Kupujemo i ruske helikoptere
15. 07. 2013. u 21:30
Naša Vojska, pored ruskih aviona, razmišlja o nabavci helikopterske eskadrile. Potrebni transportni helikopteri, a prva želja je ruski „Mi-171“
SRBIJA je među malobrojnim evropskim državama koja nema nacionalnu helikoptersku službu za traganje i spasavanje. To je jedan od razloga zašto, uporedo sa pregovorima sa Rusijom oko kupovine višenamenskih aviona „mig 29 2M“, u Vojsci Srbije razmišljaju i o nabavci jedne helikopterske eskadrile.
Prema saznanjima „Novosti“, prvi koraci napravljeni su krajem prošle godine, a vojska ima pripremne analize. One su pokazale da bi početne potrebe zadovoljile najmanje četiri nove ili polovne transportne letelice. Jačanje helikopterske flote predviđena je i u dugoročnim planovima razvoja oružanih snaga.
U Vojsci Srbije planove pravdaju mnogobrojnim prednostima koje jedinice sa ovim letelicama imaju u izvršavanju zadataka.
- Potrebni su nam pre svega trasportni helikopteri, koji imaju široku namenu - objašnjavaju u Generalštabu VS. - Nezamenljivi su u trećoj misiji vojske - pomoći civilima u slučajevima poplava, požara i vanrednih situacija. Pojačanje ovim vazduhoplovima podiglo bi nam cenu i u mirovnim misijama. A helikopteri mogu da se koriste i u komercijalne svrhe.
Za ove zadatke trenutno u vojsci se koristi manje od 10 ruskih letelica „Mi-8“ i „Mi-17“. Većina ih je stacionirana na Aerodromu „Batajnica“, gde služe za transport opreme i u sanitetske svrhe. Korišćenje ruskih „osmica“ u našoj vojsci od 1968. razlog je što se u vojnim krugovima kao moguće pojačanje uglavnom pominje njegova savremena verzija „Mi-171“.
Da je Srbiji neophodna jača helikopterska flota smatra i Zlatibor Grujić, pilot u penziji i predavač na Vazduhoplovnoj vojnoj akademiji. On podseća da je ideja o nacionalnoj helikopterskoj službi stara više decenija, ali i da ona mora biti oslonjena na vojsku.
- Auto-moto savez je osamdesetih preuzeo dve „osmice“ za trasport povređenih u saobraćaju, ali projekat nije bio dugog veka - objašnjava Grujić. - Oslonac bi trebalo da bude vojska, jer ona ima kadar za obuku i resurse za održavanje letelica. Nabavka helikoptera višestruko bi se isplatila.
Grujić podseća na t oda se helikopteri koriste za borbene zadatke, padobransku obuku, transport opreme, a u civilstvu u građevinarstvu, elektroprivredi, himanitarnom trasportu...
PRAKSA U EVROPI
Hitna helikopterska služba za traganje, spasavanje i transport praksa je u gotovo svim zemljama EU. Baze letelica namenjene za ove zadatke stacioniraju se na udaljenosti od 80-150 kilometara. Koliki je značaj ove službe za transport pacijenata, govori i činjenica da udaljenost od Niša do Beograda helikopter, sa pripremom i poletanjem, preleti za oko sat vremena, dok je sanitetskom vozilu potrebno tri puta više vremena.
zoran
15.07.2013. 23:17
Neobicno je vazno da nabavimo bar 8 helikoptera Mi17. Po dva u Nisu, Užicu, Beogradu i Novom sadu. Godisnje bi ugasili požara koliko vredi jedan helikopter. Da ne spominjem spasavanje, transport bolesnih, komercijalni prevoz, policijske i vojne zadatke. Isplati se.
Hajde Bacuske, dajte nam dva tri u ime pomoci.
Naše vlasti stalno pričaju o nabavci aviona, a ništa ne nabavljaju. Dokle s praznim pričama?
Svasta mi kupujemo od aviona,pvo sistema pa eto sad i helihoptere...samo nikako da ih vidimo
srbiji su verovatno mnogo potrebniji ti helikopteri nego m29. nije uopste jasno kome trebaju ti lovci i za sta? da se velika deca igraju? srbija je vojnicki sasvim propala jer nema borbenosti za obican zivot a kamoli za rat. bolje da od rusa kupe neku sitnu proizvodnju nego te cirkuske naprave.
Komentari (24)