Skuplja putarina od 1. februara za 10 odsto

Tanjug

17. 01. 2016. u 09:31

Od 1. februara će putarina na auto-putevima u Srbiji poskupeti za 10 odsto, a procenjuje se da će prihodi iznositi 19,1 milijardi dinara

Скупља путарина од 1. фебруара за 10 одсто

Od 1. februara će putarina na auto-putevima u Srbiji poskupeti za 10 odsto, a procenjuje se da će prihodi iznositi 19,1 milijardi dinara, saopštili su danas JP "Putevi Srbije".

U novom cenovniku, koji će "Putevi Srbije" predložiti Vladi Srbije, deonica Beograd-Niš će se umesto sadašnjih 730 dinara naplaćivati 800 dinara, umesto dosadašnjih 340 dinara za Beograd-Šid vozači će morati da izdvoje 370 dinara, dok će na primer za deonicu Beograd-Subotica putarina sa sadašnjih 290 dinara koštati 320.

Iz tog preduzeća poručuju da poskupljenje dolazi posle osam godina, pošto se cena putarine nije menjala od 2008. godine, dok su istovremeno rasle cene materijala, energenata i opreme koji se koriste za održavanje auto-puteva i ostalih puteva.

Prema rečima v.d direktora JP "Putevi Srbije" Zorana Drobnjaka, povećanje cene će tom preduzeću doneti 1,6 milijardi dinara više za održavanje puteva ove godine.

Tolika je procena povećanja prihoda od naplate putarina koji za 2015. godinu iznosi 16,6 milijardi dinara.

Procena je da će priliv od putarine u 2016. godini iznositi 19,1 milijardi dinara uključujući i prihode sa novoizgrađenih naplatnih stanica Preševo i deonice auto-puta od Siriga do Subotice.

"Novac prikupljen od putarine koristi se i koristiće se isključivo za auto-puteve u Srbiji", rekao je Drobnjak.

Drobnjak navodi i da Srbija za putnička vozila ima najnižu cenu putarine po pređenom kilometru u odnosu na ostale evropske zemlje koje koriste isti sistem naplate putarine.

Dok je putarina za deonicu Beograd-Niš dugu oko 240 kilometara oko 6,5 evra, nešto duža kilometraža od graničnog prelaza Batrovci do Zagreba od oko 300 kilometara vozače košta 16,5 evra.

Oni koji i samo prolaze kroz Sloveniju moraju da kupe nedeljnu vinjetu koja košta 15 evra za bilo koju kilometražu, prolazak kroz Austriju putničkim vozilom koštao bi ih 8,7 evra, dok dnevna vinjeta za prolazak bugarskim putevima košta 10 evra.

Tako je Srbija sa 0,03 evra po kilometru putarina duplo jeftinija u odnosu na Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku i Portugaliju gde iznosi 0,06 evra. U Turskoj to iznosi 0,039 evra, Grčkoj 0,045 evra, Italiji 0,05 evra, Španiji 0,085 evra, Francuskoj 0,095 evra.

Iako su kao mogući model naplate Srbiji ranije pominjane vinjete od toga se odustalo, jer se ovaj sistem pokazao kao nepravedan prema vozačima koji povremeno koriste kraće delove auto-puta i one koji su u tranzitu.

"Vinjete nisu opravdale prvobitne planove i očekivanja kod zemalja koje su ih uvele. Pokazao se gubitak u prihodu u odnosu na zatvoren sistem naplate putarine", rekao je Drobnjak.

Sistem naplate putarine po pređenom kilometru koji se primenjuje u Srbiji se po smernicama EU tretira kao pravedan sistem naplate putarine, navode "Putevi Srbije".

U Srbiji ima 670 km auto-puteva na kojima se naplaćuje putarina, a sredstva obezbeđena naplatom putarine ulažu se u održavanje 15.000 km državnih puteva prvog i drugog reda, dodaje se u saopštenju.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (10)

Vojislav

17.01.2016. 10:06

U kakvom su nam stanju putevi stanju putarina bi trebalo da pojeftini, ali izbori su mnogo skupa stvar.

rasa

17.01.2016. 10:11

Kakva lepe Lazi i obmane nase politike u Austriji drumarina 8.70 evra 15 dana voziti po autoputu Dan i noc. a u Srbiji samo Beograd- Nis 6.5evra.Tu sad vidimo ko je naj jevtiniji u okruzenju. Cista placka naroda i otimacina Putevi su nam ZLATNI.

VASKE

17.01.2016. 10:39

Pošto nisam upoznat, jel cena vazduha ostala ista, ili će se mešati vazduh sa ugljen-dioksidom a cena se neće menjati, pa ko preživi meka priča.

Vasilj

17.01.2016. 11:44

"Novac prikupljen od putarine koristi se i koristiće se isključivo za auto-puteve u Srbiji", rekao je Drobnjak. Kako to da su nasi autoputevi losiji od puteva u Nemackoj ili Austriji? A ima ih manje. Ako gospodine Drobnjak ne poznajemo tehnologiju pravljenja i remonta puteva, molim da se nasi inzenjeri edukuju u doticnim zemljama, da ne bude udarnih rupa ili slicno. Ako ima kraduckanja, gospodine Drobnjak, molim da se to obustavi. Ili da s tolerise, ako i Vi tako isto mislite.

odgovor je lak

17.01.2016. 12:50

@Vasilj - Zato što se kod nas skoro sav novac troši na plate zaposlenih u Putevima, a ne za održavanje i obnovu istih kao u svetu. A poslovi se daju rodbini i (partijskim) prijateljima koji ne odgovaraju za kvalitet obavljenog posla. Ponašaju se sa JP kao sa društvenom imovinom ranije - sledi propast.

Micko

17.01.2016. 15:53

Zasto Srbije ne uvede Vinjetu za putarinu? Mi koji zivimo u inostranstvu bi rado platili i tako pomogli da se odrzavaju i grade putevi u Srbiji. Naplata bi bila bolja i efikasnija, a gužve na naplatnim rampama bi nestale.

Lud ko struja

18.01.2016. 11:18

Da nase putarine su najmanje, al da vlada ne zaboravi i da su nam plate i penzije manje nego u regioni ne racunajuci Beograd.poz