao" će biti efikasniji i u svojoj osnovnoj ulozi - dejstvu po ciljevima na zemlji Foto Nikola Fifić
U SISTEM borbenog dežurstva protivvazduhoplovne odbrane Srbije uskoro bi mogao da bude uključen i bombarder "orao". Ministarstvo odbrane radi na projektu modernizacije ovog aviona, kako bi mogao da obavlja i druge zadatke.
Nova varijanta "orla" svoju premijeru imala je na otvaranju hangara na Aerodromu Batajnica, gde je prikazan demonstrator usavršene verzije ovog aviona. Na njemu su se našle laserske vođene bombe, kao i savremene rakete vazduh-zemlja i vazduh-vazduh. "Orao" je dobio i nosače za vešanje raketa na krajevima krila, kao i elemente nove opreme za izviđanje.
Da bi "orao" uskoro mogao da se nađe i u drugim ulogama, potvrđuje pomoćnik ministra odbrane Nenad Miloradović. Projekat modernizacije počeo je nedavno, a za godinu dana će biti okončana potrebna ispitivanja.
- Ispituje se mogućnost da modernizovani "orao" bude uključen u misije zaštite vazdušnog prostora - kaže Miloradović. - U njegovu novu verziju integrisane su zato rakete R-60 tipa vazduh-vazduh.
Pomoćnik ministra odbrane, međutim, ukazuje da je osnovni cilj modernizacije "orla" unapređenje performansi ovog aviona za za njegovu osnovnu namenu - dejstvo po ciljevima na zemlji. Otud se istovremeno sa modernizacijom aviona radi i na razvoju dve nove vrste vođenih raketa.
- Modernizacija podrazumeva ugradnju naprednog navigacijskog sistema koji će pružiti mogućnost prilaska cilju na maloj visini i lansiranje vođenih ubojnih sredstava van dometa bliske PVO, kao i efikasno uništenje mete - objašnjava Miloradović. - Dobiće novi kokpit i nove vrste vazduhoplovnog naoružanja. Sastavni deo projekta je i ugradnja nove opreme za izviđanje.
Pokušaj da se ovoj letelici udahne novi život sastavni je deo strategije vojnog vrha da izvuče maksimum iz kapaciteta postojećih letelica. Ukoliko istraživanja pokažu opravdanost ovog projekta, "orao" bi mogao da priskoči "migovima" u zaštiti neba. Životni vek "migu 29" pridužen je 2008. godine u Rusiji, a remont dvosedih "dvadesetjedinica" obavljen je u Vazduhoplovnom zavodu "Moma Stanojlović".
- Remont postojećih aviona bio nam je prioritet prethodnih nekoliko godina - kaže komandant RV i PVO Vojske Srbije Ranko Živak. Vojska Srbije raspolaže sa više od 20 letelica "orao", ali su one u različitim fazama životnog veka. Do 2014.remontovano je osam aviona, ali je 241. lovačko-bombarderska eskadrila "Tigrovi" obično letela sa svega pet ovih letelica. Problem koji je prethodnih godina opterećivao korišćenje ovih aviona jeste i otežano snabdevanje rezervnim delovima, zbog čega su remonti trajali više godina.
.jpg)
TRANSPORTER
KA Rusiji na remont uskoro će poleteti i transportni avion "An-26", koji trenutno čeka samo dozvolu za prelet. Najvažniji motiv za produženje resursa je namera da "anuška" ubuduće kao logistička podrška bude stavljena na raspolaganje srpskim plavim šlemovima, koji su u mirovnim operacijama širom sveta.
.jpg)
DVA DOMAĆA DRONA
VS će već do kraja godine biti pojačan i domaćom bespilotnom letelicom "vrabac", čiji je razvoj u poslednjoj fazi.
- "Vrabac" će već za mesec dana biti upućen u Tehničko-opitni centar, gde će biti obavljena završna ispitivanja pre uvođenja u naoružanje - kaže načelnik Uprave za odbrambene tehnologije Ministarstva odbrane general-major Bojan Zrnić. - Letelica "pegaz" prešla je polovinu razvojnog puta, a završno ispitivanje planirano je za 2017. godinu.
Vojni inženjeri završili su rad na projketu zemljaske kontrolne stanice "pegaza", a javnosti je prvi put predstavljena naoružana varijanta ove bespilotne letelice.
hahah
08.04.2016. 20:21
hahaha pa koga zavaravamo? Još jedna predizborna fora!
Која смејурија од РВ. "Орао" се показао као непоуздан и док је био у "року трајања", пилоти су имали милион замерки, а сада од бабе девојка и од бомбардера ловац. Власт би требало да стисне петљу и одреши кесу, треба нам неколико јефтиних вишенаменских авиона, половни Ф 18 би за неко време решили ствар, вишенаменски су и нису далеко испред Мигова у технолошком смислу, па преобука не би била захтевна. Јесу америчке производње, али кад их купимо то ће бити СРПСКИ авиони и служиће Србији.
@Србистанац - A ti se vidim razumeš u to .Kažeš f18 za našu zemlju .Kao kad bi šleperom razvozio hleb po gradu.A o obuci da ne govorimo
@Србистанац - visrnamenski f18 je kanta krsetina sa oko 200 milion dolara preskupa. SU30 je daleko bolji i sa 40 milion dolara i daleko jeftiniji. Samo Srbiji netrebaju visenamenski avioni nego samo S400. sa S300 I S400 mogli bi bez brige unistiti pretnju terorista u Pristini i povratiti od NATO okupiranu teritoriju.
@Србистанац - Tačno tako., nebo se čuva sa zemlje! Hoćemo S400, minimalno S300!!!
Komentari (90)