Umesto Tesle dika su nam splavovi

A. PALIĆ - B. SUBAŠIĆ

20. 07. 2013. u 21:30

Zašto ništa ne činimo da se Srbija u svetu prepoznaje i po pameti i istorijskom nasleđu, a ne samo po noćnom životu i ratovima iz devedesetih

KADA kažem Srbija, mislim Novak Đoković, ratovi i splavovi. Ovako bi glasile prve asocijacije koje većina stranaca ima na pomen naše zemlje. I dok je najbolji teniser sveta danas ujedno i najbolji srpski ambasador, a nasleđe iz devedesetih godina prošlog veka ne možemo da izbrišemo, poražavajuće zvuči činjenica da smo u poslednjoj deceniji uspeli da „brendiramo“ Srbiju samo kao zemlju noćnog života i šljivovice.

Umesto da stanemo iza velikih istorijskih događaja, kultura i ličnosti, kojima bi se svaka druga zemlja itekako ponosila, domaća kulturna, naučna i politička elita godinama je radila na samoporicanju nacionalnog identiteta i istorijskih vrednosti. S druge strane, zemlju smo promovisali pričom kako šenlučimo po splavovima, a od nacionalnih vrednosti na sajmovima turizma prezentujemo čokanjče, opanak i možda drveni točak na zidu kafane...

Spotovi na „Si-en-enu“ i papreno plaćene agencije u inostranstvu za navodno „brendiranje“ Srbije ispostavili su se kao promašeni potezi vlasti posle petooktobarskih promena. U njima smo predstavljani kao zemlja opuštajućeg krajolika i bogate trpeze. Doprinos svetskoj pameti i građenju civilizacijske vertikale ljudskog roda nisu pominjani.

SENZACIJA MIOMIR Korać poručuje da je nauka za naučne skupove, a da svetska javnost traži popularnu istoriju, senzaciju.
- Otkrića nisu svojina naučnih klanova, koji kod nas često privatizuju istraživanja i kriju ih od pravog vlasnika, naroda Srbije.
Zbog toga država zajedno sa naučnim, prosvetnim, kulturnim i turističkim radnicima mora da radi na promociji Srbije, ali i podizanju svesti sopstvenog naroda, koji takođe u znatnoj meri nije upućen u to šta sve zapravo naša zemlja ima da ponudi - kaže profesor Korać.

- Srbija je zemlja u kojoj su se još pre 10.000 godina rađali cvetovi civilizacije. Naš prostor dao je najveći broj rimskih imperatora posle Italije, a među njima i Konstantina, koji je svetu podario novi civilizacijski kod - hrišćanstvo.

Tu je i izvanredni srpski srednji vek s Nemanjićima, koji su se orodili i bukvalno i duhovno sa Istokom, ali i sa Zapadom.

Ovakvu istoriju i kulturno blago ima retko ko u svetu zbog čega je neshvatljivo zašto mi kao država i narod potpuno zanemarujemo svoj identitet - smatra profesor dr Miomir Korać, direktor arheološkog projekta Viminacijum, najuspešnijeg srpskog naučno-turističkog brenda.

On naglašava da je nacionalno kulturno blago osnova stvaranja identiteta nacije, jer uzori iz prošlosti postaju reperi za sadašnjost.

- Recept za bolju sliku Srbije jeste da i bukvalno i figurativno kopamo za boljom prošlošću i vučemo svet za rukav da bi nas primetili.

Ukoliko se ne oglašavamo niko neće ni čuti za nas. Često mi prigovaraju da idem po inostranstvu nudeći istoriju Srbije kao trgovački putnik. Ali to je nužnost, jer ako oni neće kod nas - ja moram kod njih.

Grdne je pare ova država izdvojila za otkrivanje naše veličanstvene prošlosti, koje nema čak ni u naučnim zbornicima. Otkrića su uzaludna kada čame u depoima dok na njih ponovo pada stoletna prašina. Zašto smo onda uopšte bilo šta tražili, nije valjda da ugodimo sujetama kabinetske naučne elite - pita se dr Korać.

Država do sada nikada nije uložila novac ni u promotivnu knjigu koja bi objedinila sve najveće istorijske događaje i ličnosti, a izostaje i saradnja sa turističkim savezima i organizacijama. S druge strane, Hrvatska je sa minimumom naučnih činjenica nedavno napravila najskuplju i vrlo gledanu seriju „Hrvatski kraljevi“ za „Histori“ kanal, ali je i ulazak u EU proslavila sa Nikolom Teslom i Ivom Andrićem kao „hrvatskim brendovima“.

- Nimalo mi ne smeta što je Hrvatska napravila tu seriju, ali mi strašno smeta to što pored toliko istorije, dobrih istoričara i režisera nismo ništa slično uradili. Zašto naša država ne stane iza takvih nacionalnih projekata - kategoričan je Korać. - Takođe, i svaki pojedinac mora da angažuje da bi zaživeo pravi imidž o Srbiji. Pojedinci ne menjaju svet, ali iniciraju promene i mi moramo da vaspitavamo mlade ljude u tom smislu. Naravno, za to je neophodna svest države da joj je potrebna pametna elita.

Problem negativne slike koju su Srbi stvorili o samima sebi i koju prenose u svet uzrokovala je nemoralna elita, smatra dr Slobodan Vuković, upravnik Centra za sociološka istraživanja u Institutu društvenih nauka. On ističe da deo srpske političke scene i danas koristi fraze koje je upotrebljavala Austro-ugarska i Kominterna, a koje su Srbiju stigmatizovale kao hegemonističku, zahtevajući njeno rasparčavanje.

VAMPIR SVETSKI FENOMEN PORED toga što na „Vikipediji“ mogu da saznaju da je reč vampir srpskog porekla, retko koji stranac zna da je legenda o hodajućem mrtvacu koji pije krv zapravo iz Srbije.
Vampiri su danas postali pravi fenomen pop kulture širom sveta, ali se uglavnom vezuju za susednu Rumuniju.

- Deo srpske elite, naročito ona koja je došla posle 5. oktobra, gleda Srbiju očima njenih neprijatelja. To nije čudno ako se zna da je uglavnom reč o „deci komunizma“, koja u glavi i dalje žive u Brozovom vremenu. Normalno je da takvi ljudi nemaju nikakav odnos prema nacionalnom interesu, a kamoli o prezentovanju Srbije - ističe Vuković.

Naš sagovornik naglašava da su za loše brendiranje zemlje odgovorne političke elite, instalirane u kulturi i nauci, koje su i izgradile karijere tako što su na svakom koraku omalovažavale Srbe i Srbiju.

- Nije reč samo o političkoj, već i o takozvanoj naučnoj eliti, koja je američkom profesoru Majklu Volceru dala počasni doktorat Univerziteta u Beogradu, iako se žestoko zalagao za NATO agresiju 1999. godine, na šta je podsetio i na svečanosti. Kako onda očekivati od takvih ljudi da brinu o slici Srbije u svetu, da promovišu Lepenski vir, Nemanjiće, srpske naučnike poput Nikole Tesle i Milutina Milankovića ili Gavrila Principa i ostale heroje iz srpske istorije - pita se dr Vuković.

Srbija je, između ostalog, ove godine zaboravila da obeleži devet vekova od rođenja Stefana Nemanje, utemeljivača srpske države, ali i herojsku smrt poslednjeg rimskog cara Konstantina Dragaša Paleologa, čija je majka bila srpska princeza Jelena Dragaš.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (194)

Gubimo Vrijeme

20.07.2013. 21:38

Najbolji recept za bolju sliku Srbije je bolja Srbija. Pa i i mi sami o sebi imamo losu sliku. Mnoge lazi strane propagande pretvorili smo u istinu. Srbije u ovom trenutku najvise treba pravde i zakona.

Vojdvodski Srbin

20.07.2013. 21:42

Meni vise smeta kic koji vlada Srbijom. Prvo treba da se ocistimo iznutra, pa posle spolja da pokazemo kakvi smo.

Mihajlo

20.07.2013. 21:46

Davnih I kasnih '60tih godina cuo sam na Kanadskom universitetu da je Princip bio terorista a Tesla Hrvat. Sada znate zasto su bombe padale.

huso

20.07.2013. 21:47

Budimo realni Srbija se dana veze za genocid u Srebrenici. Ovi "vasi" naucnici su vecinom Austrougri i nemaju veze s danasnjom Srbijom.

mitrovic d ilija

20.07.2013. 22:42

@huso - od tebe niko ne može ni očekivati da o srbiji lepo pišeš." osvrni se nešto se dešava i tvoja se sudbina rešava"

Mihajlo

20.07.2013. 22:44

@huso - Hej huso ili haso, neznam kako se zbilja zoves, pisi u svojim novinama a Srpskim

Vuk Vučko

20.07.2013. 22:51

@huso - Huso, zamisli se nad ovim sto si rekao i pitaj nekog svoga pretka da li je cuvao ikonu nekog sveca! U tvojim, kao i mojim zilama, procenat srpske krvi je veliki! Misli o tome.

Bilbo Baggins

20.07.2013. 23:00

@huso - Da radim na Novostima kao administrator s do sad bi vec mogao da vezbas srpski na nekom " Teheran News" ili tako nesto umesto sto lansiras srbomrzacke komentare...

radica

20.07.2013. 23:18

@huso - ima "Huso" malo za pravo jer je Matica srpska također osnovana u Pešti ili Mađarskoj što je u prilog da su Srbi dobrim delom imali vez sa zapadom ali smo se zadnjih 100 godina pohajdučili i postali balkanci. Rekao bi da smo bili evropejci onoliko koliko smo surađivali sa Hrvatima koloko se to nekome sviđalo ili ne

butros

21.07.2013. 06:46

@huso - Kod nas se ne kaže "surađivati"?!Odakle bre ispadaju ovi ljudi??Da li je ovo neka nameštaljka da se unosi nemir među Srbe??Stalno dolaze neki ljudi sa strane i pametuju o nama na ovom portalu?

naranca

21.07.2013. 17:42

@huso - @huso Brate Huso u Srbrnici je bio stravican zlocin za svaku osudu,kukavicki i podmukao. Ali nije genocid jer su ubijani muskarci vojnog uzrasta .Genocid je svi bez razlike,Nesto kao Uranijum u BGD 1999.Izvini.j.. ga.

Srdj

21.07.2013. 01:23

@vlada - Da, burazeru, Hravti su imali kraljevinu dosta pre nas. Kresimir, Zvonimir, Tomislav, a ima i knezeva velikih u nj istoriji. Drugo je sto mi ne ucimo u skolama o tome pa mislimo da oni imaju samo nesto od 1991. Kao sto rece pero, Tomislav je primio srpske izbeglice kad su nas Bugari pokorili 924. godine, jedini je on porazio cara Simeona Bugarskog. Raspitaj se malo, nemoj apriori da sudis. A posle ti smeta kad neko Srbiju vezuje samo za epohu od Karadjordja naovamo.

Srdj

21.07.2013. 01:26

@vlada - A i ti, Pero, lakse malo. Ne budi anahron. To sto smo se krvili od epohe Habzbura naovamo ne znaci da prethodnu zajednicku istoriju trebamo da prepravimo u takav diskurs. U prvim vekovima na Balkanu smo bili bliski i saradjoivali smo. Pobogu, bili smo skoro pa isti (otuda Porfirogenit ali i latinski izvori ponekad kazu ''Srbi koji se Hrvatima zovu'' i ''Hrvati koji se Srbima zovu'').

ALEX

21.07.2013. 16:11

@vlada - Da ali je od vremena Tomislava i njihove kraljevine do devedesetih preteklo mnogo vremena i do pocetka devedesetih se hrvatska ne pominje kao drzava ni kao kraljevina ni kao bilo sta drugo bile su kraljestvo Slavonija i Dalmacija koje nisu bile i nemaju veze sa danasnjim klerofasistickim hrvatstvom, a Srbija je imala dinastiju Nemanjica, Karadjordjevica, Obrenovica.Primio je izbeglice jer mu je tako odgovaralo da nije desilo bi se sto se radilo 41-45 ili u oluji i nemoj se potpisivati kao Srbin

naranca

21.07.2013. 17:38

@vlada - @vlada Prvi im je bio Mutimir ili Mucimir Knez ili Kralj ili poglavica ne zna se tacno.Posto su oni sami sebi davali te titule.Oko1300,godine.Na krunisanju ili vec tako nesto bili su prisutni(zapisano) Zupan -Hljebar.Zupan-Konjusar.i Zupan -Buzdovanar.Sta kazes na ovo drugo:)

Srdj

21.07.2013. 19:46

@vlada - Aleks, ne znas pa ne pricaj. Da, oni od 1102. do 1918. nemaju samostalnu drzavu, ali imaju drzavu. Njihov Sabor postoji kroz to vreme kao autonomna ustyanova. Ono sto su oni imali sa Madjarima, imali su Madjari sa Habzburima, Kastilja sa Aragonom, Poljaci sa Litvancima. Izraz je personalna unija. Da ti pojasnim, spolju politiku i odbranu drze Ugri, unutrasnja dela su na Hrvatima i njihovom banu i Saboru. Covece, nauci o temi o kojoj pametujes.

Srdj

21.07.2013. 19:48

@vlada - Slavonija je pak drugo ime za Panonsku Hrvatsku, koja je takodje bila jedna od njihovih drzava. Dalmaciju pak oni bastine na osnovu niza ukaza kojima im je Vizantija davala istu na upravu jer su tu i ziveli (sem u vecim gradovima na obali koji su im placali danak ali su bili pod Carigradom). Svakako, manjak potpune samostalnosti jeste dugovecan, ali sta reci za nasu istoriju. Mi postojimo do 1459. godine, mada smo vazali, sto Madjarima, sto Turcima od 1380-ih godina.

naranca

22.07.2013. 03:09

@vlada - @srdj "Panonska Hrvatska se nigde ne spominje u istoriji.Spominje se vlasnistvo Madjarske krune nad Dalmacijom,Likom,Slavonijom i Hrvatskom.Hrvatska je Zagreb i okolina.I sahovnica je grb Zagreba koju je nacrtao neki Madjarski grof kad nije imao sta da radi.

naranca

22.07.2013. 03:17

@vlada - @srdj.Da da Veliki Tomislav samo se ne zna kad se rodio ,ko mu je otac kad je umro i kako je izgledao.Verovatno nije ni znao da je primio izbeglice.Jedno pleme proslo pored drugog.A sad ih je ON primio.:).Verovatno i mahao sahovnicom kao pozdav.Pro patria.

naranca

22.07.2013. 03:19

@vlada - @pero Vidim tvoji povjesnicari znaju vrlo dobro sta rade:)Bolje neka predju da pisu Harija Potera ili slicno.Pare bi namlatili.

naranca

22.07.2013. 10:16

@vlada - @Srdja ""Personalna Unija"Prilicno sofisticirano za polurobovlasnicko feudalno drustvo mracnog srednjeg veka!Onda su i Srbi bili u personalnoj uniji sa Turcima.Turci zaduzeni za kolceve a Srbi za personal

naranca

22.07.2013. 10:20

@vlada - @alex "danasnjim klerofasistickim hrvatstvom, "E sad si preterao.Odakle ti to?

naranca

22.07.2013. 12:31

@vlada - @srdj."Personalna Unija".Prilicno sofisticirano za polu-robovlasnicko feudalno drustvo mracnog srednjeg vijeka???

Srdj

25.07.2013. 11:01

@vlada - Pun si predrasuda i subjektivnih procena za koje ces dobiti lajkove od onih koji ne znaju. Za Tomislava se ne zna puno, ali ajd ti meni reci: sta se zna za naseg Nemanju? Ne zna se kad je rodjen, ne zna se ko mu je otac (ime Zavida je nesigurno), njegova (ako je ima) veza sa prethodnom dinastijom, ne zna se kako se izbavio od apse Tihomirove, pa ga volimo i vozdizemo jer je tvorac samostalne Srbije. Ne sudi o trunu u tudjem oku...

Srdj

20.07.2013. 21:52

Ma dajte, bre, na RTS-u, kad imaju stranca gosta u Jutarnjem ili u BG hronici, prvo ga pitaju dopadaju li mu se nase zene. Svesno sami sebe pravimo evropskim Tajlandom. Hocemo da preteknemo Ukrajinu i Moldaviju. Ako, ko se cuva i Bog ga cuva kaze izreka. A mi, stidimo se sebe, previse smo urbani za nasu seljacku kulturu i povest. Drazi nam je i brabonjak, ako je tudji, nego nesto nase. Jasno, nismo civilizacija poput Egipta, Kine, Indije, Grcke i ostalig giganata, ali nismo ni Surinam, pobogu.

mitrovic d ilija

20.07.2013. 22:37

@Srdj - promocija srbije i mira ne uklapa se u programsku šemu nijedne televiziske kuće u srbiji.

folirant

20.07.2013. 22:40

@Srdj - Srdj, retko dobar komentar. Ne radi se samo o RTS -u vec i ostali mediji. Greska istoricara je sto neke stvari povezuju sa Srbima a ne prostorom na kome je Srbija. Takav je odnos i sa hranom, garderobom,priborom za jelo... Uz to imamo ogroman broj pogresno izgovorenih turskih i engleskih reci koje bi svet trabao verovatno prihvatiti kao nase. A svet puno putuje mnogi zanju vise stranih jezika kao i osnovne istorijske dogadjaje.

Srdj

21.07.2013. 11:48

@Srdj - Butrose, povest je i nasa rec. Sredinom XIX veka, kad se istorijska nauka u Srbiji, povest je bio termin. Stojan Novakovic sebe nije zvao istoricarem vec povesnicarem. Meni su drage nase reci i ne gadim ih se jer ih Hrvati koriste. Istorija je dosla od Grka, kao i hiljada (ilijad).

Darak

21.07.2013. 14:11

@Srdj - Бутросе, и одакле ти то друже? Што би реко Јапан из последњег чина ако си гледао филм.

naranca

22.07.2013. 02:55

@Srdj - @darak Nije film nego serija.I to Japan nije rekao nego Oznas kome se omaklo u razgovoru.

SALE

20.07.2013. 21:55

ma mi nismo culi za osnovno, dovoljno da udjes u autobus pa da vidis da ljudi nisu culi za sapun i vodu a ne nikolu teslu

Bojan @

20.07.2013. 22:31

@SALE - Bravo majstore ,odlican komentar ! Svaka cast ! Zadivljen sam kako si ovo napisao !

mitrovic d ilija

20.07.2013. 22:35

@SALE - dal si dete čuo za nijagaru, raspitaj se malo o elektrani na đetinji. postoji i plaža u užicu i pročitaj malo kad je osvetljeno užice.

butros

21.07.2013. 06:51

@SALE - Ja sam zadivljen kako ti možeš da budeš zadivljen na ovakav komentar.. Svašta..

naranca

21.07.2013. 17:32

@SALE - @sale Culi su ali nemaju para da kupe.Treba im za leba da prehrane decu.Ej Brate nemoj toliko visoko da letis

ranko

20.07.2013. 21:59

Treba drzava da uloze u promociju kulture,evo moj predlog umesto para za Exit,Gucu,Nisvil i sl. neka te pare daju da se napravi nova zgrada Muzeja Nikole Tesle veca i bolje opremljena

Bojan @

20.07.2013. 22:16

Da se ne bih ponavljao iz kom. u kom.o svemu ovome je pisao i Arcibald Rajs i u amanet nam je ostavio upozorenje da ce Srbija da propadne ovakvim nacinom zivota.Nazalost 90 god. kasnije nista se nije promenilo.I tada su bili tajkuni bliski kraljevskoj porodici,kafane na sve strane,bahanalije,rat.voj. invalidi su prosili Beogradom.Isto je i sada tajkuni na sve strane,Rajs je upozoravao da Nemacka nikada nece biti nas "prijatelj",politicar koji ima 40 % pop.nas ubedjuje da su to nasi "SAVEZNICI"??

Andjelina, Istoricar Srpski

20.07.2013. 22:28

Srpska Istorija je ruglo. Sve do kraja 19 veka nismo imali vladare jer nije postojala Srbija. Sve sto je u istoriji napisano je lazno pa ne sme da se dalje koristi da nas Bugari nebi tuzili. Ono sto imaju Kurdi odnosno Hrvati je slicno. To su same lazi. Ako neki ima stvarnu istoriju to bi trebalo da bude Bugarska koja je nastala u 7 veku a nestala u 15 veku kada su Turci osvojili Balkan. Srbi moraju pod hitno da pocnu da rade na svojoj istoriji koja mora da obuhvati Kelte kao starosedeoce Balkan

Ха! Ха! Ха!

20.07.2013. 23:45

@Andjelina, Istoricar Srpski - Лепо, лепо... И, шта је било кад си се најзад тргла из тог бунила???

sl

21.07.2013. 00:04

@Andjelina, Istoricar Srpski - Srpska istorija je za ponos, izvorni Bugari su Arapsko pleme koje je dolaskom na Balkan izvrsilo bugarizaciju lokalnog stanovnistva, izmedju ostalog i srpskog, i to na taj nacin sto su im dali samo ime, i nista vise.

sl

21.07.2013. 00:35

@Andjelina, Istoricar Srpski - kad se trgla iz bunila, snimila je film:,, u zemlji krvi i meda". Bas se navrzla na nas!

furion

21.07.2013. 00:57

@Andjelina, Istoricar Srpski - Evo i ja sam istoričar, pa me zanima gde si je ti učila? A Srbija se u svetu ne prepoznaje po istorijskom nasleđu jer su drugovi, kada su došli 45-te, počeli sistematski da brišu sve što je bilo pre njih. U fotelje je zaseo najveći šljam koji se krio iza partizana i NOB-a, a pravi borci morali su ili da ćute ili da postupe kao Ćopić. Opiljci tih "stručnjaka" i danas sede u državnim institucijama pa ne treba da se čudimo što smo ovde gde smo.

Zio

21.07.2013. 01:30

@Andjelina, Istoricar Srpski - To je ta Andjelina, istoricarka. Takvi su i ovi nasi vodji danas, nemaju srama i stida.

Deep Purple

21.07.2013. 02:08

@Andjelina, Istoricar Srpski - Andjelina, svaka ti je na mestu. Kad procitam tvoj komentar shvatim da jos ima pametnih, obrazovanih, bistrih i normalnih u ovoj kvazi drzavi zvanoj srbija... Samo napred, bude se polako ucene, kulturne i obrazovane glave koje ce oteriarti kompletan sljam u proslost

Logic

21.07.2013. 08:57

@Andjelina, Istoricar Srpski - Ma šta je tebi čoveče? Kako "trgla iz tog bunila"? Da jeste, potražila bi mu lek, onako ćutke, sebe radi, ali Angelina i dalje, sirotica, bulazni javno na javi.

naranca

21.07.2013. 17:30

@Andjelina, Istoricar Srpski - @andjelina hisericarsrpski.Ako i druge istorije znas kao ovu srpsku onda treba da trazis od Ucitelja da ti vrati sve pare do poslednje kune.

mitrovic d ilija

20.07.2013. 22:32

srbiju možemo prepoznati i po novom sadu,crkvi na tekijama, kapeli mira, vili stanković, izvoru savinac, manastiru kovilj, žiči, peći, svetom savi,arseniju sremcu, zalaganju za mir, po spomeniku neznanom junaku. a uskoro i po jedinstvenom suveniru posvećenom miru, o čemu ćete tek čitati u štampanom izdanju novosti. to je ono što imamo a promovisaćemoi više nego što možete da zamislite. imamo ozbiljan i odgovoran narod vredan i radan i mir ceni iznad vega.

Sekula

20.07.2013. 22:33

To je jos jedan od uslova zapada za EU (u koju Srbija nikada nece uci, ne sto ne bi htjela nego sto je EU nece), ali mrkva zvana EU, sluzi da se Srbija lagano ugasi. Jedan od uslova je i da se izbrise srpska svjetla proslost (istorija, nauka i kultura). Pogledajte da zapad, a i Srbija propagira samo zlocine Srba nad drugim narodima, a pravi genocid (onaj u druom svjetskom ratu Hrvata, muslimana i Nijemaca)) se prikriva. A ko ga prikriva ? Pa naravno, srpsko politicko rukovodstvo. Srecno !

Boban

21.07.2013. 09:37

@Sekula - Za mnoge stvari smo sami krivi. Ni jedan narod na svetu se ne deli. Dozvolili smo da nas hrvati, muslimani POSPRDNO zovu "srbijanci". Srbin je srbin živeo on u Pekinku, Nišu, Zagrebu, Splitu, Sarajevu, Banjaluci, Beogradu, Parizu! Da bi svet cenio Srbiju moramo postati Kraljevina! Malo ko se time može ponositi! Odštampati knjigu sa našim velikanima, Tesla, Pupin i nabrojati istoriju ovog prostora, dati Novaku DJokoviću da poklanja po svetu! Volimo se ljudi!

wx

20.07.2013. 22:41

Licno, nisam poznavao niti Titu niti Tudjmana. Ali, dosadili su mi njihovi obozavetelji, dousnici i sl. koji su me ometali u normalnom napredovanju i karijeri. Ali, sto je najsmijesnije, historija se vise poigrala sa vecinom od njih nego sa mnom.

berislav

20.07.2013. 22:47

Zanimljivo, ali to je posljedica našeg odgoja i obrazovanja i odnosa same države prema Srbima. Takav odgoj je utjecao da je 1991. godine preko 100.000 "hrabrih" Srba pobjegne u inozemstvo, a dok su druga naša "braća" bila spremna da se obračunaju sa nama. To nije nikakvo iznenađenje i ništa nova, već samo nastavak onoga što smo svojim kukavičlukom 1991. pokazali drugima. U ovom slučaju nama je potrebna proruska vlada, a nikako bezlična, amorfna, plašljiva vlada.

rade

20.07.2013. 23:33

@berislav - rekao se čoveče sve istinu. Pobegli ostavili, izdali, prevarili, silovali, zaklali... to je naša istorija. Nema ništa šta bi se trebali ponositi. Tako je sada pa verujem da je tako bilo i zadavna ali se slabo zna i pozna.

Dragana

21.07.2013. 00:33

@berislav - Upravo si pokazao da ne poznajes srpsku istoriju, da je poznajes ne bi tako pisao.

dolabella

21.07.2013. 07:58

@berislav - @rade, I sta kazes:"slabo se pozna"???Pa "rade" - Srbine, Srbi ne kazu "pozna" bed...... "rvacki".`Ajd` sad setaj u lepu tvoju, i ne javljaj se po srpskim portalima laznim autosovinizmom.Vidis da sam te odmah provalio, nisi mnogop bistar!

Darak

21.07.2013. 12:05

@berislav - Бериславе да си "држо" пушко неби тако "писо". Раде наведи ми један СРБСКИ "освајачки" поход и уреду је. Колико знам увек смо се бранили.

ALEX

21.07.2013. 15:50

@berislav - Rade a vasa istorija je istorija genocida nad Srbima,jevrejima,romima i svega sto nije rvatsko, ko je imao onu poslovicu trecinu pobiti ,trecinu pokrstiti,..ko je imao logor za decu, samo vase bolesne glave su spremne na tako nesto odnosno za dom spremne zar ne? Tako da ti komsijo cisti svoje smece da se od vlastitog smrada ne ugusite...

englez

21.07.2013. 07:54

@Jugović - Ovo je zapravo odlicno pitanje, kakve veze Tesla ima sa Srbijom osim sto ga prisvajaju kad treba naglasiti kako smo mi Srbi "pametni", znate kako je to uzima se uvijek ono sto je poznato, to je oduvijek tako bilo. A paradox je da se ostali Krajisnici nazivaju pokvarnim izbjeglicima, Srbi iz RS zovu se glupim Bosancima. A manje vise svi veliki Srbi su rodjeni van Srbije, Tesla, Milankovic, Zezelj, itd.

naranca

21.07.2013. 17:23

@Jugović - @marko A bilo je i nekih Srba koji celi zivot nisu bili u BGD!Znaci nisu Srbi!

naranca

22.07.2013. 03:23

@Jugović - Ustvari Tesla je iz Republike Like.Ona sad ne postoji kao sto ni CRO nije postojala za vreme Tesle .Ali postojace.

naranca

22.07.2013. 10:26

@Jugović - Tesla je iz Republike Like.Ona sada ne postoji kao i CRO u vreme Tesle.Ali....

Milutin

20.07.2013. 23:26

Srbi treba da prisvajaju Srbe, ma gde da su rodjeni! Nazalost, novokomponovane nacije teze da nam oduzmu sve sto nam pripada, bilo u svetu ili u Srbiji. Vremenom su i Svetog Savu svrstavali medju Hrvate koji tada nisu ni bili poznati u istoriji, kao Sloveni. Uzeli su nam deo jezika, kao svoj, neke naucnike a o teritoriji da ne govorim. Sadasnjim Srbima, u Srbiji, je vaznije zabava na splavovima, ludacka voznja ulicama punih pesaka, Versaci, Lepi i Lepe... od Tesle, Pupina, Andrica i dr.

đetić

20.07.2013. 23:35

@Milutin - i ti čovječe uze šta nije vaše. Gdje ćeš onda očekivat da drugi poštuju tvoje

Rale

21.07.2013. 10:20

@Milutin - Tesla iz Smiljana hrvatska, Milutin Milanković iz Dalja hrvatska, Andrić iz Bosne od oca Antuna hrvata, ja sam na letovanju u hrvatskoj kod druga srbina koji kaze da se ponosi ko i Tesla hrvatskom. Sretan sto je iz evropske unije. Hrvati nakon sto su nas pobedili u ratu mare za srbiju ko za lanjski sneg, a mi stalno hrvati ovo hrvatska ono sve bre merimo po njima. ovde kom god da sam rekao ja sam Srbin gleda belo u mene isto mu ko da sam i iz Moldavije

Darak

21.07.2013. 13:58

@Milutin - Теби би рале Шешељ најбоље одговорио на овај покушај провокације, а Ја само могу да те питам у време кад су они рођени дал је ћопави загорац већ прекројио границе?

ALEX

21.07.2013. 15:34

@Milutin - Rale djabe se predstavljas kao Srbin jer je vise nego ocigledno da si hrvat.Taj tvoj drug iz genocidne tvorevine verovatno nije Srbin nego hrvat ko ti ili je Srbin kao sto su jovan divljak, i njemu slicni koji su srbi samo na papiru odnosno kada drugoj strani odgovara da jih prikazu kao srbe da nebi ispali genocidasi.Hrvati su pobedili u ratu krajiske srbe ostavljene od nas i drugih da se bore sami protiv svih hrvata i muslimana, a ko vise gleda u tudje dvoriste obrati malo paznju na hr.stranice

naranca

21.07.2013. 16:36

@Milutin - @rale Ma vama Hrvatima se ceo svijet divi.Divila vam se i Austro-Ugarska i njen drzavljanin Tesla.Uvjek ste pobedjivali u ratovima.Nemci,Austrijanci i Ameri se nisu bojali da ce ih zene djeca i starci napasti s ledja jer idu iza njih Hrvati koji ce sve junacki da pokolju i popale.

naranca

21.07.2013. 17:19

@Milutin - @rale."ovde kom god da sam rekao ja sam Srbin gleda belo u mene "-A gde to zivis u Mionici pretpostavljam.

Aleksandar

21.07.2013. 20:55

@Milutin - Alex jeste Rale je hrvat. Cim neko kritikuje srbiju mora da je hrvat. Zato nam i jeste ovako sto smo tako plitki. Ja sam mladja generacija rodjen posle rata i ovo leto sam prvi put bio u hrvatskoj. Svasta su mi pricali stariji, a sam sam se uverio u nesto drugo. Ruznu rec nisam cuo tamo. Civilizovani su i kulturni. Kozmopolitanski se ponasaju, ne mrze srbe, zapravo su indiferentni, a mi smo optereceni njima. Ako ne verujes uveri se sam. More im je predivno, mnogo lepse od grckog.

Dragutin karlovacki

21.07.2013. 21:51

@Milutin - Rale ti si izgleda iz tunguzije,a Srbi imaju itekako cime i s kim da se ponose . U te koji nam sluze na ponos ti i tebi slicni svakako nespadate

naranca

22.07.2013. 02:49

@Milutin - @aleksandar I on i ti ste Hrvati vidi se iz zrakomlata.A zasto koristite srpska imena?Bez veze.Koristite vas jezik i vasa imena to nama ne smeta.Ovako pokusavate da budete pametni.Bez veze.Najlepse more je Tursko i usluga i trgovine.A sve 3 puta jeftinije nego u EU Grcka CRO.Bok stari.

Бобан

20.07.2013. 23:57

Само у Србији патриотизам се поистовећује са фашизмом. Зато је нама ужасно.

DAN

21.07.2013. 00:33

Sve je to u redu ali cemo opet ici u proslost a ne razmatrati buducnost. Grci u krizi ne moze pomoci ni Perike ni Aleksandar Veliki niti Italijane silni Rimski imperatori. Okrenimo se buducnosti ali sa iskustvima iz proslosti. Srbija je potpisnica Metarske i Postanske konvencije medju prvim yemljama sveta pa to danas niko ne pominje. Kod nas ima i ljudi koji bi nas vratili u srednji vek pa ko hoce nek ide!

lik koji sedi

21.07.2013. 00:52

Gospodo Srbi dzaba penite.Sve dok imamo covice u Zvezdi,dinkice u vladi,djurice u Partizanu ,predsednika na Vimbldonu (to ste vec zaboravili),spijune na slobodi(ko li to bese) itd...dzaba. Toplo (ponovo) preporucujem : R.Domanovic - Marko Kraljevic po drugi put medju srbima.

nenad

21.07.2013. 01:53

verujem da bi uvodjenje veronauke u osnovnim i srednjim skolama kao obavezan predmet donelo pozitivne efekte. Recimo da deca roditelja nehriscanske vere ne bi bila obavezna da idu na tu nastavu a da deca koja prisustvuju toj nastavi slusaju i uce korisne stvari koje bi bile prilagodjene njihovim uzrastima.Tako bi se po mom misljenju uspostavio sistem pravih vrednosti u drustvu mladih, pa bi i oni mogli pozitivno uticati na starije.Takodje, deca bi tada mudrovala o bozjim zakonima a ne o nemoralu

Moma Zivanovic

21.07.2013. 11:52

@nenad - SVI ratovi I sva stradanja ljudi kroz istoriju su bila samo zbog VERE...

Darak

21.07.2013. 13:54

@nenad - Ненаде ВЕРО-НАУКА што би требало да подразумева и учење о рецимо будизму.

bane kovac

21.07.2013. 02:19

Nemaju a prikazuju.Na jednom drzavnom kanalu ovde u melburnu prikazana je Slovenija.Sve lepote Alpa jezera i mora.To me nije iznenadilo.Iznenadio me je prikaz slovenackih zamkova sa sve poslugom u sredovekovnim nosnjama i istorijatom svojih kraljeva(?) i knezova.Slovenci su kreirali istoriju koja njima odgovara.Svet ne zna da li je to istina ili nije.Mi,Srbi koji ne treba da je kreiramo iz neznam kog razloga je zapostavljamo.

Richard

21.07.2013. 02:27

Da li znate onu starinsku bosansku poslovicu ."Sta to Srbin imade"-odgovor "Srbin imade sta ukrade".Uopste me i ne cudi nas odnos prema svemu sto je "nase".Mnogo volimo da "curimo " sta je u komsije u basti a s tim zaboravljmo na nase , plodove .To me muci.

naranca

21.07.2013. 17:17

@Richard - @richard Prvi put cujem tu bosansku (verovatno muslimansku iz 1992) poslovicu.I kaze stara, a starinska se kaze za namestaj i odecu.

Sven

21.07.2013. 06:38

I Obama je srbin, istina malo zagoreo ali je bre srbin. Ne znam zašto Tesla ne bi bio onda srbin pa isto je proveo vremena u srbiji kao i Obama.

naranca

21.07.2013. 16:29

@Sven - @sven I Obama je proveo onomad 3 dana u Africi,a ceo zivot u Cikagu, znaci nije crnac?

butros

21.07.2013. 06:48

Srbi ne nasedajte na ove komentare iz drugih država i ne vređajte našu zemlju!Ovo su provokacije iz zemlje pored nas!Živela Srbija!

Stefan

21.07.2013. 06:56

Ovakvu Srbiju je napravio isti taj zapad,gde se navodno trebamo reklamirati.Pametni ljudi sa zapada znaju za kvalitete Srbije i znaju da nam je zlo u drzavu doneo Nato i EU demonkratija....

Krajišnik

21.07.2013. 07:22

Iako se iz petnih žila trudim da mislim da se ceo zapad ne bori protiv nas,ipak vrlo često ne mogu da se otmem tom utisku.Ipak najveću štetu nanosi nam sopstvena kulturna kontaminacija.Uporedite jednog profesora istorije sa jednom pevaljkom i sve postaje jasnije.Novi Tesla možda i može da se rodi ali u Srbiji ne može da se razvije,pa hiljade talenata odlazi u razvijene zemlje a u domovini ostaje prosek,koji više ceni "Farmu" nego Nemanjiće.

nesa

21.07.2013. 07:42

Za pocetak raspustiti SANU,jer su oni nosioci prikrivanja nase prave istorije.Ako nije verovati,mozda,nasim naucnicima,pod prigovorom subjektivnosti,ali postoje radovi stranih naucnika koji govore o nasoj dalekoj istoriji koja seze jos u anticko doba.Zar bi istoricar iz Italije zalagao svoj naucni renome tvrdeci da su srbi,a ne grci,bili nosioci mikenske kulture,i prilaze dokaze za to,gomile iskopanih artefakata.Ali ga SANU prva osporava i sve gura u medijsku izolaciju.I drze se berlinske verzij

Branko

21.07.2013. 10:31

@Ељко - Posle napada drogiranog posetioca egzita na starijeg čoveka i mene ispred zgrade potpuno imamo isto mišljenje.

burki

21.07.2013. 08:23

Imamo srpsko blago nase careve,kraljeve svestannika Savu. A mise ponosimo sa jednom Karleusom,cecom,ludim Erom,i sebicnim politicarima. Kakoje kazao Vuk" cega se stidi pametan sa tim se ponosi budala. Srpski narode opametise vec jednom.

Bazooka Joe

21.07.2013. 08:25

"...Deo srpske elite, naročito ona koja je došla posle 5. oktobra, gleda Srbiju očima njenih neprijatelja..." -a ona, koja je bila do tog 5. oktobra je "brendirala" Srbiju kao zlocinacku. O njima nista, ti SPS-JUL kadru?

Srbin

21.07.2013. 08:26

Pa ja kazem Tesla najveci srpski naucnik,Milutin Milankovic ,Mileva Maric, ali sta radi vlada hrvati ga porglase za njihovog naucnika nasi cute,trazimo od vlade medijku paznju za dan nauke za Teslin rodjendan oni ni to ne daju! I sada kao celom nasem narodu pisete dika su nam splavovi, izvini molim te ovo je samo propaganda!Koliko vidim bilo sta pametno da predlozimo ima da nas otkace po kratkom postupku jer nase politicare to boli uvo a od njih sve mora da se pocne!

Djoko

21.07.2013. 08:39

Imao sam prilike da razgovaram sa vise mladih nastavnika po nasim skolama,srednjim i osnovnim,sirom Srbije.Verujte mi da ti mladi ljudi izmedju 25 i 30 g. tako malo znanja imaju da sam ostao blago sokiran.Skoro pa da nista ne znaju o svojoj drzavi i svom narodu,istoriji,kulturi.Kako su oni dosli do diploma,kod koga su polagali ispite,ko je njih obrazovao,kako su zavrsavali srednje skole i fakultete?Ko je nih zaposlio u skoli?To su pitanja za duboku analizu i za zabrinutost celokupnog drustva.

BACVANIN

21.07.2013. 12:08

@Djoko - Kada se analizira tvoj podatak,moze se zakljuciti da je ta generacija istoriju ucila od 2000 god.Te 2000 god sa 15 god krecu u srednju skolu, sa 19 god 2004 god upisuju fakultet, sa 23 god zavrsavaju 2008 god fakultet, kada se zaposljavaju kao profesori istorije.Prema tome bilo je potrebno samo 8 god da se skoluju profesori koji nisu imali u programu da nauce srpsku istoriju.

kragujevac

21.07.2013. 08:46

Hrvati su nemetnuli celom svetu da su oni izmislili KRAVATU. Francuzi im u tome pomažu jer imaju svoj interes. Jedino mi Srbi nismo uspeli ništa da izborimo

BURKI

21.07.2013. 08:46

Svaka cast urednice. Srpski narode probudise . posvetise svojim Carevima kraljevima naucnicima isvojom istorijom. Ane jednoj neobrazovanoj Karleusi,ceci i ludom Eri.Kakoje kazao Vuk "cega se pametan stidi sa tim se budala ponosi" Zivela SRBIJA I SRPSKI NAROD.

Francuz

21.07.2013. 08:50

Hrvati su dobili na svoju stranu skoro sve Evropske zemlje i prisvajaju Teslu. Kad je naše dete postalo prvak svete iz Matematike pre godinu dana mi smo mu brojali krvna zrnca i ponižavali ga do te mere da je i sam otac i majka morali da objašnjavaju ko su i odakle su. To dete sutra kad postane novi Tesla brzo će se odreći majčinog dela genetike.

Darak

21.07.2013. 11:34

@Francuz - И Тесла је "отеран" шта није јасно. Нама непријатељ није ни потребан.

naranca

21.07.2013. 17:13

@Francuz - @francuz "Hrvati su dobili na svoju stranu skoro sve Evropske zemlje " Jel to pricas o Kosovu ili o CRO?Znam da je lako napraviti tu gresku.

Djoko

21.07.2013. 08:50

Od Srba ovi novopeceni narodi na Balkanu kradu sve sto stignu.Jezik,kulturno nasledje,teritorije,svetski poznate i istorijski priznate licnosti iz svih naucnih i kulturnih svera.A za to su krive iskljucivo sadasnje generacije tzv. Srpskih intelektualaca sa obe strane Drine.Danasnje generacije Srba nemaju intelektualni kapacitet da se nose sa savremenim problemima koji pogadjaju male narode kao sto je nas.

Darak

21.07.2013. 11:33

@Djoko - Лепо ЂОКО СРБИНЕ, видим пише се латиницом!?

Darak

21.07.2013. 11:42

@Djoko - Интелектуални капацитет је већ прешао границу, а ово мало што је остало се СИСТЕМАТСКИ СПУТАВА. Ово неће бити објављено!

Srdj

21.07.2013. 19:40

@Djoko - Ako nisi znao, srpski jezik se pise i latinicom od 12. veka. Vukan Nemanjic je, primera radi, svoja pisma (ne ljubavna, vec zvanicna obracanja) na latinici, kao i kasniji Nemanjici. Kad ne znas, ne napadaj.

Darak

22.07.2013. 17:32

@Djoko - Да слажем се, а сад ти мени реци шта се дешава са двојезичним писмима? Ћирилица је "боље" решење јербо сваки глас ИМА своје слово-знак, за разлику од NJ,LJ,DŽ.

Srdj

25.07.2013. 10:55

@Djoko - Tacno Darak, cirilica je mozda i najsavrsenije pismo koje postoji. Ja to ne sporim, niti cu ikad. I njom se ponosim. Na ovom sajtu komentarisem latinicom jer mi je milion puta sistem odbio da primi komentar kad ga otkucam cirilicom. Zasto, ne znam, to je do ''Novosti'', ne do mene. I da, i ja sam za jednoslovlje kod nas. Ali dok do njega ne dodje, nemam pravo, a ni ti, da ikome branim i govorim kako da pise.

Neđo

21.07.2013. 08:52

Beogradske elite bi da mi Srbi budemo ono šta nismo. Ponosim se onim šta slavim i sramim se onoga šta oni slave u Beogradu

Darak

21.07.2013. 11:31

@Neđo - Неђо хвала за увод! Београд и београђани ти ништа нису криви, а кад смо већ код БГД ни он није што је био, сад све више личи на "КАСАБУ" препуну дођоша који су успели да донесу "СВОЈЕ" и неприхвате туђе, тако да су у БГД београђани мањина.

JOKO

21.07.2013. 08:59

Hrvati promovisu kraljeve koji su plod njihove maste....kao Dusko Dugousko ili P)atak Dacha....Koje su to Crkve I Manastire podigli ti ....izmisljeni .......Nekakvi Zvonimiri I Trpimiri su samo plod bolesne maste onih koji nikad drzavu nisu imali.....a Srbi im idu naruku....

Quizzy

21.07.2013. 11:03

@JOKO - Da, jos i na kanalu HISTORY ima neki dokumentarac Hrvatski kraljevi ili tako nesto...Mislim strasno!!!

Darak

21.07.2013. 11:27

@JOKO - Србине!? Цитираш Његоша и немаш проблем човек све објаснио! Цитирам: "Што се нехће у ланце вјезати, то се збјежа у ове планине да гинемо и крв прољевамо да јуначки аманет чувамо".

Darak

21.07.2013. 11:27

@JOKO - Значи Србин из Црне горе. Такође ни Муслимани нису народ већ потурице! То што незнамо КО СМО, ШТА СМО И ОДАКЛЕ СМО ТО ЈЕ НАШ ПРОБЛЕМ.

Rale

21.07.2013. 15:47

@JOKO - Možda i nisu imali državu al bome sad je imaju. I to da vidiš kakvu. Ja baš sad letujem u hrvatskoj i veruj mi ovde je ceo svet, ima i nas Srba dosta. Ako uporediš našu državu s njihovom možeš samo da sedneš i da plačeš. Kakve drumove imaju, kakva kola voze, kolike su im plate. Ja sam bio vojno lice a ovde je blizu jedna kasarna. Ne smem ni da ti kažem šta sam video kroz ogradu. I oni se na to sve još bune i oće bolje da im bude, a mi na naš jad jadni čutimo.

naranca

21.07.2013. 17:09

@JOKO - @Rale Ne znam kolike su im plate ali znam da drzava nece imati para ih isplati u septembru(rujnu).Kola koja su uzeli na kredu posle oslobodjenja banke sada oduzimaju.Ako si gledao kroz zicu Plesa video si cijelu avijaciju dva Mig-21.A da se bune bune se ali rezultat ce im biti isti.Bice kako MAMA kaze:)

Aleksandar

21.07.2013. 21:09

@JOKO - Naranca jeste dva miga ako te to tesi. ne zaboravi samo da su oni sada NATO, a svi smo nazalost videli nato avijaciju iznad Beograda. Za pare da nece imati neverujem. Nemacka ce da posudi, ako nece Nemacka dace im Amerika. Ko ce nama da posudi? Rusi?

naranca

22.07.2013. 02:41

@JOKO - @aleksandar.Ma vidjali smo mi i avijacije AU i Lufwafe pa su im dosli poki djorni.Uz danasnju Rusiju videcemo ih(NATO) samo na snimcima iz 99.Nemacka posudjuje i Grcima,Kipru Spaniji,Italiji.......znas sta je to:).I usput kaze se pozajmljuje.

SMOKI

21.07.2013. 09:01

Mi uvek imamo opravdanje, zasto smo ili nismo nesto uradili. Za vreme Tita i posle njega narocito sami smo napravili beznadje u kome se sada batrgamo. Naime. Decu smo od starta ucili pofgresno, "nemoj da se muci ako sam ja". Budalastine. Cele generacije smo upropastili. Sada nam na vlast i sve ostalo od ekonomije do trgovine i proizvodnje dolaze te osakacene duhom i patriotizmom generacije. Svaki funkcioner gleda prvo svoj interes pa onda interes zemlje.Ako uopste i razmislja o zemlji. Sta sada?

Deda Miloje

21.07.2013. 10:04

O sopstvenoj istoriji, generalno, znamo sve manje i manje. Pitajte decu, možda vaša znaju, ili prijatelje vaše dece, decu iz komšiluka o srpskoj istoriji - retko ko da zna nešto, a i to što zna pitanje je kako zna i da li zna istinu. Kod nas se piše i pisala se lažna istorija, narod je sluđen, pa ga i ne zanima da čita prave istorijske knjige, nego se gleda farma, vb itd.

Aleksandar69

21.07.2013. 10:16

Nikola Tesla je iz srca Srbije-Smiljana.Bio je naš najveći elektromonter-banderaš.Bez njega,bojler u Americi nisu mogli da uključe.

naranca

21.07.2013. 16:25

@Aleksandar69 - @aleksandare69 A kad je otisao u USA postao je pretpostavljam CRNAC?

Aleksandar69

21.07.2013. 18:45

@Aleksandar69 - @pomoranča Neznam,moguće?Ali ono što znam je da ste Vi postali,delioc lekcija,bez poterbe i poziva.

Djoka-Grof "Civijas for ever"Sharm el Scheik

21.07.2013. 10:26

Izgubili smo sve norme jedne normalne nacije!Kriminal sa prostitucijom,korupcija svugde i svagde spolja cisti kao suza po zadnjoj modi,a u dusi kvarni medju nama!?strasno i jadno izgledamo na splavovima i ostalim ugostiteljskim objektima!Postajemo vestacki stvorena nacija dok ostali otimaju od nas sve sto Srpski jezik koji je poezija Balkana i jedan od najbogatijih jezika sveta pokupise nam sve pa cak i geografsko poreklo a mi opijeni rakijom heniken,amstel pivom kao da nemamo nase a svetsko BIP

Darak

21.07.2013. 11:38

@Djoka-Grof "Civijas for ever"Sharm el Scheik - Има ал за извоз!

Sve manje i manje Srba u Srbiji

21.07.2013. 10:55

Srbi trebaju kulturnu reformu i to gvozdenu, koju nisu imali otkad su se Turaka oslobodili, od tada do danas samo glumimo druge. Prvo Turke, pa Nemce, pa Amerikance, i danas smo mesavina svega toga samo Srbi nismo. Pa razmislite malo kakav je srpski jezik, to je bastardizacija turskog, nastala u selima i mi ga koristimo kao knjizevni, a da procitate knjigu na cistom srpskom iz 19tog veka, seljaci bi ga popljuvali jer ga ne razumeju. O muzickoj kulturi da ne pricam, svima je jasno da nije srpska.

naranca

21.07.2013. 16:23

@Sve manje i manje Srba u Srbiji - @sve manje srba E ajde molim te junacino procitaj samo jednu stranu jedne knjige na Turskom jeziku pa ces shvatiti da nisi u pravu.

Situacija kakva jest

21.07.2013. 18:27

@Sve manje i manje Srba u Srbiji - Covek kaze bastardizacija turskog, znaci da nije turski nego izopaceni srpski koji bi hteo da lici na turski. I ima pravo, srpski jezik 19tog veka je kudikamo cistiji i srpskiji po tom pitanju nego govedarski tursko-srpski koji se danas koristi, jer je narod bio, a i jeste dan danas nesposoban da savlada sopstveni jezik. Samo Srbi kao narod su bili spremni obezvrediti sopstven jezik i pismo jer su bili preleni i glupi da ga savladaju. Cirilica ce da postoji jos jedan vek, pa ce i ona da nestane.

naranca

21.07.2013. 19:23

@Sve manje i manje Srba u Srbiji - @situacja kakvajest.Taj jezik nije cistiji taj je vise ruskiji tj staroslovenskiji. Vsajceski muze gospodarejski.

Quizzy

21.07.2013. 11:06

Tako je i Kuba pre REVOLUCIJE 1959 bila obicna javna kuca SAD,leglo prostitucije , kockarnica i mafijasa, a onda su Fidel Kastro i Ce uzeli stvar u svoje ruke....

Darak

21.07.2013. 11:20

Лепо смо се брендирали нема шта! А ни тога више нема од кад је ПРОХИБИЦИЈА поново уведена! То је најбитније после 22.00 пиј у кафићу јербо кући немереш!

naranca

21.07.2013. 16:21

@Darak - @darak To nije prohibicija to je restrikcija da se naoruzana mladez ne bi usikavala ispred samoposluga oko ponoci.Prohibicija znaci totalnu zabranu.

Darak

22.07.2013. 17:22

@Darak - Па то је отприлике следећи корак, и наплата пореза по удисају. (КАРИКИРАМ)

Neša

21.07.2013. 11:34

ceca, jeca, bekuta i mrkuta, farma, sponzoruše, starlete, bizMismeni nepismeni... i posle kažu Bog ne čuva srbe! Kakvi smo, dobro i postojimo!

Darak

21.07.2013. 11:37

Обавештење за новинаре A. PALIĆ - B. SUBAŠIĆ Словенија је прва брендирала шљивовицу чак ни то није наше!

Darak

21.07.2013. 11:53

Код нас се одомаћило и то да је НАЦИОНАЛИЗАМ нешто лоше. Па шта у томе има лоше да волиш своју НАЦИЈУ?

arsa

21.07.2013. 11:57

Priznanje redakciji sto pokrece ovakve stvari ali i jedna primedba.Na karti koju ste prikazali nema Kosova i Metohije.Znaci li to da na tom delu Srbije nema niceg interesantnog po ovom pitanju.

Darak

21.07.2013. 11:59

Уместо да примењују они инплементирају, уместо да одреде они дефинишу, уместо да говоре Србски они причају латински, енглески, турски, немачки... Кад убијеш језик убио си народ!

Niki

21.07.2013. 15:31

@Darak - Darak@ Cime se ti bavis nesrecni covece..Jezici su ziva stvar zivih ljudi, prirodno trpe uticaje i u vremenu se nadogradjuju,prosiruju i menjaju. Npr 1/3 sluzbenih reci eng.jez.je franc.porekla itd..More je raznih primera u svim jez. Ti si ubijen izgleda jos za zivota a da ti to niko jos nije javio..Citajuci neke od komentara ovde prosto imam nelagodu sto pripadam istom narodu. Nisu to gluposti samo primitivnog i neskolovanog sveta vec i prava riznica bestidnosti,besprizornosti pa i necovecnosti

Darak

22.07.2013. 17:20

@Darak - Па НИКИ@ кад би говорили Србски онда би било јасно да то што су усвојили морају применити применити! а кад на дневнику оном после напорног дана на њиви кажу ИНПЛЕНЕНТИРАТИ он одмахне рукоми каже нешто у стилу И ЈА ТЕБИ ШТО ПСУЈЕШ.

Light

21.07.2013. 14:14

@Darak,nije u biti problem NACIONALIZAM i biti NACIONALSTA ,problem si ti i takvi tipovi koji ne znaju povuci liniju izmedju nacionalizma i sovinizma.Sto se naravno da primetiti iz tvojih komentara u kojima vredjas druge nacije.Dakle mala je ,skoro neprimetna linija nacionalima i sovinizma i tu se mora biti vrlo oprezan, a ne lupetati po kompjuterskoj tastaturi u stilu" eto i ja pisem i oni ce mi objaviti tekst".Ispeci pa reci.Pljuc.

Усамљени вук

21.07.2013. 15:26

Ja мислим да је све почело са идејом Југословенства , ту су нам наметнуте лажне моралне вредности. У Краљевини Србији се знао ред. И сада мислим да нам је једина шанса да вратимо монархију и започнемо морални препород Србије. Живела Србија и српски народ!!!

Niki

21.07.2013. 19:01

@Усамљени вук - Usamljeni@ Sve je pocelo kad su besprizornici,polupismeni i nemoralna fukara dosle u poziciju da nesto pitaju i odlucuju. Hajducki i regresivni duh dela populacije se odrzao i preziveo sve epohe i sisteme,tako da monarhija nije nikakvo resenje,osim podgrejano i prezvakano.Samo izvesnost velikog sloma moze ove ljude da umije i otrezni. A vlast i crkva nam obe porucuju da smo zapravo vrli pravednici i mucenici. Dok se ne ukine to nakaradno seirenje nece ovde biti svesti,savesti niti boljitka..

вук

21.07.2013. 16:33

Najgoru mrlju srpske istorije, osim izmanipulisanih drugosrbijansko-evrounijatskih zombija, zapravo kriptokomunista koji nikako da prežale svoga brijUnskog faraona i 'zlatno' doba njegovog YU-pandemonijuma, predstavljaju konvertitsko-renegatski paćenici i kukavelji od kojih se regrutuju novosklepane nazor-nacije, čiji je jedini identifikacioni kod mržnja prema sopstvenom 'podrijetlu'.

Srbin iz Zagreba

21.07.2013. 17:46

Doci ce valjda i vrijeme da netko obradi i Srbe koji sada zive u Zagrebu. Po mojem misljenju postoji 99%-tni komentar na tu temu a glasi- cista bljuvotinja.

Srbin iz Zagreba

21.07.2013. 20:16

@Srbin iz Zagreba - Da poblize analiziram svoje tvrdnje na osnovu jednog ludog primjera. U Zagrebu, prema zadnjem popisu ima oko 20000 Srba. Podijeli li se to sa 100 dobije se 200 a toliko ih stane u crkvu, koja je sagradjena prije 200 godina i kada je u njemu zvijelo 200 Vlaha grkoistocne vjere.

ercov

21.07.2013. 18:25

Pa ne mogu nam se gen tek tako lako procistiti od pet vekova Osmanlijskog carstva, monarhistickog i komunistickog Yugoslovenstva. Srpski brend nam je Turska i siptarska narodna igra i muzika u interpretaciji kafanskih diva Cece,Karleuse i drugih njima slicnih "umetnica".

SamoDaKazem

22.07.2013. 10:52

@ercov - 400 i dobar kusur godina su, istorijski gledano, 5 vijekova. Da si sutio, mislili i dalje, da se filozof! ;)

lekar žika

22.07.2013. 11:16

@ercov - mnogo je naš narod patio pod osmanlijama a činjenica je da su redovito silovali naše žene i da se ta genetika nemože lako iskoreniti.

naranca

22.07.2013. 15:12

@ercov - @lekarzika Oho Mengele ti bi da iskorenjujes genetiku?Jesi cuo za DNK?

Jasmina

21.07.2013. 18:46

Kad imate Farmu i ovakvog ministra prosvete,pored poremećenog sistema vrednosti koji je iz godine u godinu sve poremećeniji uopšte ne čudi da su nam splavovi dika i ponos !

Sven

22.07.2013. 06:03

Za one koji nisu išli u školu, Hrvatska je u sklopu Austro-ugarske imala političku samostalnost u vidu bana, sabora i jezika, tj. itekako je postojala cijelo vrijeme postojanja austro-ugarske (za razliku od srbije pod turcima) tako da je Tesla rođen u hrvatskoj. Nisu svi pravoslavci srbi jer Srbija nema autorsko pravo na pravoslavlje.

Francuz

22.07.2013. 12:43

@Sven - Taj novi Rajh je EU i Hrvatima je sigurno tu bolje nego nama kao slobodnima a gladnima, bednima i siromašnima. Neko treba da objesni narodu u Srbiji da smo niko i ništa u glavama prosečnog evropljanina a i mnogi nas preziru kao primitivce. Treba da čujete šta o nama misle u Parizu pa bi bili puno prizemljiji.

naranca

22.07.2013. 15:10

@Sven - @francuz E bas mi je drago da su u Parizrenu svi veseli,nasmejani,milioneri i nepuderisani.Znas sta to je OK .Oni su OK.Mi smo OK.Olabavi malo.A sta misle ne znamo.Ti ces da nam kazes.

Srdj

25.07.2013. 10:53

@Sven - Sven, pola-pola. Da, Hrvati su imali prerogative samostalnosti (ne potpunu svakako), ali Smiljan nije bio u Hrvatskoj vec u Vojnoj krajini, koja je ukinuta 25 godina posle Teslinopg rodjenja. Tesla nije rodjen ni u Austro-ugarskoj jer ona nastaje 1867. vec u Austriji koja je bila staresina Vojne Krajine.

Slovenac

22.07.2013. 12:47

pre mesec dana Hrvatska vojska je marširala sa svim rodovima francuske vojske u Parizu šta su popratile sve televizije u Europi. Vi srbi bi tamo mogli biti jedino kao opasni tetoristi koji preziru sve što je Europsko. Kličem se Janez

naranca

22.07.2013. 15:06

@Slovenac - @slovenac.Marsirali su oni i sa drugim vojskama.Nikad sami.A ovoga puta bez oruzija.Mogli su da stave zastavu sa duginim bojama.A to da su propratile sve Tv u Eu, ha ha ha.Nemaju preca posla.Kriza grize na sve strane a oni se dive Hrvatima.Nego gde ste vi Slo bili na paradi?Sa konjicom?Teroristi nismo a da preziremo Eu-Germaniju je tacno.Idi u Pariz pa im reci"Klicem se Janez" I ti ces da ih odusevis.

naranca

22.07.2013. 15:24

@srdj "Personanalna Unija" Prilicno sofisticirano za jedno polu-robovsko feudalno drustvo u mracnom srednjem vijeku!?

Srdj

25.07.2013. 10:50

@naranca - Srednji vek toliko mracan koliko je ustaljeno verovanje. Znas, da su svi bili tako prljavi i leprozni kako filmovi obicno prikazuju, zapitaj se da li bi iko preziveo do danas? Zar bi doslo do tehnoloskih a time i geografskih otkrica da je Evropa (a i svet) bio ispunjen samo kugom, ratom, gluposcu, neznanjem? Da, to se zove personalna unija: jedan vladar upravlja dvema drzavama. U slucaju HRV i MADJ to znaci da kad je u Hrvatskoj, kralj iz Budimpeste nije nosio zvanje kralja Ugarske, nego Hrvata

Darak

23.07.2013. 19:46

@naranca - Наста Личанин, па створи Чак Нориса, а овај бога, а овај исуса...

Darak

22.07.2013. 17:40

Под хитно у вести "убацити" два минута о СРБ историји, науцницима и многим од стране "света" признатим стручњацима, спортистима, иноваторима итд. Да не заборавимо ко смо!