Jasenovac ponor ljudske vrste

G. Vila

19. 04. 2015. u 09:39

Na spomen -području u Donjoj Gradiški obeležen dan sećanja na žrtve ustaškog genocida. Aleksandar Vučić: Stratište srpskog naroda mora da postane mesto sećanja i praštanja. O ovom zločinu svet ne treba da ćuti

Јасеновац понор људске врсте

Foto Tanjug

NA Spomen-području Donja Gradina kod Kozarske Dubice, najvećem stratištu sistema zloglasnog koncentracionog logora Jasenovac, obeležen je Dan sećanja na 700.000 nevino stradalih žrtava. Tokom Drugog svetskog rata, pod okriljem ustaškog režima zloglasne NDH, u ovom zloglasnom logoru mučki je ubijeno 500.000 Srba, 40.000 Roma, 33.000 Jevreja, 127.000 antifašista i 20.000 dece.

Ceremoniji u najvećem stratištu tog logora, u Donjoj Gradiški prisustvovali su premijer Srbije Aleksandar Vučić, predsednik RS Milorad Dodik, kao i član Predsedništva BiH Mladen Ivanić.

- Jasenovac je najstrašnije stratište i svojevrsni ponor ljudske vrste, ali je na nama da premostimo taj ponor iskrenim praštanjem - rekao je premijer Aleksandar Vučić, dodajući da je to potez koji zahteva svest, ali i hrabar potez koji moramo učiniti svi zajedno.

Vučić je, na ceremoniji obeležavanja Dana sećanja na žrtve genocida u koncentracionom logoru Jasenovac, na spomen-obeležju u Memorijalnom centru Donja Gradina u Republici Srpskoj, poručio da na tom mestu jasno srpski narod kaže da ne pristaje na smrt, da će čuvati svoju otadžbinu i rod, i da će se boriti za život, bez želje da se ikada sveti, ali i da nikada neće zaboraviti.

PONIŽAVANjA - NE smemo i nećemo da dozvolimo da nas ponižavaju govoreći kako mnogi koji su ubijeni u stvari nisu ni živeli. Sukobe 90-ih nemoguće je razumeti bez shvatanja značenja reči Jasenovac, dubine bola i patnje srpskog naroda, kolektivnog straha od istrebljenja zapadno od reke Drine. Naše sećanje nije matematičko ni političko, već ljudsko, zasnovano na iskonskoj potrebi da se saoseća sa onima nad kojima se vrši nasilje, posebno ovako strašno - poručio je Vučić.

U ovoj plodnoj ravnici, ubrzo po formiranju ustaške Nezavisne Države Hrvatske, uspostavljen je najveći logor smrti, koji je ujedno bio i jedan od najvećih u Evropi, gde je vršeno sistematsko likvidiranje civila, a stradalnici su bili krivi samo zato što su Srbi, Jevreji, Romi i oni koji nisu želeli da služe ustaškim i okupacionim snagama.

- Ovde je mračna strana ljudske vrste ispisala svoje najstrašnije strane - upozorio je Vučić dodajući da su tu pokušali da istrebe Srbe, da zatru naše ćirilično pismo, naše seme, bez milosti i griže saveti.

Kako je naveo, kada je dolazio na ovo stratište nije znao šta da radi, da li da ćuti, pošto smrt ćuti, a veliki broj žrtava zahteva večnu tišinu; da li da vrišti, zato što svaki zločin vrišti, a ovoliki zločin traži da vrišti čitav svet; ili da plače, jer su nestali mnogi, među njima 20.000 dece, koja nisu mogla da se raduju svom detinjstvu i umrla su u paklenim mukama.

Prema njegovim rečima, Jasenovac je mesto našeg najvećeg stradanja, ali i postojanja i dodao da su nas ovde skupljali da nas unište, a da ćemo se skupljati da živimo i da više nikada ne dozvolimo da nas ubijaju.

- O obimu zločina govori činjenica da se i 70 godina od proboja zatočenika obavljaju istraživanja, identifikuju žrtve, jer hiljade porodica ne postoje na spiskovima, a na nama je da ne dozvolimo da se zaborave - poručio je Vučić.

On je istakao da Jasenovac mora da postane mesto zajedničkog okupljanja, sećanja, učenja i suočavanja sa prošlošću, molitve i praštanja. - Mržnja koja je gradila Jasenovac i Gradinu je strašna, tuga koju izazivaju je strašna, a čak i oprostiti ovde je strašno - moramo i možemo, ali je strašno - podvukao je premijer.

- Danas nedaleko od Okamenjenog cveta u Jasenovcu jasno kažemo: ne pristajemo na smrt, čuvaćemo svoju srpsku otadžbinu, borićemo se za život bez želje da se ikada svetimo, ali bez namere da ikada zaboravimo. Na to nas niko ne može naterati. Mali je taj vaš zločinački posao koliko su naše glave visoko i Srbija i Srpska velike, ne teritorijalno već duhovno, ne da bi nekoga napadale, već da bi prkosno opstajale i snažno napredovale. Na današnji dan kažemo ponosno i uzdignuta čela: Živela Srpska, živela Srbija, sloboda i večna slava onima koji su tu slobodu ovde napravili i nama je u amanet ostavili - rekao je Vučić.


U nedelju je obeležen Dan sećanja na žrtve genocida ustaškog koncentracionog logora Jasenovac, u spomen na 22. april 1945. godine, kada je samo 127 logoraša, od preostalih 1.075, uspelo da se domogne slobode.

U Donjoj Gradini, koja čuva uspomenu na devet masovnih grobnica u kojima počivaju svi stradalnici, služen je parastos za nevine žrtve ustaškog genocida. Pročitane su pravoslavna, jevrejska i romska molitva.


DODIK: ŽELIMO MIR

- MI želimo mir, ali ne želimo da izgubimo sebe. Ako nema RS, nema ni nas ovde, ako nema RS nema ni sećanja na ovo mesto i na ova stradanja, ako nema naše ljubavi prema Srbiji, nema ni srpskog naroda - poručio je predsednik Srpske istakavši da su svi ratovi koji su ovde vođeni bili bespotrebni.


SLIKE UŽASA NE PROLAZE

PREŽIVELI logoraši, kojih je svake godine sve manje, nikada neće zaboraviti stradanja u ovom zloglasnom logoru. Među njima su i Slobodan Grujičić i Mile Vukmirović. Obojica su u Jasenovcu izgubili mnoge članove porodice.

- Ubijalo se nemilice, ljudi nisu vredeli ništa. Nigde metak nije opaljen, već su ljude ubijali maljem, sekirom, nožem, čekićem. Mučki, prestrašno. Plačem kada se setim. Zbog svih koji su mučki ubijeni, ovde dolazim i dolaziću svake godine - priča sa suzama u očima, Slobodan Grujičić, koji je u Jasenovac doveden sa svega četiri godine.

Mile Vukmirović bio je nešto stariji. I danas pamti vrisku i lelek jasenovačkog užasa.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (136)

СВЕМИР

19.04.2015. 09:57

Јасеновац јесте симбол страдања српског народа у НДХ, али не треба заборавити остале логоре смрти, многобројне јаме као и зверска убиства на кућном прагу, чиме је велико-германска послуга заувек исписала прве странице повести хрватске скупине. Нажалост, Рат 90 - тих доказао јесте - хрватска бестидност поји се шовинизмом и расизмом, стога чињеница јесте да се над српским народом у 20. и 21. веку врши континуирани ГЕНОЦИД ради остваривања велико-хрватског кошмара. Не заборављам и не опраштам!

ау миле

19.04.2015. 17:27

@СВЕМИР - Процене говоре о најмање 120.000 жртава само у Јасеновцу (има преко 80.000 пописанхих жртава са именом и презименом). Сматра се да је у Јасеновцу страдао сваки пети од свих страдалих Срба у НДХ.

ЗВЕЗДАН

19.04.2015. 10:00

Обележавање „Дана сећања на жртве геноцида“ има сврху, да отме од заборава и ревизије велико страдање српског народа на тлу НДХ. Геноцид над голоруким српским становништвом, чији број жртава броји више од 1.000.000 душа, имао је за циљ стварање независне, велике и етнички чисте државе Хрватске. Нажалост, хрватско друштво и даље негује и баштини принципе великохрватске идеологије, а хрватска држава званично рехабилитује и дичи злочиначки усташки покрет. Да се не заборави!

Jugoslava Pravdić

19.04.2015. 10:16

Slava svim žrtvama. Moramo češce organizovati sećanja na sve žrtve Jasenovca i, svih ostalih paklenih stratišta.Slike i pesme Lazara Dimitrijevića odaju najdublju počast žrtvama fašističkog genocida.

Slobodan

19.04.2015. 10:17

Voleo bih kada bi ova poseta Jasenovcu prvog čoveka Vlade Srbije postala tradcionalna. Žrtve logora Jasenovac zaslužuju da svake godine na dan proboja državni vrh Srbije bude prisutan na komemoraciji. Poštujmo žrtve u borbi protiv fašizma.

Andric NIkola

19.04.2015. 10:19

Zrtve 'srpkog Ausvica' zasluzuju ono najmanje sto mi mozemo, a to je da se ne zaboravi!

hristina

19.04.2015. 12:19

@Radanovic - I, naravno, da sazna svet za stradanje srpskog naroda i da se kazne krivci!

Artemida

19.04.2015. 13:37

@Piknik - Upravo tako, svaki dan treba da se prisećamo ovakvih žrtvi koje su sdesile kroz istoriju.

Hrvoje

19.04.2015. 15:02

@Piknik - @Piknik - slobodno stanite, posjetite Memorijalni centra u kojeg je Vlada Republike Hrvatske (čitaj: hrvatski porezni obveznici) uložili milione i milione Eura) i nemojte popiti kavu, jer je to najmanje mjesto da se nešto pije ili jede, nego zapalite svijeću i pomolite se, ukoliko ste religiozni... Ali, nešto drugo me zanima - koliko je Srba u vremenu od 1945 - 1990. godine, kada su se masovno za vrijeme ljeta selili na Jadran, uopće zastalo kod Jasenovca ili bar okrenulo glavu u smjeru istog???

Dusan

19.04.2015. 16:33

@Piknik - U spomen podrucju Jasenovac u HR nema sta obici. U muzeju je nadrealisticka postavka iz koje se ne moze vidjeti ko je cinio zlocine i na kome je pocinjen zlocin. Nocu su iskljuceni svi reflektori oko kamenog cvijeta tako da ne znate ni gdje se nalazite. Na izlazu sa autoputa prema Jasenovcu nema ni jednog obavjestenja o blizini spomen podrucja. Tek pred samim jasenovackim kompleksom je mala zelena tabla koja obavjestava da je u blizini spomen podrucje, ali je toliko mala da se iz auta ne vidi te

ау миле

19.04.2015. 17:25

@Piknik - У праву си Хрвоје. Нисам стао али сам увек окренуо главу када сам брзим возом Београд - Сплит ишао на море. Тада сам мислио да је то прошлост која се никад неће поновити. Нажалост, зло се поновило, не у оваквом стравичном облику, али нестанак читавог народа са Хрватске територије свакако јесте зло.

Dragan P.

19.04.2015. 18:15

@Piknik - @Hrvoje: Bio sam 2007. u Opatiji i u povratku sam svratio u Jasenovac. Iznenadio sam se i prijatno i neprijatno. Neprijatno jer nigde nisam video putokaz, stekao sam utisak kao da Hrvatska skriva to mesto, jedva sam našao put. Prijatno jer su mesto logora i muzej zaista lepo uređeni i održavani, nigde nema neke žvrljotine, đubreta i sl, što iskreno nisam očekivao. Ne znam kako je danas, ali onomad sam se stvarno prijatno iznenadio. I zaista, to nije mesto za kafu i sl. već za odavanje počasti.

celicni

19.04.2015. 10:35

Kako mozete biti toliko naopaki.Pisem Srbima koji nazivaju hrvate bracom.Pisem vladi srbije i Preceniku Nikolicu.Citajte tekst gore!500 000 Srba! Logor za Djecu!Ljudi to je bilo 1945! Svatite da hrvati jedva cekaju da ponove taj isti genocid,poceli su ubijati srbe 1991,imali su oluju dje su ubijali sve sto su stigli,i gledaju svjetlo u buducnost,kad ce srpskoj djeci opet staviti noz pod grlo i presvuci.Hrvati zele samo jedno,a to je da nema Srba.Prekinite se miriti,jer oni samo cekaju...

ana

19.04.2015. 10:45

Strahota koja nikad ne sme da se zaboravi......kada je samo 127 logoraša, od preostalih 1.075, uspelo da se domoghe slobode, od same recenice sam se najezla.

неки тамо

19.04.2015. 17:23

@ana - А ја сам се најежио од твоје неспособности схватања суштине, а то је да је Јасновац прогутао најмање 100.000 људи. ( Неке процене говоре о 350,000 Нојбахер, 600.000 земаљска комисија) Ниси зарадила за сендвич и сок, ботино. Књигу историје у шаке, или бар на википедију и научи основне ствари.

TC

19.04.2015. 11:28

Вјероватно ће се тамо наћи и представници "демократске" хрватске владе. Можда дођу и из европског парламента да одају почаст жртвама. А Наташа Кандић ђе бити сигурно у првом реду. Слава свим жртвама..... не поновило се

Plavić

19.04.2015. 11:40

Memorijalni kompleks Donja Gradina jeste stratište jasenovačkih žrtava, ali na desnoj obali Save - u Republici Srpskoj - stoga ovakav naslov u najmanju ruku nije tačan, korektan niti je potrebno javnost Srbije dovoditi u zabludu da naš zapadni sused održava nekakvu komemoraciju u Jasenovcu, žrtvama koje uglavnom ne priznaje, i da - još - tome prisustvuje predsednik Vlade Republike Srbije!Dakle: Vučić danas u Donjoj Gradini na obeležavanju "Dana sećanja" na žrtve (ustaškog logora) u Jasenovcu.

неимени

19.04.2015. 14:44

@Plavić - Немам намеру губити време, али сам сигуран да у њиховим новнама нема нити речи о Јасеновцу. Нити данас нити ма који други дан, осим ако се не баве прерављањем историје. А овај (не мој) премијер у хрватску може да оде једино да ода пошту коминди или како год да се зове та њихова штагод. Опрост је због нас, не због њих, то је за нашу душу, а за њихову душу ... искрено, није ме брига.

B

19.04.2015. 11:59

"Kada vas neko povredi ili izda, to je isto kao da vam je polomio ruke.Možeš oprostiti ali ga ne možeš zagrliti". Tolstoj.

Banija

19.04.2015. 12:00

Ovo je prilka da se i zemljama u regionu, a i celom svetu, skrene pažnja na to koliku je žrtvu srpski narod podneo u borbi protiv fašizma.

AV

19.04.2015. 12:12

Vučiće iz okoline Bugojna ustaše nisu dirali jer su se 1941. godine izjašnjavali kao katolici, a sada u Srbiji su kao pravoslavci. Zanimljivo.

Dragojlo

19.04.2015. 14:26

@AV - AV kako znas da je iz Bugojna a ne znas da su mu tvoje ustase ubile djeda????

Jadertino

19.04.2015. 14:14

@Bane - jasenovac je velika hrvatska sramota. on je i velika srpska sramota. to je dosta sramote. Puno je u Jasenovcu bilo zločina, puno sramote. bilo je puno zločina, bilo je puno izmišljanja sramote.

Hrvoje

19.04.2015. 14:35

@Bane - Evo ih! Meni je Jasenovac napravio više zla nego bilo kome u Srbiji... Nitko nije išao u Srbiju i tamo "regrutirao" ljude za taj odvratan logor, nego su ljudi iz drugih dijelova prve Jugoslavije tamo odvođeni. Moj pradjed je odveden u Jasenovac te kasnije deportiran u Njemačku i tamo likvidiran, samo o tome vi ne volite ćuti jer mislite da su u tom režimu stradali samo Srbi... Povijest Jasenovca je strašna i za svaku osudu, ali ponovo - više se tiče nas u Hrvatskoj nego vas u Srbiji...

eni

19.04.2015. 14:36

@Bane - Bane znas gde su u korpi za smece ovi tvoji koji imaju demokratiju kao u Severnoj Koriji svaki komentar koji vredja srpstvo i nije po meri veliko Srbina ne objavljuju Uz duzno postovanjw svih Zrtava Jasenovca Jevrreja Cigana KOmunista srba hrvata muslimana slovenaca i svih neduzno ubijenih . Ostale zrtve ne priznajem sve ostale zrtve koje Vucic zeli da u Jasrnovac Gurne su se desile u Borbama izmedju Cetnika i Ustasa ili Cetnika Ustasa Nemaca na jednoj strani i Titinih Partizana na drugoj

Nevesinje

19.04.2015. 15:28

@Bane - Hrvoje porediti Jasenovac sa Vukovarom koji je bio uporiste nelegalne vojske i koji je JNA na svojoj teritoriji oslobadjala sa jedne strane i Srebrenice odakle su muslimani ubijali Srbe u okolni iz te zasticene zone je vise nego bezobrazno.Zrtava je nevinih bilo i u Vukov. i u Sreb. i to je tacno ali porediti Jasenovac.U Jasen. su dovodjena djeca, muskarci, zene, starci!Samo sa jednim ciljom!To je ubijanje i mjenjanje demografske strukture na teritoriji koju su vasi lideri izabrali za Hrvatsku

Zlatko

19.04.2015. 12:39

Treba da se uvede praksa da srpski premijer svake godine prisustvuje Danu sećanja na žrtve Jasnovca, jer će se na taj način i svet podsetiti da je u Jasenovcu nad Srbima počinjen genocid za koji velika većina ustaških zločinaca nikada nije odgovarala, već su mirno živeli u Južnoj Americi do kraja svog života.

Uglješa

19.04.2015. 12:54

Mormo da uvažavamo našu prošlost više nego do sada. Narod koji je izgubio svoje sećanje na prošlost nema ni budućnosti. Današnje prisustvo prvog čoveka Vlade Srbije na komemoraciji, je dokaz da u srpskoj politici duvaju neki novi vetrovi, koji poštuju žrtve i našu borbu protiv fašizma.

Goran Samardzic

19.04.2015. 13:22

Ne bih bio hrvatima u kozi, treba ziveti sa hipotekom Jasenovca i logora za decu. Ljudi to ne mogu. Zveri mogu. Sada da li je medju njima vise ljudi ili zveri, to je pitanje.

Hrvoje

19.04.2015. 14:32

@Goran Samardzic - Jasenovac je odvratan logor smrti i svatko normalan taj, kao i svaki drugi logor pod sponzorstvom nacističkog režima, mora osuditi. Međutim, nametanje "hipoteke" Jasenovca svim Hrvatima je savršeno pogrešno kao što je po meni savršeno pogrešno nametanje "hipoteke" Sajmišta ili događaja iz skorije povijesti, kao npr. Vukovara ili Srebrenice svim Srbima... U Hrvatskoj je još za vrijeme Drugog sv. rata jačao antifašistički pokret (s mojim djedom u njemu), a što je jačalo u Srbiji protiv Srebrenice?

Nevesinje

19.04.2015. 15:11

@Goran Samardzic - Uvijek pokusavam da se distanciram od rasprave sa Hrvatima jer je to narod savrseno poznat po svojoj istoriji i umijecu ratovanja.Poznata su djela sirom Slovacke ,Njemacke, Ukrajine, Rusije i gdje got su dolazili ti hrabri vojnici a najprije "ljudi" po svojoj dobroti i humanosti.Drugi su pisali o njima..od Franja Josifa,Jovana Ducica,Karla Marksa..pa sve do zabiljezenih plemenitih stvari na katedrali u Njemackoj..pa i Adolf Hitler je spomenuo te "plemenite ljude".

Radovan

19.04.2015. 15:38

@Goran Samardzic - Srebrenica se ne nalazi u Srbiji, a i Sajmiste se nalazilo u NDH cisto da te informisem posto vidim da imas problema s geografijom Hrvoje. A porediti Jasenovac i Srebrenicu ili Vukovar je nezrelo i da ne kazem glupo. A videli smo te hrvatske antifasiste na doceku Hitlera u Zagrebu!

Jura

19.04.2015. 15:41

@Goran Samardzic - Pročitajte malo kad imate vremena Lea Frojndliha, Dimitrija Tucovića i ostale autore koji su pisali o srbskom junaštvu u Balkanskim ratovima, odmah će vam bit jasno i zašto Albanci nevole Srbe. Jedna od zanimljivih metoda koje su upotrebljavali četnici (oni za koje Srbi navode da ih se netreba izjednačavati sa onima iz drugog sv. rata) je bila zarezivanje, to Vam je kada zarežete žrtve na mjestima na kojima će dugo krvarit prije nego što umru. Usput ja sam sa školom bio dva puta u Jasenovcu.

Radovan

19.04.2015. 17:06

@Goran Samardzic - Vi nemate istorije Jure, i zato gledate na stvari s jedne tupe tacke gledista! Istorijski konteksti su jako bitni da se objasne odredjeni dogadjaji!

Republika Srpska

19.04.2015. 17:25

@Goran Samardzic - Bolje bi tebi bilo,da pogledas malo snimke iz Jasenovca,pa tek tada da pricas o zarezivanju.Koliko ste dobri u tim stvarima,cak su i vasi veliki prijatelji NJemci iznad vrata na Katedrali napisali.Boze cuvaj me.Gladi,Kuge i hrvata.

ау миле

19.04.2015. 17:32

@Goran Samardzic - За Сребреницу није постојао план. Нема доказа да је то био планирани злочин. Али је био предвидив злочин. Три хиљаде Срба је погинуло од Орићевих јединица током постојања Сребреничке енклаве из које су лансиране офанзиве. Сви први извештаји из Сребренице говоре о 2.500 жртава на Муслиманској страни (извор : процене Холансдског батаљона, и генерала Енвера Хаџихасановића)Рачуна се да је најмање хиљаду погинуло у борбама приликом покушаја бега ка Тузли.

ЗВЕЗДАН

19.04.2015. 17:37

@Goran Samardzic - @Jura - Било би згодно да мало прочитате, наравно када имате мало времена, о хрватском и албанском „јунаштву“ , које се огледа у столетним покољима српског голоруког народа (наравно када им неко „придржава“ јунаштво) и седлању туђих коња. Нажалост, српска слободарска повест, ће „неткима“ увек бити трн у оку, јер сопствену немају (ако се митоманија не узме озбиљно) и било је потребно да српска војска (коју спомињете) гине за хрватску слободу, чак два пута. Толико о јунаштву.

е, мој крвоје

19.04.2015. 17:41

@Goran Samardzic - Фашизам и комунизам су две руке исте аждаје, која дрема у центру Вечног града и сања да поново заседне у Јерусалиму!

вечни Дучић

19.04.2015. 17:44

@Goran Samardzic - прочитај "Сину тисућљетне културе"... и све честитке за логор Метајна на Пагу -једини логор у историји света за новорођенчад! Логор за бебе, за тек рођену децу, еееејјј! И њих сте се плашили и у логору убијали!

како да не

19.04.2015. 17:46

@Goran Samardzic - А да читам поново комунистичку литературу, кад ме већ саветујеш да читам и оне несрећнике које је црвена куга заразила... као што је заражен био и син проте Туцовића, брука мог родног града.

Dragan P.

19.04.2015. 18:25

@Goran Samardzic - @Jura: Nisu se Srbi sa Arnautima sreli prvi put u Balkanskom ratu, već su se dobro znali vekovima pre toga, dok su Arnauti i Arbanasi, kao turska desna ruka na Balkanu (zajedno sa bosanskim muslimanima, današnjim Bošnjacima), sistematski činili zla srpskom narodu i čistili ga sa njegovih izvornih teritorija - Stare Srbije (Kosovo, Metohija, Raška oblast, Makedonija i delovi južne Srbije). Tucović zlonamerno to izostavlja, a jasno je i zašto, on je komunista i radi protiv svog naroda.

Nećak strica Pere

19.04.2015. 22:54

@Goran Samardzic - pričao mi striček da su njegove ujake i stričeve ustaše ubijale tako da nisu im rezali žile vene, jer se krv brzo gruša - nego su ih uboli u aortu pa su pod pritiskom bili krvavi zidovi do plafona, štrcalo uvis kao fontana... a on je kao dete tada oguglao na krv jer je morao do tada punokrvne rođake da izvlači kad su "okrečili" zidove........a sad zašto Šćiperi ne vole Srbe ?...to je duga priča...Srbi su im ostavili malo imovine u plodnoj Metohiji, Drenici i Kosovu za tolike članove familije....

celicni

19.04.2015. 13:33

molim sve da nikad ne zaborave ovaj zlocin.Citajte o logoru sisak i o jasenovcu.citajte,znajte i ne zaboravite.Gajite istoriju i nedajte nikome da je zamjeni.ako vlada srbije nije sposobna da se nosi sa istorijom Srpski narod mora,jer kroz istoriju se sagledava i ocekuje buducnost.Vuk dlaku mjenja ali cud nikad.Neka ih tu dje jesu,tu se nista ne moze,ali ne gajite zmiju u njedrima.Vrisak gladne djece u logorima,i plac majki u susjednim barakama ce odjekivati kroz vjecnost na balkanu.

Branko

19.04.2015. 17:49

@celicni - Celicni...sve je kako si napisao...i nije na nama da zlotvorima sudimo....ceka ih sud

Shone

19.04.2015. 13:35

Još jedno mesto velikog stradanja ne samo Srba, poštovanje žrtava i odavanje počasti svakako je nešto kroz čega moramo da učimo da se ovakvi zločini više ne ponove. Prisustvo premijera je veoma lep gest.

celicni

19.04.2015. 13:37

Hrvati zapamtite,vjecnost se ne kupuje kunama,u crkvu kad odete,svestenika mozete kupiti,ali grijehove svojih predaka,i vase,nemozete!!!bog ce vam suditi na nebu,a na zemlji,vidjecemo.S vjerom u boga i Srbiju ,neka je vjecna slava mucenicima koji su znali sta im se desava,i djeci koja nisu znala sto im nema majcinskog zagrljaja!suze mi same teku.

Hrvoje

19.04.2015. 14:55

@celicni - Ako misliš da će Bog svakog Hrvata suditi za Jasenovac, da li si mišljenja da će isti sud dopasti svakog Srbina za Sajmište i za ponosno pismo Hitleru da je Beograd prvi "Judenfrei" grad u Europi?

Stevan

19.04.2015. 15:25

@celicni - Sajmiste je bilo u NDH,nezavisnoj drzavi Hrvatskoj i tu je pobijeno oko 10000 ljudi od cega ubedljivo najvise srba a i Jasenovac je bio u NDH i opet 95 posto srba kao zrtve ustaskog genocida.Elementarno znanje je to.

BL

19.04.2015. 16:25

@celicni - Neće svakog ali hoće onoga tko podržava i brani politiku ubijanja i genocida. A ti se baš trudiš da opravdaš grozna djela svojih predaka.

Ђура Змај

19.04.2015. 16:47

@celicni - Hrvoje, Логор Сајмиште или Јеврејски логор Земун је био на територији тадашње НДХ, а под управом немачког СС, у почетку за Јевреје, а од 42. и за Србе (комунисте, партизане и четнике), где је страдало 8.000 јевреја и 32.000 Срба. Услов НДХ је био да чувари не буду Срби... Има још. истражуј сам...

Nobody´s Fool

19.04.2015. 16:56

@celicni - Vikipedija : " Judenlager Semlin was a Nazi concentration camp and extermination camp in Staro Sajmište on the territory of the Independent State of Croatia (NDH) during World War II.The territory of the former Belgrade municipality was divided between occupied Serbia and the NDH, with the area where the Sajmište fairgrounds were located coming under Croatian control."Ne uvaljujte jednom Zemuncu te bajke Sonje Biserko.

ау миле

19.04.2015. 17:15

@celicni - Потпуно глупа и нетачна аналогија. Хрватска је била независна а Србија је била окупирана, Сајмиште је било у НДХ а не у Србији. Скупљање Јевреја у Србији су вршили Немци уз помоћ Недићевих квислинга, док је Павелић самостално доносио расне законе итд. итд.А сада спомени Блајбург, Овчару , Вуковар и Дубровник и кажи како је то исто.

Srboje

19.04.2015. 17:31

@celicni - Koliko ja znam , Hitlera su hrvati docekali sa cvecem u Zagrebu ?! A ti i takvi ko sto si ti bi morali malo da razmisle o sebi i svojoj naciji koja ce u istoriji civilizacije biti upamcena po konclogorima za decu ! A verovatno i po tome sto vas Vatikan uci da cete svoje grehe moci da otkupite za odredjenu sumu novca ! Neverovatno je ko sve sebe moze da nazove civilizovanim , posle ovakvih zlocina !

замена теза

19.04.2015. 17:40

@celicni - Шта ти имаш са Јеврејима? Да их Хрвати нису штитили? Логор Сајмиште је био УСТАШКИ ЛОГОР, где је Недићева власт имала задатак да храном снабдева логор! А тај извештај о "Judenfrei" је подла комунистичка пропаганда. И хвала што си се разоткрио, све ми се чини да силно жалиш што су Срби преживели. радуј се, и ти си Србин, само су твоји прешли "у Римце", то се тако звало тада.

pitanje

19.04.2015. 13:59

Mene zivo zanima sta je Srbija za to vrijeme za koje su ubijani mahom Srbi 41-45 u Jasenovcu I diljem NDH, sta je Srbija napravila da taj narod zastiti. Jedno veliko, debelo, stravicno - NISTA!

ЗВЕЗДАН

19.04.2015. 16:58

@pitanje - Целокупна Србија, била је под тоталном окупацијом и репресијом, где је за убијеног Немца или колаборационисте убијано 100, а за рањеног 50 Срба. Дакле, Србија је била под окупацијом Немаца, Хрвата, Мађара, Италијана, Бугара и Албанаца, и шта ви мислите шта је могла да уради? За Вашу едукацију, НДХ се простирала и на територији Србије (Срем), а први противфашистички покрет у Европи основан је на Равној гори, која гле чуда налази се у Србији. Није ми јасан овакав злонамеран коментар.

свашта

19.04.2015. 17:35

@pitanje - Ти си пао с такише? Србија је у то време била окупирана са хипотеком 100 цивила за једног окупатора, разарана наметнутим грађанским ратом између Војске у Отаџбини и паравојске међународних терориста са идеологијом комунизма, распарчана између суседа од којих је свако желео да се окористи, не очекујући да ће Србија преживети давно сковани план за њено нестајање! При томе је збрињавала све Србе који су од усташког ножа побегли из тзв. НДХ и десетине хиљада Словенаца, који су братски примљени.

СВЕМИР

19.04.2015. 18:05

@pitanje - Помаже Бог pitanje. Заиста неозбиљан и неукусан коментар са сврхом завађења српског народ са источне и западне стране Дрине. Историјско - географски подсетник - Територије данашње Србије тада су растргли окупатори - Немци (чувено правило 1="100" и 1=50, Бањица, Шумарице, ..), Мађари (Новосадска рација, ..), Хрвати (Старо сајмиште, ..), Италијани, Шиптари (Етничко чишћење на КиМ, ..) и Бугари (Насилна бугаризација, ..). Ваљда су Хрвати одговорни за Јасеновац, а не Срби у Србији!

Sasa

19.04.2015. 18:31

@pitanje - Pa lepi moj, Srbija je bila razorena bombardovanjem Nemaca i okupirana, dok su Hrvati te iste Nemce docekali kao oslobodioce. A mene zivo zanima odakle ti ideja da postavis tako glupo pitanje?

BACVANIN

19.04.2015. 19:03

@pitanje - Svi ti narodi koje si nabrojao,na Srbijuju su krenuli sa osvetnickim namerama da je uniste kao drzavu.Dvadeset godina oni su cekali pogodan trenutak da osvete svoje poraze koje su im naneli i Srpski ratnici u prvom svetskom ratu.Prvu pobedu saveznika izvojevali su Srbi sa saveznicima na Kajmakcalanu,od te pobede pocinje rasulo neprijatelja i na zapadnom frontu.Pise se da su se nemci zgrazavali nad ustaskim zlocinima prema Srbima i jevrejima,i to oni koji su za 1 svog vojnika ubijali 100 srpskih

odgovor na pitanje@...

19.04.2015. 22:45

@pitanje - pitaš "šta su Srbi uradili da se zna o Jasenovcu?". Sinod SPC je preko poslanstva u Istanbulu izvestio Vladu u Londonu sa Memorandumom. Po nemačkim i ustaškim podacima tada je bilo preko 230 000 "očišćene vlaške gamadi i nakota". I...kakvu budalu smo mi imali od premijera u Kraljevskoj Vladi ?...prvo njegovo pitanje na Memorandum SPC bilo je : A ko ih je sve tolike pobrojao ??...mi smo jadan Narod odabran od Boga da pati u nestajanju jer nema Pameti u Elitama..čekovi u Funtama za Izdaju su cash.

krajina prijedor

20.04.2015. 16:48

@pitanje - Zverzdane vidim da si mlad i ne poznajes dobro istoriju. Kako ce odbraniri Srbsku nejac kad su pretezno svi bili u cetnicima ispod Kozare.Samo jedan primjer cu ti dati ko je ubio narodnog heroja dr Mladena Stojanovica niko drugi nego cetnici.Drugo uvjek se ponavlja da se ovako vise nikad ne ponovi zivi se u 21 vjeku a napravit genocid u Srebrenici.nemam sta vise dodati jedni druge lazemo

jovandeka

19.04.2015. 14:24

Kome da praštamo, dželatu.Dželatu se prašta,kad se on pokaje i javno pokaže da više na takve zločine nije spreman.Dželat je pokazao kroz oluju da je spreman to isto da uradi i u moderno dobe.I danas ne iskazuje kajanju za novu krivnju,a za Jasenovac i Gradišku,pogotovo.I kako onda da mu praštam.Taj isti i danas progoni Srbe sa njegovih imanja,pali ih i uništava.Razbija crkve,uništava kulturno blago.Ti mu praštaj,ali mu ja ne mogu oprostiti.

Đura Zmaj

19.04.2015. 14:32

Gospodine Premijere, za praštanje je potrebno iskreno kajanje od strane počinioca - a Bog prašta! Ako ste za "premošćavanje", kako to da vence niste položili u društvu Kolinde u Jasenovcu na teritoriji Republike Hrvatske, sada članice EU, u koju nas vodite "putem bez alternative"..?

Ђура Змај

19.04.2015. 17:08

@Đura Zmaj - Овим 81 који ми "Не препоручују" коментар - препоручујем да прате посету Колинде, 26. априла, на годишњицу пробоја из Јасеновца и обрате пажњу да ли ће изразити кајање и тражити опроштај - Ако дође, пошто је ни хрватски антифашисти не желе на том стратишту...

срамно

19.04.2015. 17:48

@Đura Zmaj - Ботови, ви морате да оправдате сок, сендвич и дневницу и кад неко критикује хрватску власт? Није критика била упућена Вучићу, он је (као и у свему осталом) само колатерална штета.

Hrvoje

19.04.2015. 14:39

Jasenovac je strašan - taman da je u njemu likvidiran jedan čovjek a kamo li 100 hiljada ili milion (koliko vi ističete). Međutim, ako vi Hrvatsku gledate kroz prizmu Jasenovca ili ako je to (kako netko dolje reče) "hipoteka koja lebdi nad svakim Hrvatom", zašto ste onda toliko inzistirali živjeti u zajedničkoj državi s "ljudima koji su napravili Jasenovac". On se nije dogodio u Srbiji već u Hrvatskoj, i mora da vam je bilo izuzetno naporno radit "bratstvo i jedinstvo" s tim i takvima, jel?

Radovan

19.04.2015. 15:30

@Hrvoje - Bilo je naporno, uzaludno i pogubno za srpski narod, kako vidimo Hrvoje. Neki ljudi se nekim stvarima ne mogu nauciti, to je jednostavno jace od njih, zato i jesu istorijski nebitni i ostaju upamceni samo po losim stvarima.

GALEB BIJELI

19.04.2015. 16:13

@Hrvoje - HRVOJE- čujte šjor; lako Vam je to shvatiti! Jer- 46 godina u Jugi nismo bili genocidni,fašistoidni,ustašoidni, itd. A kako bismo nanovo bili super-ljudi bez ovih etiketa? Vrlo jednostavno; trebalo bi da nanovo pristanemo na zajedničku državu-srpskohrvatsku federaciju! Ali- ni mi nismo non-stop naivni! Vama POZDRAV!

Banja Luka

19.04.2015. 16:20

@Hrvoje - Moj Hrvoje kao da je narod ko šta pitao a pogotovo preživljele na teritoriji NDH. Svi koji su spominjali Jasenovac i zalagali za stvaranje posebne Srpske države su smatrani Četnicima i pobornicima (kako vi kažete) Velike Srbije. Njemački izvori govore o cifri od 8000 000 do 1400 000 a ne Srpski. A vi kažete da se Jasenovac nije ni desio. A genocid se desio u NDH danas R. Hrvatska i BiH. Na Srpskim prostorima koji danas nisu dio Srpske države. Što i jeste bio cilj genocida.

Лазар

19.04.2015. 16:21

@Hrvoje - Очигледно у братству и јединству нисмо учили из истих уџбеника ко је са ким хтео у заједничку државу.А хипотеке ће бити док год ви будете надвијали хипотеке над српским главама.Морате се и ви срести са историјом или сте попут Албанаца који кажу да се мора заборавити прошлост.Гле чуда,рече то вођа Овк.Дакле,пошаљите поруку мира,исто ћемо вратити,али ми од вас слушамо само хипотеке.

НС 78

19.04.2015. 16:47

@Hrvoje - Бранио си земљу од нејачи наше, Из колевке пио крв невине деце, Под знамење срама уз име усташе, Ставио си Христа, Слободу И СвецеХОЋЕШ ЛИ ЈОШ ОВОГА!!!

au mile

19.04.2015. 17:11

@Hrvoje - Инсистирали смо живети у заједничкој држави зато што је та држава, каква год била, представљала гарант опстанка Срба изван Србије.Пре свега Тито, а затим и учешће Хрвата /пре свега Далматинаца) у НОР-у (Неретва, Сутјеска) су извукли Хрватску из групе поражених нација у Другом светском рату.Нажалост, 90-их, усташтво је победило и тако је до данас. Са последицама које сви осећамо, а посебно Срби из Хрватске који су практично очишћени, на радост највећег броја Хрвата.

Jasenovac

19.04.2015. 17:17

@Hrvoje - Hrvaoje, tvoje sadasnje granice je nacrtao ovaj genocid i Tito potvrdio, tako da nikad nemoj zvati Republiku Krajinu hrvatskom jer je tako trenutno. Eu nije vecna kao sto nista nije i kao sto to uvek biva davo ce i vama doci po svoje i naplatiti ove zlocine kad tad, kako i na koji nacin videt cemo...

бол

19.04.2015. 17:30

@Hrvoje - Жалим искрено давно умрлог човека у теби.

Dragan P.

19.04.2015. 18:08

@Hrvoje - @Hrvoje: Šta je onda bila alternativa Srbima u Hrvatskoj 1945, osim da žive zajedno sa Hrvatima? Da beže u Srbiju? To je bilo nerealno jer bili su na pobedničkoj strani u ratu. Da otkinu deo Hrvatske i prisajedine ga Srbiji? Niko nije ni pomislio na tako nešto, još su vam naše komunjare (Đilas) davale srpsku teritoriju (Baranja). Srbi su bili mnogo naivni u svemu tome, mogli su 1945. mnogo bolje da prođu, 1918. pogotovo, ali eto, nije bilo razuma, pa su pravili sa vama bratstvo-jedinstvo.

MarkoBg

19.04.2015. 18:44

@Hrvoje - @Hrvoje: Srbi nakon Drugog rata nisu trazili ni Josipa ni Jugoslaviju sto su priznali i Josipovi glavni "generali" i dzelati. Srbija je bila okupirana i nakon 1945. i sigurno nisu "prosrpske" vlasti slale iskljucivo srpske momke na sremsku klanicu niti su "prosrpski oslobodioci" ustavom iz 1974. pripremili nezavisnost za drzave koje nikad nisu postojale i to na stetu Srba i srpskih teritorija.

sreto

19.04.2015. 17:38

@DNS - @DNS, ONI SU NA DRUGOJ STRANI, sa unucima osnivaca tih zloglasnih stratista Srpskog naroda, oni bi najradje da se ti logori adaptiraju i modernizuju. Ipak su uspeli, njihovi mentori su osnovali Hag, KAZAMAT ZA SRBE !!!

MAKINALNI

19.04.2015. 15:47

Napisao bih vam da ovo nije povod da se vredjamo. Mi smo bili u tom ratu zrtve, ali postoje, nase, bosanske, nemacke...zrtve s toga. SLAVA IM

DNS

19.04.2015. 15:55

Dragi Hrvoje... nazalost nismo insistirali... da nas englezi nisu izdali i podrzali josipa broza zvanog tito, kompozicija jugoistocne evrope bi bila mirnija i jednostavnija (npr. mesic to odlicno zna, a tudjman posebno)... Ima Boga, jedan je i sve zna... tako ce i suditi... ovoga puta ne kao jagnje...

Hrvoje

19.04.2015. 18:16

@DNS - Slažem se u potpunosti! I odavno tvrdim da izvor svih zala na ovim prostorima ili, kako ti kažeš, "jugoistočnoj Europi", počinje s vrlo jednostavnom činjenicom - a to je gledanje u tuđe dvorište i bolesna želja da se u tom tuđem dvorištu nešto napravi, promjeni, da se na njege utječe, odnosno u konačnici da ga se osvoji i proglasi svojim... Samo, situacija je zapravo sve nego jednostavna, jer pitanje što je to tuđe a što vlastito dvorište, još nekima nije odveć jasno, zar ne?

Dragan P.

20.04.2015. 22:08

@DNS - A kada je to, Hrvoje, na brdovitom Balkanu bilo jasno? Danas je dvorište moje, sutra tvoje, prekosutra trećeg komšije, pa onda opet moje... Ništa nije apsolutno, ništa nije definitivno, ni večno!

MKV1

21.04.2015. 11:41

@DNS - Iz nekog razloga ne mogu da preporučim ovaj komentar klikom. Na ovim prostorima, kao ni bilo gde u svetu, ništa nije definitivno i večno. Večno je jedino da smo svi ljudi, a da su nacionalne i verske podele veštačke i iracionalne, da u ljudima hrane zlo i podstiču nasilje. Želja za posedovanjem, za vlašću i nametanje svog Boga, su izvor zločina u prošlosti, a biće i u budućnosti. Zemlja može da zadovolji potrebe ali ne i pohlepu. Budimo objektivni, a ne pristrasni svojim "sunarodnicima".

Dragan P.

21.04.2015. 16:01

@DNS - @MKV1: Ovde se već ulazi u filozofiju. Uvek sam protiv "objektivnosti", jer objektivan može biti samo Bog, ako veruješ u njega, ako ne, onda niko. Onaj ko misli da je objektivan (a čovek to nikad nije), veruje i da je u pravu u odnosu na druge, da ima pravo da im nametne svoj stav, i opet dolazimo na isto (na argument sile). Ja se, umesto toga, vodim subjektivnim, bilo da je na ličnom planu, bilo na širem (nacionalnom). To neizbežno dovodi do sukoba, svestan sam toga. Život je borba...

Dragan P.

21.04.2015. 16:06

@DNS - Nastavak za MKV1: Podele nacionalne i verske, možda jesu veštačke, ali su tu. Ne možemo ih ignorisati. Pored toga, imamo i razne druge podele - klasne, regionalne, jezičke, pa čak i u odnosu na različite delove grada. To je u ljudskoj prirodi. Takođe je u ljudskoj prirodi i pohlepa. Što bih ja, koji imam više, dao neko ko nema? Zvuči surovo, ali je tako. Kad si poslednji put dao nekom nesrećniku nešto, komad hleda, 1000din? Svaka čast ako jesi, ima i takvih, ali velika većina nije i nikad neće.

Hmmm

19.04.2015. 16:13

Хрвоје, ја нисам тражио државу са крваћијанцима, већ је то урадио неко други пре мене. Што се мене тиче, волео бих да сте милион километара далеко од Срба. Јасеновац и друга стратишта вам никад нећу опростити, а неће ни моја деца, ни деца њихове деце.

Prognanik

19.04.2015. 16:35

Treba tako obići i održati pomen na svim stratištima, počev od crkve u Glini, Vojniću, kao i Tučić, Rasoje, Kavrike i sve ostale jame.

Kraljevic Marko

19.04.2015. 16:49

Vodja bi premostio i zednog preko vode,Srbina po mogucnoscu a oce i da ne predje preko vode nego da nas podavi sa eu integracijama.Vecna slava zrtvama vatikana,mi ne prastamo dok se gresni ne opamete(nece nikada)!Zivela Srbija!

Hrvoje

20.04.2015. 11:06

@ljiljana - Ma moš mislit - a ono Srbija jedina zemlja na svijetu koju su dvije države tužile za genocid, a treća sprema tužbu....

Dragan P.

20.04.2015. 13:00

@ljiljana - I kako su na kraju prošle te tužbe? Mogu i ja tebe, Hrvoje, da tužim da si mi ukrao 100 evra, pa ne znači da si mi stvarno i ukrao. A ti koji su nas tužili za genocid, tek oni imaju putera na glavi...

Hrvoje

20.04.2015. 13:57

@ljiljana - Te tužbe su prošle u svakom slučaju bolje nego vaša protutužba za genocid nad "golorukom nejači" u Hrvatskoj, za koju niti srpski sudija nije glasao da je bio genocid... pa ostaje vama jedino da ronite suze ovako po portalima i slično...

Dragan P.

20.04.2015. 20:44

@ljiljana - Ko roni suze? Ti si prvi pokrenuo tu temu. Vi svi (Hrvati, muslimani, Albanci) stalno kukate o genocidima, u redu, zločina je 90-ih bilo na svim stranama i previše, međutim činjenica je da je Srbija danas, 16 godina od završetka poslednjih sukoba, država broj 1 u Evropi po broju izbeglica. Odakle li su došli? Biće da ni vi baš niste bili cvećke 90-ih, kao što volite da se predstavljate i da glumite tu neke žrtve...

OVAJ

19.04.2015. 18:58

@"DODO" - Komentar niste razumeli. Dodik se zalaze za hrvatski entitet (Herceg Bosnu) u FBiH.

Професор 0.6

19.04.2015. 17:13

Господине Вућићу,Јасеновац је понор који никада нећемо премостити! Занимљиво је како хрвати упорно понављају да је Сребреница највећи злочин након другог светског рата. Господо,зашто се не осврнете само пар година у назад? Незапамћено већи злочини су се правили пре Сребренице. Ви то добро знате.

Bolynx

19.04.2015. 17:25

Dali iko zna na koji su nacin ubijani ti nesrecni ljudi u Jasenovcu? Metak je svetinja. Saznajte i ako ste ljudi tesko cete poverovati u te strahote.

Dolores

19.04.2015. 18:13

Kako oprostiti a ne zaboraviti? U naše dvorište se još uvek gleda, retorika je još uvek vruća, Žaoke još uvek stižu, Tomsoni još uvek pevaju i veličaju zločine, mnogi se još uvek pozdravljaju "za dom spremni" i još mnogo drugih loših stvari nam nedaju da oprostimo. Treba voditi mudru politiku, ne sme se biti u podređenom položaju i neka u svemu bude reciprocitet, i u dobru i u zlu.

pobjednik95

19.04.2015. 22:30

@Dolores - Dolores, poslušaj neki album "Tomsona" pa mi se javi na pobjednik95@gmail.com i reci što misliš. Što se tiče pozdrava - radi se o doslovno par ljudi, sasvim sigurno ne više od 100 u cijeloj Hrvatskoj. Uglavnom su to, pristojno rečeno, kretenčine, bez ikakvog utjecaja na bilo što ili bilo koga

Đurđevdan

19.04.2015. 18:14

Premijeru, odličan govor, diplomatski! Za pohvalu! P.S. Ja ne mogu zaboraviti to da svakom "kolenu" moje porodice dopadne novi Jasenovac!

Утеривач

19.04.2015. 18:44

Због чега је само област логора Јасеновац на "гугл стрит вју" снимљена у магли? Све остало у околини лого ра је снимњено по лепом сунчаном времену!

manda

19.04.2015. 18:52

Moramo misliti na buducnost ali poslost i nevine zrtve nikada ne smemo zaboraviti.

Jagodinac

19.04.2015. 19:18

Jasenovac je najstrašnije stratiše i svojevrsni ponor ljudske vrste, ali je na nama da premostimo taj ponor iskrenim praštranjem, kazao je danas premijer Srbije.Sta napisati posle ovog gornjeg? Srbi su oprostili Hrvatima i 1914 i zlochine po Shumadiji u ime AU monarhije i oprostili su im 1941-1944. I oprostili su Srbi Hrvatima 1992 i 1995. I sta josh da se oprasta? Kada ce Hrvati da ucine isto? Nisu gospodinu Vucicu poklani clanovi familije pa mu je lako da oprasta i premoscuje ponore.

Nesko

19.04.2015. 20:20

Sramota je sto se pojedini trude da Jasenovac prikazu kao neki motel sa malo losijom uslugom.

celicni

20.04.2015. 10:25

@Nesko - Croata,zapamti svoj komentar.Jasenovac je zlocin i genocid.ti ga podrzavas kako vidim.Samo vise ovakvih komentara pisite .Potvrdjuju moje misljenje o vama.Vi samo cekate jos nase djece za logore....Ostace ovo srbima urezano u mozak,bar ovima sto citaju ove komentare.Samo pisite hrvati.otvorite se,nekrijte vise koliko mrzite srbe,samo napred.Treba to srbima,da se zagreju.

Vanja

19.04.2015. 20:21

Hvala svima za organizaju skupa, ali neka pitanja nisu postavljena: 1) Zašto je u Hrvatskoj i dalje i sve prisutnija negacija genocida hrvatskih ustaša nad Srbima, Jevrejima i Romima? 2) Zašto se u hrvatskim školama ne uči o razmerama i užasima genocida hrvatskih ustaša nad Srbima, Jevrejima i Romima 3) Zašto se niko od najviših hrvatskih državnika danas nije pojavio na obeležavanju godišnjice obeležavanja proboja logora u kome se desio holokaust i genocid na teritoriju iste države

Dava

19.04.2015. 20:22

Jasenovac je jedno od najvecih uzasa koji se desio Srpskom narodu,a slozicete se samnom bilo ih je dosta kroz istoriju.

Силван

19.04.2015. 22:30

@lupus - Људи су увек гори од животиња! Ево, ти си одабрао надимак вук, па погледајмо његов пример. Људи сматрају да је вук крволочна звер. али, да ли је један вук убио другу животињу из спорта или забаве? Да ли убија из мржње, грамзивости, да ли је извршио геноцид над другом врстом? Није! То су особине својствене само човеку! Вук убија само да би нахранио себе и свој чопор, или да би заштитио себе или свој чопор. Ако је вук крволочна звер, шта је онда човек? Створење из Хада?

Република Српска

19.04.2015. 22:11

Југославија је убијена у Јасеновцу,никада више са КРВАТИМА

krotka

20.04.2015. 14:35

@Република Српска - mrtvi su ponovo ubijani u jugoslaviji u kojoj se ćutalo i ćutalo i ćutalo o genocidu i holokaustu nad srbima.prvo što su uradili su porušili zgrade logora!!!!to ni nemci nisu radili. vrlo lukavo i proračunato su pripremali teren za zaborav: nema objekata- nema zločina. nema materijanih tragova- nema zločina. sa leševima ćemo lako,oni se ne vide, ne stoje pred nama kao opomena...treba podići jasenovac kao spomenik, postoje mape,crteži,...da li su japanci zaboravili? nisu.ni jermeni ni jevreji.

sMiley

20.04.2015. 18:18

@Република Српска - Upravo to,, Krvati su vam pokazali putokaz, gde se nalazi Srbija,! ;-))

Rajnders

19.04.2015. 22:28

Treba uciti od Jevreja.Jeste li procitali govor Izraelskog predstavnika? Njima se sigurno nece ponoviti holokaust!! Za nas nisam siguran?!

panokptikum

22.04.2015. 09:18

@Rajnders - gospodin haim je, između ostalog, rekao ...nećemo zaboraviti i nećemo oprostiti.uostalom...ko smo to MI pa da zaboravimo i da još i oprostimo? da li smo božanska sila i entitet pa da na sebe preuzimamo zaborav i praštanje?pa i osvetu. ko to, uopšte, sme da uradi i u čije ime?znamo ko, srpska politička klasa i srpski intelektualci i umetnici i kulturnjaci.oni 70 godina muljaju, muljaju, ulizuju se titu i posle tita-titu, i zato je došlo do progona srba i zločina nad srbima 90tih.

Zoran1

20.04.2015. 03:21

Sta krst radi izmedju dva paganska simbola? Sestokraka zvezda je simbol boga saturna a ne judeizma. Do 1700 taj simbol se nije koristio u judeizmu. Tocak karme je simbol hinduizma a krst nema apsolutno nista sa tim paganskim simbolima.

4c

20.04.2015. 09:07

Sve djacke ekskurzije iz Srbije,Srpske da obavezno posjete i da se djeca podsjete s kim zive i s kim granice da im se ne dogodi genocid 40ih i etnicko ciscenje 90ih.

Glasinac

20.04.2015. 09:42

Jellena: Prošlost treba da ostovimo istoriji , ne smemo da je zaboravimo i preduzimate mere da se više nikada tako nešto ne desi.

Manitu

20.04.2015. 11:53

s' obzirom na tablu koju su u Nemackoj postavili "Boze nas sacuvaj Kuge,gladi i Hrvata" a koja je postavljena pre nekoliko vekova,pitanje je uopste da li pricamo o ljudima kao pripadnicima ljudske vrste,ili necemu drugom,meni nedefinisanom.. zato sto ne bih vredjao zivotinje kao vrstu,svrstavajuci Hrvate i njih u isti kos! ovako nesto zivotinje nikad nisu uradile!

panokptikum

20.04.2015. 14:12

ipak nije jasno da još nije došlo vreme da se kao genocid navede i da se na ovom tragičnom mestu kaže- nasilno iseljavanje srba iz hrvatske. da li je nepominjanje tog prisilnog egzodusa i čišćenja tla i krvi...bilo uslov da se srbiji i srpskoj udeli neki ventil da se, eto, najzad i oglase i kažu par reči o jasenovcu i zločinima? jesenovac se zataškavao 70 godina. koliko će da se zataškava rasističko i fašističko čišćenje hrvatske od srpskog naroda 90tih?zašto taj genocid nije pomenut juče?

vlada

20.04.2015. 15:24

Svaka čast za govor Vučiću, koji je bio dostojanstven, hrabar, odmeren, civilizovan ..... jednostavno bez greške!

Velika Srbija

20.04.2015. 19:54

Srbi uvijek dobiju popare kad započmu ratovati za veliku Srbiju etnički čistu.