Đeneral Draža nije zločinac!

V. Crnjanski Spasojević M. Veljković

14. 05. 2015. u 11:25

Viši sud u Beogradu okončao "suđenje veka" i vratio građanska prava komandantu jugoslovenske vojske u otadžbini i poništio presudu od 15. maja 1946. godine

Ђенерал Дража није злочинац!

Draža Mihailović

GENERAL Dragoljub Draža Mihailović, komandant Jugoslovenske vojske u otadžbini i ministar vojni u vladi Slobodana Jovanovića, rehabilitovan je u četvrtak odlukom Višeg suda u Beogradu!

Ovim činom ukinuta je presuda Vojnog veća od 15. maja 1946. godine, kojom se on osuđuje na smrt zbog veleizdaje, ratnih zločina i organizovanja bandi, i oduzimaju mu se sva građanska i druga prava, uključujući konfiskaciju imovine.

Đeneral se od četvrtka smatra neosuđivanim, a sa poništavanjem presude, poništene su i sve njene pravne posledice. Sve troje sudija Veća Višeg suda, kako saznajemo, glasalo je za rehabilitaciju, i to 69 godina pošto je Draža osuđen na smrt i izvršena egzekucija. Veće su činili predsednik Aleksandar Trešnjev, i sudije Predrag Vasić i Vukica Isakov.

- Dragoljub Mihailović lišen je života, ličnih i drugih prava iz političkih i ideoloških razloga - naveo je predsedavajući Trešnjev, obrazlažući presudu. - Ovo veće nije se bavilo time da li je Mihailović bio ratni zločinac ili nije, niti je to danas moguće pouzdano utvrditi. Bavili smo se isključivo pitanjem da li je imao fer i pravično suđenje i zaključili da nije, i da je sudska odluka unapred doneta u krugovima političara, a ne sudija. Od početka nije imao šansu i zato smo doneli odluku da bude rehabilitovan!

Predsedavajući je naveo niz činjenica kojima je tokom devet godina, koliko je trajao postupak rehabilitacije, dokazano da je suđenje bilo političko. Samim tim, po Zakonu o rehabilitaciji iz 2006. godine, stekli su se uslovi da komandantu JVuO posthumno budu vraćena sva oduzeta prava.

Između ostalog, sudija Trešnjev naveo je da je Draža uhapšen 13. marta 1946. godine i da tokom celog istražnog postupka, sve do četiri dana pred podizanje optužnice, nije imao pravo na advokata. Da je proces od početka bio pod paskom političara, jasno se vidi iz prepiske Aleksandra Rankovića, Slobodana Penezića Krcuna i Milovana Đilasa. Ranković je naložio da optužnica bude pogignuta 2. juna, a da suđenje počne 10. juna.


Tužilac Miloš Minić išao je u stan Milovana Đilasa na konsultacije o optužnici, a i Tito je lično izvršio pritisak na sud, govoreći pred izricanje presude protiv Dražinih advokata, od kojih je Dragiša Joksimović i sam dopao zatvora. Branioci su tokom postupka samo pet puta mogli da vide optuženog, u prisustvu vlasti.

Mihailoviću je bio onemogućen uvid u dokaze pre glavnog pretresa, kao i prikupljanje dokaza i saslušanje svedoka iz inostranstva koji su želeli da svedoče u njegovu korist. Kako je naveo Trešnjev, tužilaštvo je iskoristilo i tri falsifikovana pisma, od kojih je general dva navodno uputio Anti Paveliću i kardinalu Stepincu, a treće četničkim komandantima u Crnoj Gori, kojima navodno daje "zeleno svetlo" da čine zločine nad komunistima. Pisma su pisana u kuhinji Ozne, na blanko papirima sa generalovim potpisom.

- Mihailoviću nije sudilo nepristrasno sudsko veće, jer su ga činila tri visoka oficira, Dražini ideološki i ratni protivnici - istakao je sudija Trešnjev, i podsetio na atmosferu i pritiske koji su pratili suđenje veka, koje je od početka do kraja kreirano u Politbirou CK KPJ.

Mihailoviću presuda nikada nije uručena i nije imao pravo žalbe, već je 16. jula tražio pomilovanje, koje je odbijeno. Streljan je dan kasnije, a grob mu se do danas ne zna. Kako se čulo u završnoj reči, optužnica i iskazi svedoka imali su 2.755 strana, izneta su 702 dokaza i bila su 42 svedoka, da bi tužilaštvo predložilo još njih 25. Iz toga proizilazi da je odbrani bilo potrebno više od osam dana za spremanje, ali ih nisu dobili. Zahtev branilaca da se suđenje odloži za mesec dana proglašen je za reakcionaran.

Izvršna vlast i partijski organi su se mešali u svaku fazu, a Politbiro CK je raspravljao i o tome da li suđenje treba da bude javno ili tajno. Političari su određivali čak i koja imena i dokazi se smeju pominjati tokom suđenja. Ranković je pokušao da spreči da se optužnica dostavi advokatima, ali su ga Đilas i Krcun odgovorili. Đilas je kasnije izjavio da je Mihailović morao da bude streljan, da bi se izbeglo negodovanje u partizanskom pokretu.

- Sud nije odlučivao o rehabilitaciji Ravnogorskog pokreta i JVuO, jer je to već delimično učinjeno kada su pripadnicima Jugoslovenske vojske data boračka i socijalna prava - zaključio je sudija Trešnjev.

Odluka o rehabilitaciji izazvala je buran i dug aplauz. Rehabilitaciji đenerala prisustvovali su prestolonaslednik Aleksandar Karađorđević, lider SRS Vojislav Šešelj sa sinom i stranačkim funkcionerima, Damir Dokić, otac teniserke Jelene Dokić, čelnici "Obraza", predstavnici Ravnogorskog pokreta. Dokić i predstavnici "Obraza" bili su kivni jer ih je sudsko obezbeđenje podiglo sa sedišta da bi sele "Žene u crnom", od kojih je Staša Zajović imala pojačano obezbeđenje.

Za sve vreme suđenja ispred Palate pravde vodila se verbalna bitka između ravnogoraca i komunista, koje je delio policijski kordon. Ravnogorci su razvili zastave i transparente još oko 10 časova. Obučeni u crne uniforme, sa kapama i šubarama, spremno su čekali presudu. U prvom redu, ispred članova Skupštine ravnogorskog pokreta Topola našao se transparent sa natpisom "Budimo ljudi, Ravna gora pobediti mora", i slikama Draže, kralja Petra i patrijarha Pavla. Ubrzo su im se pridružile i pristalice SRS, noseći zastave sa likom Vojislava Šešelja.

Veliki broj građana takođe je želeo da prisustvuje ovom istorijskom trenutku, pa se tako na ulazu u Palatu pravde napravila ogromna gužva. Atmosfera na platou se usijala kada se iza spomenika caru Dušanu pojavio žuti transparent "Smrt fašizmu, sloboda narodu". Simpatizeri komunista umarširali su praćeni uzvicima "Bando hrvatska" i "Tito ustaša". S jedne strane orila se pesma "Od Topole, pa do Ravne gore", a sa suprotne "Druže Tito, mi ti se kunemo".

AGRESIVNA REVIZIJA ISTORIJE

LjUBIŠA Ristić, jedan od najznačajnijih evropskih pozorišnih reditelja i zakleti levičar, komunista i Jugosloven, uveren je da odluka suda o rehabilitaciji vođe Jugoslovenske vojske u otadžbini neće dati nikakav doprinos nacionalnom pomirenju i razrešenju istorijskih sukoba.

- Mislim da je to jedan vrlo agresivan oblik revizije istorije - kaže Ristić za "Novosti". - Pogotovo što se u čitavom procesu rehabilitacije preskaču neke jako bitne stvari vezane za istoriju, samu ličnost Draže Mihailovića, i četnički pokret. Preskaču se pravi razlozi sukoba između Tita i Draže, ne pravi se razlika između različitih delova četničkog pokreta, a zaobilaze se i sukubi unutar samih ravnogoraca. Ovo je pokušaj da se jednim potezom reše sve dileme vezane za delovanje četnika i Draže Mihailovića.

VELIKI KORAK ZA SRBIJU I SRPSKI NAROD

VIŠE sam se plašio za naš sud i domaću pravdu nego za Božju pravdu i sudbinu Đenerala Mihailovića. Zato je ova odluka mali korak za pravdu uopšte, a veliki za Srbiju, srpski narod i srpsko pravosuđe.

Najvažniji događaj na paradi u Moskvi je što je ceo svet video da se posle 70 godina, na Dan pobede, ministar odbrane Rusije - prekrstio!

Najvažniji događaj za nas i našu budućnost je što se sud 2015. godine usudio da ukine jednu presudu kojom nije presuđeno Draži Mihailoviću, jednom od najslavnijih vojskovođa antihitlerovske koalicije, nego sudu koji je lišio časti vojsku koja se borila za Kralja i Otadžbinu i parlamentarnu demokratiju i tako srpskom narodu oduzeo radost slobode.

Da je Mihailović neprijatelj i izdajnik govorili su samo fašisti u ratu koji ga nisu pobedili i komunisti u miru koji su ga pobedili i lišili i života i smrti. Za Srbiju ne bi bilo nade ako bi se jezikom mržnje i građanskog rata, kojim se govori 70 godina, pa i ovih dana, i dalje nastavilo, a jaz iskopan između četnika i partizana nasledili novi naraštaji.

Nadajmo se da ćemo dočekati dan pobede koji ćemo zajedno proslaviti i na tu paradu poneti fotografije i jednih i drugih palih heroja "za istu zemlju na dve strane", kao što smo videli da je fotografiju svoga oca nosio predsednik Rusije.

MOGUĆE VRAĆANjE IMOVINE

PONIŠTAVANjEM prethodne presude, đeneralu Mihailoviću vraćeni su čast i građanska i lična prava. Vraćanje prava glasa i sličnih prava za njegove potomke i poklonike ima samo moralni značaj, ali njegovim naslednicima može biti vraćena i konfiskovana imovina u postupku restitucije.

- Đeneral je živeo u Beogradu, u Bregalničkoj ulici 24. Pretpostavljam da je ta kuća konfiskovana i sada su se stvorili uslovi za povraćaj. Takođe, svi koji budu iznosili da je Mihailović izdajnik, saradnik okupatora ili fašista mogu odgovarati za klevetu jer ne postoji više sudska presuda koja to potkrepljuje - izjavio je Zoran Živanović, zastupnik predlagača rehabilitacije.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (226)

Lepo, lepo

14.05.2015. 12:37

@Croata - vi ste razumu davno zatvorili granice. Sve posle toga je posledica upravo toga.

Kum Pera

14.05.2015. 13:19

@Croata - Ok, znaci trenutno se zaustavlja izvoz Vegete, vode Jane, Ronhila, Kras cokolada i ostalih hrvatskih proizvoda u Srbiju. Ili se mozda to najavljeno zatvaranje granica ipak ne odnosi na to. Po tebi bi bilo najbolje da roba iz Hrvatske u Srbiju ulazi u nesmetano i u sto vecim kolicinama, a da se uvede totalna blokada i ljudi i roba u suprotnom smeru.

naranca

15.05.2015. 10:35

@Croata - @croata Tko bi I peseka pustil u ''vasu''drzavicu?????

nafranca

15.05.2015. 10:37

@Croata - @kupera Ajde kume oladi malo bre.Pusti ljude da rade sto misle da treba.

benc

14.05.2015. 14:01

@Dimitrije - Nemojte da zaboravite da rehabilitujete i one cetnicke trojke sto su klali i ubilali srbsku mladost po drazinom naredjenju. Sudiji aleksandru tresnjevu vecna sramota u ime njih. ps...mala slova nisu slucajno, ne zasluzujete vise.

Душан Павловић

14.05.2015. 11:38

Да ли сада можемо дати назив неке улице у Србији по ДМ или да чекамо шта ће нам рећи браћа Xрвати?

Slavko

14.05.2015. 13:36

@Rojalista - Kraljevinu nikako ne. Pogotovo ne sa onim kandidatima koji bi rado dosli na tu funkciju. Republika je ipak evoluciono naprednija i savremenija tekovina od monarhije. Uostalom, ti isti Karadjordjevici su se svojevremeno odrekli Draze i podrzali Broza. Mnogo su losih stvari i odluka ucinili po srpski narod.

?!?!?!

15.05.2015. 01:06

@Lepo, lepo - @ "Ja nisam ni jedno...": Немој више ништа да "мислиш", к`о Бога те молим. За твоје добро.

Slavko Janović

14.05.2015. 11:59

Sa ovom rehabilitacijom Srbija postaje pravno civilzovana država!Stara narodna izreka "pravda je spora ali dostižna" je ovde potvrjena.Sa ovom rehabilitacijom je istovremeno rehabilitovana i jugoslovenski kraljevska vojska u otadžbini,kojoj je pripadao i moj pokojni otac.Hvala višem sudu u Beogradu za ovaku odluku.

Цврчак

14.05.2015. 12:10

Данас је свануо ДАН у Србији! И светлост је победила мрак. Нека живи Србија!!!

Бајо

14.05.2015. 13:37

@Цврчак - Заборавио си тита,саву ковачевића ,петра драпшина....

Milan

14.05.2015. 12:14

Vostani Serbie! Vostani zaspala si laki te san prevario! Moramo da maknemo kaparisane plaćenike koje nam je Vatikan instalirao i koji nas po vertikali odozgo žive u zemlju satiru. Mi moramo: 1.Dekretom ukinuti katolički model vlasti i postaviti Visokog predstavnika da upravlja sa nama 2. Proglasti bankrot, jer smo Vatikanu sto puta vratili kredite 3. Motikati i proizvoditi organsku hranu, jer satana Zapad hrani sa GMO.

31

14.05.2015. 12:25

Ma sve smo rešili u državi sredili je samo nam Draža ostao...Kad vidim šta je državi prioritet nije ni čudo što smo propali.

Lepo, lepo

14.05.2015. 12:41

@31 - Drzava u kojoj je jedan vodja antifasistickog i antikomunistickog gerilskog pokreta osudjen na smrt je i morala propasti. Ako pravis kucu na rdjavim temeljima, ode mast u propast.

SKOJ

14.05.2015. 13:10

@31 - Dok je bio na ceni partizanski moral,prave vrednosti su tada bile-pozrtvovanost,postenje,drugarstvo,obraz,cast,skromnost...vec duze vreme te crednosti vise nisu na ceni,duze vreme cetnicki moral je preovladao-korupcija,kradja,bezobrazluk,prevara,napijanje,prejedanje...evo sad slag na tortu-rehabilitacija DM,saradnika okupatora i vodje cetnickih koljaca.Sta ce reci Bosnjaci,Hrvati,Albanci,Crnogorci(oni pravi)?Stidi se Srbijo,dotakla si dno,dalje sigurno nema.

Lepo, lepo

14.05.2015. 13:31

@31 - @Skojevac. Pa taj tvoj "partizanski moral" je kao glavni cilj partijske delatnosti (kongres KPJ u Drezdenu) imao rusenje Jugoslavije i stvaranje nezavisnih drzavica, upravo ono sto danas imamo priliku da vidimo. Sta reci na to da KPJ tada javno krece sa stvaranjem drzave Velike Albanije? A sta reci na predratnu saradnju sa ustasama? Videli smo u zadnjih 25 godina i to kako su nekadasnji "drugovi" postali bogatasi. Dosta bre vise sa tim licemerjem.

Зоран

14.05.2015. 13:50

@31 - Како ти кажеш "prave vrednosti su tada bile-pozrtvovanost,postenje,drugarstvo,obraz,cast,skromnost..." јесте у праву си , али су оне важиле само за обичан народ, а не за тада нашег драгог друга Тита и његове комунистичке врхушке, јер од њих је остало и како ти кажеш "preovladao-korupcija,kradja,bezobrazluk,prevara,napijanje,prejedanje", у њихово време нисам смео да кажем да сам србин, а камо ли ЧЕТНИК. А то шта ће рећи Бошњаци, Хрвти Шиптари и Црногорци, е баш нас брига!!!

Aleksandar

14.05.2015. 13:54

@31 - Vjerujem da pod tim "partizanskim moralom i pravim vrijednostima" misliš i na ovo, nazovi suđenje čovjeku koji nije dobio priliku ni da se brani?Iste komunjare koje su lažno osudile Dražu su srpskom narodu nanijeli zla koliko i Njemci i ustaše.Muslimani,Hrvati i Albanci,bar većina, su Švabe dočekali kao oslobodioce a i danas su na toj strani.Mani me lažnog morala i istorije iz filmova

Neko iz mase

14.05.2015. 14:15

@31 - Поштење - што сте дозволили да усташе обуку нову униформу и постану инстант-партизани? Што сте стрељали хиљаде људи на правди Бога широм Србије, а са друге стране Усташама се скоро све опростило. Што је Београд сравњен са земљом, јер сте саветовали савезницима да бомбардују Београд, док у Загребу се није ни саксија са цвећем разбила за време рата. Дража је био министар војни владе из Лондона, исто оно што ће постати Тито пред крај рата.

lopez

14.05.2015. 14:20

@31 - prijatelju, partizanski moral je lazna prica. I kao i sve lazne price, na kraju neminovno nestane, razbije se u nevidljive parcice, kao i svaka druga lazna prica ili prica zasnovana na lazima. Ne valja ovo uopste sto se ovoliko mrzimo, mrznja razara coveka, e vidis to vec nije lazna prica.

Lepa

14.05.2015. 14:21

@31 - Dosta bre vise tih bajki i cetnicke propagande.Cetnici su gubitnici u ratu,zajedno sa svojim saveznicima nemackim nacistima,italijanskim fasistima,ustasama i td.Samo Srbija rehabilituje svoje fasiste i izdajnike.To neka je na cast Srbiji,istorija je samo jedna i svoju rec ce vec kazati za ovo.Srbija je opet na strani gubitnika,ali je to sama izabrala.

naranca

15.05.2015. 10:22

@31 - @skoj Mi smo Srbi I radimo sta mislimo da je ok.Sta nas boli glava sta ce reci Bosanci,Hrvati,Albanci...............

Alex

14.05.2015. 12:46

Jeste li primetili kako Hrvacici citaju cirilicu odnosno Novosti I daju pametne kao I do sada komentare? Mozda rehabilituju Pavelica, ko zna.Sta ce jadni....

ORA

14.05.2015. 13:04

@Alex - Oni su vec rehabilitovali svog fasistu-Radka Maceka,koji je bio,ideoliski,opasniji od Pavelica.Ali Srbi prednjace,rehabilitovase sve svoje fasiste i izdajice-Dragisu Cvetkovica,Pavla Karadjordjevica(potpisnici saveznistva sa Hitlerom i Musolinijem),evo ga sada i Draza "djeneral"Mihailovic.Ipak Srbi vode sa 3-1.

Međedu

14.05.2015. 13:18

@Alex - Imaš opciju Novosti na latinici....čemu to brukanje na svoj račun,prvo se informiši.heheh

Dragan P.

14.05.2015. 13:35

@Alex - ORA: Ko ti je taj Radko Macek? Misliš na Vlatka Mačeka? Ako stavljaš u istu ravan Dragišu Cvetkovića, princa Pavla i D. M. sa Pavelićem, imaš veliki problem sa poznavanjem osnovnih činjenica.

lopez

14.05.2015. 14:13

@Alex - jedno pitanje za tebe,recimo da krenu Amerika i Nemacka kopnenim silama ka Rusiji. Zovu Vucica i kazu , decko potpisaces pakt po kojem cemo proci kroz vasu zemlju, to nam je najlaksi i najbrzi put, pusticete nas da prodjemo, nema potrebe da ulazimo u konflikt sa vama jer nam niste strateski cilj a i smesni ste. Proci cemo kroz vasu zemlju bez posledica ni za vas ni za nas. I Vucic tu lupa glavu par sati i kaze, ok. I jel to znaci da je fasista ili da hoce da izbegne pokolj u zemlji?

мудријаш

14.05.2015. 14:18

@Alex - то што неко потпише пакт са нацистима, не чини га фашистом, знаш ли то? и стаљин је потписао сличан пакт, а он сигурно није био фашиста...па и енглези и французи су испотписивали тоне пактова са нацистима...

Keserović

14.05.2015. 15:54

@Alex - Gospodine Alex ,očigledno ne baratate istorijskim činjenicama!Ustaša Ante Pavelić ne može biti rehabilitovan, jer ga njegov boljševički brat Broz nikad nije ni sudio, niti mu je oduzeo građanska prava.To je radio samo Srbima.

naranca

15.05.2015. 10:20

@Alex - @ora Vladka Maceka je Pavelic strpao u Jasenovac cim je dosao na vlast.Posle 6 meseci je pusten I proveo do kraja rata u kucnom pritvoru.Pred kraj je pobegao u USA gde je I umro.Tesko da je u istoj ravni kao Pavelic.Bio je pro-YU orijentisani burzoaski politicar.

Предраг Вулетић

14.05.2015. 12:53

Генерал Михаиловић јесте судски рехабилитован, али они који су га осудили и деца комунизма га поново стрељају. мр Предраг М.Вулетић у име исељених Српских монархиста

sudia

14.05.2015. 13:08

dobar neki sudia hoce da zbrise ono cetnika sta se krije od 45 i da ih sa gumicom zbrise vise da se ne sepure jer zna on sta radi jer narod voli cetnike da ih nema daj boze sta pre da se prihvatite dobro voljci cetnici da vas polako pocnu brisat sa ove planete

Деки

14.05.2015. 13:10

Велика историјска неправда је управо исправљена!Ђенерал Дража је био лажно оптуживан,на превару ухваћен,а суђење је било невиђена фарса,са једним јединим циљем-да се понизи и уништи,што пре!Крвницима се са разлогом журило,да случајно нешто не крене по злу или да се не умеша неко јачи са стране,неко ко је одликовао нашег ђенерала за заслуге у борби против фашистичке Немачке.Велики дан за његову породицу,за све нас поштоваоце равногорског четничког покрета,за Србију!Смрт фашизму-ку... комунизму!

Mlstefanovic

14.05.2015. 13:11

Vidi vraga krvavoga traga, protiv Srba jos se vodi kavga, da caruje Anti srpska Banda. Granulo Je Sunce iz mracnog Neba, svanula Je zora Koja nam treba. Pevaj mi majko pesmu slobode, zapevai I ti moj srpski rode!

Зоран

14.05.2015. 13:37

@Mlstefanovic - Само још то препиши ћириличним писмом и бићеш прави! Поздрав!

Banda

14.05.2015. 13:38

@Mlstefanovic - Nikakva banda nije potrebna, opstepoznata stvar, srbi su sebi najveci neprijatelji.

Бајо

14.05.2015. 13:15

Да ли смо напокон прогледали? Да ли је ово почетак васкрса Србије? Први герилац Европе и антинациста након 70 година рехабилитован.Надам се да смо поново стали на ноге.

MatijaBG

14.05.2015. 13:18

Bruka,sramota,bezobrazluk.....čude se kad neko rehabilituje Stepinca....Četnici su bili na nacističkoj strani,ubijali sveštenike,sopstveni narod,no,šta god...sad je kasno.srbija će zaista ostati izolovano ostrvo Evrope,ali sumnjam u današnjim granicama,Pašaluk će se reinkarnirati.

Зоран

14.05.2015. 13:36

@MatijaBG - А ти си 100% сигуран у то што тврдиш, да ниси можда и сведок тих догађаја. Прочитај мало историју, али не само комунистичку, а ако читаш само комунистичку, онда мало размисли својом главом, а не комунистичкимм мозгом. У сваком случају српском народу је то било неопходно потребно због националног помирења, а коме се не свиђа, тај ће бити у завади са собом до краја живота!

mile kondukter

14.05.2015. 14:00

@MatijaBG - MatijaBG hitno overi zdravstvenu knjižicu. Odakle ti tolika doza drskosti da porediš Dražu sa stepinecm? Vidi ti njega!

MARKO25

14.05.2015. 14:25

@MatijaBG - Kako bili na strani okupatora, kad je taj isti okupator raspisivao nagrade za informacije o generalu Mihailoviću. Pa taj tvoj Broz se u prvom ratu borio na strani Austrougarske jel tako? Broz se borio samo protiv Kraljeve vojske i fokusirao se na uništenje istih. Pričaš o zločinima četnika , a partizanske zločine zaboravljaš. Nažalost, istoriju piše pobednik a to je na kraju bio Hrvatski nacionalista Josip Broz Tito.

naranca

15.05.2015. 15:48

@MatijaBG - @draganp Jesi cuo za popa Vladu Zecevica?Doduse neke su I jahali.

dule

14.05.2015. 13:20

NVO "borci za ljudska prava" se protive rehabilitaciji coveka koji je imao verovatno najgore sudjenje otkad je sveta i veka. Nema sta, bas su "borci za ljudska prava"

dan

14.05.2015. 14:36

@dule - Da je Draza pobedio odavno bi bili u NATO i EU. Ovako smo prvo isli uz Staljina, pa nase komunjiste, pa nase nacionaliste! Sve bolji od boljega. Ovog prvog, Staljina, i dalje slave, onomad 9 maja i tu mu svaka cast!

naranca

15.05.2015. 10:09

@dule - @dan E moj druze.Da je ''Draza''pobedio ovde bi ziveli Nemci a predsednik bi im bio Kurt Valdhajm!

Realista

15.05.2015. 12:39

@dule - @dan: "Crni dane, a crna sudbino o kukavno srpstvo ugaseno, zla nadzivjeh tvoja svakolika a s najgorim hocu da se borim. Da kad glavu odrubis tijelu u mucenju izdisu clenovi" ...obezglavljeni lagano izumiremo samodovoljni i presrecni u svojoj bedi. Nisu sankcije slucajno uvedene Srbiji i toliko dugo trajale, nismo slucajno isporucili svoje predsednke i generale haskoj vrhuski... i ostali s podrepasima umesto sa vodjama....

Zoran

14.05.2015. 14:13

@Ana - Nije sramota, nego posteno. Znas za nu izreku: Tito strelja, Draza kolje, je... li ga gde je bolje.

demagog

14.05.2015. 14:20

@Ana - Slažem se. Rehabilitovali su jednog fašistu. Znači da naš sud misli da je super i opravdano zaklati (ili narediti) klanje nekog ko ne misli kao ti ili je druge vere ili političkog ubedjenja.

dan

14.05.2015. 14:20

@Ana - Da je Draza pobedio odavno bi bili u NATO i EU. Ovako smo prvo isli uz Staljina, pa nase komunjiste, pa nase nacionaliste! Sve bolji od boljega. Ovog prvog, Staljina, i dalje slave, onomad 9 maja i tu mu svaka cast!

Vlada

14.05.2015. 22:17

@Ana - hajde bas da vidimo narednih dana kakve ce biti reakcije iz sveta. Ima da nam se smeju u stilu, pazi ove Srbe rehabilituju antikomunistu 25 godina posle pada komunizma i berlinskog zida. Smejace nam se normalan svet kakva smo zaostala komunisticka gubernija. Al nije to problem nego je problem sto u Srbiji ima bar 30% takvih demagoga poput tebe koji cine "gradjansko" drustvo. Ima vas samo u Srbiji Hrvatskoj Bosni i Sloveniji. Jel ti to nije malo cudno?Sportski pozdrav,

naranca

15.05.2015. 13:09

@Ana - @vlada Boli svet glava za nas.A I nas bi trebalo da boli glava sta svet misli o nama.To se zove integritet.

VladanGolubovic

14.05.2015. 13:34

Pitao bih one kojima se ova vest svidja da li sad treba rehabilitovati i one dve bebe zaklane u kolevkama u selu Vranici? Draza je streljan zbog toga. Ljudi su ga licno prepoznali i pokazali prstom TO JE TAJ! Ili mozda mislite da je klanje beba bio herojsku cin u borbi za svoj narod?

Slavko

14.05.2015. 14:27

@VladanGolubovic - Draza licno klao bebe? A jos i potvrdili casni svedoci prethodnice haskog tribunala?

Realista

15.05.2015. 09:16

@VladanGolubovic - @Slavko : Nije Daza nego njegova vojska... Nakon svega ispada da u Srbiji niko nevin nije ubijen niti zaklan , da zlocina nije ni bilo!? Umesto da saznamo istinu imamo politikantsku presudu koja u stvari i ne rehabilituje doticnog vec kaze da sudjenje nije bilo fer. U tom slucaju bismo mogli da se unedogled vracamo unazad i da redom "rehabilitujemo" prema trenutnim potrebama i shvatanjima. Ono "ni po babu ni po stricevima" u Srbiji je odavno preinaceno u "po kumovima " !

GRU

14.05.2015. 13:36

Sada će svi srpski dušmani da zapene od muke, "živ je Draža umro nije dok je srpstva i Srbije"!!!

GP

14.05.2015. 13:40

Bravo za sud! Oduzeti opljackanu imovinu i vratiti vlasnicima, naravno, tamo gde je potpuno bespravno oduzeta, a toga ima puno.

naranca

15.05.2015. 13:07

@GP - @Gp Ta imovina je pravno oduzeta a bespravno stecena,inace odakle bi bilo toliko komunista 1941!!!

Posmatrač iz Nemačke

14.05.2015. 13:40

Koji paradoks- slavimo, vlada doduše dosta nerado, 70 godina od pobede nad fašizmom, a političari i od njih zavisno sudstvo nam na mala vrata vraća fašizam i rehabilituje ratne zločince. Ko ne veruje da je Draža sarađivao sa Nemcima u likvidacijama partizana, neka pročita (ako zna nemački) knjigu "Serbien ist judenfrei" izdatu od nemačkog Vojnoistorijskog instituta Freiburg u kojoj su objavljena dokumenta Abwehr-a (nem.voj. obav. službe u Srbiji) o saradnji i streljanjima prtizana!

Бајо Пивљанин

14.05.2015. 15:07

@Posmatrač iz Nemačke - A колико су Титови истомишљеници убили недужних младића из Србије на обронцима Зеленгоре? Тито је штампаао летке у којима је стајало да са краљ искрцао на Јадранком мору.Покојна бака ми је причала да је видела групу од 70-так стрељаних из Србије.Само је један био старији човек,а све остало голобради младићи.Укупно је убијено неколико хиљада младића из Србије.А о сарадњи Драже са Немцима,размислите сами.Ако је сарађивао,онда би логично био у Београду на Дедињу као генерал,а не по шумама.

naranca

15.05.2015. 10:28

@Posmatrač iz Nemačke - @bajopivljanin Pa nije bio na Dedinju ali je non stop bio u Srbiji u kojoj su Nemci cool-irali od kraja 41 do kraja 44.Zakljucak?

DAN

14.05.2015. 13:41

Opet Srpsak sizofrenija! jkazu streljan od komunistickih fanatika. Ti fanatici su verovali i bili deca onih iz Kremlja i bacuske Staljina. Ali, i istih onih koji su dali vise od 20 miliona ljudi za pobedu i istih onih koje su slavili na velikoj paradi 9. maja. Sad velicamo i te pobednike i Drazu!

Krajišnik

14.05.2015. 13:44

Šta reći, osim- napokon. Nadam se da ovo znači da crveni i njihova deca koja žive u otetim Dedinjskim vilama nemaju više toliku moć. Nadam se da će neko sad da istraži koliko je srpske mladosti poginulo nepotrebno na Sremskom frontu i koliko je Srba pobijeno u Srbiji od dolazka komunista na vlast? Da vidimo gde su njihovi grobovi i da ih napokon dostojno sahranimo.

naranca

15.05.2015. 15:44

@Krajišnik - @krajisnik U te vile su se sada uselili mafijasi,bivsi generali bivse JNA (oni koji su uspesno dilovali),Krajisnici koji su na vreme opljacali pa izdali Krajinu,ratni profiteri ,heroji ''tranzicije'' I poneka zvijezda turbo-folk-rok-groka.Vidis I sam.Dedinje place za novim Pekom Dapcevicem.

tutavela

18.05.2015. 09:22

@Krajišnik - naranca, ma pusti naseg Krajisnika neka kulira i ispravljenoj nepravdi, i baskarenju Dare Bubamare, Krljeuse, mladjahnog Nikolicevog sina u vilama po Dedinju.

naranca

15.05.2015. 13:03

@BRADONJA - @bradonja Cekaj malo pa on je bio Jugoslovenska vojska u otadzbini.Ne Srpska.

Mlstefanovic

14.05.2015. 14:01

Drugovi! Pridruzimo se ustasama da srusimo srpsku hegemoniu Bio Je to titov prvi apel u okupiranoj Jugoslaviji. Prva hitlerova ucena bila Je za drazu 5,000,000 dM ziv ili mrtaav. Tito Je izvrsio hitlerovu naredbu sa streljanjem draze. Tito Je uzivao u unistavanjju Srba,sa gustom Je provocirao da nemci pobiju sto vise Srba, sto Srba za jednoga nemca. Ta mrznja protiv srba I Anti srpska revolucia potice iz titovog duha.

stranac

14.05.2015. 14:11

Увјек сам волио Чичу,али мислим да је тек сада бачена мрља на његову историјску улогу. Довољно је видјети која власт га је рехабилитовала,у којем тренутку и из којих разлога.

polomac

14.05.2015. 14:16

ovo je trebalo da bude pomirenje srba ali po vasim komentarima moracemo da pricekamo jos jedan vek ili mozda i vise

Milan

14.05.2015. 14:16

Od 1945 pa do 1952 godine komunističke vlasti su pobili preko 100.000 ljudi srpske nacionalnosti. A da ne govorim o prinudnom otkupu koji je vršen u posleratnom periodu koji je dotukao ionako već uništenog srpskog seljaka. To nije radjeno ni u Titovoj Hrvatskoj a ni u Sloveniji. A da li znate i podatak da su tadašnje vlasti zabranile povratak desetinama hiljada Srba na KosovO? Draža je sa Rusima zajedno oslobodio Kruševac, a posle su Englezi podržali Tita, itd itd.

mića

14.05.2015. 15:35

@Milan - Odkud odjednom Titova Hrvatska i Slovenija ? Valjda Aleksandrova. Aleksandar nas je usrecio za sva vremena. Sve je posle bilo neminovan sled dogadjaja. Nisu ga uzalud proglasili za "ujedinitelja".

zz

14.05.2015. 16:13

@Milan - Bravo Srbija...jos jedan korak prema dnu...samo napred. Milane, tko ti je to rekao da nije bilo prinudnog otkupa u kako ti to zoves "Titova Hrvatska"? U stvari u pravu si. Nisu prisilno otkupljivali, samo su oduzimali...brasno, mast, zito, kukuruz, pilice, svinje, krave, telad, nisu nista placali...Mozda bi mogao malo bolje provjeriti svoje informacije.

Jura

14.05.2015. 19:14

@Milan - Nije to bio Titov izum, prije toga su nam i Karađorđevići naplatili danak, za dobrodošlicu u novu državu. Milane oko mog mjesta imaš sela koja su naseljavali Njemci, sela su bila bogata, Njmaca više nema, zamjenili su ih bosanski Srbi poslije 2 Sv. rata.

Ratko

14.05.2015. 22:45

@Milan - Setimo se Sremskog Fronta i zrtvovanja srpske mladosti.Posle toga Crvena Armija nije bila usmerena prema Zagrebu, nego prema Budimpesti.Jasno je da je Broz kumovao tome, kako bi zastitio Ustaski vrh,njegove koljace i sledbenike od surove osvete Rusa, koji su dobro zapamtili ustasku "Vraziju diviziju" u toku Staljingradske bitke i njihova nedela nad ruskim narodom.Vrlo dobro je znao sta bi Rusi uradli sa Hrvatskom i Hrvatima da su presli u Slavoniju.

Milan

15.05.2015. 09:06

@Milan - Čekaj Jure, a hoćeš li mi reći ko je "zamenio" pobijene Srbe u neovisnoj državi Hrvatskoj. Ti Jure znaš da su Italijani čak morali i da prošire svoju zonu koju su kontrolisali jer su bili zgroženi zverstvima koji su domobrani činili nad Srbima. Živo me zanima kako je Pavelić uspeo da izbegne hvatanje.

Zvrk

14.05.2015. 14:16

Debilizmu u Srbiji nikada kraja! Šta drugo reći na ovu vest! A ovi što se danas kunu u Dražu dok su im dede i očevi ponosno bili u prvim redovima posleratnie komunističke partije. To dovoljno govori kakvog su soja. Takvih danas ima mnogo više od normalnog sveta. Zato Srbiji i ide kako ide. 2:1 Vodi Nemačka u produžecima. Prodade utakmicu neki kvazi Sudija.

Опростите

15.05.2015. 01:04

@Zvrk - Мислим да је резултат са швабама тренутно 3:2 у њихову корист. Наши предци су то радили много боље. Ово данас је срамота.

AnaBg

14.05.2015. 14:19

Hvala generale Drazo za sve sto si ucinio za srpski narod. Kakva god da je bila odluka suda, mi znamo koliko si se borio za nas, do poslednjeg momenta i kako si mucki ubijen u pokusaju da nas spases od onoga sto nam je usledilo. Za nas si bio i ostao heroj i tvoja zrtva pamtice se vecno. Ovo je ujedno pravda i za ostale zrtve terora komunisticke diktature. Nadam se da ces dobiti spomenik i ulicu koja nosi tvoje ime. Saveznici su te odavno odlikovali, sad je red i na nas.

cvjetko

14.05.2015. 15:55

@AnaBg - ako je kao saradnik okupatora rehabilitovan draža mihajlović, značili to da su rehabilitovani i ustaše i njihovi zločini npr.jasenovac, jer je svima vidljiva saradnja draže njemaca i ustaša.

baš

14.05.2015. 15:35

@aco - ...možda ponovno Srbija bude Judefrei sa ovakvim pozitivcima, rehabilitiranim. Tako je i Pavelić bio patrijota.

Keserović

14.05.2015. 15:45

@aco - Kad umreš,mrtav si i nije ti teško.Teško je onima oko tebe.Isto je i kada si glup.Teško onima oko tebe Aco!

Ђура Змај

14.05.2015. 14:24

Сада, на сали Дома Гарде, у Топчидеру, где је рехабилитованом генералу Драгољубу Дражи Михаиловићу суђено поставити спомен плочу уз државне почасти...

Zoran

14.05.2015. 14:40

Konacno.Sada treba nasa Skupstina da proglasi nevazecim sve odluke AVNOJ-a.preseli ostatke austrougarskog podnarednika na neko odgovarajuce mesto.Onaj mauzolej je izrugavanje I prst u oku srpskom narodu.

Bruka

14.05.2015. 15:23

@Zoran - Jos jedna bruka .Zlocinac i izdajnik je to i pored odluke svih sudova Srbije.To govori mnogo o sadasnjim generacijam politicara i nonsense koje cine.U normalnom svetu cemo imati novu lakrdiju slicnu onima iz devedesetih,koje danas skupo placamo. Ne treba nam nista samo se baviti ovakvim tragikomicnim potezimz i garantovano cemo biti na dnu.

dule trubica

14.05.2015. 14:57

Ovo su za mene Srbina predivne vesti. Moj deda nikad nije docekao pravdu, komunisti su mu svu ocevinu i dedovinu oteli. Zivela SRBIJA!!!

Dejan Ristic

14.05.2015. 15:22

Nema razloga da se svadjaju Srbi-pristalice partizana (komunista) i Srbi-pristalice cetnika (zvanicne vojske u 2.sv ratu. Obe vojske su bile 99% srpske,obe su se borile protiv Nemaca,obe su dale ogromne zrtve u toj borbi,obe su bile zloupotrebljene od strane Amerike i Engleske za njihove ciljeve i obe vojske su izdane od strane tog zapada,koji su glumili saveznike a zapravo su radili na unistenju Srba. Na kraju je zapad doveo na vlast Hrvata Broza,oficira Austrougarske,i unistio Srbiju.

Цврчак

14.05.2015. 18:27

@Dejan Ristic - Само једна исправка, Дејане. Ниједан Србин није био присталица партизана (комуниста), сви су били Југословени. Одрекли се српства, јер ниједан самосвестан Србин не би никада био комуниста.

Ха! Ха! Ха!

15.05.2015. 00:10

@vlada - Па аустроугарски поднаредник га је "говорио" много горе од "Аце", ако је она језива комбинација хрватског, пољског, руског и ко зна чега све још уопште могла да се назове српским језиком. Ћопави шлосер и његов "српски" ти нису сметали, иако је владао као неупоредиво већи апсолутиста и аутократа од било којег српског и / или југословенског краља пре њега?! Комплетно лудило, и то на куб...!

naranca

15.05.2015. 09:53

@vlada - @vlada Pa otprilike odlicna paralela.Draza I Aca =Legija Casti.. ...Mogli bi I ''Legiji'' da daju Legiju Casti.

Serbe

14.05.2015. 15:34

Pred zalazak Sunca terase u doba cetnika (verovatno)selo Zalogovac kod Varvarina jedan domacin ovce kuci.Susrecuci se sacetnicima rece mu jedan od njih´´Mogli bi mi da te zakoljemo´´.Zakoljite me-rece on i jajare ga zaklase. U mojih 65 godina nista pozitino nisam cuo o sumadinskim cetnicima. Cetnici su bili vecinom zlocinci -prokleli ih Vranici,Mijokovac,Trbusani......

Mira

14.05.2015. 16:08

@Serbe - Princ Aleksandar II Karadjordjevic je dobio orden Legaja casti kojom ga je odlikovao predsednik Oland. Sutra ce mu taj orden biti urucen.

Keserović

14.05.2015. 15:42

Slava tebi komandante! Ti nađi mir svoj sada ,a mi tvoji potomci krećemo u borbu da se boljševički bandit zvani Tito i njegov brat po krvi i veri ustaša Ante Pavelić, nađu pred sudum istorije jer pred sudom naroda nisu!

SFRJ1943

14.05.2015. 15:53

E sada ce Srbija procvati,narod srecan po ulicama setati, gladnih nece biti, ma ovo je samo dokaz kako i dan danas se masama skrece paznja , ajde bre dosta vise manipulisanja, moje dete zavrsi srednju skolu dali ce mu ova vest pronaci posao u Srbiji ? Dajte nam nesto novo, savremeno, dosta bre vucete unazad ovaj narod, kakav Draza i kakvi bakraci, citam ovo pa kao da je 1945 ovde a bogami i ekonomija ne pokazuje da smo se s tih godina pomakli.

MILORAD

14.05.2015. 16:13

.....Neka mi uvazeni profesoe Antic odgovori samo .....Zasto su saveznici okrenuli Ledza Drazi Mihajlovicu ,a i svi ovi koji slave njegovu rehabilitaciju....

sas

14.05.2015. 17:31

@MILORAD - Zato sto je Staljin preuzeo kontrolu nad prostorima bivse jugoslavije a ne zapad."Milorad" znades li da je Staljin stigao do Berlina?!;( Male zemlje se ne pitaju Nego velike SILE! ka i danas!

Флавије Јовијан

14.05.2015. 19:24

@MILORAD - За одговор на то питање не мораш да цимаш уваженог професора, може и неко од нас да ти одговори! На састанцима у Техерану и на Јалти Черчил и Рузвелт су морали да чине велике уступке Стаљину када је мапа Европе у питању. Један од тих уступака је да Балкан престаје да буде британска интересна сфера (до тада је спона била Лондон-Дража) и постаје интересна зона ссср-а. Стаљин је био комуниста и желео је да на балкану сарађује са комунистима, а то су били тито и његови партизани.

naranca

15.05.2015. 15:34

@MILORAD - @sas Za tvoju informaciju Sovjetska Crvena Armija je samo proletela kroz severni deo Jugoslavije I nastavila ka Berlinu.Nikada Staljin nije ''preuzeo kontrolu''nad ovim prostorima.

naranca

16.05.2015. 01:03

@MILORAD - @sas Da jedino sto to nije tacno za danasnju EU gde su sve zemlje ravnopravne.Ha ha ha ha.

Neša (Glodur)

14.05.2015. 16:50

Još jedna čisto politička odluka kojom se posthumno politički "rehabilituje" čovek prethodno politički lišen ŽIVOTA a njegova porodica dostojanstvenog ŽIVOTA. Licemerno! Nešto slično kao zaposlen u mediju doživljam skoro tri decenije. Baš je "čudno" što se u celoj Evropi vrše razne revizije istorije. Sve je to očito u cilju "mira i stabilnosti" za šta se zalažu SAD / EU / NATO. Nekom odgovara Treći rat koji će se voditi na više manjih frontova.

Кец на десетку

15.05.2015. 00:47

@Neša (Glodur) - Ти га погоди из 1 у 1.

Đurišić

14.05.2015. 16:58

Koliko dokaza da je rehabilitacija ispravna! Kolinda poredi četnički pokret sa nacistima i fašistima ,ali nigde ne pominje ustaški pokret, jer je očigledno da je pristalica istog!!A gosn Tomislav Karamarko kaže da je četnički pokret ostavio krvav trag u Hrvatskoj ,"verovatno u Jasenovcu gospodine"!???Ili je četnički pokret bio odgovor na ustašku kamu Tomislave!Ako ste protiv ratnih zločinaca, zašto ne pokrenete sudski proces protiv Ante Pavelića jer on nikada nije suđen u Jugoslaviji???

Srbija

14.05.2015. 17:18

E hvala ti boze da i ovo docekasmo!Da sam u boljoj finansijskoj situaciji platila bih komentatoru SFRJ 1943 put do Italijanskog ostrva Stromboli da vidi gde su se ustase sakrili posle drugog svetskog rata u katedrali "crna madona"Živ je Draza umro nije dok je Srba i Srbije!!!!

vlado pljevlja

14.05.2015. 17:19

Cestitam komsije Srbi.Ja mislim da se ovaj nas cika Jovo Kapicic u grobu prevrce.Komsije Hrvati sta cekate, rehabilitujte Antu Pavelica.

Nikša

14.05.2015. 18:31

@vlado pljevlja - ...koji "naš" Jovo Kapičić? A što se tiče Pavelića, može, čim donese neku savezničku medalju...

Keserovic

14.05.2015. 19:07

@vlado pljevlja - Ne brini za cika Jovu,on je u paklu sef obavestajne sluzbe.Nego se pozabavi svojim obrazovanjem.Ante Pavelic nije sudjen u Jugoslaviji jer je bio saborac Josipa Broza.Zar ne mislis da bi vec bio rehabilitovan

vlado pljevlja

14.05.2015. 20:42

@vlado pljevlja - Tvom mozgu jedino keser moze pomoci ako znas sat je to.

Рајндерс

14.05.2015. 20:48

@vlado pljevlja - Vlado pljevlja@ Комунисти су победили па су написали своју верзију историје али нису је ни они могли толико фалцификовати колико је ти не познајеш!! Изједначавати Анту Павелића и Дражу Михајловића може само потпуна незналица или веома зао и острашћен човек!!!!

vlado pljevlja

14.05.2015. 22:15

@vlado pljevlja - Cirilicni "Rajndersu" dovoljno je samo ono sto se zbilo jedne noci u decembru u selu Vranic kod Beograda.Grijehota bi bilo reci da je u pitanju "falsifikat". O ostalim "falsifikatima" bradatih avetinja opijenih rakijom,krmetinom i gibanicom suvisno je govoriti.Toliko od "neznalice".

Слажем се

15.05.2015. 00:43

@vlado pljevlja - Ако мислиш да изједначавати дражу и павелића по обиму и врсти злочина које су извршили може само незналица, слажем се.

MatijaBG

14.05.2015. 18:30

Koje ushićenje,koja oduševljenost,a 90%ovih ovde kojima mili radost pod brkom su unuci onih koji su pucali za bradatim divljacima po šumama i gorama Srbije.Do 2003 godine ste pevali Hej Slavene,kad su se već svi bili odrekli,a sad ste najveći Srbi na svetu.U vreme kad se treba odbraniti od terorizma,mržnje,kad treba smiriti strasti,mi rehabilitujemo crnog đavola i pljujemo sopstvenim žrtvama u facu.I to samo posle par dana kad su se svi divili ruskoj armiji na C.Trgu.Srbija je osuđena na patnju.

naranca

16.05.2015. 00:37

@MatijaBG - @matijabg Pa sad.Cetnici su bili oficiri Kraljevske Vojske,znaci obrazovani I ''slifovani''.Partizani radnici,kalfe djaci,seljacici.Znaci veca sansa da pokleknu divljastvu rata.A tvoji su kao takvi I dosli sa Velebita I obukli uniforme da mogu nekaznjeno da pljackaju I ubijaju.I kakve veze ima Cica sa Rusima on nije ratovao protiv njih.Za razliku od Ustasa,koji jesu.

Vise nego providno

14.05.2015. 18:56

Sa jedne strane kolinda i fasisti a sa druge draza i fasisti. Znaci da otkopavam ono sto sam "predao" UNPROF-oru???

Zoran

14.05.2015. 19:06

Ponovo upadosmo u glib i valjamo se u kaljuzi. Draža je možda i trebao biti rehabilitovan zbog nepravednog suđenja, šta je suština presude, ali sugestije koje proizlaze da automatski nije ni zločinac i da ravnogorski pokret nije zločinački, priset će nam. Ekspresno ćemo to osetit i trajat će preko deset godina.

OTAN

14.05.2015. 20:03

Neverovatno je čime se smarate i zbog čega ste u neslozi ?! Zato vam tako i ide i tu vam ne mogu pomoći ni "braća" rusi !

вук

14.05.2015. 20:31

Вечна слава и хвала јуначком генералу Михаиловићу, легендарном вођи Трећег српског устанка и непомирљивом борцу против наци-фашистичког и комунистичког тоталитаризма!

Нино Белов

14.05.2015. 20:35

Долази нам полако Божја правда са истока. У пакао ће труле душе издајничке које су се западу продале.

Til Ojlenšpigel

15.05.2015. 19:31

@Нино Белов - Pa ti dečko izgleda ne znaš istoriju ili si sa neke druge planete? I Draža i Kralj su provereno bili Engleski pijuni. Doduše, dotični je i malo više koketirao i sa Nemcima i Italijanima , čisto onako reda radi se slikao sa oficirima dok se krio od njih. Imaš koliko hoćeš fotografija čak i na internetu ili misliš da je izmišljen fotošop u Srbiji pre 60 godina.

Rajnders

14.05.2015. 20:38

Jos kada bi mu nasli kosti pa da ga ljudski sahranimo! Da se sa srpskog naroda skine prokletstvo i da Srbija odmori dusu!! Na kraju ce sve doci na svoje mesto!

Влада

27.12.2015. 13:30

@običan radnik - Treba date bude sramota da uporedujes Drazu cija je poradica zavrsila u koncetracionom logoru sa Hitleraom.

Rajnders

14.05.2015. 20:57

Mnogi Srbi su se bas primili na ideologiju komunizma!Nekoliko generacija! Umrece a nece poceti da misle svojom glavom! Njima istina nije potrebna. Samo mrznja!!?

Халид

15.05.2015. 01:24

@Suad - @ Suad: Да ниси можда вечерао духове кад си тако духовит и вицкаст?

bu

14.05.2015. 23:05

Nisu njega osudili komunisti nego istorija i dogadjaji! Iz istaknute biografije bi se čovek pre postideo, a ne ponosio! Sve same "čuvene bitke" protiv okupatora i doprinosi za oslobodjenje zemlje!? Ova "rehabilitacija" je nasilno, pošto-poto doneta, zanemarivanjem istine, a ne iz časnih pobuda! Za "četnike" je 1941-45. i bio samo gradjanski rat a za "partizane" i oslobodilački!

branka

14.05.2015. 23:40

Procena daljeg desavanja nije dobra i ovo je takvo manipulisanje i strategija koju samo ljudi sa ovog prostora mogu da konzumiraju.Sve je postalo relativno ,nema mere nikakvih vrednosti ,posrnuli smo i izgubili identitet.

terrabalkanica

14.05.2015. 23:47

Проблем је у томе што ова рехабилитација није избрисала нити може да избрише ниједан Дражин злочин. Али ће зато да учини велику неправду према целој данашњој генерацији Срба. Можемо да причамо шта год хоћемо, али ова пресуда за свет само значи да се данашња Србија сврстава уз осведоченог ратног злочинца и да није баштиник херојске генерације партизана и антифашиста. Пљунули смо на славне претке и последице ћемо да осећамо годинама. И што је најгоре, нико нам није крив, само наша кратка памет.

Nebojsa

15.05.2015. 00:25

Ljudi o cemu vi pricate, pa amerikanci su dolazili da svedoce za rehabilitaciju. Kakve posledice? Sramota je sto ovo nije uradjeno ranije.

naranca

15.05.2015. 11:19

@Nebojsa - @nebojsa Doletali su Amerikanci(1999) I ranije al nisu nista svedocili.

Влада

27.12.2015. 13:27

@Nebojsa - Vidi se dasi komunisticki zadojen ti piloti koji su svedocili na sudjenu Drazi su se protivili bombardovanju 1999-te godine. Kad bi ja razmisljao tako terebao bi da mrzim svakog gradjanina SSSR (Rusije) jer su na svojim tenkovima doneli prevlast Titovim komunistima u Jugoslaviji (Srbiji).

terrabalkanica

15.05.2015. 00:31

Судија Трешњевац је оцрнио суђење Дражи Михаиловићу из 1946. као политичко и нефер. А ова данашња судска фарса као није политичка? Ако већ суђење 1946. није било фер, зашто онда комплетна пресуда није поништена већ само део којом се осуђује Михаиловић? Како је могуће да су остали оптужени (а било их је 20) имали фер суђење? Или чак ни судија Трешњевац није имао довољно јак желудац да поништи пресуду зликовцима као што је био Драги Јовановић, злогласни управник београдске полиције...

naranca

15.05.2015. 12:36

@terrabalkanica - Fer Sudjenje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Aoni sto su ih njegovi cetnici zaklali.jel su I oni imali fer sudjenje.?????????????????????????

tutavela

17.05.2015. 11:05

@terrabalkanica - naranca, znas kako su cetnici sudili mom ocu. Trazili mu da cita Ocenas. Dzaba mu bilo, u roku od 10 minuta osude ga na streljanje, izvrsenje kazne odmah. Sreca te su se napili rakijetine pa im je moj otac uspeo pobeci iako ranjen u nogu.

Vlada

27.12.2015. 13:15

@terrabalkanica - Zato sto je postupak pokrenut za konkretan slucaj sudjenja Dragomira Darze Mihailivica. Jedno logicko pitanje zasto je Draza proveo 4 godine u sumi ako je bio saradnik okupatora (nacista), zasto nije bio u Beogradu kao sto je A. Pvelic bio u Zagrebu? Mislim da svakom ko zna logicki razmislja sam mu se odgovor namece.I nemojte u isti kos da stavljate Drazu i onog Dragog Jovanovica.

Утеривач

15.05.2015. 01:13

Укратко: Од сада па надаље уместо историчара зовите правнике да објасне шта се то у историји Сораба догађало. Уместо историјског помирења и расветљавања злочина и околности под којима је до њих дошло имамо масовно, стихијско судско "утврђивање" историје! То не води ничему drugom већ колективном забораву . Невине жртве се други пут убијају потезом новопостављених сада и за историју стручних судија . Извините, али ово се ни код Стаљина није радило! Срамота!

Branko

15.05.2015. 01:28

Za one koje velicaju Drazu mihajlovica a i one koji su donelu tu sramnu odluku da se rehabilituje evo jedna web adresa da se potsete skim je Draza sardjivao u "Oslobodjenju"Jugoslavije www.network54.com.Tako da svi koji su komentirali da bi onda i Hitlera trebalo rehabilitovati su u pravu ali sta ces kada su njegovi sledbenici dosli na vlast.

Zoran1

15.05.2015. 02:22

Ako Draza nije zlocinac a komunisti su ga nevinog steljai, onda vodje komunisticke partije Jugoslavije jesu zlocinci, ubili su nevinog coveka.

BMStalker

15.05.2015. 11:15

@Zoran1 - Ako se ovakvim "logičkim" zaključivanjem donose "rešenja", onda je ova vlast uspela da još više razdeli narod, što joj je izgleda i bio zadatak. Bravo Srbi, neprijatelji nam ne mogu ono što mi sami sebi možemo!

Zoran1

16.05.2015. 04:40

@Zoran1 - BMStalker,Nije u pitanju podela niti ko je u pravu vec samo istina. Logicno jeste zakljuciti da ako streljas nevinog coveka cinis zlocin. Ja cak i ne kazem ko je zlocinac a ko nije vec samo da jedna ili druga strana jeste a mozda i obe sa obzirom da su sve strane ubijale. SVAKI RAT JE ZLOCIN PROTIV COVECANSTVA,glavni krivci za ratove su supertajkuni koji stvore okolnosti koji izazovu ratove. Naravno oni nikada ne odgovaraju jer je svet u globalnom sistemu robovlasnistva a oni su robovlasnici.

Daki1970

15.05.2015. 03:02

I tako dok nasa vojska marsira crvenim trgom u Moskvi u znak 70 godina od oslobodjenja fasizma , mi ovde oprastamo njihovim saveznicima, da li smo toliko blesav narod. One zlocine u drugom svetskom ratu koje su Drazine cete nanele su sigurno pocinili marsovci, ajde ljudi nemojmo da se sramotimo pred svetom, ceo svet zna ko su bili partizani a ko okupatori i njihovi saveznici. Ostavite njih u istoriju de i pripadaju i gledajte napred. Menjajuci istoriju kako vetar dune ne doprinosimo sebi dobro.

Vlada

27.12.2015. 13:04

@Daki1970 - A jesuli ti sto sad marsiraju komunisti ili se i precednik Ruske Federacije krsti u pravoslavnoj crkvi. Nema vise SSSR-a vec Ruske Federacije danas je 2015 godina probudeite se.

Wertz

15.05.2015. 11:18

@Strumfoslavia - То питај оне који додељују Нобелове награде, а они - за твоју информацију - нису из Србије. Ионако су до сада те награде за мир у више наврата додељивали психопатама и манијацима 1000 пута горим од тог Хитлера.

SBM

15.05.2015. 05:57

Zbogom zdrava pameti.... ovo vraća Srbiju godinama unazad. Zaglibili ste u mulj iz kojega ćete se teško iščupati. Zanimljivo je kako sada više nitko ne govori o bijedi i jalu u kojem živite, sada je ovaj zlikovac glavna tema. Ljudi koji su se nazivali četnicima u ovom ratu u 90-tim su strašne zločine radili (Vukovar, Srebrenica itd) Svakoga dana sve je jasnija razlika između Vas i Nas. Još jednom, zbogom zdrava pameti.

Leonidas D.

15.05.2015. 06:06

Вечна ти хвала ђенерале!!! Да не би тебе пострадало би још више Срба, ти си војничком чашћу одбранио образ Србије и Срба.

Andra Loncaric

15.05.2015. 06:38

- E sada ce se pokazati gde je ko i sa kime...Kao sto viimo kako onda tako sada komunisti i ustase zajendo protiv djenerala. Kolinda i Ivaica zajedno... "Ravna gora pobediti mora"

Milas

15.05.2015. 10:26

@Andra Loncaric - Na zalost, moji ukucani su stradali od ruku cetnika za vreme rata. Jednostavno su zaklani, a nisu bili ni komunisti ni partizani, vec neko kome je rata bilo preko glave i u prvom ratu, koji se nije u to vreme ni zaboravio, a pojavio se drugi.Ti isti cetnici su babi svo zlato pokupili od dede koji je dosao iz Amerike.Uz duzno postovanje suda i njihovu odluku koju ne podrzavam, ali ne mogu da zaboravim sta je nasa porodica prezivela. Isto smo Srbi, ako se pitate da nisam neke druge vere.

naranca

15.05.2015. 11:16

@Andra Loncaric - @andralonc ''Ravna Gora pobediti mora''---------Kao sto su pobedili Nemce.

Andra Loncaric

15.05.2015. 06:54

- Komunisti stalno navode zaklane bebe u selu Vranic!!! - Ajde da priupitamo za on dva golobrada maloletna mladica i njihovog oca ubijenog u Ivanjici i zapaljenih u svojoj kuci od strane partizana,? Ajed da viimo stacemo sa onih o sada utvrjenih ubijenih 70 000 Srba posle dolaska komunista na vlast u Srbiji? - Hajde da vidimo ko je koga mazio ?

Realista

15.05.2015. 10:51

@Andra Loncaric - Za Andra Loncaric : Da li moze jedan zlocin (ma ko gapocinio) da rehabilituje drugi? Da li je ubistvo jedniog nevinog opravdava ubijanje drugog nevinog? Hocet da kazete da su time zlocini anulirani i nikom nista?

naranca

15.05.2015. 12:32

@Andra Loncaric - @Andraloncaric Jeste a sta cemo sa onom zenom iz Tuzle?I to je utvrdjeno.

4c

15.05.2015. 07:16

Normalno da nije zlocinac,nego samo jedan od mnogih nesposobnih jugooficira.Tradicija se nastavila i 90ih.

Бајо

15.05.2015. 07:57

Историјска неправда је исправљена.Боље икад него никад.Али,погледајмо чињеницама у очи.Да ли је могуће да Српски официр учесник балканских ратова,прошао Албанску голготу,рањаван,подигао устанак у Србији у мају 1941,четири године био у шуми буде издајник.Човек чија је војска спасила 500 савезничких пилота,уцењен од стране нациста на 100000 рајхмарака,чија је пордица затварана у логор на бањици.Имао је такву фарсу од суђења да је и његов адвокат Јоксимовић завршио у комунистичком затвору.

naranca

15.05.2015. 12:59

@Бајо - @bajo 500 pilota! Pa to bre Nemci oborili svaki avion koji je prismrdeo na nase nebo!

Janko

15.05.2015. 17:07

@Бајо - O spasavanju saveznickih pilota pogledajte knjigu koja se zove "The Forgotten 500" koju je napisao Gregory Freeman, izdata 2008.godine u Americi. Jedan od spasenih americkih vojnika Arthur Jibilian u svojoj recenziji knjige na Amazon knjizari izjavio je sledece: "Srbi su bili jedini u bivsoj Jugoslaviji koji su hranili, skrivali i rizikovali sopstvene zivote za Amerikance." Posto su Novosti jedne od retkih novina koje objavljuju tekstove o nasoj istoriji, ukoliko mozete predstavite i ovu knjigu.

antifasista

15.05.2015. 23:00

@Бајо - Nikad nemojte da smetneta sa uma da bi se spasavanje pilota moglo objasniti potrebom za osvajanje politickih poena u trenucima kada je bilo jasno ko je pobednik. Ciljno na pocetku, Drazin pokret je bio oslobodilacki, ali se posle pretvorio u antikomunisticki i bratoubilacki. Neko dole napisa, ako se rehabilitacija desila zbog nefer sudjenja, trebalo je da bude i za Dragog Jovanovica, gen Lera i ostale.

MILORAD

16.05.2015. 06:14

@Бајо - .....500 Pilota spasili....jest ako su autobusima dolazili, pa toliko ih nije preletilo Jugoslaviju ili samo Srbiju...., a pvaj se steio 2008 da napise knjigu...., mnogo poranio nesto....

Janko

16.05.2015. 18:17

@Бајо - Od 1942. pocinje saveznicko bombardovanje vaznih nemackih rafinerija u Rumuniji, pa je zbog toga bilo toliko preleta saveznickih aviona preko Srbije. Avioni su obarani u tim misijama, pa je broj spasenih pilota do 1944. porastao na preko 500. Prosle godine u Pranjanima je, uz prisustvo americkog ambasadora, obelezeno 70 godina od misije Halijard, najvece akcije spasavanja saveznickih vojnika iza neprijateljskih linija u 2. svetskom ratu. Zbog ovoga je Drazi 1948. Amerika dodelila najveci orden.

Lido

17.05.2015. 10:59

@Бајо - Ta cifra od 500 aviaticara je notorna laz. Pa to bi bila katastrofa i nemerljiv blam za Saveznike. Samo jedan podatak molicu lepo, u toku celog ww2 RAF izgubio 95 aviona! Ukucajte u google 'raf overall aircraft lost in ww2' pa se uverite.

Janko

17.05.2015. 14:03

@Бајо - Broj izgubljenih aviona kod svih zaracenih strana je ogroman i meri se desetinama hiljada. Spisak sa brojevima izgubljene ratne tehnike moze da se vidi kada ukucajte u Google "Equipment losses in World War II", takodje "WWII Aircraft Facts". Cifru koju navodite Britanci su izgubili samo u jednom naletu prilikom bombardovanja Nuremberga u Nemackoj 30. marta 1944. Samo u toj akciji bombardovanja bilo je ukljuceno 795 britanskih aviona, od kojih je 95 bilo oboreno.

Vlada

27.12.2015. 12:46

@Бајо - Pa i partizanski pokret se pretvorio u komunisticki i bratoubilacki i nasiljem je hteo da nametne svoje vidjenje vladanja drzavom sto je i ucinio 45-te. A da ne govorimao o dogovorima Djilasa i Velebita u Zagrebu sa nacistima i ustasama sto se moze naci i u njihovim knjigama i dokumentima nacista.

Vlada

27.12.2015. 12:50

@Бајо - Tolko ih je spaseno jer su preletali Srbiju kad su isli da bombarduju naftna polja u Rumuniji a potom su se istim putem vracali ka Severnoj Africi i delu Italije koji je bio slobodan. Treba nesto i procitati a ne slepo verovati svemu sto nam je servirano od 45-te pa do sad.

Slavisa

15.05.2015. 09:28

Koliko je stotina aviona poslo da bombarduje Jugoslaviju pri oslobadjanj?.Kako to da su svi oboreni,hvala Nemcima inace bi smo jos tada bili sravnjeni sa zemljom.Ipak smo mi fasisticka zemlja.Srbijo sram te bilo

tutavela

15.05.2015. 09:29

Secam se uoci mog odlaska iz ludila 1990. bile su vrlo popularne cetnicke pesme a posebno "Ziv je Draza umro nije". Jos je bila Juga citava, jos smo bili na okupu. Naravno da je to ubrzalo raspad jer se od toga nesrbima dizala kosa na glavi. Sretne me ortak pa me pita "Je li Draza ziv?" A ja krenem da deklemujem, pa opet pa opat. Slavim dan kad sam otisao iz tog tamo ludila. Vrhunac morala vredjati ono jadno mrtvo dete Tijanu. Boze me sacuvaj!!!

naranca

15.05.2015. 10:40

@tutavela - @tutavela ''Sretne me ortak pa me pita "Je li Draza ziv?" -------Izvini gde ti to tamo zivis????Na Obali Slonovace?????

tutavela

15.05.2015. 11:16

@tutavela - Ma ne bre, nego dok sam bio tamo kad sam bio u 5. brzini skupljajuci i prevodeci dokumenta, spremanja za intervju u ambasadi. Ortak i ja smo se shalili. Ispravka, mislim da je ipak bila 1989. Mladom i pametnom svetu koji ne mugu da smisle prostakluk, primitivizam, bahatost i beskurpuloznost bogate elite, sve vrste nemorala, preporucujem isto.

Vlada

15.05.2015. 13:18

@tutavela - pa si posle 25 godina na srpskom portalu da objasnis kako slavis dan kada si zapalio. Mora da ti je dosadno.

naranca

15.05.2015. 09:41

Dobro je da ga ( Drazu) Srbi vise ne stavljaju u isti kos sa Pavelicem.Mada obojica spadaju u neki kos.

Dragan

15.05.2015. 09:47

Besprizorna komunisticka fukara sa svojim nista boljim potomcima ce uvek lajati protiv ovakve presude. Ako bi se Drazi ista moglo zameriti je to sto je previse olosa prezivelo rat i nastavilo da se razmnozava.

Realista

15.05.2015. 10:48

@Dragan - Za redakciju i Dragan : Ako su D.Mihajlovica podrzavali ovakvi i slicni nije cudo sto je tragicno zavrsio! Kakav primitivizam !

Til Ojlenšpigel

15.05.2015. 19:22

@Dragan - Poštovani Dragane, nisam potomak kako Vi to kažete ''komunističke fukare'' , baš naprotiv , ali nikada u mojoj porodici niko nikad od kad je sveta i veka nije se odnosio ovako kao Vi prema svojim neistomišljenicima. Samo da Vas podsetim takvi kao Vi ,su za vreme drugog sv. rata odveli na streljanje u Kragujevcu srpsku decu , ne Nemci i komunisti , već takvi kao Vi. Stidite se jer vi niste ni S od Srbina.

naranca

16.05.2015. 00:50

@Dragan - @tilojlenspigel Ja jesam potomak ''komunisticke fukare'' I mogu ti reci ponosim se time.

Lido

15.05.2015. 14:49

Imam neka pomesanja misljenja u vezi ove rehabilitacije. Draza nije bio fasista, ali ni antifasizam mu nije bio glavna platforma borbe. Svoju tragediju je on sam najbolje opisao na sudjenju "Mnogo hteo, mnogo zapoceo..", nije se MOGAO snaci na velikoj ratnoj pozornici, mozda zato sto je bio samo vojnik. Ne bi bilo dobro da posle ovoga sudjena teziste antifasisticke borbe u Srba bude pripisano tom pokretu niti da se menjaju ostale bitne istorijske cinjenice.

naranca

15.05.2015. 16:02

Jedni vicu'' Ziveo Draza''.Drugi ''Ziveo Tito''.A I jedni I drugi kao da zaboravljaju da su obojica mrtvi?

naranca

15.05.2015. 18:10

Srbima je najveci neprijatelj Laz.Sad sam gledao ''Heroj I kazna''Resili Nemci da zbrisu bandite da im bude cista pozadina ako se saveznici iskrcaju na Jadranu.Opkolili I partizane I cetnike(kako to?) na Sutjesci.Trostruki obruc ,elitne jedinice,sprovode Hitlerovo naredjenje,tvrdo...Cica, strateski genije, se izvukao bez ispaljenog metka a Tito ostao u obrucu I pobegao sa gacama na stapu:)Pa nemojte ljudi.50 godina smo slusali partizanske lazi a sada treba jos 50 Cetnicke.Nemojte ljudi.

Ok

15.05.2015. 19:30

licno mislim da je ova odluka u redu. moji su bili na suprotnoj strani.greska je sto mi sve politicke protivnike ubijemo a posle ne znamo sta cemo sa tim. prestanimo se vise svadjati izmedju sebe i tako nas je malo.