Blagodatni oganj predstavlja plamen koji se po tvrdnji vernika čudesno pojavljuje na Svetom Grobu U Jerusalimu na bogosluženju Velike subote, uoči pravoslavnog Vaskrsa. Pojava blagodatnog ognja po vernicima predstavlja vidljivu projavu Duha Svetoga i potvrdu vaskrsenja Isusa Hrista.

Praznično bogosluženje Velike Subote i priziv blagodatnog ognja zajedno služe Pravoslavna crkva u Jerusalimu, Srpska pravoslavna crkva i Jermenska apostolska crkva. Bogosluženju prisustvuju i sveštenici Koptske i Sirijska pravoslavne crkave, kao i predstavnici franjevačkog reda Rimokatoličke crkve.

Bogosluženje Velike subote u hramu Svetog Groba (crkva Vaskrsenja Hristovog) liturgijski podseća na događaje Hristovog stradanja, pogreba i sahrane. Ujedno predstavlja i uvod u njegovo Vaskrsenje.

Blagodatni oganj se „priziva“ nakon što se prethodno proveri da u hramu ne postoje bilo kakva zapaljiva sredstva. Nakon toga, sledi „priziv“ Duha Svetoga i jerusalimski patrijarh prvi prima oganj na svoju sveću i predaje ga ostalima. Vernici tvrde da oganj pri dodiru ne stvara opekotine, niti osećaj toplote.

Po predanju jerusalimske crkve, bilo je dva pokušaja od strane drugih crkava da „prizovu“ Blagodatni oganj. Prvi je bio od strane rimokatoličke crkve, u vreme krstaške vladavine, kada su katolici na silu oduzeli od Grka svetkovinu Svetog ognja. Međutim, kako im se Oganj nije javljao nakon nekoliko sati molitve, vratili su „priziv“ Blagodatnog ognja pravoslavnom patrijarhu. Od tada se Sveti oganj opet počeo „javljati“.

Drugi pokušaj se dogodio u 16. veku od strane Jermenske crkve. Jermeni su na Veliku Subotu, na dan svetkovine Svetog Ognja, potplatili turske činovnike da ne dozvole ulazak jerusalimskom patrijarhu u Crkvu Svetog Groba (Hram Vaskrsenja Hristovog). Pošto nije pušten unutra, patrijarh se počeo moliti napolju i posle izvesnog vremena Sveti Oganj se „spustio“ kroz stub ulaznih vrata hrama, raspukao ga i zapalio svežanj sveća patrijarhu.[neodređeno] Od tada više nije bilo pokušaja da se od pravoslavnih otme priziv Blagodatnog ognja. Za priziv Svetog Ognja postoje prethodne pripreme koje se moraju obaviti.


Godine 2005. u demonstraciji uživo na grčkoj televiziji, Mihail Kalopoulos, pisac i istoričar religije, je umočio tri sveće u beli fosfor. Sveće su se spontano zapalile posle 20 minuta[9], zbog osobine samozapaljivanja belog fosfora u kontaktu sa vazduhom. Beli fosfor takođe svetli beličasto-plavim plamenom.