EU: Mnogo manje od milijarde za Srbiju

Tanjug

20. 05. 2014. u 12:39

Uprkos jučerašnjoj najavi o milijardi evra pomoći iz evropskog fonda solidarnosti, Srbija teško može da računa na više od desetak miliona evra iz ovog fonda

BRISEL - Uprkos jučerašnjoj najavi o milijardi evra pomoći iz evropskog fonda solidarnosti, Srbija teško može da računa na više od desetak miliona evra iz ovog fonda, saznaje Tanjug iz izvora u Evropskoj komisiji.

Pometnju je izazvala evropska komesarka za humanitarnu pomoć Kristalina Georgijeva, koja je na podnevnom brifingu rekla novinarima da "Srbija može da se prijavi za pomoć iz fonda solidarnosti do iznosa od jedne milijarde evra" za rekonstrukciju i izgradnju nakon poplava.

"Komesarka se pogrešno izrazila, jer je pomenula ukupnu sumu koja se nalazi u fondu, a Srbija od toga može da dobije samo mali deo", rekao je Tanjugu funkcioner Evropske komisije koji je želeo da ostane anoniman.

Georgijeva je sem toga omaškom navela cifru iz prošlogodišnjeg budžeta za fond solidarnosti, koji je za ovu godinu prepolovljen, a 500 miliona evra namenjeni su svim zemljama članicama EU i kandidatima koje su zadesile elementarne nepogode.

Srbija može da konkuriše ukoliko dokaže da ukupna šteta prouzrokovana poplavama prelazi 0,64 odsto bruto društvenog dohotka, što u slučaju Srbije iznosi 175 miliona evra.

"Ako u roku od deset nedelja od prvog dana poplava dobijemo od Srbije uverljive i proverljive podatke da je šteta veća od 175 milona, uzećemo zahtev u razmatranje", naveo je Tanjugov izvor.

On je objasnio da ni u tom slučaju EU ne može da nadoknadi svu štetu, već samo jedan deo.

"Kad dobijemo detaljnu procenu videćemo koliko možemo da pomognemo", naveo je ovaj funkcioner.

Indikativan je primer Bugarske,koja je pre deset godina pretrpela štetu od poplava od preko 150 miliona evra, čime je ispunila uslov da dobije pomoć iz fonda.

Na kraju, Evropska komisija je isplatila Bugarskoj oko 12 milona evra, to jest manje od deset odstoukupne štete.

Za utehu, fond solidarnosti nije jedini evropski fond iz koje Srbija može da vuče sredstva za obnovu.

Kako je juče tokom posete Briselu objasnio Goran Svilanović, generalni sekretar Saveta za regionalnu saradnju, tu su i pristupni (IPA) fondovi, kao i evropski poljoprivredni fondovi, iz koje Srbija može da dobije vanredna sredstva u humanitarne svrhe.

Niko od Tanjugovih sagovornika u Briselu, međutim, nije mogao da makar okvirno proceni ukupnu sumu koja bi mogla da stigne iz Brisela, uz obrazloženje da je zasad rano o tome govoriti. Svi su, međutim, podsetili da je procedura za dobijanje bilo kakvog novca iz EU komplikovana i puna birokratskih prepreka.

"Pred vlastima u Beogradu sada stoji ozbiljan zadatak da na vreme završe svu papirologiju i dostave je u Brisel", upozoravaju iz Komisije. Georgijeva je danas u poseti Srbiji, dok će u Brisel sutra doputovati ministar spoljnih poslova Ivica Dačić i ministarka bez portfelja zadužena za evropske integracije Jadranka Joksimović.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (79)

jay

20.05.2014. 12:44

Krivo ste shvatili. Žena (Kristalina) je rekla da je ukupna masa fonda 1 milijarda eura, a ne da će dati jednu milijardu jer ne bi bilo mudro isprazniti fond do kraja.

@ Jay

20.05.2014. 15:30

@jay - Fond je milijardu evra godisnje! Ako cemo mi evo dobiti svega 1% od te sume, ako je suma ravnopravno raspodeljena po svim katastrofama koje zadese evropu, to bi znacilo da ima jos 100 ovakvih katastrofa u Evropi ove godine. Naravno da treba sacuvati neke pare u fondu, ali 1% je smejurija. Kao i Amerika koja je uplatila sto hiljada dolara. Pa sam Djokovic je dao kao 5 Amerika!

зокс

20.05.2014. 16:13

@jay - Све што западњаци дају некоме џабалеску и ја ћу им исто толико дати!Па људи моји када би они давали тек тако банкротирали би за пола године!Не дају они ништа што не могу добити петоструко назад!Једино што нама треба од њих је да нас оставе на миру,а ове евро-фанатике нека воде с њима!

Космил

20.05.2014. 12:53

Не могу помоћи они који имаjу очигледну намеру да нас униште !

Mirko

20.05.2014. 12:54

Krenuli smo od milijardu evra, sada se spominje realna cifra od 10 miliona evra, a bće nam uplaćeno u najboljem slučaju milion evra. Toliko o "partnerima i prijateljima" iz EU, ja tu ne bih ništa dodao.

butros

20.05.2014. 13:07

Sve smo mi to znali,iskreno ja sam mislio da i za to malo što bi dali trebamo da isporučimo nekog našeg heroja,da počnemo da se zakopčavamo na leđa ili da prestanemo da pravimo rakiju jer je ozbiljan konkurent stranim pićima samo da bi nam izašli u susret i produžili nam status "stand by" člana do 2048 godine..

Slucajni prolaznik

20.05.2014. 13:15

Divna vest za sve Euro Fanatike. Zar ima neko kome jos nije jasno da EU nista ne daje za dzabe. Od ulaska u EU Hrvatska kao jedna od Najsiromasnijih clanica Vise je uplatila, nego dobila novca.

зокс

20.05.2014. 15:16

@Slucajni prolaznik - Охохооооо,има њих којима није јасно!А није им јасно из само једног разлога,а то је да им НЕ СМЕ бити јасно!Па не плаћа њих јевропа да би рекли што они мисле,него да кажу што им се нареди!Једино од Европе шта Србији треба је да нас оставе на миру!Хвала!

naranca

21.05.2014. 15:53

@Slucajni prolaznik - @zoks Eh pa da izgube "desno krilo".Jesi lud?Nema ostavljanja na miru.

из главе

20.05.2014. 13:28

ја би им уплатио милијарду у тај фонд и заувек рекао с' Богом, окренувши се делу света који ради и живи од реалног рада и реалног новца, нашим реално могућим партнерима

Даре

20.05.2014. 13:35

Докле ће више Срби да се баве том маглом званом ЕУ? Је л' ико у овој земљи још увек користи мозак?

Aleksandar

20.05.2014. 14:30

Ne znam zasto ljudi "ne svidjuju" ovu vest - pa meni je drago sto necemo dobiti vise od EU! Skupo bismo mi platili tu njihovu milijardu. Ovako, i bolje da se obnovimo sopstvenim radom i od pomoci iskrenih prijatelja.

ac_dc

20.05.2014. 14:34

vlada je stavila racune za uplatu za evropu I USA , gde je Australija, kako uplatiti novac iz Australije na vladin racun. Novosti pomozite. prvo su stavili jedan racun koji je objavljen a sada su dva racuna jedan za evro a drugi za US dolar, gde je Australija.

Александар

20.05.2014. 16:45

@ac_dc - Ако живите у Аустралији, можете уплатити новац преко Пејпала на floodrelief@gov.rs - било је у свим нашим медијима.

ac_dc

20.05.2014. 18:10

@ac_dc - to je verovatno preko interneta, a iskren da budem ja neverujem u internet placanje, zelim direktno preko banke.

vlada

20.05.2014. 14:34

To su ti koji samo traže, oni ništa ne daju! Ako i daju, daju uz veliki interes! I još hoće da nas svadjaju sa Rusima! Gospodo, ako je to pomoć - neka hvala!

anabela

20.05.2014. 15:42

@vlada - Stvarno ne znam sta su nam to trazili? Molim vas da navedete tacno kada je EU od Srbije trazila novac? Zar nije normalno da se u ovoj nesreci svi ujedinimo i najzad pokrenemo sami svoju privredu, svaka pomoc sa strane je dobrodosla i nije obavezna. U svim siyuacijama do danas pomoc koju je EU poslala Srbiji bila je viststruko veca od one koju je poslala Rusija. EU je najveci donator u Srbji, samo sto se to ne objavljuje.

Jadran

20.05.2014. 17:24

@vlada - fuj fuj fuj....i neka, hvala im za njihove donacije ...sve ali bas sve ono ono sto nam oni daju vracacemo visestruko ....i samo me zanima koja je to njihova pomoc koja je toliko veca od od ruske...a to sto vi ne znate sta su nam trazili to je vas problem ...uzeli su nam vec sve pocev od kosova ,pa dalje preko sartida itd itd ...uzeli su nam dusu ,uzeli su nam istoriju ,ubijali su nas i ubijaju jos uvek i fizicki i psihicki (bombardovanje osiromasenim uranijom ,haarp instalacije ..)

Новац

20.05.2014. 18:05

@vlada - Анабела, у праву си, није ЕУ никада тражила од Србије новац. Она тај новац узима кроз камату на дате кредите, кроз профите од јефтино купљених предузећа, изузетно повољних инвестиција, коришћење енергетског и рудног богатства окупиране територије КиМ... А тих 10М стићи ће као помоћ ЕУ, заједнице 28 европских земаља.Толико је дала само једна арапска земља, без помпе и отезања! А та Русија после првих вести о катастрофи већ шаље авионе са техником, агрегатима, пумпама и људима, као прву помоћ.

Vladimir

20.05.2014. 19:29

@vlada - EU nikada nije trazila pare od Srbije nego je otimala i iznudjivala naravno pre svega "demokratskim metodama", ako necete da se demokratizujete i prodate nam uspesna preduzeca bice sankcija, morate da unistite svoje banke a nase ce vam uzimati novac itd, potkupicemo demokratski nekoliko mediokriteta koje cemo proglasiti za genijalce i oni ce obaljati poslove u nasem EU interesu a EU ce kao i svi lopovi u rukavicama deliti moralne pridike. O ovome bi se moglo puno pisati. SRAM DA IH BUDE

Roki Balboa

20.05.2014. 14:51

Kako stvari stoje, obistinit ce se reci austrijskog politicara Strahea, koje je rekao kako ce pomoci velikodusno na kraju kada se sve zavrsi,popravljanem svega preko svojih privatnih firmi. Ili da skratim, oni ce da popravljaju a mi cemo da placamo to.

naranca

21.05.2014. 15:50

@Roki Balboa - @RB Tj.Oni srusili,oni popravljaju-a mi placamo.Novcem i zivotima.

Mis_Pigi

20.05.2014. 15:01

EU je vrlo darežljiva, ako bude potrebno oni će "opet obećati" onu milijardu dolara, pa jopet ako zatreba, i jo5 ... itd.

Allied Force

20.05.2014. 20:19

@Mis_Pigi - Ponašate se kao razmaženo dete. Kad shvatite koliko ćete dobiti onda vam je malo, hteli bi još. Kad bi stvarno dobili još onda bi vam i to bilo sumnjivo,pitali biste se šta se krije iza toga ( "sve će ONI to da vrate kroz kamate,nisu to ONI dali a da ne zarade........etc...) ! Non-stop pljujete EU, a birate vlast koja vas vodi u njeno članstvo . Ne želite EU ali vam je mio EUR,a ne RUB.... Na kraju,niko nije obećao milijardu,vaš problem je što površno čitate !

naranca

21.05.2014. 15:49

@Mis_Pigi - @AF.A otkud nas ti tako dobro znas kad vi Hrvati nemate sa nama nista.Osim sto ste ziveli u "tamnici naroda" jugoslaviji.Vi ste miteleuropa.I sto tuzite Srbiju za tzv ratne odstete????

Allied Force

21.05.2014. 17:05

@Mis_Pigi - Niko od nas Hrvata,Crnogoraca,Makedonaca,Bosanaca,Slovenaca,Albanaca,ostalih... i ne mora da ima išta sa vama,dovoljno je da vas se posmatra sa strane. Kakve veze imaju tužbe "za ratne odštete (?!)" sa temom,ne razumem ?

naranca

21.05.2014. 20:32

@Mis_Pigi - @AF ''Hrvatska tuzi Srbiju zbog agresije na neodvisnu,samostojnu ...... i trazi 200 milijardi odstete (sve ce to oni-Srbi platit) 'Nitko od NAS:))) HR,CR...'Jel ti to pravis novu yu?

s

20.05.2014. 15:06

Ako je steta milijaardu evra...? Pa necemo valjda dozvoliti da nam u nekoj Nemackoj banci stoje 8 milijardi deviznih rezervi a da nemamo ovde dovoljno da se ljudima pomogne? Pa cemu sluze devizne rezerve nego da se iskoriste u ovakvim situacijama?

jelena

20.05.2014. 16:31

@s - 8 milijardi? Pa, vi stvarno niste u toku! Taj novac je nestao sa smenom vlasti, kad je odlazio DS, cak je i Jorgovanka potvrdila da ne moze da utvrdi gde su! Tako da mi nemamo devizne rezerve, zbog toga je i kreditni rejting Srbije smanjen i ne zele da ulazu u nasu zemlju, jer se boje da im novac nije osiguran!

s

20.05.2014. 17:22

@s - Mozda su sada vazniji zivoti od intervencija Narodne banke na medjubankarskom trzistu od 30 do 50 milona u narednih par meseci

Maja M.

20.05.2014. 18:02

@s - Te devizne rezerve su samo na papiru. Caj je i Jorgovanka, kada je stupila na duznost guvernerke, izjavila da ne zna gde su pare...Izgleda da svi mi zajedno nemamo pojma!

Sale

20.05.2014. 20:32

@s - Ako vec nisi u materiji, a ocigledno da nisi, nemoj komentarisati. Devizne rezerve su bile i ostale na racunu NBS. Znas li ti uopste sta se desava kada zemlja nema devizne rezerve i kako se one formiraju, ne znas, zato bolje cuti i ne siri neistinu!

зокс

20.05.2014. 15:18

А мени се баш допада ово,јер што мање посла с њима то ћемо бити мирнији!Један евро ако дају очекују најмање 5 да им се врати!

Dribler

20.05.2014. 16:00

Sve sto je Kostunica rekao opet se obistinilo, ali mi izgleda ne volimo postene ljude. Ne volimo postene, ali hocemo da se ponasaju posteno prema nama. E pa neide to tako gospodo, sta zasijes to ces i dobit na kraju. Neide to tako da od koprive dobijas kruske i jabuke.

DxB

20.05.2014. 16:11

Ko je od profitera ocekivao vise od 10 mil evra / 100K dolara.....grdno se prevario. Pa, nisu oni sistematski unistili nasu ekonomiju da bi nam dali pare, nego uzeli. Ova poplava je definitivno resila vecitu dilemu koja je delila srpski narod, a to je: da li su nam veci prijatelji Amerikanci ili Rusi. Eto, ispostavi se i da su nam Azerbejdzanci veci prijatelji od nekih, u koje su se pojedinci do juce kleli.

Marko

20.05.2014. 21:20

@DxB - Zao mi je samo sto ce nasa vlast sutra opet da pljune po onima koji joj najvise pomazu i da im okrene ledja zarad mrvica sa EU stola!!!

Sekula

20.05.2014. 16:13

Kakva EU, ne znam zasto politicari trose vrijeme da se uopste obracaju njima. Bolje im je da napune dvije-tri vrece pijeska nego da trose vrijeme u apelima .za pomoc EU. Vise ce Djokovic skupiti pomoci za desetak dana nego cijela EU.

alpha

20.05.2014. 17:42

@ivan grozni - Mi sm osvesceni, samo jos par njih da to shvati i ok smo. Usput, USA+EU = $10.1m, Nole+Sheik = $10.5m. Nole i sheik vode.

srbin1

20.05.2014. 20:10

@ivan grozni - Grozni u glavu,,pa eu nas hrani,obavesti se malo,supljo-glavi,travu bi pasli bez njih,a sta bi sad posle vode i poplave?

ZX80

20.05.2014. 20:32

@ivan grozni - Nemoj tako prijatelju, nisi u pravu. Od prijatelja iz EU u svakom trenutku možemo da dobijemo novi kontigent svežeg uranijuma, sada već obogaćenog, a ne kao pre osiromašenog.

Maks

21.05.2014. 08:17

@ivan grozni - Alpha, nemoj ni slučajno da porediš Noleta sa USA i EU. Znaš kako kažu, sve se može porediti ali se ne može izjednačavati ali u ovom slučaju USA i EU nemaju dostojanstvo ni da se uporede sa imenom Nole. Hvala puno tom Šeiku a Noletu sve mu uvek igralo i pevalo. Nole je Nole.

Nikola

20.05.2014. 16:47

Stari štos EU. Milijarde, milijarde, ako prođe, prođe. Ovaj put nije prošlo. Ipak su neki od nas uočili da ceo budžet ovog fonda za sve nepogode (zemljotresi, poplave, požari...), za sve države EU (28 država) plus kandidati je samo 500 miliona evra. Kakva crna milijarda Srbiji?

Pametnjakovic

20.05.2014. 17:34

Znaci tako? Crkavicu? Za nasu dragu i najdrazu "Srbijicu?" Da sam ja sam drzavnik srpski, ja bih im se na toj paznji zahvalio i to sve lepo vratio. Gospodo, ili pomozite stvarno, ili nemojte uopste ! Najgore je da se folirate - a to gospoda Briselska i Vele-Evropska cina sa nama ! I cinice sve dok se gospoda u vladi srpskoj ponasaju snishodljivo, posilnicki i poslusnicki !

rango

20.05.2014. 18:17

A nanu vam ja aa...jos juce vam zinula pozadina na milijarde.Bolje bi vam bilo da malo popricamo o onih 53 mlrd koje su iznete iz zemlje u zadnjih 14 godina, pa da ih vratite NE INTERESUJE NAROD KAKO, samo ih vratite pa da uredimo nasu zemljicu.A ove strane lihvare najuriti napolje pod hitno, a ono sto kao oni izgube ovde...pa sta cete prijatelji-rizik posla i onako ste taj rizik ugradili u kamate jedno 10-ak puta!!!

Pametnjakovic: Ad calendas graecas

20.05.2014. 19:05

Gospodo, pa racunajte: Jeste, dace EU milijardu, ali ne u Evrima, nego u dinarcicima - xsxaxaxaxaxaxaxaxxa .... To je ta, majska "evropska" sarena laza .... bez rukava xaxaxaxaxaxaaaa ! Ja predlazem Gospodo vladi srpskoj da se pridruzi sankcijama protiv Rusije, i mozda dobije jos koju banku, bancicu - sitnicu, sicu za nasu dragu "Srbijicu" !!! Napred naprednjacki u socijalnu i Eu-rup-u uuuuuuuu aaaaa ... !!!!

Matematicar: Gospodo, izjasnite se

20.05.2014. 19:35

Znaci tako ??? 28 zemalja najbogatijeg regiona sveta za svog suseda ima 10 milioncica ??? Pa bas su se pretrgli ti iz Brisela ??? Pored takvih nam dobrih "suseda" - svi cemo se podaviti u nasoj dragoj Savi !!! 10 miliona evra EU placa njihovim prijateljima u nasoj juznoj pokrajini --- na dan !!! i za lepe im oci !!! Pa sad Gospodo, odlucite se - hocete li da idete tamo gde sunce zalazi, ili tamo gde ono izlazi ??? Samo napred - u socijalu !!!!

Zoran1

20.05.2014. 19:45

"Use i u svoje kljuse" a zaboravite EU bajke koje samo gode politicarima i nikome drugom.

Dymitr Ogonowski

20.05.2014. 19:51

Samo naivni mogu misliti da Zapad ima dobre namere prema Srbiji. Nesto malo Vam će dati zbog toga da se plasi da bi Srbija se ne okrenula prema Rusiji. Ali vise će dati antiruskim snagama na Ukrajini nego sprskim zrtvama poplave. Moje sausesce zbog Vase patnje. Na zalost ja ne pomogu da pomognem (nemam sredstvava) ali istina je takva da Zapad mogao bi Vam pomoći ali za njega su samo bitne njegove interese.

Ruben

21.05.2014. 16:33

@Dymitr Ogonowski - Hvala Polski ; ti vec pomazes ; objektivnoscu postenjem i dostojanstvom.

OTAN

20.05.2014. 19:57

I logično je da je ta suma za pomoć mnogo manja ! Pa neće EU svoje namenske fondove prazniti do kraja zbog Srbije kada se iz iskustva zna kakve sve vremenske nepogode čekaju zemlje članice svake godine ! Navedeno je i koji su drugi fondovi dostupni Srbiji za saniranje štete.

Ruben

21.05.2014. 16:35

@OTAN - a OTAN-su vec odavno podmazali ; on se podmazan i rodio ; "njemu lubenica prosla, nece sljiva da zakrpi"

Srbijan

20.05.2014. 20:08

Sta ima tu nejasno?Ima desetine fondova sto pomazu.Mi smo jednostavno prosjaci i uvek nam malo.Boze boze,ajde malo iz sopstvenih snaga ucinite nesto da svet vidi!!

jovandeka

20.05.2014. 20:20

@Alpha Pa evo ti najvećeg eurofila,premijera.Pre desetak minuta prekida se dnevnik da saopšti kako se zahvaljuje gospodji Dimitrov i Devenportu,koji su mu rekli da će dobiti neku crkavicu iz evropskih fondova i ono što nismo povukli kroz IPA projekte.Sve je to jad i bijeda.EU bez molbe i pomoći gura u Ukrajinu 15 milijardi i bez poplava:Kakva bre EU,to su foleri,koji će nam uzeti i ovo malo duše.Dajte bre da Rusi postave atomsku bombu ispod Avale,pa da počnemo mirno da gradimo Srbiju iz početka

Apis

20.05.2014. 20:21

Biće nam skuplja dara nego mera . Ako iskoristimo prostu matematiku ,videće se da će se više ''živog'' novca potrošiti za papirologiju i dnevnice koje zahtevaju ''velike gazde'' iz eu(tanazije) i obijanja njihovih pragova (od bona ,londona ,pariza ,rima ,brisela ,...) od onoga što će nam ''elektronski (vazdušni)'' udeliti . Što bi naš narod rek'o ''DALEKO IM LEPA KUĆA'' !

Realista

20.05.2014. 23:51

A da im se ljubazno zahvalimo na "pomoci" pa nasu zemlju sami oporavljamo kako znamo mozemo i umemo ?

Толе

21.05.2014. 10:15

Ово је било за очекивати од стране наших "пријатеља".

Ruben

21.05.2014. 10:27

Stari i uveliko perfekcionisani mehanizam korupcije zapadnih lopova: U medijima objave veliku pomoc tako da gradjani njihove zemlje dobiju impuls o logicnom (koherentnom) rashodu ; a zatim taj obecani novac zavrsi u mracnim meandrima njihovog kriminalnog sistema ; znajuci na sve na sto su spremni nebi me cudilo ako jednom saznam da je milijarda obecana Srbiji posluzila za finansiranje placenika i oruzija koje sluzi za masovna ubistva proruskih Ukrajinaca.

Nikola srbin

21.05.2014. 14:20

@naranca - Taj sistem nas je i doveo dovde, ovo je bila samo losa proba, jer je nemoguce da se epicentar oblaka zadrzi 6 dana u jednom mestu, a da se ciklon ne pomera i ostane na nasem podrucju od oko 300 km . Sada treba i da nam plate kompletnu stetu. Tako su i bombe 1999. godine istresli na Srbiju, to nisu platili. Ali nikada nas nece slomiti.

naranca

22.05.2014. 00:34

@naranca - Poplava to nije nista.U Iranu su izazivali zemljotrese suse,vrtloge u moru iz koga su posle vadjene kuvane ribe!!!!!!!!!!!Tesla,Tesla.Alo Dalmosi kako stoji situacija sa ribom?Ima li neceg neobicnog tamo gde su bili oni misteriozni krugovi?Galebe Bjeli javi se!

čiča

21.05.2014. 16:28

Oni su navikli da uzimaju a ne da daju, stoga smo sa prijateljima a oni nam to sigurno nisu

alexa

21.05.2014. 18:17

Ako je to istina, a jeste, ljudi vidite da mi nemamo drugog puta osim evropskog. Budimo pametni, pokazalo se u roku od 24 casa ko su nam pravi prijatelji.