Policija “češlja“ račune Ognjanovića

V. Crnjanski Spasojević - Z. Uskoković

08. 11. 2013. u 14:53

MUP po nalogu Tužilaštva treba da ispita sve donacije uplaćene za lečenje Tijane Ognjanović i kako su pare skidane. Ostavinska rasprava 26. novembra, donatori mogu da traže povraćaj novca

OPERATIVCI Službe za suzbijanje privrednog kriminala PU Beograd uputili su u petak zahtev sudiji Višeg suda u Beogradu u kojem traže naredbu da im se omogući da pregledaju sve račune na koje je prikupljan novac za lečenje osmogodišnje Tijane Ognjanović, koja nije dočekala transplantaciju srca u Hjustonu.

Po dobijanju naredbe, inspektori će ući u banke u kojima su otvoreni računi za dete. Ovaj potez usledio je po zahtevu Republičkog javnog tužilaštva da se prikupe vesti u medijima o mogućim zloupotrebama prikupljenih donacija.

- Prilikom kontrole računa inspektori će pratiti svaku pojedinačnu uplatu i isplatu - objašnjavaju u MUP. - Bukvalno će se slediti trag svakog uplaćenog dinara ili evra, kao i ko je podigao novac i koja mu je bila krajnja svrha.

Kad bude završena provera računa, policija će obavestiti tužilaštvo, od kog zavisi da li će i kada biti ispitani i roditelji male Tijane.

Roditelji Nebojša i Jelena pokrenuli su pred Prvim osnovnim sudom u Novom Beogradu ostavinski postupak 8. oktobra. Prvo ročište, kako saznajemo, biće održano 26. novembra, u osam ujutro.

Ostavinski postupak pod brojem O14388/2013 vodi sudija Ljubica Nedeljković, i na prvom ročištu sud će moći da utvrdi da li, osim Tijaninih roditelja, ima još naslednika. Prema nekim tumačenjima, „naslednici“ bi mogli da budu i svi koji su uplatili donaciju. Oni formalno imaju pravo na određeni procenat od preostalih para.

Odmah na početku sud bi trebalo da utvrdi koja je imovina ostala posle tragične smrti deteta, a sudija bi roditelje trebalo da pita i da li neko još polaže pravo na novac. Ognjanovići će onda morati da kažu ono što sudija sigurno već zna - da je novac dobijen namenski za operaciju devojčice.

- Sud može da traži od banke, a i roditelji mogu sami da mu dostave, spisak onih koji su uplatili donaciju i iznose. Po dobijanju listinga, sudija mora privremeno da zaustavi postupak i uputi zainteresovane na parnicu u kojoj mogu da potražuju donaciju nazad - objašnjava advokat Milenko Radić.

TEMA ZA MINISTARSTVO FINANSIJA MINISTARKA zdravlja Slavica Đukić Dejanović rekla je u petak da je kontrola uplata novca na humanitarne račune, kao i za lečenje male Tijane Ognjanović, i eventualne zloupotrebe, tema za Ministarstvo finansija i njegove inspekcijske službe, a da njeno ministarstvo nema mehanizme da na to utiče.

Ako niko ne pokrene parnicu za mesec dana, smatra se da zainteresovanih nema, i novac pripada Tijaninim roditeljima. Ako neko ipak pokrene postupak i dostavi dokaz sudiji, on obustavlja ostavinu do okončanja parnice.

U svakom slučaju, roditelji ne mogu da koriste ni dinar sa računa do okončanja postupka, i u banku mogu da odu samo sa sudskim rešenjem da su jedini naslednici. Naravno, ovu komplikovanu proceduru moguće je izbeći tako što će roditelji predložiti medijaciju, pa će onda medijator ili oni sami, ili neko od većih donatora, sugerisati osnivanje fonda. Fond bi upravljao preostalim novcem i preusmerio ga na lečenje nekog drugog. Za osnivanje potrebno je minimum tri osobe, koje će činiti upravni odbor, a fond se registruje kod Agencije za privredne registre. Tad se otvara račun u banci.

Tako bi jedna tužna priča, koja je neočekivano dobila ružan tok, imala pravedan epilog koji bi vratio ljudima veru u humanost. Naravno, sve bi moglo i sasvim drugačije da se završi ako se ispostavi da je neko novac - a ima i takvih spekulacija - uplatio samo da bi ga „oprao“. Ali time će se pozabaviti policija i tužilaštvo.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (49)

penzioner

08.11.2013. 15:18

Aman ljudi sta ste se navrzli na ove nesrecnike kao da su najveci kriminalci! I novinari bi trebalo manje da potpiruju. Zar je to najveci problem, mozda, nestalih para u Srbiji.Cak se i Dacic kao min. oglasava a da li je Vlada donela Zakon da drzava finansira ovakve slucajeve da vise niko ne sumnja gde su otisle skupljene pare.Najgore je sto ce mozda neka druga ugrozena deca biti uskracena ako se ovo brzo ne rascisti.

Odgovor

08.11.2013. 15:27

@penzioner - Dakle, ti podržavaš da zadrže novac za sebe? ja razumem njihov bol ali ovde je u pitanju klasičan bezobrazluk i bezosećajnost!

sale

08.11.2013. 16:03

@penzioner - zivot pobedjuje smrt... !!! njihov bol mogao je vec biti umanjen ili ublazen rodjenjem jos jednog deteta, pa jos jednog itd. a ne ublazavati bol novcem koji treba da posluzi za dobrobit druge dece !!! ja zaista ne znam sta se desava u glavama tih ljudi i da li njima neko preti? da li su ucenjeni i od koga ? ako treba da padne vlada, nega gospodin Ognjanovic izadje i kaze sta ima...! ovo ovako nikom dobro nece doneti ni njima , ni bolesnoj deci !

Mirka

08.11.2013. 17:03

@penzioner - Mislis dete ce im se vratiti ako vrate novac, uopste me ne interesuje sta ce oni sa novcem, ovo su oni sa kurira pokrenuli jer vec danima mi opada prodaja na ono smece od novina, sta god uradili sa novcem njima na dusu, ja sam uplatio i ne interesuje me.

Aco

08.11.2013. 17:36

@penzioner - @Odgovor. Mi to jos ne znamo. Neka se proveri i neka se postupi po zakonu.

Treba da te interesuje

08.11.2013. 23:14

@penzioner - Neodgovorno je da te ne interesuje. Ako znaš zašto si uplatio, onda mora da te interesuje i da li je tvoja pomoć poslužila ili je zloupotrebljena. Inače nema smisla uplaćivati. Osim ako to ne radiš da bi se osećao plemenito.

pravednik

08.11.2013. 15:24

Po kom osnovu traziti povracaj novca? Ljudi su uplacivali novac za lecenje deteta, dete je umrlo i prica se time zavrsava. Sad, ako je ostalo toliko novca to je stvar roditelja, da li ga uzeti ili dati drugoj bolesnoj deci za lecenje. Nazalost, za ovu porodicu pitanje vracanja novca je po pisanju stampe nedvosmisleno ''NE''. Zele taj novac za sebe i to je njihovo pravo. Sad, sta reci na to vec da novac ubija svaku moralnu vrednost i da covek/zena (Ognjanovici) postaju ''Moralne nakaze''. Beda.

Goran

08.11.2013. 18:12

@pravednik - Loš si nadimak izabrao. Da ti imaš bolesno dete ne bi tako pričao. Naravno da novac treba da se prosledi bolesnoj deci. Šta je sa vama ljudi? Jel ste prsli?!

Kosingas

08.11.2013. 15:30

Molio bih vise tuzilastvo u Beogradu da pokrene jos jednu istragu! Kako za operaciju Tijaninog srca drzava nije imala para, a za kauciju, u skoro istoj vrednosti, za huligana miladina kovacevica je ekspresno isplatila zahtevanu sumu! Ko je odlucivao o tome da drzava nece dati pare za spas zivota slatke neduzne devojcice, a dace pare za izbegavanje americkog suda obicnom primitivnom grubijanu? U oba slucaj u pitanju su bile pare nas poreskih obveznika koji redovno placamo harac!

nina

09.11.2013. 05:56

@Kosingas - Zato sto na zemlji nema pravde ma koliko se mi upinjali da je stvorimo.

Država treba da plati lečenje svojih građana

08.11.2013. 15:36

Ovakve stvari gotovo je nemoguće kontrolisati sa ovim stanjem stvari u državi. Zakona u vezi toga apsolutno nema. Država bi da reguliše stanje na privatnim računima za operacije i lečenje, ali kad god je država otvarala fondove za humanitarnu pomoć kralo sa na angro. Zašto država umesto da građani odvajaju od svojih crkavica, jednostavno ne plati operacije i lečenje građana u inostranstvu?

bozana

08.11.2013. 17:39

@Država treba da plati lečenje svojih građana - Zato sto postoji tim koji procenjuje koliko je svrsishodno uraditi operaciju i kolike su sanse za prezivljavanje. Sve visokorizicne operacije se po pravilu odbijaju jer je otprilike princip vojne doktrine. Na ratistu se ostavljaju najtezi slucajevi, a transportuju prvo oni koji imaju vecu sansu da prezive. Tu nema puno emocija. Druga stvar je sto niko od nas ne bi dopdustio da kada bude odbijen odustane od pokusaja da spasi svog najmilijeg i zato se organizuje prikupljanje para.

Goran

08.11.2013. 18:15

@Država treba da plati lečenje svojih građana - Zato što nema para. Nastao bi haos. Bolje je da ostane strogo kontrolisani fond Milice Ognjanović kao sećanje na nju kao i dalju pomoć najbolesnijoj deci. Da sam ja bio na mestu roditelja odavno bih to uradio.

bozana nisi u pravu

08.11.2013. 19:59

@Država treba da plati lečenje svojih građana - Kažeš da postoji tim? Mislim da ne poznaješ stvari jer postoji gomila slučajeva gde je uspeh na operaciju gotovo 100%, a država ne da pare. I ako postoji taj "tim" on funkcioniše mnogo drugačije nego što ti misliš.

nina

09.11.2013. 05:55

@Država treba da plati lečenje svojih građana - Zato sto nijedna drzava na svetu ne bi mogla da podnese tolike troskove, humanitarni fondovi postoje i svugde po inostranstvu da bi se taj problem resavao.

Sale

08.11.2013. 16:32

Koji ste vi licemeri... Ja sam uplatio $150 na Tijanin racun I uopste mi nije vazno sta ce roditelji sa tim da urade. Moje je da pred Bogom I savesti pomognem koliko mogu, a njihovo je sta ce I kako. Dete je otislo I nema novca koji ce da je vrati. Kladim se da iza svih ovih optuzbi ne stoje casne namere.

Dragan

08.11.2013. 17:22

@Sale - Imaš pravo da tako razmišljaš, ali mislim da ti razmišljanje nije ispravno zato što ima još puno bolesne dece u Srbiji kojoj bi tvoj novac mogao da pomogne. Tijanini roditelji trebaju da zadrže deo novca, ali bi morali da ostatak preusmere za pomoć drugoj bolesnoj deci, a to što oni neće to da urade puno govori o njima da su samoživi i da ih patnja druge bolesne dece uopšte ne zanima. To je na žalost postao trend u Srbiji od kako je došla "demokratija" i surovi kapitalizam.

Goran

08.11.2013. 18:10

@Sale - I ja sam uplatio, ali red bi bio da se preostali novac prosledi ostaloj bolesnoj deci. Šta ti misliš da je bolje?

Branko

08.11.2013. 23:30

@Sale - Sale nacionale, Bog sve vidi i svakome daje po zasluzi. Ti si u mojim ocima a i pred Bogom veliki covek.

Samo covek

08.11.2013. 23:52

@Sale - Sale, potpuno se slazem, jer sam i ja izgubio bliskog rodjaka, jedan mlad zivot je nestao i tim roditeljima mogu uplatiti sve milione ovog sveta, ali to im nista ne znaci... I ja sam poslao nekoliko poruka i ne zalim.... Ostavite ljude na miru, dosta im je ovo sto su doziveli

milan f

09.11.2013. 00:59

@Sale - Dobro, "samo čovek" , ali ako im taj novac "ništa neznači", zašto ga još danas danji čuvaju dok on može da znači mnogo drugoj bolesnoj deci? Cela nacija se trudila koliko je mogla u ivim teškim vremenima da sakupi novac za lečenje maloj Tijani, a njeni roditelji veći deo ostalog novca nežele da pomognu ostalima. Ima nešto što je jače od svakog zakona : morala u kojoj se uklapa dobrota i solidarnost. Ja sam dao pare njihovoj ćerci da se leči a ne njima da se danas luksuziraju.

Vlado

08.11.2013. 19:15

Narod u Srbiji je uprkos svemu ostao plemenit i spreman je uvek da pomogne, ali niko nema pravo da ga vara i pravi budalama. Mala Tijana je nazalost izgubila svoju bitku i njeni roditelji ako zele da ucine nesto u njeno ime trebaju da novac daju onim porodicama kojima je on neophodan. Ovako mi se samo cini da su iskorstili nesrecu svog deteta nebi li se obogatili, tako se sa barem sada tako cini.

Branko

08.11.2013. 23:28

@Vlado - Ne veruj svemu sto pise i spinuju nam na medijima. Istina je samo ono sto osecaju roditelji pokojne devojcice. Neka je andjeli cuvaju.

jelena

08.11.2013. 20:48

Ne poznajem ni Tijanu ni njene roditelje, ali odlicno poznajem taj Balkanski prostakluk o kojem govorite. Jadni roditelji tog deteta, prvo su izgubili dete za koje su se borili do poslednjeg atoma a sad imaju vas da se bore sa vama. Kad se utvrdi njihova nevinost, sta cete vi lopovi I djubrad koji ste zgazili njihovu muku. Vi cete zaboraviti vasu gadost koju pokazujete ovde a oni ce ziveti bez voljenog deteta I povredjeni od znanih I neznanih kojima se tako htelo. Sram vas sve bilo!

serbianlion

08.11.2013. 21:01

@jelena - U potpunosti se slazem sa tobom,kad roditelj izgubi dete novac mu nije potreban,a mnogi koji daju komentare nemaju dece niti znaju sta je roditeljska ljubav.Zato ostavimo dete da pociva u miru,a roditeljima ne otezavajmo breme koje vec nose.

Nemanja Savic

08.11.2013. 21:08

@jelena - Tacno tako. Lepo pise da nijedan jedini evro nisu potrosili, a svi ih proglasili lopovima i sta vec.

ACA BG

08.11.2013. 21:07

Aman, ostavte ljude na miru! Malo im je njihove muke! Novac je njima uplaćen. Na žalost, nisu dočekali da ga potroše na to na šta je namenjen... Šta će oni sad raditi sa tim novcem, nije stvar ni tužilaštva ni policije, ni javnosti! Moralno bi bilo da uplate drugoj deci za lečenje, i to bi ostavilo lepšu sliku u javnosti, za druga skupljanja pomoći. Novac je na privatnom računu, i oni mogu da odluče šta će sa njim! Niko drugi!

bole

08.11.2013. 22:36

Ja sam licno uplatio novac, i insistiram da novac ostane porodici Ognjenovic. Sta ima tu da trazi lopovska drzava. Da ima drzave, drzava bi trebala da sama finansira lecenje, ovako nista....

nina

09.11.2013. 05:50

@bole - Drzava nije duzna da finansira lecenje van svojih granica, ni druge drzave to ne rade...

miša

09.11.2013. 09:35

@bole - hoćeš da uplatiš još, ima barem stotine dece kojima na žalost isto treba.....ali i isključivo za lečenje čak nisu miloni evra,ovde se pravi problem u zdravstvu oko mnogo manjih suma novca........

bole

09.11.2013. 10:10

@bole - .....drzava je duzna da obezbedi svim svojim gradjanima zdravstvenu zastitu. ..... Zdravstvenu zastitu!

kole

08.11.2013. 22:38

Slavice,nismo ni očekivali da tvoje ministarstvo ima neke mehanizme i da može bilo šta da učini.Svesni smo da dok si ti ministar zdravlja,od zdravlja nema ništa i jedino nam ostaje da se nadamo da nećeš još dugo ti da vodiš ovu ozbiljnu oblast.Veoma je primetno da je tebi cilj samo da zadržiš fotelju.

duh vremena

08.11.2013. 23:13

nikako mi nije jasno zašto bi netko uplatio preko milion eura da bi ga kasnije podigao i uvalio se u priču oko pranje para, čemu takvo pranje, nema smisla. čini mi se da je netko moćan hteo da pomogne ali se ispostavilo da je pretplaćeno i kasnije je nažalost mala Tijana umrla a pare su ostale pa su se pare trebale skloniti sa računa verovatno onome ko je uplatio da se vrate ali prevelika je suma i slučaj je javan da bi se to moglo samo tako odraditi bez dizanja prašine.

Raso

09.11.2013. 02:25

Tuzno je sto je tako zavrsilo,tesko je pravedno presuditi,mozda bi svi donatori bili zadovljni da se taj novac iskoristi za lijecenje druge djece,ako roditelji zele da se sjecaju svog djeteta tada bi bilo pozeljno da otvore fondaciju po imenu Tijane i tako taj novac iskoriste za djecu kojoj je potrebna pomoc.Drzava moze da trazi samo koliko je ulozila.Gospodju ministarku zdravlja sam uputio u jednu kardiokirurgiju sa iskustvom od 501 transplantacije,oni se odlucili za Austriju gdje je skuplje

Milica

09.11.2013. 07:12

Ostatak novca treba usmeriti za lečenje druge bolesne dece. To je jedino ispravno rešenje.

SRB

09.11.2013. 08:55

Ovo je moronska zemlja, ostavite bre ljude na miru, jurite bre prave lopove i politicare koji upropastise zemlju nacisto i prodase je za saku pirinca...SRBIJOM VLADA KOLEKTIVNO LUDILO

Heleny

09.11.2013. 09:01

Tреба да вас је срамота!!! И вас новинаре и сетрадне уметнице и извор близак МУП-у и банку која је дозволила да лични подаци са рачуна доспеју у јавност! Оставите родитеље на миру, довољно су пропатили! Пустите да Тијана почива у миру!

Srbislav

09.11.2013. 09:41

Taj novac su neki dobri ljudi u platili za lecenje jednog deteta, a ne da se njegovi roditelji obogate bez rada. Roditelji bi svakako trebalo sami da daju taj novac za lecenje nekog drugog deteta, ali ako to ne zele da urade onda drzava treba to da uradi. Uzasno je obogatiti se na nesreci svog deteta iskoristivši dobrotu drugih.

Kruno

09.11.2013. 09:51

Nešto ne štima. Ako neko otvori žiro račun, i da u javnost da će se uplaćenim novcem koristiti za to i to, sva prava korišćenja novca su vlasnika raćuna, a ne onih koji su na taj račun uplatili. Međutim, ako vlasnik novca ne koristi taj novac za one svrhe koje je naveo, nego za neke druge, onda uplaćivači mogu da ga tuže. A da li je sve potrošio u namenske svrhe, to je pitanje njegovog morala? Logično bi bilo da taj novac, ali ne silom, da drugima u slične stvari.

Dusan Petrovic

09.11.2013. 09:58

@ACA BG.Novac je uplacen u humanitarne svrhe.Mala Tijana nazalost nije medju nama,ali ima jos mnogo bolesne dece kojima je novac preko potreban za lecenje.Znaci ljude netreba ostaviti na miru(i pored svega),a novac preusmeriti u svrhe za koje je i namenjen.Ako se tako uradi ja neverujem da ce neko traziti povracaj novca.U suprotnom da.

sanja

09.11.2013. 10:41

Postovani novinari, razumem sto danima kroz vasa internet i stampana izdanja, provlacite ovo dvoje ljudi, koji imaju makar moralnu obavezu da objasne sta ce sa preostalim novcem namenjenim za lecenje njihovog, preminulog deteta. Ali... imate li duse da danima provlacite sliku ovog malog, ni krivog ni duznog andjela ? Tijana nije imala detinjstvo, provela ga je boreci se za zivot, a sada joj ni preminuloj ne date da pociva u miru !!!

baba Simana

09.11.2013. 12:52

Ubijaju Tijanu i drugi put.Roditelji su dobili donaciju neka rade sa njom sta hoce kad nismo pomogli Tijani kad je trebalo.

tanja

09.11.2013. 14:18

sahrana kostala milion i sesto hiljada dinara ...ma daj molim te...puk vojske da sahranis s tim parama .i da li je moralno baciti pare za lecenje deteta kome su doktori rekli da ima manje od 2% sanse da prezivi ili po prioritetima treba skupljati novac za decu koja zaista imaju sanse za ozdravljenje.uludo potrosene i bacene pare koje su nekog drugog moglr da spasu .uz duzno postovanje male tijane

Dragan Popovic

10.11.2013. 08:40

Sta reci o ljudima koji u neizlecivoj bolesti i smrti svog deteta nalaze svoju srecu i priliku za veliku zaradu i put u lepsu buducnost? Sta reci a da to ne budu najpogrdniji izrazi i psovke koje postoje u srpskom jeziku? Malo je reci da su nisko pali.

Dragan

10.11.2013. 09:55

Ja sam dao od Srca da se taj mali Andjeo spase, tako da kad vec draga nam Tijana nije medju nama taj Novac bi treba da ode drugoj deci za SPAS a ne nekome za bogacenje.Ja verujem da kojim slucajem ima posednju Zelju da bi mala Tijana isto to zelela. Inace za njene roditelje ne mogu nista da kazem ali 3-5 razlicitih banaka na koje su pare uplacivane prebacivanje rPOara sa jednog Racuna na privatni 1,26 miliona €--meni sve to ne mirise na postenu rabotu.