Er Srbija: Nova krila prošla test

Z. RADOVIĆ

23. 10. 2013. u 13:04

Sa piste se u sredu otisnuo prvi avion „Er Srbije“. Probni let nakon dve decenije u Srbiji. Pod skenerom i osoblje

PRVI od deset novih aviona koji će leteti pod grbom „Er Srbije“ otisnuo se u sredu dva puta sa piste na aerodromu „Nikola Tesla“. Koliko je za našu zemlju značajan dolazak novog aviona, najbolje svedoči podatak da je od poslednjeg demonstracionog leta velikog putničkog aviona prošlo više od 20 godina, kada je u flotu „Jat ervejza“ ušao avion tipa ATR.

Na prvom testiranju, koje je počelo oko podneva, inspektorski tim Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije obavio je pregled aviona „erbas 319“. Proveravali su bezbednost aviona pre premijernog zvaničnog leta, najavljenog za subotu.

Pod skenerom inspektora Direktorata bila je nova letelica, ali i stjuardese, piloti i ostalo osoblje. Stručni tim je proveravao procedure koje se sprovode u fazi pripreme leta, pravili su proračun performansi, kontrolisali procedure letačkog i kabinskog osoblja u toku leta, kao i tehničku ispravnost aviona.

Nisu im promakli ni ostali detalji koji su sastavni deo provere aviona koji se prvi put uvodi u flotu neke avio-kompanije. Direktorat civilnog vazduhoplovstva će narednih dana pripremiti detaljan izveštaj u kojem će izneti svoja zapažanja, ocene i preporuke za što bezbednije i sigurnije funkcionisanje svih faza leta ovog „novajlije“.

STIŽU POJAČANJA AVION koji je u sredu imao promotivni let samo je prvi u nizu od deset iznajmljenih „erbasova“ koje će imati srpski prevoznik. Počeli su i pregovori za kupovinu aviona sa svim velikim svetskim proizvođačima, pa će se, kako budu pristizili naši novi avioni, vlasnicima vraćati iznajmljeni.

Nova letelica se, nekoliko minuta posle 15 časova, u niskom naletu pojavila iznad srpske prestonice, u pratnji dva „miga 29“ i „super galeba G4“ Vojske Srbije. Osim mnogobrojnih novinarskih ekipa, i Beograđani su se na Kalemegdanu trudili da svojim fotoaparatima i kamerama zabeleže svečani trenutak. Kao što je ranije i najavljeno, ova lokacija je, uz toranj na Avali i zgradu PC „Ušće“ bila najbolja pozicija za posmatranje.

- Radujem se što imamo novi avion i uvek sam ponosan kada naša zemlja dobije šansu da napreduje - kaže Vasilije Jovanović, penzioner iz Beograda. - Moja deca su rasuta svuda po svetu i voleo bih da avionom sa srpskim grbom dođu kod mene. Možda je to prilika da se ime Srbije u svetu čuje i po nečemu lepom, a ne samo po groznim stvarima koje nas prate.

Piloti, ipak, nisu mogli da lete dovoljno nisko da bi se jasno videla bela letelica na kojoj je plavim slovima ispisano - „Er Srbija“. Na repu aviona nazirao se stilizovan grb srednjovekovne Srbije sa dvoglavim belim orlom - logo rađen na osnovu elemenata Miroslavljevog jevanđelja i Dušanovog zakonika.

Još jedan podatak na novoj stranici istorije biće ispisan 26. oktobra, tačno u 17.10, kada će prvi avion poleteti ka Abu Dabiju. Tada će nacionalna avio-kompanija zvanično početi da radi pod novim imenom - „Er Srbija“.


BEZBEDNOST NAJVAŽNIJA

KOMANDANT 204. vazduhoplovne brigade Predrag Bandić je objasnio da je let istovremeno bio i vežba presretanja i prizemljenja u slučaju otmice civilnog vazduhoplova.

- Jednu od osnovnih pretnji modernog društva predstavlja otmica civilnog aviona - kazao je Bandić. - I narednih dana ćemo uvežbavati procedure za presretanje i prizemljenje civilnog vazduhoplova. Ponosni smo što smo danas učestvovali u ovom događaju.

Video: RTS / youtube

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (39)

Bijela

23.10.2013. 13:12

Dozvolite samo jedno pitanje: Ko - šta - gde - kad i kako? Klasicno ispiranje mozga. Kao da lansiramo svemirski brod ili neku raketu da se vrti oko Zemlje!?

sMile

23.10.2013. 15:06

@Milan024 - Boze te sacuvaj,, koji ruzan i los avion,, ne moga da verujem da leti cak do Nisa,,?? hahahhaaa,,!! ,-))

Nele

23.10.2013. 13:40

Ne shvatam čemu ovakva pompa I medijska pokrivenost zaista ne shvatam. Kao da ćemo džabe putovati I kao da je ovo jedini avion ove vrste na svetu.

jovan

23.10.2013. 14:08

Prvi avion Er Srbije (Air Serbia) trebalo bi da u pratnji vojnih aviona,preleti iznad svih gradova i sela Srbije.Narod bi bio oduševljen i tako zaboravio na nemaštinu,glad,nedostatak lekova,nemogućnost zapošljavanja.Mogli na avion da zakače i obeležja SNS-a.

GRU

23.10.2013. 14:10

Dajte ljudi šta ste se svezali oko ove letilice dozla da je Space Shuttle i da treba da ga lansiramo u svemir.Ako nam je probni let jednog putničkog vazduhoplova tako velika stvar, onda možete da zamislite u kakvoj državi živimo.

Saša

23.10.2013. 14:16

Da li je prekinuta nastava da bi učenici mogli da vide čudo neviđeno, nešto što se prvi put pojavilo u Srbiji, a zove se avion, i da im onda ostane sećanje za ceo život? Pa da se u nekoj prigodnoj emisiji na 3diziji tamo nekde 2060. prisećaju dana kada je prvi avion leteo nad Beogradom.

Er Srbija Abu Dhabi!!!

23.10.2013. 14:20

Probni let,a ja mislio oni samo ime i modele Aviona promenili.Znaci sve novo bato,nema cile mile.Posto smo i najvaznija zemlja u okruzenju,bar nam tako stalno govore vlastodrzci,da priupitam koliko Aerodroma ima u Srbiji,naravno bez onoga u Pristini???Jel ima i nesto vaznije u nasoj drzavi,osim ovog reklamiranja Avio Kompanije(Iz Saudijske Arabije).U Srbiji ljudi nemaju novca da stignu do Beograda,a kamoli jos i da lete negde sa tim Avionom.Zar je Srbija samo Beograd,ili je Srbija malo veca?

Miha

23.10.2013. 14:40

@Er Srbija Abu Dhabi!!! - Ma sad ce da krenu puni avioni na relacijama BG-Nis, BG-Cenej, BG-Ponikve, posebno ce da bude intenzivan saobracaj na relaciji Nis-Uzice :)

Dejan

23.10.2013. 14:57

@Er Srbija Abu Dhabi!!! - Taj avion je dobro "isproban" jer nije nov nego 9 godina star. Skoro kao prosečna starost krševa koje vozimo. Zapadnjaci ih pobacaju a mi kupujemo i hvalimo se šta smo dobro našli u kanti za samo 4k eura. Kao u Kustinim filmovima...i ovoj Er AlKaidi

Sale

23.10.2013. 16:27

@Er Srbija Abu Dhabi!!! - Ma nemoj! Evo da ti kazem, licno sam letio linijom Singapur - Adelaide kada je pilot Quantas-ovog Boeinga 747 rekao da je to poslednji let te letelice koja posle 30 godina ide u "penziju"... Nije na zapadu bas sve kao sto ti (I slicni) mislis

Makedonac

23.10.2013. 15:13

Da je Srbija posle I s.rata gledala samo svoje interese,bez nekakve si kraljevine SHS,danas bi Srbija stvarno mogla da lansira neki prvi probni satelit.Koji je to narod koji ima bogatu istoriju,kraljevinu...da sklapa nekakve si saveze sa ostalim narodima.Trebala je da gura napred sama i jaka.Danas bi bila faktor u svetu,kao Francuska na primer.

Ludi Milojko

23.10.2013. 18:14

@Makedonac - Makedonac da je moja baba imala onu stvar ne bi bila baba. A ti se mozes udvarati do besvesti, vidim da imas dobar broj pristalica.

Makedonac

23.10.2013. 19:33

@Makedonac - Milojko,nemam sta da se udvaram.Ja sam samo rekao istinu.To je istina koju svako zna,cak i Hrvati,samo sto to neces od njih cuti.Sto se tice tvoje babe,vazno da je tvoj deda ostao deda,i nije promenio pol :)

Ludi Milojko

24.10.2013. 12:03

@Makedonac - To je istina pojedinih fanaticara koji na svaki nacin pokusavaju desperatno da dokazuju suprotne stvari od prave istine. Ko je Srbiji kriv za stanje u kome se nalazi? lako je bacati kamenje na druge i pravit se svetac, ali to zna da se vrati kao bumerang i onda kuku lele sta nas snadje. Veliki pozdrav

Makedonac

24.10.2013. 17:46

@Makedonac - Za situaciju u kojoj smo i vi i mi,sami smo krivi,niko nam nije kriv.Jos veci pozdrav tebi.

nislija

23.10.2013. 15:45

Neka je sa srećom ! Nadam se da će ovi iz air serbia drugačije da uvažavaju niški aerodrom, umesto da ga sapliću i sabotiraju kao ovi do sada .

dimitrije

23.10.2013. 15:48

mogli su zenu naseg kapetana da uzmu za probni let,ima dozvolu za air bus i plus supruga naseg pilota oni uzeli SLOVENCE

Logic

23.10.2013. 17:16

Aleksandar Deroko; 1894-1988: "A ondak je letijo jeroplan nad Beogradom". Viđeno, napisano, ovekovečeno. Hvala mu na delu naše istorije; a on je i sam svojim delom u njoj.

Dragan

23.10.2013. 18:56

Kakav bre prvi ili probni let? Ovaj avion je u upotrebi vec 13-14 godina. Niko normalan na svetu ne vozi toliko star automobil, a ovi ce voziti do 128 ljudi samo u jednom letu!

ux1

23.10.2013. 22:32

hahahaha,,,obozavam ove pesimiste, crnjake,depresivce i luzere na ovom blogu!! putujte sa autobusima kao u Ko to tamo peva,,,,a ja cu da letim nasom AIR SERBIA!!! cestitke svim pozitvnim gradjanima i srecno Air Serbia!!!

master dr

23.10.2013. 22:46

Kakva bre nova krila? Pa ovaj avion je prefarbani petaestogodišnjak i ocenjen kao nebezbedan! Koga bre vi farbate?

CENAISTINE

23.10.2013. 23:14

.. daklem prosao je terminalni test odrzavanja Privredne Avijacije I jos nije pao... super ima nade.

ja

23.10.2013. 23:22

"Kakva bre nova krila? Pa ovaj avion je prefarbani petaestogodišnjak i ocenjen kao nebezbedan! Koga bre vi farbate?"Nije tačno gospodine. Ovaj avion je proizveden 2005. godine i biće u službi nekoliko godina dok Air Serbia ne kupi svoje avione.

Orwell

24.10.2013. 00:00

Mogu oni da probno lete ove premazane, iznajmljene krntije do mile volje! Dok ne ustanove redovne letove od Nisa ka Evropi- ja i dalje idem preko Sofije i Skoplja! Bojkot BLEJOGRADU!

Nesa

24.10.2013. 02:14

@Orwell - A sto se ti onda ne preselis u Bugarsku ili Makedoniju kada ti je toliko stalo do njih.Mozes da letis do mile volje.

Miha

24.10.2013. 09:59

@Orwell - Klasicna neutemeljena zavist gradjanina Nisa... Bas me zanima kolika bi bila popunjenost aviona koji leti iz Nisa za Pariz? A kad covek vec voli Sofiju i Skoplje neka leti odatle, nema ni granice, jeste malo i blize. Covece nije Srbija bivsa SFRJ pa da se leti sa 5 aerodroma.

Mika

25.10.2013. 04:59

@Orwell - Zasto je ovo neutemeljena zavist i zasto bi bilo ko trebalo da se seli iz Srbije u Bugarsku ili Makedoniju??? Komentar Orwella je apsolutno na mestu! Blejograd monopolise APSOLUTNO SVE u Srbiji i ponizavajuce posmatra i tretira sve redom van Beograda- sto se ocigledno vidi u komentarima Nese i Mihe. I u Nisu i van Nisa zive ljudi, a ne stoka, "gospodo" moja Blejogradjanska! Samo zato sto Blejograd monopolise avio prevoz- Nisu se onemogucava vec decenijama da nishki aerodrom funkcionise normalno!

Miha

25.10.2013. 15:59

@Orwell - @Mika, ja sam samo mislio na ekonomsku isplativost letenja iz Nisa... Razmisli malo da li bi bili ti letovi isplativi iz grada koji ima 250.000 stanovnika i koliki bi bio % popunjenosti aviona. Oko Nisa gravitira milion ljudi koji i ne putuju bas cesto avionom, ali oko Beograda gravitira oko 3 miliona ljudi koji znatno cesce putuju avionom.

Posmatrac

25.10.2013. 17:50

@Orwell - Gospodine- zasto mislite da ne bi bilo ekonomske isplativosti? Nis je CENTAR cele Juzne Srbije! Pomislite samo na hiljade gastarbajtera koji su po celoj Evropi i svetu koji bi radije putovali do Nisa nego do Beograda ili Sofije ili Skoplja. Niko ne ocekuje letove iz Nisa svaki Bozji dan, pogotovu ako je trziste manje nego u Beogradu, ali, potpuno ignorisati aerodrom u Nishu da Beograd, zaboga, ne bi izgubio prestiz- e, to je vec apsolutni drcizam i bahatost!

Veka

24.10.2013. 04:45

I kako sada narodu da isplate akcije JAT- a ,kad. Vise ne postoji,napravise novu kompaniju,prebacise kapital u nju,ofarbase avione stare kante,ukradose sve akcije jer Jata vise nema-a narod se jos veseli tome,Bravo Slobo tj Vucicu.

ivan

24.10.2013. 14:44

cudan smo mi narod zato stojimo tu de smo, parafraziram da smo dobili na lutriju 10 najboljih aviona ovaj narod bi bio nezadovoljan zalosno.?

Branko

24.10.2013. 16:24

Mrzitelji, puknite od zavisti i zlobe! Joj kako li vam je sa samima sobom, neka vam je Bog u pomoći! Ali veća kazna vam od toga i ne treba što živite sa tim osećajem u sebi.

Svest

24.10.2013. 19:32

ocajn sam noliko smo dotakli mentalno dno. vecini citalaca upija lazi servirane onih koji se slikaju i pricaju nam bajke valjda racunaju na nasu inferiornost da proveravamo takve navode. jos jedna laz potvrdjuje ove navode. udjite i u apr pa cete videti da ne postoji nikakva air srbija vec samo jatairways i stajace i dalje ovo je farsa za sire naroidne mase, poso stoleca ali za koga za srbiju ili ..................................etihad