Samo 20 auto škola ima dozvolu za rad
25. 11. 2013. u 14:44
Od oko 900 auto-škola u Srbiji samo 20 trenutno ima dozvolu za rad, dok ostale čekaju na dobijanje dozvole ili je njihov rad blokiran, rekli su danas predstavnici Privredne komore auto-škola Srbije
Do takve situacije došlo je zbog vakuuma nastalog promenom starih i donošenjem novih, zahtevnijih tehničkih uslova za obavljanje ove delatnosti, koje su dovele da 26. oktobra, kada je stupio na snagu novi Pravilnik koji te uslove propisuje, gotovo sve auto-škole u Srbiji prestanu da rade u jednom danu.
Predstavnik te komore, Petar Rašeta, saopštio je na konferenciji za novinare da je "sporan" pravilnik MUP doneo 25. oktobra a stupio je na snagu dan kasnije, tako da su sve auto-škole u zemlji imale samo jedan dan da pokušaju da ispune uslove koji se od njih traže.
"MUP insistira na više nerealnih zahteva, od kojih neki predviđaju da auto-škola, koja obavlja obuku u svim kategorijama, mora da ima 17 vozila u vlasništvu, dok istovremeno ima propisanu obavezu da zaposli samo tri radnika u stalni radni odnos", rekao je Rašeta.
Od auto-škola se, takođe, očekuje da izgrade poligon prema novim propisima koji bi, ako se primene svi standardi, trebalo da košta nekoliko stotina hiljada evra, što finansijski ne može da podnese nijedna auto-škola, naveo je on.
Zbog nastale situacije kandidati koji su prošli obuku ne mogu da polažu vozački ispit, a oni koji žele da započnu obuku moraju da putuju često i po nekoliko stotina kilometara daleko u neku od atuo-škola koje trenutno imaju dozvolu za rad, ukoliko u mestu u kojem žive nema škole koja radi, istakao je Rašeta.
Predstavnici Privredne komore auto-škola Srbije uputili su pismo i predsedniku Vlade Srbije, Ivici Dačiću, povodom ovog problema, a o tom dopisu su upoznali i prvog potpredsednika vlade, Aleksandra Vučića, Ministarstvo saobraćaja, Agenciju za bezbednost saobraćaja, Ministarstvo privrede i Ministarstvo rada, predočio je on.
Rašeta je najavio da će, ukoliko nadležni u MUP-u ne budu uvažili njihove primedbe i do rešenja ne dođu kompromisom, članovi ove organizacije organizovati protestnu vožnju ulicama Beograda i Srbije zbog blokade njihovog rada.
Moma Zivanovic
25.11.2013. 17:32
Svi predavaci moraju imati saobracajni fakultet...I da se svakih 3 meseca vrsi kontrola predavaca u vidu polaganju ispita...jedino tako moze da se odrzi kvalitet znanja..svaki dan neko gine na putevima Srbije...iz mnostva razloga a jedan od njih je I slaba obuka I prakticna nastava
@Moma Zivanovic - E moj Momo ne znam šta si po struci jer nasedaš na servirane priče da ljudi ginu zbog auto škola i loše obuke. To je kao misliti da u IMT-u ili Fap-u su problemi zbog loših radnika ili zbog nedostatka struke. Ili za narkomaniju ili alkohol kod mladih da su krive vaspitačice učiteljice ili nastavnici. Ti ako si vozač uzmi "vanredne" časove da bi održao kvalitet znanja jer te verovatno instruktor u auto školi učio pogrešno pa si trenutno nebezbedan kao učesnik u saobraćaju...
Gospod ili vlasnici autoškola, imali ste par meseci mislim 8 ili 9 da se dovedete u red tj. da isapunite uslove koje zakon traži. Šta mislite da ponudite kandidatima za 60-70000 dinara koliko košta obuka.
Dosta je bilo alavosti od tkz.gazda auto skola.Gospoda kupovala jugice i sve se svodilo na trpanje para u dzepove.Kako se secam te 2008/9 velike gazdurine su naplacivale sve i svasta a po ispitu uzimali negde izmedju 500/1000e(na svakih 15 dana).E sada kada je drzava krenula da uvede red u ovu oblast njima je to zasmetalo,tj nema vise lakog kesa!Puna podrzska za ministarstvo i ne odustajte....Neka ostanu samo najbolji i oni koje zele ozbiljno da se bave ovim poslom(BIVSI INSTRUKTOR).
@gogi - Nije lako biti sam sa sobom
Komentari (4)