U zatvor za šamar ili prut

V. Crnjanski Spasojević

08. 03. 2014. u 21:19

Srbija ove godine dobija novi Porodični zakon, koji zabranjuje fizičko kažnjavanje dece. Roditelji koji ne mogu da se uzdrže od pruta moraće na obuku, a moguća i krivična odgovornost

VASPITAVANjE dece batinama do kraja ove godine biće ne samo zabranjeno, nego i kažnjivo. Kako je za „Novosti“ potvrđeno u Ministarstvu rada, zapošljavanja i socijalne politike, u toku je rad na izmenama Porodičnog zakona koje će „proterati“ kažnjavanje mališana rukom, kaišem ili prutom.

- Od 2011. se razmišlja o izmenama zakona, a u toku je rad na definisanju potrebnih izmena i dopuna - kaže Dragan Vulević, načelnik Odeljenja za upravne poslove u oblasti porodične zaštite u Ministarstvu. - Prihvaćene su tri inicijative: prva nevladine organizacije Jelek da se definiše pojam samohranog roditelja, druga Autonomnog ženskog centra i vladinog tima za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva da se osnuje alimentacioni fond, i treća Saveta za prava deteta da se zabrani upotreba fizičke sile u vaspitanju.

Dete koje roditelji povremeno vaspitavaju batinama moći će ovo da prijavi centru za socijalni rad ili školi, koja je opet obavezna da se obrati centru. Ako kazne nisu previše česte i nemaju intenzitet zlostavljanja, centar će prvo upozoriti roditelje da fizički ne kažnjavaju dete, a ako nastave, socijalni radnici će ih uputiti u porodično savetovalište ili ustanovu specijalizovanu za posredovanje u porodičnim odnosima.

- Za sve što u životu radimo prolazimo neku školu ili obuku, osim za najvažniju „profesiju“ - za roditeljstvo. Roditelji koji greše moraće sada da prođu neku vrstu obuke kako da nenasilno vaspitavaju decu - objašnjava Vulević.

Ako rad sa roditeljima ne urodi plodom i „vaspitno šljepanje po turu“ preraste u zlostavljanje, kao krajnja mera biće predviđeno oduzimanje deteta, odnosno izmeštanje iz porodice. I danas dete može biti oduzeto roditeljima koji grubo zanemaruju ili zloupotrebljavaju roditeljsko pravo, odnosno vrše ga na neadekvatan način. Oni mogu i krivično da odgovaraju za nasilje u porodici i zlostavljanje i grubo zanemarivanje, odnosno zapuštanje maloletnog deteta. Za to mogu čak da završe i u zatvoru.

BEZ SUROGAT-MAJKI Izmenjeni zakon neće legalizovati surogat materinstvo, mada je o tome bilo reči pre tri godine, kada su pominjane izmene. Surogat materinstvo znači da bi neka zdrava žena, starija od 18 godina, mogla uz saglasnost da rodi dete bračnom paru koji iz tačno utvrđenih zdravstvenih razloga ne može da ima decu. Zakon sada dozvoljava samo biomedicinsku pomoć roditeljima, i to će najverovatnije tako i ostati.

- Kada je Švedska uvela zabranu upotrebe fizičke sile kao vaspitnog sredstva, to je podržalo samo 16 odsto građana. Tri decenije kasnije ovo podržava više od 90 odsto - naglašava Vulević.

Prema istraživanju Unicefa, čak dve trećine mališana u našoj zemlji dobija batine. Kada je, pre dve godine, prvi put objavljeno da će budući srpski porodični zakon sadržati nove odredbe, to je izazvalo pravu buru u javnosti, koja je trajala nedeljama. Većina psihologa na kraju se složila da zakonodavac mora da bude oprezan kako ne bi došlo do zloupotrebe zakona, odnosno da deca prijavljuju zlostavljanje i onda kada ga nema. Zato se precizno mora navesti šta je fizička kazna, jer ako jednogodišnjak gurne prste u utičnicu, roditelj će ga uglavnom lupnuti po ruci, pa se postavlja pitanje da li se to može tretirati kao kazna ili ne.

Izmenama Porodičnog zakona biće uveden i alimentacioni fond za roditelje koji ne uspevaju da naplate izdržavanje koje im je odredio sud. Ova institucija postoji u mnogim evropskim državama, gde one iz svog budžeta plaćaju alimentaciju umesto nesavesnih očeva i majki, protiv kojih potom pokreću postupke.

- Broj krivičnih prijava za krivično delo nedavanja alimentacije u stalnom je porastu. Dok je 2002. prijavljeno 877 dela, 2011. je prijavljeno više od 1.770, a naredne 2.141. Zato smo predložili osnivanje alimentacionog fonda iz koga bi se isplaćivala alimentacija deci čiji roditelji ne ispunjavaju obavezu izdržavanja u periodu od tri meseca uzastopno ili u roku od šest meseci sa prekidima - kaže Vanja Macanović iz Autonomnog ženskog centra.

Vulević objašnjava da u Ministarstvu nema dileme da li bi ovu instituciju trebalo uvesti u zakon ili ne, već samo da li fond treba da bude na centralnom, odnosno republičkom, ili na lokalnom nivou.

- Samo formiranje Alimentacionog fonda neće rešiti problem ako se ne promeni i Zakon o obezbeđenju i izvršenju. On mora da garantuje bržu naplatu od onih koji ne poštuju sudske odluke i možda uvede privatne izvršitelje u ovu oblast - kaže Vulević.


SAMOHRANE I ŽENE ZATVORENIKA

Udruženje Jelek podnelo je inicijativu za izmenu člana 77 Porodičnog zakona. Kako kaže Maja Gilić, ovim se proširuje definicija samohranog roditelja, pa se u jednoroditeljske porodice svrstavaju i one u kojima je drugi roditelj postao potpuno i trajno nesposoban za privređivanje, a nije stekao pravo na penziju; one gde je drugi roditelj na izdržavanju kazne zatvora duže od pola godine; i one gde je jedan roditelj nestao ili je bez poznatog prebivališta duže od šest meseci. U Srbiji se ne zna tačan broj samohranih roditelja, a zvaničnici najčešće spekulišu brojkom od 75.000.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (143)

Niko ne sme da zabrani roditeljima da vaspitavaju decu

08.03.2014. 21:31

E vala vlast koja donese ovakav zakon, treba odmah smeniti. Praktično hoće u Srbiji ljudima da zabrane da vaspitavaju svoju decu. Nema dileme, sve što se radi poslednjih godina direktno je usmereno ka rušenju porodice kao osnovne ćelije društva.

Gavilo

08.03.2014. 22:42

@Niko ne sme da zabrani roditeljima da vaspitavaju decu - Vaspitavanje u 2014 godini nemoze biti kao u 1814 godini. Tuci decu i govoriti da je to vaspitna mera mogu danas samo primitivci koji neznaju drugo. Sa decom treba pricati od malena i stvoriti dobar kontakt i komunikaciju kao i resavati nesporazume cvrstim stavom a ne batinama. Bravo za zakon i zastitu dece. Onaj koji to nezeli je ili manijak ili nema decu. Da danas onemozemo kontrolisati omladinu je razlog nedovoljnog suzivota sa decom kao i nedostatka vremena gde ni batina ne pomaze.

red iz haosa

08.03.2014. 23:05

@Niko ne sme da zabrani roditeljima da vaspitavaju decu - Ako mislis da zavladas drustvom zavladaj pojedincem,urusi mu i obesmisli svaki autoritet..sve u ime ljudskih prava

videcemo

09.03.2014. 00:10

@Niko ne sme da zabrani roditeljima da vaspitavaju decu - ako treba izacicemo i na ulice i oboriti takav zakon. ako tako krene oduzimace nam decu ako ih vide golu na slici, kao nasoj porodici u americi...

tatjana

09.03.2014. 00:17

@Niko ne sme da zabrani roditeljima da vaspitavaju decu - U potpunosti se slažem sa vama!! Kad se sve sagleda,roditelj će biti nemoćan pa će nam Centri za socijalni rad vaspitavati decu!

tatjana

09.03.2014. 00:20

@Niko ne sme da zabrani roditeljima da vaspitavaju decu - U potpunosti se slažem sa Vama!!Roditeljska uloga će se svesti na minimum,bez većeg prava na autoritet i ograničena pretnjom kazanama;tako ćemo postići da nam decu vaspitavaju Centri za socijalni rad!

Јабре

09.03.2014. 00:58

@Niko ne sme da zabrani roditeljima da vaspitavaju decu - Васпитаванје у 8444 треба да буде као и 1804 јер се људи нису променили и вероватно се неће променити до те мере да је потребно мењати ствари. А ако хоћеш да су ти ћерке проститутке од 12 а синови наркомани од 10 слободно их пусти да раде шта хоће биће исти као на западу. Али немој да се жалиш када те почну малтретирати.

Gavrilo Princip

09.03.2014. 08:04

@Niko ne sme da zabrani roditeljima da vaspitavaju decu - Slazem se da treba imati autoriteta u vaspitavanju dece,ali samar ili po neka cuska nije nasilje.Postoje deca koja su hiperaktivna i ona koja su mirnija po prirodi,ona hiperaktivnija deca imaju visak energije koju ne mogu uvek da potrose,zamislite takvu decu ako im ovaj zakon da vetar u ledja postace delikventi i huligani.A pored svega toga mi smo Srbi i nas je temperament izrazeniji nego kod onih naroda kod kojih se ovaj zakon primenjuje, pa samim tim su i nasa deca temperamentnija nego njihova

Klusjesman Amsterdam

10.03.2014. 01:13

@Niko ne sme da zabrani roditeljima da vaspitavaju decu - apsolutno stoji. pa gde si ti nasao ovim taibanima ove da dajes lekcije o vaspitanju dece. vidis da jedva znaju da se uloguju.

Klusjesman Amsterdam

10.03.2014. 01:17

@Niko ne sme da zabrani roditeljima da vaspitavaju decu - citam tvoje komentare i ja tebe zalim. ne mogu iz tvog pisanja da zakljucim koliko godina imas, ali da si zatucan, okoreo, tvrdokoran, primitivan to je evidentno. i bez uvrede, i za tebe mora imati mesta u srbiji, ali ako si ti i takvi kao ti u vecini, onda to nije srbija kakvu ja prizeljkujem da mi bude rezervna domovina. zbog takvih kao sto si ti, smo ja i 300.000 obrazovanih otisli iz srbije i rasuli se po svetu.

da se razumemo

08.03.2014. 21:42

Dok smo tukli decu kad nisu bila dobra (i dok su uciteljice u skoli koristile prut po dlanu kao vaspitnu meru) deca su bila lepo vaspitana. Sad kad je sve to postalo zabranjeno, sve huligan do huligana... Jasno je da nevladin sektor mora da opravda plate koje im finansijeri dostavljaju i da uvek predstavljaju kako nista nije kako treba, ali nemojmo bas uvek protiv sebe. Ne treba nam ovaj zakon

red iz haosa

08.03.2014. 23:03

@da se razumemo - pa ne treba nama ali mora se ybog evrope..ovakvi zakoni se namerno prave da bi napravili anarhiju i da bi razbili porodicu...urusavanje autoriteta...za to su zaduzene "nevladine"organizacije

Родитељ

08.03.2014. 21:47

Па се после питамо откуд силеџије и наркомани.Ја сам против насиља над децом,али ако је дете непослушно мора се васпитати батинама.Следећи пут ће добро да размисли пре него што уради неку глупост.Батина је из раја изашла ;)

budalastina

08.03.2014. 21:50

Mene je majka mlatila po turu i svaki put sam se naucio pameti. Moje roditelje su tukli i vise. Danas se izbega prut ali dobijemo delikvente jer nisu naucli da postuju pravila i da odgovaraju za svoja dela. U tim razvijenim zemljama deca se kaznjavaju oduzimanjem igrica, telefona i ostalih stvarcica. Kako kazniti dete koje sve to nema, zabraniti mu da jede. Nismo mi ista drustva i ne mozemo da primenjujemo iste zakone!

Панда

08.03.2014. 22:01

Не само казнити већ одма одузети децу и забранити таквим родитељима сваки приступ деци.Поздрављам такав закон!

Sonic

08.03.2014. 23:47

@Панда - E zbog takvih su danas vecinom deca nekulturna, nevaspitana, agresivna, sa mislju da su centar sveta. Pa nije ni cudo sto je huligana i narkomana sve vise! Posle se od profesora trazi da ih izvode na put a deca ne cuju svoje roditelje. Ne kazem postoji i kulturne, vaspitane dece ali su sve vise u manjini, kao sto ih ne treba bez razloga kaznjavati.

PanicusVulgaris

09.03.2014. 02:20

@Тутанкамон - @Tutankamon: Evo, sad izlaze I iz Srbije. Pripremite se vi koji ste jos dovoljno mladi da dozivite: za tridestak godina ce I kod nas poceti da se dogadjaju masovna ubistva po skolama, isto kao I u bolesnoj zemlji iz koje prepisujete zakone I "demokratiju".

Tanja

09.03.2014. 10:53

@Тутанкамон - Tacno da je batina iz raja izasla, zato sto joj nije tamo mesto.

Demokrata, EU!

08.03.2014. 22:14

Dosta je bilo batinjanja dece!!!! Od sada samo uz rizik da odete u zatvor, i to ako samo prtem pipnete dete!! Nema više komunizma, gotovo je!!!! To ste samo tamo tako mogli da radite!!!

Јабре

09.03.2014. 00:56

@Demokrata, EU! - Јесте комунисти су сви стајали са моткама и ланцима и тукли свако јутро децу по 3 сата.

glup

08.03.2014. 22:16

Zasti raspustenice imaju veca prava nego porodicne zene sa 3 i vishe malishana. Samohrane majke su one ciji je muz umro ili nestao, a ne razvedene

Alex vrnjacki

08.03.2014. 22:34

Sve više diplomiranih pravnika, pedagoga, ekonomista...a situacija je sve gora. I u pravosudju, vaspitavanju, privredi...a trebalo bi da je bolje. Da li se neko nekad zapitao, ZAŠTO?! Evo sad, dete može da prijavi roditelja...i na roditelju je da se brani. O Bože! Naravno da ovde ne mislim na idiote koji premlaćuju i duševno osakaćuju dete. Umesto da ga vaspitno "popravim" sa odmerenom ćuškom, država će čekati njegovu 18-tu, pa će onda pendrekom da ga koriguje...Nećemo mi nigde stići s ovim....

Srbenda Chicago!

08.03.2014. 22:38

Ajde sto su Vam mediji kopija Amerike, sto su Vam sve emisije na televiziji kopija americkih, ajde sto i zakone zelite da iskopirate od njih nego sada i decu hocete da vaspitavate na njihov nacin. Ljudi u Americi ljudi ne smeju slobodno da se krecu na ulicama shvatite to, urazumite se da ce ovakvi zakoni dovesti do jos veceg nasilja medju decom jer ce osecati da su jaci od zakona, da li vidite da iz zemlje cije zakone kopirate malo, malo pa se desi neko masovno ubistvo od strane dece u skolama?!

Klusjesman Amsterdam

10.03.2014. 01:11

@Srbenda Chicago! - ajde bre ne bajaj gluposti. 6 meseci sam putovao amerikom, sam samcat. od new yorka, miamia, new orleansa, LA, san francisca, bostona, buffalo, do DC itd. ne mogu da se prisetim da sam imao ijedno negativno iskustvo. bazao sam nocu po tim gradovima. naravno, nisam se pravio pametan i trazio kavgu ili isao po krajevima za oji su mi ljudi rekli da mogu biti opasni. idi ti ovde setaj usred noci po nekim siromasnim radnickim naseljima - postoji sansa da ti se nesto lose desi.

Gavilo

08.03.2014. 22:47

Vasi komentari samo pokazuju na kojem se nivou nalazi Srbija. Zalosno je da ljuni misle da samo batinama mogu vaspitavati decu. Nalazimo se na nivou arapskih zemalja a hocemo medu razvijene zemlje.Da bi imali platu na evopskom nivou mora i drustvo da tako funkcionise a i deca tako vaspitavaju. Nikad nisam udario svoje dete niti cu to uraditi a imam garantujem bolju kontrolu od vas koji svoju tucete.Zao mi je videti decu koja su pretucena a pogotovo od roditelja.Velika podrska zakonu bez batina.

Јабре

09.03.2014. 00:54

@Gavilo - Арапска деца могу да буду узор западној деци, у Арабији син од 13 година не туче мајку никад ! А на западу то постаје полако уобичајно. То ако хоћеш да ти деца имају сексуалне односе са 12 година и да се дрогирају ти слободно следи западни Европски модел, пред Арапском децом могу само да се сакрију ...

зокс

09.03.2014. 05:20

@Gavilo - Гаврило,а ко каже да дете треба бејзбол палицом па по глави?Идеш из крајности у крајност! Децу треба туци када заслуже ако разговор не помаже!Свака нормална особа зна како и докле се дете сме тући!

4c

09.03.2014. 06:37

@Gavilo - Znaci ispires mozak djetetu,zatupljujes ga,pravis od njega pravog roba,kako za drzavu tako i za sebe.Vidio sam takvu djecu koja ponavljaju svaku roditeljevu rjec i djelo,vidio sam i kako su ta djeca nespremna za samostalan zivot bez svojeg ja i ponosa,zalosno.

sal

09.03.2014. 13:49

@Gavilo - onda idi u arabiju a pre toga se informisi sta se radi a sestrama i zenama u zemljama gde primenjuju serijatsko pravo. na ovom site se ocigledno skupila gomila pravoslavnih talibana.

sal

09.03.2014. 13:56

@Gavilo - ajde ti sad ovde elaboriraj dokle se sme tuci i cime. da li si ti normalan???za sve vas predlazem da pogledate poucan clip na youtubeu bas u vezi prakticiranja roditeljskih prava u americi (texas) gde majka sto zlostavlja i bije decaka od 14 godina da bi ga 'vaspitavala' po nenjom metodu. clip se zove:14 year old Parker stands up for his rightsnije vam bilo dovoljno sto ste bombardovani 3 meseca a i dalje prizivate nasilje u svakom segmentu zivota.

Јабре

09.03.2014. 14:48

@Gavilo - Pa dobro ti onda kupi svojoj ćerki od 12 godina paket kondoma, a vaspitavanje nema veze sa šerijatom i Kini su bolje vaspitana i u Africi i latinskoj Americi. Pogledaj ti malo oko sebe kad kažeš da si u Holandiji pogledaj kao se ponašaju do roditelja deca, kad imaju seksualne odnose, kada počinju da piju i da se drogiraju pa onda pogledaj Meksiko, Kinu, Brazil, Indiju, Tursku, Indoneziju, Ganu, Argentinu ...

Klusjesman Amsterdam

10.03.2014. 01:07

@Gavilo - cak i da holandska deca probaju i seks i drogu pre srpke dece - a u sta sumnjam... jos jednom ti kazem: gde je holandija po apsolutno SVEMU, ALI SVEMU a gde je talibanksa srbija. toliko!

Saša

08.03.2014. 22:54

Divno, taman da stasa generacija nevaspitanih, lenjih, razmaženih, promašenih... Samo ne znam ko će da ih izdržava, nadam se da ću biti penzioner do tad i da mene država neće teretiti porezom.

sasa

08.03.2014. 22:58

ne treba se izivljavati nad decom ali ne treba ici ni u drugu krajnost. problema u vaspitanju ima i sada a ko voli svoju decu sigurno nece bez potrebe tuci decu. represivni zakon povecace broj maloletnih delikvenata

вук

08.03.2014. 23:18

Генерација којој припадам је читала Кафку и Орвела, а ове које долазе ће их - живети, захваљујући политкоректним надрилибералима и ЕУ-талибанима који се из петних жила упињу да спроведу директиву ЦК у Бриселу о ''промени свести српског народа''.

cica

09.03.2014. 08:22

@вук - Hvala Vam za zaista dobar komentar.Eh, da ih je vise i da svi tako razmisljamo,ne bi bilo ovoga sto jeste.

kolekoliko

09.03.2014. 03:48

@nesa - i normalno zakon ce se primenjivati selektivno i samo da bi mogli da ucenjuju pojedine roditelje.

zmajcek

08.03.2014. 23:23

Kao prvo, deci je zaista potreban autoritet. I nisu sva deca ista, neka deca imaju mirniji karakter i lako ih je vaspitavati bez fizickog kaznjavanja, dok drugoj deci bez povremenih vaspitnih cuski je mnogo teze objasniti da nesto sto je uradilo nije u redu i da to ne sme da ponovi... Ja se slazem da strogo treba kaznjavati fizicko zlostavljanje dece, ali treba i razluciti sta je zlostavljanje a sta je samar ili lupanje po guzi kao vaspitna mera. I sigurna sam da vecina roditelja voli svoju decu

zmajcek

08.03.2014. 23:26

i da sa takvim vaspitnim merama jednostavno zeli da ih izvede na pravi put. A ovaj zakon je smesan, jer bitno je da deci jos u predskolskom dele knjige u kojima pisu njihova prava, a koja pritom ni ne razumeju, a kada ih pitas da li znaju koje su njihove obaveze- onda to ne znaju...

Aco

09.03.2014. 07:37

@FILIP - To je psihologija 2000-te. Danas svi kazu da moraju malo da osete posledice na svojoj kozi.

Drale

09.03.2014. 08:09

@FILIP - Da, vidim, pa sad imamo maloletnike od 14 godina sa preko 20 krivicnih prijava.Tako nesto moze da tvrdi samo neko ko nema dece ili neko ko MISLI, da su mu deca zlato, sve dok mu policija ne zakuca na vrata, a onda , napadne policiju , kako to nije njegovo dete uradili, on je zlatan kad je u kuci.Bez straha od represije, nema vaspitavanja, na desetine svetskih psihologa i psihijatara je objavilo radove na tu temu.

zmajcek

08.03.2014. 23:32

I za ovakve stvari nije lose pogledati predavanje gospodje Milice Novkovic sa cijim se nacinom vaspitanja ja potpuno slazem.

maki

08.03.2014. 23:41

@ - Cista glupos onda kad pocnu dase drrogiraju jacu moju decu kod vas i onda bih ja vas bila treba da ih napustim da rade sta hoce

laza

08.03.2014. 23:44

ako osamarim rodjeno dete idem u zatvor, ako odalamim kera idem u zatvor, ali ako zgazim coveka ili ako maznem par miliona evra dobijem narukvicu.hm, vredi o ovome razmisljati

Prodavci magle

09.03.2014. 01:19

@laza - Odličan komentar ! Odgovor bi možda bio da je to sve zbog toga što još porodicu nisu sasvim uništili !

sal

08.03.2014. 23:50

ovi sto podrzavaju sljemanje i batinanje pitam da li su svesni da ako se to dozvoli da ne moze da se gradira ta je vaspitanje batinama od do i gde batine prelaze u fizicko maltretiranje koje ostavlja uzasne traume. svako od vas siledzija neka pogleda confession of maffia hitman richard kuklinski, gde covek navodi da ga je otac za svaku gresku tukao i kaisao i kad je odrastao bio je pun besa i mrznje. saznanje da decu ne treba fizicki kaznjavati zna svako imalo edukovan.

Јабре

09.03.2014. 00:49

@sal - Постоји разлика између кажњавања за добро детета и изживљавања свог беса. Не морају се деца тући али и забрањивање је погрешно погледај дете из Америке и из Афгханистана како су васпитани, и у каквог младог и касније одраслог човека ће да се претворе. А при томе Агханистанци не туку децу више него обичан родитељ негде другде можда чак и мање. Овакви закони Америке и ЕУ иништавају децу јер их сви уче о правима а обазама ништа.

DejanBg

09.03.2014. 01:33

@sal - Pitanje je zapravo da li ti znaš za razliku fizičkog zlostavljanja i povremene roditeljske ćuške? Zar su te stvarno zaveli do te mere da veruješ kako klincu od 5 god sve može lepo da se objasni rečima...pogotovo kad je u "onoj fazi" ? Budalaštine su to a Kusta je u pravu - svet uređuju sile kojima se porodica, sloboda ljudi i hrišćanska svest ne uklapaju u računicu, zato ih i ruše.

snake

09.03.2014. 00:07

A kada će doneti zakon o pravu da se braniš, kada ti stoka upadne u kuću sa namerom da ti opljačka ono malo što imaš ????????????????

4c

09.03.2014. 06:43

@snake - .....upadace ti u kucu ovi sta su vaspitavani bez batina,a zasluzuju ih.Kad vec zabranjuju odgoj djece i batine,nek zabrane i vlasti da ih, kad odrastu, batina i bubrege odbija.

BasCelik

09.03.2014. 00:11

Jos jedna glupost koja se usvaja bez razmisljanja. Ovakvog zakona nema ni u Americi jer je totalna glupost. Probajte da naucite dvogodisnje dete da ne gura prste u utikac a da ga ne cusnete. Osim gluposti koja vlada po logici kopiranja losih resenja dobicete i frivolne tuzbe dece protiv roditelja. Nasilje koje ostavlja povrede je i dosada je bilo sankcionisano u zakonu dovoljno. Problemi porodicnog nasilja se ne resavaju glupim zakonima vec delovanjem protiv nasilnika a ne svih roditelja.

aca pavlović

09.03.2014. 00:14

@ - Sve to ima efekta u bogatim i civilizovanim zemljama,u Srbiji gde su svi besni,kivni i nervozni od strahovite bede koja vlada to ne pali,da bi decu vaspitavao treba i da im pruziš nesto,ko sta ako nije politicki razbojnik moze ovde svojoj deci da pruzi .

Ljuba

09.03.2014. 00:46

Hm, ovi koji to predlazu nisu citali poslovicu naseg naroda."Stra loze cuva". To sto nema batina (nisam rekao prebijanja) vidimo sta rade klinci po ulicama sta rade na utakmicama. Koliko znam Englezi ponovo uvedose batine u skolama. Zar milsite da je delotvornije da mu citate oce nas kada se uradi nesto zabranjeno ili opasno po zivot. Iz iskustva znam da klinci to zovu smaranje. Neka drzava organizuje skolovane roditelje i da parovi radjaju a da drzava vaspitava. Da takav sistem je Hitler imao.

Јабре

09.03.2014. 00:52

Закон је потпун промашај, очито је да се над децом не сме изживљавати свој бес али ако се деца пусте да раде без последица шта хоће одраст ће у олош то могу свакодневно да видим на западу а можете и ви ако пратите бар телевизије. Деца у тећем свету одраштају у боље људе јер се боје последица није нужно да их више туку. Ако се не науче кад су мали да слушају и поштују ред, одрасле, законе одраслог човека сигурно нећеш научити ...

!

09.03.2014. 01:16

Kad se samo sjetim kako me je slao da sam sebi izaberem prut...:) joj tata tata sad ces da vidis.

Prodavci magle

09.03.2014. 01:17

Raznorazne NVO ovim sebi prave posao,opravdavaju postojanje i obezbeđuju donacije od kojih i zbog kojih lepo žive! Od kada su se pojavile svi su postali diskriminisani,nasilje u školama nikad veće,škola i prosveta su nam u rasulu a porodice koje su i onako u ruševinama zbog bede sada će definitivno srušiti ! Nakon toga će nam mahati nekakvim statistikama,kao što i sada čine i u koje niko ne veruje objašnjavajući da su nam u stvari pomogli !? Pitam se što su im u Rusiji većini zabranili rad !?

Veteran

09.03.2014. 14:45

@Prodavci magle - На истој смо фрекфенцији, али џаба је говорити. Човјек је животиња наклоњена да подсустане естетичким, симболичним и разно разним лажним нормама, креираним да бенифитује Ционисте.

Неле

09.03.2014. 01:17

Јел може ова држава да донесе неки закон који ће бити популаран у народу?

Gavrilo

09.03.2014. 11:11

@Неле - Ovaj zakon po medunarodnom pravu postoje vec godinama i nije ga Srbija odjednom uvela ili izmislila nego odlucila konacno da ga i primenjuje u praksi. Spas za mnogu decu. Primitivci koji neznaju uspostaviti odnos sa decom morat ce se ili promeniti ili u zatvor da razmisljaju. Bravo. Zivela zastita dece.

Aleksandar

09.03.2014. 01:17

Svim srcem se zalazem da se kod nas donese zakon o pravu na smoodbranu. Molim novinare i svu strucnu javnost da se malo angazuju oko toga i da ako treba pocne organizovanje prikupljanja potpisa gradjana za to!

Vladan - vladavina nežnošću

09.03.2014. 01:26

Mislim da u mojoj generaciji nema onoga ko nije dobio nekoliko puta spekatakularne batine - i "Zabavnik je tih godina imao rubriku "Batine koje se pamte" - ali zaista, to je bilo kažnjavanje sa debelim razlogom i nije bilo usmereno da fizički unakazi dete, nego da ga, kaznom koja će boleti par sati NATERA NA RAZMIŠLJANJE O DRUŠTVENO PRIHVATLJIVOM PONAŠANJU. Tp što roditelj neće smeti da kažnjava dete kod kuće - otvoriće put tom istom detetu da KAŽNJAVA profesora u školi.

Gavrilo

09.03.2014. 11:14

@Vladan - vladavina nežnošću - S obzirom da radim u skoli mislim da cu prihvatiti taj rizik je pricas gluposti. Niko me nikad od ucenika nije "kaznio". Mnogi roditelji neznaju gde je granica i neznaju sta je debeli razlog? hoces li ti odlucivati sta je "debeli razlog"? Totalna zabrana koja vec postoji je jedino pravo resenje a treba menjati svest roditelja i ne misliti i mene su tukli roditelji pa cu i ja. Zivimo u 2014 godini a ne 1914

Veteran

09.03.2014. 13:59

@Vladan - vladavina nežnošću - Гаврило, вјеровали или не, сxватам Вас у потпуности. Проблем је у томе што су дjеца лукава и брзо почну да злоупотребавају своја 'права', а адвокати хитро скоче на лагане, врло уносне случајеве. Убрзо, мушки кадар у шолама постаће изумрла врста, због страха, да вас ови исти 'слатки мали анђели' не прогласе за педофила. Не желим Србију, у којој дjеца немају чврст мушки узор.

Vladan - vladavina nežnošću

09.03.2014. 01:29

I još nešto: Promenite taj glupo kalkovano prevedeni naziv sa engleskog porodični zakon. Pa, pobogu, nije se sastala mafijaška porodica da donese za sebe zakon, negoje DRŽAVA tj. Vlada i Parlament ušla u proceduru donošenja zakona o porodici. Kao što imamo Zakon o sudovima - a ne sudski zakon, itd. Dakle, nazive zakona ne prevoditi i ne prepisivati , nego o njima razmišljati. Naravno, pre usvajanja. Posle je kasno i teško.

objektivno

09.03.2014. 01:58

@ - Mene je cale mlatio kaisem kao vola u kupusu, a baba malo malo pa sarala prutom. I jednom i drugom od srca hvala, glupo jedino sto nisam tad kapirao zaszo i zbog cega :-). Mozda ovo moze da se primeni u nekoj svedskoj al ovde, pojesce te dete zivog ako oseti da ce se provuci bez da zaboli guzica. Naravno, znaju sta je razlika izmedju vaspitavanja i zlostavljanja....

Neša

09.03.2014. 02:23

Lepo je danas biti mali. Ako te ćale istuče, okreneš telefon i ode tata u ćorku! Kada porasteš, napuniš petnaest godina, opljačkaš, bocneš nožem, opet krivi tata i mama, nisu te vaspitali kako treba! Postaneš punoletan, počneš ozbiljnije da se baviš kriminalom, opet je tu sud da te, posle dvadeset-trideset krivičnih prijava, opet pusti na ulicu! Šta zna dete šta je kriminal! A ako sve to prođeš, zreo si za političara i vreme je da vodiš Srbiju u svetlu budućnost! Ovo je vreme paklenih vozača!

Radovan

09.03.2014. 02:36

Ljudi valjda iz ljubavi radjaju decu i vole svoju decu. Kako da tuces nekoga koga volis i ko te voli?

зокс

09.03.2014. 12:34

@Radovan - И у Светом Писму пише да ко не удари није му ни стало до детета!Ако речи не помажу треба по неку ћушкицу и дати!Наравно не убијати дете од батина!

Vladimir Kušvíé

09.03.2014. 02:58

Lazna li je briga o porodicu u Erotskoj Sprdiji (ako ste euroaktiv-lobotomi - u evropskoj Srbiji) - podjednako lazna kao i briga o drustvu u celini , o drzavi .

зокс

09.03.2014. 05:15

Питам се како ове "паметне"главе не написаше и закон о дечјим обавезама,кад већ написаше "дечја права"?Наравно у том случају би било контардикторно једно са другим!Еееее,сачувај ме Господе "европске памети"!

Gavrilo

09.03.2014. 11:15

@зокс - Decija prava su regulisana vec decenijama po medunarodnom pravu i nije ih Srbija izmislila.

зокс

09.03.2014. 12:33

@зокс - Гаврило,утицај корнер заставице на потенцију миша зависи од поплава у Етиопји!???!!!!Нисам ја о томе Гаврило говорио,него јасно питао зашто те паметне главе не направе списак закона о обавезама детета!Ни о Србији,а ни о међународном праву нисам говорио!

Veteran

09.03.2014. 05:57

Фантастична идеја, не за вас као родитеље или вашу дjецу, него за фармацеутске компаније и велики број незапслених психолога (свјештеника ционистистичке религије Светога Сигмунд Фројда). Петогодишњаци ће масовни бити дијагнозирани xиперактивношћу или дефицитом пажње и при томе адекватно дрогирани синтетичким кокаином (Адерал) , да би био мир у кући.

Gavrilo

09.03.2014. 11:17

@Veteran - To nije nikakva ideja nego pravo na zastitu dece koje vec postoji decenijama medutim koje se nije u potpunosti primenjivalo u nasoj sredini. Vreme je da se roditelji nauce imati respekt kod dece bez batina

maja

09.03.2014. 05:59

Slazem se sa donosenjem zakona.brinu me zloupotrebe ikako deca da dokazu zlostavljanje.

Aco

09.03.2014. 07:36

Evo jos jednog razloga da glasamo provi ervounijatske vlasti !Ovome je kumovao Soros i eikpa koji zele da nam upropaste decu koja su jedina nada Srbije.Nas skolski sistem je rasturen, deca su u opstoj konfuziji sta je dobro a sta ne, a sve pocinje od 5-6 godina kada dete trazi svoju licnost i pocinje da se suprostavlja roditeljima i kada mu je disciplina najpotrebnija. Prof. Zoran Milivojevic to odlicno objasnjava u svom predavanju. Deca ne zele disciplinu a na roditeljima je da je uvedu.

Aco

09.03.2014. 07:39

Savet za prava deteta je jedan od poslednjih bastiona DS-a (citaj Sorosa) u Vladi Srbije.

Aco

09.03.2014. 07:42

Pogledajte psihologa Zorana Milivojevica kada govori o vaspitanje dece na yutubu. Tu je sve receno.

sremac

09.03.2014. 07:50

Batina je iz raja izasla, normalno po guzici dok su mala deca a posle 5 godina je dzabe ako do tad niste vaspitali dete.

ggoga

09.03.2014. 08:22

Дивно ,сада деца несметано могу редовно тући родитеље, наставнике, некога ко их погледа и....

из главе

09.03.2014. 08:22

ovaj globalistički zakon koji konformistički prepisujemo od EU je uperen protiv porodice koja je osnovni stub zdravog društva. Zakon ima za cilj da stvori asocijalne, sebične, sirove materijaliste zombirane masmedijima koji će slepo pratiti trendove tj interese globalista. Ovaj zakon je samo jedan šraf ogromne mašinerije kojom će se lagodno upravljati ljudima na njihovu štetu. Svako ko svede raspravu o zakonu na treba/ne treba tući decu je njihov zombi

srboje

09.03.2014. 08:43

ja sam pre godinu ipo prekinuo da radim na poslu gde nisam bio place pola godine u zaostatcima i jos sam verbalno maltertiran,da su mogli i fizicki bi me maltretirali i niko nista ,sve se moze u srbiji,samo pustaju ove nakaradne zakone da balavurdija jos vise divlja dok ih vaspitava grand parada

srbin

09.03.2014. 09:05

stani breeee jel ja smem da vaspitavam dete ili samo da ga gledam? Sto mi sada neznamo da vaspitavamo dete? Protiv sam nasilja nad decom ali i ja sam pravio sranj...... kao mali ali cale me je osamario samo kada ga nisam slusao dok mi je pricao da to nije dobro to sto radim i pravio sam se pametan! Da to nije uradio ko zna kakav bi covek ja bio danas!Nekazem da me je tukao svaki dan ali kada nisam slusao i pravio se bistar.....

SMOKI

09.03.2014. 09:07

Ovakav zakon mogu da prihvate i usvoje samo kreteni iz EU. A ako se vec usvoji, a budale Srbi naravno to moraju na svojoj kozi da osete,Hoce li onda zakonodavac da snosi posledice maloletnicke delikvencije koja je i onako u porastu. Hoce li zakonodavac obezbediti roditeljima vise slobodnog vremena da "vaspitavaju " svoju decu ili ce mo rintati po ceo dan za golo parce hleba a decu prepustiti ulici.Hoce li zakonodavac placati "obuku" roditelja. Kretenska zamisao svedskih debila odmah u Srbiju.

Smišljeni dušebrižnici

09.03.2014. 09:16

Eto posla i para za namenski smišljene demagoge koji se ubiše od posla mlateći praznu slamu bez ikakvog efekta,bar efekta za koji mislimo da jeste dok je cilj sasvim drugačiji kao i sada .Setimo se samo čuvenog projekta škola bez nasilja(UNICEF+Ministarstvo prosvete) koji doživljava svoj debakl u najgorem mogućem smislu svakodnevnim nasiljem, tolikim da moraju da ga prikrivaju jer se postavlja pitanje smisla hiljade seminara i uzalud potrošenih para zarad lažne statistike kojom nam mašu.

Kajzer Soze

09.03.2014. 09:24

Pocelo je,sad nam pricaju kako cemo da vaspitavamo decu,posle sta cemo da jedemo,ej bre to ti je EU.Mene su roditelji vaspitali i kad sam dobija batine to je bilo iz razloga.Sada da ce meni neko drugi da vaspitava decu.Sramota uzas.

pelle

09.03.2014. 09:35

Pa zar svedsku navodite kao pozitivan primer u vaspitavanju dece. Tamo roditelji deci pozajmljuju novac ako se dete odluci da studira ili se obrazuje nakon obaveznog skolovanja a mi u Srbiji im placamo letovanja, kupujemo kola i pravimo svadbena veselja a nakon toga pomazemo i finansiramo njihove nove porodice. Za sve ovo pravi roditelj ne trazi nista za uzvrat, dovoljno je samo malo postovanja i njihov trud, da deca ucine barem minimalan napor kako bi ziveli na castan i dostojanstven nacin.

Milli

09.03.2014. 09:36

Zar ne misle oni koji pisu zakon da je i psihicko sikaniranje, ponizavanje, zanemarivanje isto zlostavljanje dece. Ovde se to i ne pominje a ostavlja jos dublje i trajnije posledice. Shvatanje roditeljstva i vaspitavanje dece danas gubi u znacaju, na žalost. Kod mnogih je sve drugo vaznije od dece koja su vec dosla na svet sa ili bez ljubavi. Zakon je jos malo pa odličan samo ga treba primenjivati i znati primenjivati u ovom svetu korupcije, nemara, sebičnosti ...

Mis_Pigi

09.03.2014. 09:37

i na kraju biće: Tata, prijaviću te socijalnom radniku ako mi ne daš pare za "šmrk".

Pile

09.03.2014. 09:44

Imam 27g i majka me je tukla kad sam bio klinac uvek kad zasluzim,majku i dalje volim ,izraso samu zdravog pravog coveka koji ima 2m i 105kg.sve usvemu nista mi nefali. :)

xxx

09.03.2014. 09:45

Sledeci zakon je da decu usvoje homoseksualci.Svi imaju bolja prava od roditelja pa cak i psi na ulici i zbog njih moze da se zaglavi zatvor.

Šeki

09.03.2014. 09:50

Apsurd je što će ovaj novi porodični zakon doneti oni koji su do juče govorili o našoj baštini,izopačenosti zapada i njihovim nakaradnim zakonima,tradiciji,srpskoj porodici koju hoće da unište strani plaćenici,Karlovcu-Karlobagu-Virovitici....

Dragojlo

09.03.2014. 13:43

@Šeki - Bas da vidimo tog sluzbenika ili sluzbenicu koji ce taj zakon sprovoditi!!!

Zoran

09.03.2014. 09:57

Gluposti, ne postoji životinja koja ne udari dete kada napravi neku glupost. Naravno da treba praviti razliku između vaspitne ćuške i premlaćivanja, za ovo drugo ne treba zatvor već ista mera prema takvom roditelju.

zoran

09.03.2014. 10:00

Odlično moći če roditelji da se otarase malih spodoba koji im pojedu živce pa nek ih hrani država.

stevan srbin

09.03.2014. 10:13

Da li Vlade u Srbiji samo slusaju GEj Evropski lobi.Slusao Tadic,Dacic a sad i Nikolic-Vucic..Sve im naredjuju ,od zakona do privatizacija. A oni slusaju ko ......

зокс

09.03.2014. 12:46

@stevan srbin - А шта Стеване очекујеш од ових последњих које си поменуо?Од превртљиваца ништа нормално не очекуј!

zex

09.03.2014. 10:37

@ - Batina je sirok pojam,deca ko deca nisu ista neko je dobro a neko ne ali bez cvste ruke nema uspeha sa decom.dete vec sa godinu dana pokusava da nametne svoj ritam i pokusava da kontrolise roditelja jos tada mu treba staviti di znanja ko je koga rodio jer ono zna sve vase slabosti i kasnije ih kiristi protiv vas.dete moze mnogo naskoditi roditeljima ako ga pravilno ne vasputaju a 90

sal

09.03.2014. 18:43

@stella - pevala bi ti da si u americi a posto iz krusevca nisi izasla ostaje ti samo da budes puna gorcine i neznanja.

Arsenije

09.03.2014. 11:27

Zdrave porodične vrednosti su zlostavljanje dece? Blagi bože, razumem da nam je država u raspadu ali po broju pluseva u korist zlostavljanja bilo koga a naročito sopstvene dece, pada u vodu sva vera u srpstvo, patriotizam, entuzijazam.... Debakl. Zar je moguće da mi ipak moramo postati deo te EU da bi postali zdravi ljudi?

Odgovornost

09.03.2014. 13:28

@Arsenije - Ne banalizuj jer to je oprobana i provaljena taktika. Da,sada treba svom silinom one koji se ne slažu sa tim zakonom napraviti na monstrume koji bi da prebijaju decu,jer to poenta ? Donećete taj zakon,ne brini,niste doneli samo onaj koji niste hteli ali normlani ljudi u ovoj zemlji treba da znaju da je ovo samo stepenik ka dozvoli homoseksualnim i ostalim izopačenima da mogu da usvajaju decu s'tim da porodicu treba napraviti kao totalno loše mesto za to !? Zato su Rusi i najurili većinu NVO !

sl

09.03.2014. 14:25

@Arsenije - Zlostavljanje je jedno a vaspitanje uz povreeno korišćenje pruta li kajiša, kada drugi načini ne pomažu je nesto sasvim drugo.

viktor

09.03.2014. 14:50

@Arsenije - arsenije, zar vaspitavanje koje se vekovima pokazalo kao dobro (vidis dokle je civilizacija dosla), gde kod se nezna hijerarhija, disciplina, ko je stariji, tu je sve propadalo....nisam za maltretiranje dece, ali nije dovoljno samo pricati, pogotovu dok su mali....

Sale

09.03.2014. 11:57

@ - Znaci mozemo ocekivati nove generacije malih huligana i psihopata kojima roditelj ne sme nista...bravo.svaka cast.

зокс

09.03.2014. 12:37

Сотонине слуге желе породицу да разбију,јер је творевина Господа Бога,а потрошки менталитет тих истих сотониста то спроводи!Кад разбијеш породицу ето дуплих кирија,дуплих намештаја,и свега осталог што је потребно једном домаћинству!А држава трља руке!

зокс

09.03.2014. 12:44

Нас је троје деце и добијали смо "ћушки"од родитеља,углавном од оца,кад год реч није помагала!И хвала им за то!Ни једно од нас троје није алкос,наркоман,криминалац,развратник,убица,силеџија!Хвала родитељима што су ме тукли кад сам то заслуживао!А сигуран сам да је оваквих примера већина у нашем народу!

Zakon

09.03.2014. 13:39

Ja imam dva sina. Kad god sam "poslušala" psihologe i pokušala pričom da im objasnim jednostavno nije išlo. Jednom mi je i pedijatar rekao da dete traži da mu se postave granice. Nekoj deci samo "batine" pomažu. Nikako ne tući decu samo zato što ste vi danas nervozni!

Dusan

09.03.2014. 13:39

Ovaj zakon je zlo. Jedno je zlostavljanje dece, a nesto sasvim drugo kada batinama pokusavas da mu utuvis u glavu da nesto ne sme da se radi. Narkomanija, decja prostitucija, nevaspitanje i nepostovanje odraslih, profesora, komsija i drugih, je posledica toga sto su roditelji prestali da kaznjavaju svoju decu za nedozvoljeno ponasanje. Neka deca se rode dobra, ali neka se rode kao antihristi i od njih propisti sve zivo. Ne mozete takvu decu vaspitavati lepim recima. Taj je lud ko tako misli.

Klusjesman Amsterdam

09.03.2014. 18:58

@Dusan - slazem se. ovaj zakon ima za nameru da spreci zlostavljanje i prekomernu upotrebu sile.samari i vucenje za usi, klepanje ce verovatno i dalje biti odomaceno ali ne na javnom mestu i pred kamerama. apsolutno podrzavam ovaj zakon ali on mora da ide u skladu sa sprovodjenjem svih ostalih zakona o uredjenju drzave i drustva.

sal

09.03.2014. 13:46

zivim dugo u holandiji gde je zabranjeno fizicki kaznjavati decu. roditelji to naravno rade ali ne u javnosti. medjutim veliki broj njih se trudi da bez primene fizicke sile vaspitava decu.dete krece u skolu kad napuni tacno 4 g. i tamo kroz igru bude socijalizovano. ogromna vecina izraste u kulturne, samostalne i vredne ljude. nasilje se ne postavlja kao alternativa razgovoru. vidjao sam mnogo puta kako roditelji intimidacijom, strogim pogledima, cvrstim stavom uspostavljaju svoj autoritet.

Јабре

09.03.2014. 14:44

@sal - A sa koliko godina počinju u Holandiji da imaju seksualne odnose ? Sa 12 godina je sasvim normalno, nisi jedini koji poznaje Holandiju.

Klusjesman Amsterdam

09.03.2014. 18:55

@sal - pogledaj holandiju gde je a pogledaj srbiju - to sve govori. razlike se mere skoro u svetlosnim godinama.

sal

09.03.2014. 14:03

za sve vas sto vaspitavate voju decu batinama i na isto ohrabrujete druge roditelje, imam za vas poucan clip koji cete za 5-15 godina gledti u srbiji. na youtube ukucajte: 14 year old Parker stands up for his rights i uzivajte dok jos mozete! ah da... treba i engleski da znate sto sumnjam da mnogi ovih sto podrzavaju batinanje, znaju.

viktor

09.03.2014. 14:41

@sal - ma gde mi da znamo, mi smo neotesane bitange....a drugo, ta prica o vaspitavanju pricom stoji, ali isto tako u velikoj meri nije dovoljna. Ne kazem da dete treba batinati, ali mali disciplinski prutic, koji ce vise da sluzi kao pretnja, nego kao sretstvo za nanosenje bola. A vidim kakva je ova omladina, vaspitavana pricom, puna drogiranih, gejeva, iskompleksiranih, bez postovanja prema ikome....ja da ga rodim i hranim, a drzava da ga vaspitava, nece da moze...

Јабре

09.03.2014. 14:43

@sal - Pogledaj ti malo američku televiziju pa kada te tvoje dete bude tuklo onda nemoj da se žališ. I da ti sigurno znaš Engleski jer je normalno da samo ulizice pričaju strane jezike.

sal

09.03.2014. 18:39

@sal - videces da moze i srecan sam zbog tebe jer sigurno neces uspeti svoje dete ni da odbranis od negativnih uticaja a niti od gayeva ako je on sam gay. najlepsa slika bi bila da si isamarao svoje dete, ostavio mu modrice a onda te zvao socijalni radnik na razgovor i da si placao kaznu jer si vaspitavao dete batinama. to je za tebe lek!

Stefan Perovic

09.03.2014. 14:35

Djeca nikad gora,sad ce posle ovog zakona podivljati...a ko ce stititi roditelje od djece?.....

sal

09.03.2014. 15:21

pojedina deca mogu da budu nesnosna, medjutim prebijati decu, nanositi im modrice - to moze ostaviti traume i od njih naciniti buduce tlacitelje i nasilnike. ja i moji rodjaci smo svi tukli svoje roditelje jer su oni nas vaspitavali batinama pa kad smo se mi osetili jacim dolazilo je do konflikata koji su se resavali silom. pametan covek vidi kuda nasilje vodi. sada, moja zena ja, smo imamo konsenzuz kako da odgajamo dete. naporno je, ima izazova, ali nijednom nismo istukli nasu decu.

Dusan

09.03.2014. 20:54

Izjasnite se kao Romi i onda vam niko nista nemoze.Mozete da tucete i prodajete decu i nikom nista.

Dusan

09.03.2014. 21:00

Ovu "decu" koja zlostavljaju drugu i to snimaju pa te snimke postavljaju na internet i sl. ja ne da bi tukao nego bi im polomio sve kosti.

xyz

10.03.2014. 11:09

sve podrske za ovaj zakon, nista dobro ne moze da proistekne iz nasilja i zlostavljanja deteta.

ivan

23.04.2014. 11:39

@xyz - ne treba zlostavljati dete batine sluze da ga malo po guzi za opomenu sta treba da se drgira krade i ti mu kazes bravo nastavi deca su pustena sa konopca rade kako hoce izlaze u12 god do 5h pa jel to normalno imaju u 13h vec seksualne odnose a oditelji to podrzavaju jel vise nemaju vremena za svoju decu

radojko

10.03.2014. 20:26

Ja sam izmlatio svu komsijsku decu jer igraju fudbal ispred mog dvorista i upada im lopta u moje cvece.Izbusio sam im loptu i isamarao brze bolje dok zakon ne stupi na snagu.A posle ima da sam iscupam cvece i da ih pustim da divljaju u mom dvoristu ,jer ce imati veca prava.Sta cu cutacu.Ali dok ne stupi zakon na snagu ,isprebijacu ih jos koji put.Onako.

Tata

20.03.2014. 22:20

deci samo treba pravi uzor i autoritet. 95 posto roditelja nisu uzor svojoj deci. svrha roditeljstva je da se ne nanosi bol detetu, vec da se na pravi nacin ukaze i obezbedi razvitak i pravican put. problem je u tome sto smo mi odrasli ogrezli u neki virtualni sistem, koji nas je obuzeo i drzi nas stondirane citavog zivota. veoma mali broj ljudi uspe da se iskoleba.i to se stalno prenosi s kolena na koleno. negiramo svoj unutrasnji glas i trudimo se da ugodimo nekom izmisljenom stereoptipu

ivan

23.04.2014. 11:29

ja mislim da je ovaj zakon los treba tuci dete da svati sta sme a sta ne danasdeca su vec nekulturna kao ona da su rodili roditelje sve sta pozele to im se moze ja bi pre uveo zakon da maloletno lice ne sme posle 10h na ulicu pogledajte devojke od 13,15,16god do 5 ujutru svasta rade a roditelji ineznaju gde su pa ja bi to olesio pa da vidimo

Samohrana majka

10.06.2014. 11:56

Kakav glup zakon kao I vecina stvari, ja kao jedan roditelj znam kako treba da se vaspitava dete I smatram da svako ko je pravi roditelj zna kako da ga vaspitava, smatram I da ima dece kojima I treba nekad batine ako vec ne razume sta mu otac ili majka govore , dosta roditelja dozvoljavaju deci svasta kao npr. rusenje I remetenje tudje imovine i sa time dolazi lose vaspitanje deteta . Umesto glupog zakona bolje ljudima omogucite posao da zaradi a ne sta sme a sta ne.