Svaka četvrta Srpkinja nije majka

R. Dr.

01. 04. 2013. u 20:58

Rezultati popisa stanovništva pokazali opadanje broja žena sa više dece. Srpkinje na dnu lestvice, rađaju najviše dvoje dece

NAJVEĆI broj majki u Srbiji podiže dvoje dece, dok svaka četvrta ženska osoba starija od 14 godina - nije rađala. Najviše dece u Republici rađaju Bošnjakinje i Romkinje koje na svet donose prosečno po troje dece, dok su Srpkinje sa manje od dvoje ispod većine ostalih nacionalnosti po brojnosti potomstva.

Po stopi rađanja, u samom vrhu lestvice su Albanke, koje na svet donose nešto manje od troje dece, kao i Muslimanke (2,61) i Goranke sa prosekom od 2,4 naslednika. Manje od Srpkinja, sa druge strane, imaju samo Bunjevke, Vlahinje, Mađarice i Jugoslovenke. Za materinstvo se najređe odlučuju Ruskinje, koje prosečno na svet donose 1,8 dece.

Ovi podaci, koje je na osnovu prebrojavanja stanovništva 2011. objavio Republički zavod za statistiku (RZS), potvrdili su stare računice koje su pokazivale da je sve manje žena u Srbiji koje rađaju više od troje dece. Majki koje podižu četvoro dece danas je za 17.000 manje nego na prethodnom prebrojavanju 2002. godine.

- Isti trend se vidi i kod broja žena koje imaju petoro i više dece, kojih je manje za 23.000 - objašnjava Snežana Lakčević iz RZS.

- Sa druge strane, učešće žena koje su rodile po jedno dete na istom je nivou poslednjih 20 godina i njih je oko 630.000, što čini petinu dama u Republici. Za razliku od godina za nama, povećan je broj samo majki sa dvoje dece, kojih je trenutno 1,3 miliona, što čini oko 40 odsto.

Materinstvo najbolje od ruke ide porodiljama u opštinama Tutin i Sjenica, gde žene prosečno na svet donose po troje dece. Za ovim mestima slede Prijepolje, Novi Pazar, Medveđa, Trgovište, Bujanovac i Preševo, gde je prosek svega ”za dlaku” slabiji. Najmanje brojno potomstvo donose žene u Knjaževcu, gde u proseku rađaju - dete i po. Da asfalt ne pogoduje demografskom rastu svedoči primer beogradskih opština Vračar i Stari grad, čije žiteljke prosečno imaju 1,66 dece, ali i Negotinke koje rađaju svega 1,77 dece.

DOBRO SE DRŽALI DO OSAMDESETIH broj majki sa više od petoro dece danas je prepolovljen u odnosu na period posle Drugog svetskog rata, kada je gotovo svaka peta žena imala petočlano potomstvo. Fertilitet žena u Republici držao se sve do 1981, od kada je počeo drastično da opada. Takav trend biće, prema prognozi demografa, nastavljen i u godinama koje su pred nama.

O emancipaciji lepšeg pola u Republici, međutim, svedoči potomstvo rođeno van braka. Ukupno 732.000 neudatih žena na svet je donelo 95.000 dece. Najviše neudatih majki ima samo jedno dete, ali na istom spisku su i 2.624 majke koje imaju više od petoro dece.

Najnoviji podaci otkrili su i bilans razvedenih i smrću supružnika prekinutih brakova. Od ukupno 3,2 miliona žena u Srbiji razvedeno je 181.351, dok gotovo pola miliona čine udovice.

PRE DEVETNAESTE RAZVELO SE 150

DA im nije mesto u bračnoj zajednici spoznalo je gotovo 150 žena starosti između 15 i 19 godina, koje su rodile ukupno 116 dece. One, međutim, čine samo manji deo od 3.710 najmlađih nevesta koje još nose burmu na ruci i koje su na svet donele 2.226 beba. Među ženama u ovoj kategoriji popisano je i čak 19 udovica.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (121)

Katarina

02.04.2013. 19:29

@Modern - Sto manje posla i sto manja plata, manje hrane, odece i mogucnosti da dete isprati i sistem skolovanja i sve ostale drustvene obaveze i namete... Vremena su se promenila. Zivimo u VEOMA materijalistickom svetu. Apsolutno je nemoguce ako je covek samosvesan i nije socijalni slucaj koji ocekuje pomoc od bilo koga, drzati se one stare: gde ima za jednog... Kako podeliti koru hleba koja je i tebi malo? Mnogi pominju besne, a sta je sa skromnima - koji nemaju ni za sebe? Daleko smo mi od emancipacije

Sta?!

01.04.2013. 21:37

Ukupno 732.000 neudatih žena na svet je donelo 95.000 dece. Svaka je rodila po 0,13 dece?!

Kiki

01.04.2013. 21:58

@Milan - Srpkinja do svoje 20-te, treba da ima barem dvoje dece, a do svoje 25-e, troje ili cetvoro.

mim

02.04.2013. 13:44

@Milan - @KikiNadam se da si sarkastičan. U suprotnom, Srpkinja očigledno ne treba da završi ni osnovnu školu. Treba da savijene glave rađa decu onome iz dobre familije za koga su je roditelji udali.

Branka

01.04.2013. 21:48

Sve je to posledica uslova u kojima živimo već decenijama.Niko normalan ne radja decu ako nije siguran da će moći da im pruži bar osnovne uslove za život.

Dymitr Ogonowski

02.04.2013. 09:08

@Branka - Problem u tome da Srbi su na visem civilizacjonom nivou nego ekonomskom. To je izvor lose demografije.

Sasa

01.04.2013. 21:49

Neka svaka Srpkinja umesto mob. telefona, flasice sa vodom i psa, seta bar 3 deteta i Bog da nas vidi! Radjajte decu. U Setnju sa decom i neka se deca igraju po parkovima a ne da ih psi svakodnevno pogane. Imas za psa, za mob.tel, i sve ostalo, a za dete nemas? Nisu parkovi pravljeni za pse vec za ljude a ponajvise deca da se u njima igraju.

Neno

01.04.2013. 22:53

@Sasa - saso,sto tebi smeta sto neko nece da radja.to je nepristojno da se uopste ulazi u tudje zivote i da se razmislja hoce li neko da radja ili ne.to sto devojke setaju pse i imaju telefone je njihova stvar pojedinacno i ocigledno im se svidja.mislim koji je razlog da hoces da vidis vise dece?jel taj razlog da u ovom trenutku ih ima 400 000 koji gladuju a i vise pa bi voleo da se radjaju novi clanovi za registar gladi pa da svi podelimo muku.ja to necu jer je situacija jako nepovoljna za sve.

Bgd

01.04.2013. 23:35

@Sasa - Ako tu decu treba da prave sa nekim poput tebe, punim mrznje, bolje da ih ne radjaju. Eeeej, tebi smetaju psi!? Od takvih roditelja, moze samo lose seme da dodje. Pa se posle cudimo sto se klinci medjusobno bodu i premlacuju palicama

Cole

01.04.2013. 21:53

U ovoj se drzavi forsira pevacice da budu sa sto kracim i zategnutim mini suknjama, a ne majke.

Зоран

02.04.2013. 08:11

@Cole - Да нема ко да гледа не би их фосирали. Зато имате Великог Брата и Фарму.

pa_svasta

01.04.2013. 21:57

Pa mi smo vec u procesu nestajanja, to se vec zna zadnjih 40 godina, svaka zena ima pravo da radja onoliko koliko hoce. Naravno posledice neradjanja ce doci to je neizbezno, stanje ce se drasticno promeniti za nekih 50 godina, Srbija ce biti svedena na nivo BG pasaluka, i vecinu u BG pasaluku cinice cigani, jug Srbije uzimaju Siptari sa Turcima, u CG postojace enklave hriscana,RS ce nestati, vojvodinu ce uzeti Nemci, itd.

deky

01.04.2013. 22:00

@ - Zene biraju one su sada navodno jaci pol ! I biraju da nemaju decu a time ih uce ove na televiziji poput Sanje Marinkovic I njima slicnim koje dovode sve same feministkinje koje sve to propagiraju ! Postale su sponzoruse I idol im je Severina ! I na kraju po meni one ce biti jedne od glavnih krivaca za propast ove zemlje .

Bojana Kovacevic

01.04.2013. 22:48

Treba poraditi na natelitetu i drzava na modelu kako da podrzi majke sa vise dece. Predlog da svaka majka koja ima preko troje dece dobija mesecnu platu od drzave 40 000 pa neka kuci vodi brigu o deci. Dece bi bilo vise i majke bi bile zadovoljne. Ovim merama bi resili problem sa natalitetom i sa platom ( roditeljskim dodatkom ).

Neno

01.04.2013. 22:48

pa ovo je dobra vest.zene su odgovornije,a i muskarci na neki nacin.niko nece da reprodukuje bedu pa da posle krivi drzavu kako je nesposobna i pozdravljam ovaj podatak.zao mi je sto nema vise zena koje ne zele da radjaju,a nadam se da ce ih i biti.drzavi nikada dosta ljudi,ali u negativnom smislu.ovo je nacin da se pobedi drzava i sistem jer kao sto rekoh drzava voli kada ima vise ljudi tj.podanika da moze da manipulise sa njima u svome interesu.

MadeInSabac

02.04.2013. 08:02

@Neno - Znaci mi smo posle ratova (prvog i drugog) trebali da izumremo kao nacija jer je vladalo siromastvo i zivot je bio tezak?!? Ne bi me cudilo da u sledecem obracanju predlozis kolektivno samoubistvo ili neku slicnu briljantnu ideju jer zaboga, ovde nije zezanje i nema se bas kao las vegasu...

Ilija

02.04.2013. 08:20

@Neno - Najblaze receno,bolesno razmisljanje sebicne osobe."ovo je nacin da se pobedi drzava" Cija drzava? Beda se reproukuje neradom,necinjenjem,mrznjom(sto smrdi iz tebe). Radjanje i produzenje vrste je privilegija odgovornih,radnih i samopregornih.Onih koji sebe umeju da posvete necemu. Pokolenjima koja dolaze treba stvoriti uslove a to trazi pozrtvovanje i odricanje. P.S. Od onih koji uzimaju kredite da bi isli na more i planine,slaba vajda.Njima je vazno da ima za njih i da slucajno ne pretekne

Neno

02.04.2013. 15:59

@Neno - 400 000 gladne dece a i vise u Srbiji.Kako predlazes da taj problem bude resen?Povecanjem nataliteta?Nelogicno!

Ivan Popovic

01.04.2013. 22:51

Zato je Amerika zakon!! Porezi su mnogo veci za one koji nemaju decu i koji nisu u braku.Ljudi u Srbiji nisu na intelektualnom nivou, ni da prekopiraju uspesne zakone u svetu.Zato ja nisam vise u Srbiji

Stojke

01.04.2013. 23:07

@Ivan Popovic - E zato je sve vise silovanja i ubistava zena od tamo preslikalo se i u Srbiju. Bilo bi ih i jos vise kada bi se takvi nakaradni zakoni kod nas primenjivali. Ne mogu se zene od strane muskaraca silovati na brak i decu, ako to one nece i ne zele muskarci tu ne mogu ama bas nista.

zoks

02.04.2013. 06:53

@Ivan Popovic - Nije Ivan govorio o prisiljavanju na brak i radjanje dece,nego o tome da su porezi za one bez dece mnogo veci,sa cime se i ja slazem!Naravno lekari su ti koji treba da daju potvrdu onima koji stvarno iz medicinskih razloga ne mogu imati decu a hteli bi!Sve zene i muskarci koji namerno nece decu su psihicki poremeceni!A da su se nasi preci tako ponasali?Imate li vi narode trunke jedne postovanja prema svojim najblizim?Jeste li toliko ogrezli u sebicnosti da vam je i razum pomutila?

Zene se pitaju, muskarci ne

01.04.2013. 22:59

Ma dosta lazi i foliranja. Stvari nazvati pravim imenom i onako kako jeste. Srpkinje jednostavno ne zele da radjaju decu. Ako rese da se udaju cine to sto je kasnije moguce. Rode po pravilu jedno dete i nakon toga traze razvod i alimentacijju za dete koje uzima sebi. Puna je zemlja propalih brakova. Ako je tesko vreme i situacija, onda treba da postoji razumevanje a njega ustvari, kad su zene u pitanju, nema nigde. Nece da trpi da se pomuci, ponasa se razmazeno i hoce uslove kao da tece med i ml

Eh neko se opekao...

02.04.2013. 02:19

@Zene se pitaju, muskarci ne - Kako to da su vam Srpkinje krive za sve?Veliki broj inteligentnih,sposobnih i vrednih muškaraca je otišao iz zemlje i taj trend je stalno u porastu.Ja neću praviti dete sa nekim ko ume samo da dzonja po splavovima,gleda Farmu i ostale gluposti i nekritički priča nešto.Ne treba generalizovati stvari,naravno.Toliko od mene.

zoks

02.04.2013. 06:48

@Zene se pitaju, muskarci ne - Bravo na komentaru!Jadan li je brak gde zena odlucuje koliko ce dece biti!Po razvodima se vidi kakvi su muskarci,a i zene,koje misle da niko pre njih nije radjao decu,a izgleda po njima niko nece ni posle njih!Po razvodu dete uzima sebi,u prevodu na srpski jezik znaci "ti mi ne valjas,ali mi tvoje paare(alimentacija)valjaju"!Buducnost je takva,crna,da se radujem sto je necu videti ni doziveti!Kukala vam majka!

Памет у главу!

02.04.2013. 13:09

@Zene se pitaju, muskarci ne - @ "Eh neko se opekao": А ко је онда, по вама, остао у Србији - искључиво неинтелигентни, неспособни и безвредни?!? Очигледно је да сте управо ви тај "neko" ко се "opekao", па се стога макар мало потрудите да обуздате своје фрустрације.

Srbin

02.04.2013. 00:00

ovo samo pokazuje da treba izbaciti nacionalno izjasnjavanje iz popisa, kako se podaci ne bi zloupotrebljavali na ovaj nacin. po ovome majke na balkanu predstavljaju samo inkubatore za populaciju koja ce biti od koristi u nekim novim etnickim sukobima.

zoks

02.04.2013. 06:44

@Srbin - Srbin@ Lupi i gle.....ostade ziv!Ne,ovde se samo radi o bolesnom sebicluku,i o nicemu drugome!Konformizam je uzeo maha i niko i nista ga ne mogu zaustaviti!Ne trosi novac onaj koji ga ima,nego onaj ko je naucio da ga trosi!Pa da su nasi preci razmisljali kao poneki danas sto razmisljaju mi ne bi smo ni postojali!Ako vam zene budu odlucivale koliko ce dece da rode onda.......pisite propalo!Vidi se gde vodi ovaj nas narod emancipacija,u razvode i u debelo ugrozeni natalitet!

Dymitr Ogonowski

02.04.2013. 08:39

@Srbin - Ovo je pokazuje jedan od izvora problema. Zbog toga je takode problem sa Kosovom i Metohijom. Traba da bi tamo se rodalo puno Srba.

Rajko

02.04.2013. 00:31

Ne razumem, koliko dece bi trebalo da se izdrzava platom od 200 evra ? Pa mi smo bre pukli po svim savovima. Niste dobro lupali u serpe, ajte ponovo.

Бранко Стеванович

02.04.2013. 09:34

@Rajko - Treba da gledamo kako romkinje i bosnjakinje svoje podizu na 200 eura. Kako siptarke svoje dizu na 200 eura po 5-6 komada.Ucimo se od njih i ne mastajmo o evropskom standardu,a o tome da nas je vise,pa makar i siromasniji.Na selu mnogo zemlje koja ceka vredne ruke,ali svi dosli u grad gde 200 eura nije dosta.Sta trazimo po gradovima dok su puste nase kuce po selu?Pokondirili se sramota nas da se vratimo,da ne kazu da smo propali,da nismo mogli da opstanemo u gradu.Da bi lagali da jesmo, trpimo.

Podrimski

02.04.2013. 09:41

@Rajko - Сиромаштво и слаб материјални положај не треба да буде разлог за слаб наталитет, већ себичност. Данас мајкама и очевима деца више служе као играчка да га лепо обуку и показују, а кад порасте стиди се онога шта су родитељи направили од њега.

Драгиша

02.04.2013. 00:48

Није важан број већ квалитет! Мањем броју ће моћи да се посвети већа пажња у свим нивоима. Настаће елита. Свако зло има и своје добро.

Katarina

02.04.2013. 00:52

Majka sam 1 deteta; rodila u 34. i to je bilo pitanje, jer smo bili podstanari do pre 8 meseci. Sad otplacujemo stan i vec kasnimo 1 ratu. Tada nisam imala stalan posao a 8 godina kasnije ga uopste nemam! Sa 20 godina imala sam zelju za velikom porodicom sada, da su mi te godine i ovi isti uslovi - ne bih se usudila roditi ni jedno. To vam je ogorcena gospodo, glavni razlog svesnih zena. Nismo sve spremne da donosimo na svet socijalne slucajeve! Pad od 1981.? Dakle sunovrat nakon Titove smrti...

Zoan1

02.04.2013. 01:37

Zahvaljujuci divnim uslovima zivota i odlicnoj ekonomiji ljudi se boje da sticu familije. Celokupno stanovnistvo Srbije treba otici do dedinja i zahvaliti se dedinjskom klanu za to.

INAT

02.04.2013. 01:43

Ako, drzavi je bitnije da smiri penzionere i poveca penzije, ako...I dok neki imaju penzije vece nego neki radnici, to nije problem, jer su ti isti penzioneri isli u penziju u 55 godina, i ziveli u drzavi koja ima 22 miliona stanovnika, menjale se granice, ustav, vojska, plate, ekonomija, ali ne i penizije...Zao mi je za greske, rodila se cekrica burzeru, pa sam malo pijan.

Unistenje srpskog naroda

02.04.2013. 02:20

Unistenje srpskog naroda je politika jugoslovenskih komunista koji su i danas na vlasti u Srbiji! Ne zaboravite da je Boris Tadic rekao u emisiji hrvatske televizije da nije ponosan sto je predsednik Srbije! A da su od ovog prvog marta danasnje vlasti ukinule srpski jezik a uvele bosanski jezik u Raski okrug, dok se Romima bez dana radnog staza u Beogradu poklanjaju stanovi!

T.B

02.04.2013. 04:15

Gospodo,molim Vas!!!Evo resenja za natalitet.Dve stvari!!!Obe legalne!!!Prva je legalizacija prostitucije i ogroman pad poena sponzorusama i onim starim devojkama bez ikakve sanse na udaju jer da nisu umisljene vec bi se udale!!!Kad ih niko ne moli vise same ce razmisliti.Druga stvar,porez na udaju i zenidbu isto tako legalan jer ga vec ima u EU!!!Zasto ne uzimamo zakone koji nama koriste vec samo one koje nam namecu???Garantovano,ali garantovano ce porasti natalitet!!!

ma

02.04.2013. 07:25

@ - Srbi su sebicni, i nije toliko stvar u novcu, vec u zelji, govorim iz iskustva imam ih troje.

Danica

02.04.2013. 08:48

ovdje kao da neko optužuje žene. Da bi se rodilo dijete treba i otac, odnosno porodica.A u porodici treba da rade tata i mama, oni treba da imaju stan. Država treba da napravi preduslove u kome će se moći rađati djeca. Veoma mali broj i tada ne bi imao djecu. Ovako ne krivite nikoga.

дете

02.04.2013. 08:52

Мислим да је више Срба који не брину о својој деци, него Српкиња које неће да рађају децу.

Dymitr Ogonowski

02.04.2013. 08:56

Resavanje ovog problema je vrlo vazno za geopolitiku. Cak bi Srbija je dobila povratak citavog KiM, u buducnosti moze se okazati da Srbi su u Srbiji nacjonalna manjina.

Deki

02.04.2013. 09:34

Muslimani znaju šta rade,jer kada dostignu kritičnu masu,dogodiće se potpuno ista stvar kao danas sa Kosovom.Onda ćemo opet doći u situaciju da branimo teritoriju na kojoj nema ni 5% Srba.Kakvo rađanje dece,pa supruga i ja sa našim sasvim solidnim, redovnim platama,jedva uspevamo da školujemo, oblačimo, hranimo i plaćamo razne druge sportske i kulturne aktivnosti i za ovo dvoje skromne dece.Često se desi da otvorim frižider, krenem da nešto pojedem i onda zastanem,"neka ostane deci"

Srbin

02.04.2013. 11:08

@Deki - A molim vas, kako to narod u navedenim opstinama (medju naj neravijenijim u srbiji) radjaju, hrane i oblace decu?! Kako turci, albanci, palestinci i drugi narodi iz 2 ili 3 sveta radjaju po 3 i vise dece, a zive i bez struje i vode?! Dokle da se vadimo na ekonomske okolnosti i svakakvih drugih gluposti?! Ako vi, sa vasim solidnim primanjima ne mozete da hranite barem 3 ili vise dece, onda ocito pogresno vodite vase gazdinstvo..

na celom svetu samo Crvena Zvezda

02.04.2013. 11:09

@Deki - Potpuno tacno.Politicari bi voleli da imamo po 5-6 klinaca, ali nista ne radi da se u takvim slucajevima olaksa.Kad treba da se izvadi pasos za dete koji traje 3 godine cena ista kao za odrasle, kad treba povracaj PDV-a za bebe treba ti vise racuna i papira nego za operaciju,ljudi rade za minimalac ali imajte decu. Svaka zena sa troje i vise dece mora u penziju (odgovarajucu), omoguciti toj deci novac dok se skoluju i sl.Ovako, dok gledamo mrkonjica i slicne kako se bogate, a narod beda tesko.

Deki

02.04.2013. 14:02

@Deki - Srbine,te što si naveo za poređenje, imaju po 15-toro dece tako što žive u srednjem veku,peru se u istom lavoru,jedu iz iste činije,u školu ni ne idu,jer im ne treba za prirodno razmnožavanje. A kada stasaju,blago majci,pušku o rame pa u osvajanje nove teritorije u okviru Srbije.Sa takvima me porediš? Onda bolje uzmi za poređenje afrička plemena,znaš koliki je tek kod njih natalitet...

zoks

02.04.2013. 14:38

@Deki - Deki@ Niti si bolje ljudsko bice,niti losije od bilo kojeg stvora Gospoda Boga!Te koje omalovazavas da jedu iz iste cinije,piju iz iste case,itd...ce da zrtvuju jedno ili dvoje dece da ostvare svoj plan,i kada ga ostvare snaci ce se oni da vise ne moraju jesti ili piti iz istih posuda!A mi Srbi nemamo dece,ni jedno jedino,koju mozemo zrtvovati!Eto to je nasa istina!Kraj je vrlo jasaan!

Deki

02.04.2013. 15:26

@Deki - Čekaj Zoks,niko nas nije vaspitavao da pravimo ratnike i buduće osvajače, niko nije raspoložen da žrtvuje parking mesto ispred zgrade,a ne bilo koje dete.Valjda smo dosegli određeni stepen civilizacije,valjda je sve ovo deo tog napretka...ili se polako vraćamo u plemensku zajednicu,samo mi nismo u toku.Mislim da brkamo dve priče, jedni idu u korak sa vremenom,a drugi su na korak do tog našeg vremena. A voleo bih da imam i petoro dece, samo kada bih mogao da izbegnem prirodnu selekciju.

Srbin

02.04.2013. 17:03

@Deki - @Deki, valjda su opstine Tutin, NP, Bujanovac itd. u drzavi srbiji.Ili uzmi KiM za primjer, istanbul, Tirana, itd. Nisu to neka plemena Bogu iza nogu, nego zive kao i mi, negdje mozda malo bolje, negdje mozda malo gore, al pod slicnim uslovima kao mi u srbiji. Kako je moguce,da je na 250 km od Bg-a natalitet duplo ili troduplo veci nego u svim drugim opstinama.Sto se oni "ne vade" na ekonomske prilike,stanje u drzavi itd.Njima je primarni cilj u zivotu potomstvo a ne ekonomsko blagostanje

Baby, please... don't go!

02.04.2013. 10:11

Kome je još stalo do potomstva, dece? To je tako... NOT "cool", tako "out"! Neka rađaju one "blesave" Albanke, Muslimanke i ostale Bošnjakinje, kad nisu u "trendu". "Lako" je njima dole u Tutinu, Sjenici, Prijepolju, Novom Pazaru, Trgovištu, Bujanovacu, Preševu... kad imaju "dobre"... ma, šta dobre... "fantastične" "uslove za normalan život"! Kako ono naš narod reče - "ČIJE OVCE, TOGA I LIVADA." Čini se da Kosovo i Metohija Srb(i)(kinja)ma nije bila dovoljno jaka OPOMENA.

Pedja

02.04.2013. 10:56

@Baby, please... don't go! - Ako ti je osnovni motiv da imas decu naseljenost prostora,onda tvoje klince sazaljevam...a ukoliko iste nemas,zelim ti da ih ne dobijes (bar dok ne promenis stav,tj. shvatis vrednosti). Nije dovoljno da samo napravis,ili rodis, dete. To je mnogo veci posao.

zoks

02.04.2013. 11:41

@Baby, please... don't go! - Pedja@ Veze sa mozgom nemas o cemu pricas!Niko decu ne radja zarad "naseljavanja prostora" nego kad se deca rode izmedju ostalih prednosti bice pa i to da se naseljavaju prostori!Prethodni komentator je 101% u pravu!

MatijaBG LDP

02.04.2013. 10:15

Ali ,zato svaka cetvrta igra polugola na splavovima:)Cudno ,pored toliko alfa muzjaka Srba koji "balave"za svakom iole razgolicenom na ulici:)

Pedja

02.04.2013. 10:54

@MatijaBG LDP - Dodao bih da postoji veliki broj srpkinja koje jesu majke, ali su veoma lose (majke). Klinci su sve gluplji i gluplji...

HitmanSRB

03.04.2013. 14:39

@MatijaBG LDP - Džaba da balavimo, kad se ne da bez Porše Panamere i zlatne kajle, kao i mogućnosti doživotnog finansiranja džakovima deviza, a na ime alimentacije. Možeš da budeš 100x alfa ploditelj, ali džaba!

Vlatko Burilo

02.04.2013. 10:47

uvesti porez na one koje nece da radjaju decu,zalosno je kad zena nemoze da ima porod al je zalosnije kad moze a nece zato oporezovati,ako nemoze da plati na dobrovoljni rad da skuplja smece i pere saobracajne znake oko puta tako rade danci pa da vidis kako se snadju nabrzinu samo da nerade to sto im se ponudi

Titanus

02.04.2013. 11:35

@Vlatko Burilo - Ni porez na nepismene nije losa ideja...A tek na glupost...Ihaj, naplacao bi se ti poreza samo tako.

Razmisljanje mladih Srpkinja zastupljeno u vise od 90% slucajeva 1

02.04.2013. 10:56

Ma kakva udaja, kakva deca? Treba nocni zivot, kafici, nocu da se izlazi a danju spava. Kod mame moze da se zivi do 40te! Ona mi ionako pere, pegla, kuva i sve ostalo. Moje je da budem lepa, da se doterujem i da nista drugo ne radim. Eventualno u shoping kad imam para, a na more, to obavezno i svake godine sa drugim deckom. Pa kako bih isla na more i razna putovanja kada bih imala 3-4 dece? A i gde da nadjem pravog muskarca? Sve neki krivi a i nisu princevi i ne mogu da ispunjavaju moje zahteve.

Maki021

02.04.2013. 11:58

@Razmisljanje mladih Srpkinja zastupljeno u vise od 90% slucajeva 1 - Ovo je trebalo da bude napisano u muškom rodu!

Dymitr Ogonowski

02.04.2013. 12:56

@Razmisljanje mladih Srpkinja zastupljeno u vise od 90% slucajeva 1 - Tako sada misle ne samo Srpinje ali devojke iz puno zemalja. Muslimska kultura je drugacija. Sada muslimane zauzeli srpske regije. Ne znam zbog cega Zapad ovo poddrzava. Sam takode ima muslimane. Ali u Nemcima neprijazn prema Slovenima je pre svega.

Djordje

02.04.2013. 13:01

@Razmisljanje mladih Srpkinja zastupljeno u vise od 90% slucajeva 1 - svaka cast...ziva istina...radjale bi u 40joj..e pa ne moze sinko

Razmisljanje mladih Srpkinja zastupljeno u vise od 90% slucajeva 2

02.04.2013. 10:58

Npr. ako nema auto da me vodi na audiciju da budem pevacica. Tamo negde oko 40e ostavicu stare roditelje kad neko bas bude trebao da brine o njima, necu valjda ja? Naci cu do tad nekog solidnog da mi napravi dete i to jedno samo za mene a posle toga odmah cu da ga sutnem, sta ce mi i on. Potrudicu se da mu uzmem pare - alimentaciju za dete, nek on to misli i zaradjuje, jer ja sve sto zaradim potrosim na sebe. Nije bas da sam sebicna, volim da trosim zivot i mob. tel. ali ne volim i da ga dajem.

Ruben Lonuestro

02.04.2013. 11:39

@Razmisljanje mladih Srpkinja zastupljeno u vise od 90% slucajeva 2 - Niz netacnosti (najcesce gluposti): Za demografiju i uopste stanje u drustvu je odgovorna politicka elita ; sve ostalo je nagadjanje.

aud404ck

02.04.2013. 10:58

Jedno je sigurno,neko ce kad tad da naseli nasa sela,koji ce to ljudi biti-neznam.U svetu je sve manje praznog prostora za zivot,kod nas nacija odumire.U vreme Jugoslavije se najvise Srba rodilo,stagnacija odma posle Titove smrti,posle svi napadate Tita da je mrzeo i upropastio Srbe.Nase zene sve hoce da zive moderno,prate estradu,imaju idole,sve bi u pevacice,manekenke itd.koga interesuje da pravi decu i da se muci?

Ruben Lonuestro

02.04.2013. 11:38

@aud404ck - Albance i ostale muslimane ; oni ce i naseliti vasa prazna sela ; jedini problem s'njima je sto ne trpe prisustvo ostalih.

Dymitr Ogonowski

02.04.2013. 13:05

@aud404ck - Vama ugrozava siptarski demografski pritisak a nama Nemci. Nemci na srecu tako bistro se ne razmnazaju ali imaju puno novca da bi skupljati zemlju.

Ruben Lonuestro

02.04.2013. 15:21

@aud404ck - Svabe nisu problem Polski ; vi ste bolji svaleri od njih. Oni su narod sa jednom od najslabijih demografija Evrope ; nisu u stanju da obnove njihovo stanovnistvo

Dymitr Ogonowski

02.04.2013. 16:06

@aud404ck - Su. U zapado-severu Poljskoj je takode vrlo losa demografija. Tusk (potomok Nemca) ekonomski unistava ovu zemlju da bi Nemci mogli nju zauzeti. Tusk takode neprijatelj Srba ali ovo zbog toga sta on politicka prostitutka Merkel. On je sam priznao drugimi recima sta zbog toga on ne postuje integriteta Srbije.

Jelena Pavlović

02.04.2013. 11:10

Ma lako je roditi, a šta posle? Dete treba da jede, da se odeva, da se leči, školuje... Sve same "sitnice" u ovom haosu u kome je egzistencija svedena na nužni opstanak! Za šta da rađamo decu? Za OVO? Za ovaj haos? Za glad i ropstvo? Rešenje pada nataliteta je vrlo jasno: Normalan životni standard i socijalna sigurnost! Ali to nikog nije briga, najlakše je okriviti "sestre Srpkinje" kao da braća Srbi i država Srbija nemaju blage veze s time.

"Sestre" iz Tutina, Sjenice, Prijepolja, Novog Pazara, Trgovišta, Bujanovca, Preševa...

02.04.2013. 13:40

@Jelena Pavlović - Aferim,sestro Srpkinjo.Nemo',vala,da gi rađate sve dokleN se ne uspostavi taj "normalni život i standard" i "socijalna sigurnost"... a to će, jel'te da bidne... birvaktile... malo sutra-tj. čim uđemo u "jevropu".Ne mučite se i ne "trošite" gi svoji reproduktivni organi sas pravljenjem srpskog potomstva.Evo, šućur Allahu ekhber,mi,vaše "sestre" Aljbanke,Šiptarke,Bočnjakinje,Romkinje i ostale muslimanke,će da gi rađamo mesto vas,"štovanih" Srpkinja,jevropljanki i "intelekttalki".

tamaris05

02.04.2013. 11:23

Slazem se da je drzava ta koja treba da napravi bolje uslove za mlade koji zele da osnuju porodicu, ali je problem, mislim, mnogo dublji.Mi smo ne samo finansijski vec i kulturno hendikepirani.Mladi su nam zatrovani grandom, sulejmanima i rijaliti emisijama, napunjene su im glave seksom, neodgovornoscu, da je nocni provod zivot a biti majka, tj. otac, biti supruznik out.Greska u vaspitavanju.A i sa materijalne strane, realno, za odgajanje dece je potrebno manje nego sto je to predstavljeno.

tamaris05

02.04.2013. 11:28

Ljudi su besni i sujetni i ne mogu da trpe jedni druge, zato im trebaju pare da kupuju nove stanove i ne mogu da zive u zajednici.Deci kao trebaju najskuplji mobilni telefoni i najskuplje patike?Izvinjavam se, ali ih roditelji ne uce da budu malo skromniji nego "ljubi ih majka" udovoljavaju svim njihovim hirovima po cenu da su oni gladni.Mogla bih jos mnogo da pisem i diskutujem o tome ali nema mesta.Kada se sve iskombinuje, sa onim sto sam vec napisala, dobijemo nase drustvo i nasu omladinu.

Maki021

02.04.2013. 16:21

@tamaris05 - O čemu ti to? U kakvoj zajednici besni i sujetni ljudi ne žele da žive? Sa mamom, tatom, bakom, dekom, snajom, šogorom i zetom pod istim krovom? Stvarno su besni! A ako i ostanu da žive sa njima, takvi kao ti će popovati o tome kako nigde nego u Srbiji nema da se živi sa roditeljima do četrdesete godine!

tamaris05

02.04.2013. 11:30

Pri tom, i sama sam roditelj dvogodisnje devojcice, i sama moram mnogo da se popravljam da bi ona odrasla kako treba.Svako od nas roditelja neka prvo preispita sebe.

Maki021

02.04.2013. 16:24

@tamaris05 - Samo jedne devojčice?!?!?! Jujuju, zašto dižeš svoj glas ovde kada si ti jedna od tih što nam srozavaš prosek!!!

Maki021

02.04.2013. 12:04

Moram da priznam da sam šokirana sadržajem većine komentara na ovaj tekst, ovo je cenjena novina i mislila sam da su i njeni čitaoci na tom nivou. Decu na svet donose žene ali, da bi to toga došlo, potreban je i muškarac,kao i da se ta deca kasnije prehrane, obuju,obuku,vaspitaju.Zato bih zapitala ove pametnjakoviće koji omalovažavaju naše žene koliko dece oni imaju i kako se brinu o njima!

kicholino

02.04.2013. 12:18

pa evo..ja sam prodao stan u bg i kupio kucu na selu...na divnom mestu na obali save...ej,ljudi imam moju obalu na 10m od ulaznih vrata...milina..al moja draga ode za sokholm...tamo je kaze standard...ja sad zivim ko kralj i mnogo mi je dobro,a ona kuka kako joj je zgrada puna turaka...a da,poso je nasla,al juce....a u selu zene,ni jedna u bastu da udje.....kad shvate da od zivota u bg nema nista,bezanija glavom bez obzira....nece nas narod da radi,pa nek prica ko sta hoce..ziva istina...

Maki021

02.04.2013. 16:18

@kicholino - A čime se ti to baviš kad živiš kao kralj i toliko ti je dobro? Da probamo i mi ostali.....

HitmanSRB

03.04.2013. 17:05

@kicholino - Kićo, čuvaj se nadolazećeg vodostaja ako su ti ulazna vrata stvarno na 10m :)

Žarko

02.04.2013. 12:31

@ - Pa kako će biti kada su danas sve gospodjice, da im je ugodan zivot, da nista ne rade, to je haos!

Dejan Sombor

02.04.2013. 12:37

Kaze moja komsinica Tijana sledece. Kada se udam ja ocu da mi bude lepo,da uzivam i neradim nista,da putujem i imam para ,a ne da dadiljam i nekom robujem citav zivot! Udala se i naravno vise godina nema a ni danas decu,lepo joj je itd!

zoks

02.04.2013. 13:00

@Dejan Sombor - Dejan@ Nije to njena greska nego tog nazovi muskarca koji je pored nje!To su osobe bez ikakvih ljudskih vrednosti!Takve osobe su se nekada poturcivale samo da bi zadrzale konformizam i privilegije u drustvu!

tamaris05

02.04.2013. 14:45

@Dejan Sombor - Zaboravila je da su i nju njeni roditelji dadiljali i "robovali" joj da bi mogla da zivi, da bude tu gde jeste i da sada ima takav stav.Verovatno je tako vaspitana, da u zivotu samo treba da ugadja sebi.Ona ni pored tog muza ne bi bila ni minut vise da ne moze de joj priusti sve sto hoce.Naravno, svako ima pravo da zivi kako hoce i to treba uvaziti, samo ne mogu da verujem koliki je sebicluk nas ljudi, ukljucujuci i mene, sebe uopste ne smatram sveticom, da neko pogresno ne razume.

GALEB BIJELI

02.04.2013. 14:55

@Dejan Sombor - ZOKS, tako je, u pravu si! Ali ta žena ne vidi dalje nosa, ne pita se kakva će joj biti starost, na čije će ruke spasti. Bit će u kakvom domu za stare i nemoćne, i biti sretna kad joj povremeno dobace čašu vode.Nek se sjeti one Šantićeve,"Teški su tamo zalogaji hljeba, gdje svoga nema i gdje brata nije".Svako dobro od po tebi zločestih Hrvata!

Srpkinje su žrtve!

02.04.2013. 12:52

Unistenje srpskog naroda je politika jugoslovenskih komunista koji su i danas na vlasti u Srbiji! Ne zaboravite da je Boris Tadic rekao u emisiji hrvatske televizije da nije ponosan sto je predsednik Srbije! A da su od ovog prvog marta danasnje vlasti ukinule srpski jezik a uvele bosanski jezik u Raski okrug, dok se Romima bez dana radnog staza u Beogradu poklanjaju stanovi!

Usamljeni vuk

02.04.2013. 13:27

@Srpkinje su žrtve! - @Srpkinje su žrtve! Bravo! Sve je istina . Slažem se s` tobom.

Jole

02.04.2013. 15:13

@Srpkinje su žrtve! - Ma vidi se po splavovima i kaficima kako su zrtve. Jadne sve pocepane i u opancima gumenim idu. Ne puse one dugacke tanke damske, nego zavijaju u artiju duvan. Sve divku piju a ne nes i kapucino... Mnogo im je teze nego nasim bakama od pre 100 god. pa nece da radjaju.

GALEB BIJELI

02.04.2013. 13:11

Jedini izlaz vamn je konkurencija potencijalnih udavača. Npr preko agencija dovodjenje nama bliskih,npr. Ukrajinki ili Ruskinja,kao što smo mi u Hrvatskoj počeli raditi.Nema vam druge. Iako je donekle odsgovornost i na državi(mjere koje poduzima) konkurencija strankinja je najefikasnija. Logično i dokazano.

NS

02.04.2013. 13:32

Eto zašto su Tarabići bili u pravu:"Svi Srbi pod jednu šljivu".Znali su Vaš mentalitet.Pa Vi prodajete za pare Šiptarima prijave boravišta, a u Nišu porađate njihove žene, jer nebi babice imale šta da rade.Posle vam je za sve kriv neko drugi.Neko ko ima razrađenu nacionalnu strategiju.

Srbin CG

02.04.2013. 13:33

Kod nas u CG muslimani se zene sa 17.Mi ih nazivamo primitivcima.A oni su se razmnozili da im je drzava morala da da novu opstinu(Petnjicu) postali vecina u jednom naselju pa drugom,trecem i onda trazili da im se opstina napravi od tih naselja i dobili je.A nase Srpkinje vise vole da setaju pse po parkovima.

tamaris05

02.04.2013. 14:00

Nisu krive ni iskljucivo zene ni iskljucivo muskarci za stanje u kome su nase porodice.Krivi smo svi zajedno, svako spram uloge koja mu-joj je dodeljena samim tim sto je rodjen - a, kao musko ili zensko.

Beogradjanin

02.04.2013. 14:00

Godisnje se u Srbiji rodi 80.000 dece...u Prvom svetskom ratu je ubijeno oko 1,5 miliona Srba...u Drugom svetskom ratu isto toliko...mladi koji odlaze iz Srbije sa sobom odvode i svoju buducu decu i unuke...mi smo ubijen narod...ako se ne opametimo.

Sta ce ti pevacica

02.04.2013. 14:06

Ma karijera je bitna. Kakva deca? Nema se vremena za decu. Karijera ostaje iza nas a ne deca. Zato glasajte, glasajte! Dalje ide, dalje ide! E, Srbijo medj sljivama...

tamaris05

02.04.2013. 14:22

A sto je najbitnije, mladi nisu spremni da podnesu zrtvu za drugog. Jer, ziveti sa nekim, a narocito imati dete-decu, znaci ogromnu zrtvu. Ljudi gledaju samo sebe, samo misle na sebe da sebi udovolje za drugog ih je briga, pa cak i za svoje najblize.Strasno smo otudjeni.Strasan je nacin zivota koji nam je sistem nametnuo.Samo jurnjava za parama a ljudi nisu ni svesni koliko im manje treba nego sto im reklame namecu.

Ver

02.04.2013. 16:48

@Srbin - Neko se mnogo plasi da se Srbi umnoze pa makar i kad bi drzava dovela zene iz drugih drzava. Toliko se plasi da stancuje i nakucava negativne ocene! Daj Boze da se Srbi oboze, sloze i umnoze. Amin.

djura cvorovic

02.04.2013. 15:43

stvaranje porodice,dece je licna odluka,tako da ne vidim razlog za ovakve clanke u novinama,ne stvara se porodica radi srbije i srba vec radi sebe

Decembar

02.04.2013. 15:57

Sramota je koliko u komentarima na ovaj članak napadaju zene za pad nataliteta kao da muškarci nemaju veze s time!!! Šta, oni ne učestvuju u pravljenju dece? Nego copy - paste, ili deca niču u bašti? Pa gde su muškarčine da obezbede svojim ženama uslove da mogu da gaje decu? Ja nešto slabo videh da ih ima, i realno i virtuelno!

Ceca

02.04.2013. 16:08

Da ne bidem pogresno shvacena, reci cu da ja imam jedno dete i ocajnicki pokusavam da dobijem drugo, ali ne ide... I onda me ljudi pitaju podrugljivo zasto imam samo jedno dete.... Sa novom erom dosli su i novi problemi, pre svega neplodnost, a i ljudi su drugaciji. To nije samo u Srbiji nego svugde u svetu, svi zele da prozive zivot pa onda da radjaju. Ljudi ne zele da 'robuju' porodici u mladosti nego prvo da prozive, pa onda porodica. To nam je donelo 'doba kompjutera', velika tuga za sve nas

Nikolica Prikolica

02.04.2013. 16:35

@Srbin ti bi trebao da znas da ni Ruskinje,Ukrajinke,Bjeloruskinje ne radjaju po svojim zemljama vec te zemlje izvoze snajke po Evropi,Africi,Kini...Za pozitivan natalitet je potrebno srce,dusa zelja za djecom.Porodica se stvara srcem,a ne da ne kazem cim.To sto se gubi jedan dio populacije ne treba da brinete.Srpkinje radjaju,ali ne u Srbiji vec po Tunisu,Siriji.Nije do zene vec do muskarca koji mora biti cvrsta ruka.Ako Albanke ne budu radjale Srbe,ne znam ko ce ubuduce spasiti Srbe.

Srpkinje su heroji, šta sve trpe!

02.04.2013. 16:58

Unistenje srpskog naroda je politika jugoslovenskih komunista koji su i danas na vlasti u Srbiji! Ne zaboravite da je Boris Tadic rekao u emisiji hrvatske televizije da nije ponosan sto je predsednik Srbije! A da su od ovog prvog marta danasnje vlasti ukinule srpski jezik a uvele bosanski jezik u Raski okrug, dok se Romima bez dana radnog staza u Beogradu poklanjaju stanovi!

@@@

02.04.2013. 18:50

@Srpkinje su heroji, šta sve trpe! - da li samo vi imate prava na zivot a drugi da budu pod vasim nogama

Srboljub

03.04.2013. 00:26

Тачно, а шта је Србија урадила да то поправи? Ништа! Труднице се избацују са посла, уцењују жене приликом запошљавања да не рађају ако хоће да раде.. Морамо да радимо и да се рађамо! То је услов за напред.

Anea

03.04.2013. 14:01

Rodila sam jedno dete i ne pada mi na pamet da više radjam, imam ja i svoje potrene i svoj život. A najsmešnije su mi ove što rode četvoro petoro dece pa drže moralne pridike drugima. Kao : "Šta rodila si samo jedno dete pih" Pa sestro ako je tebi smisao života da budeš mašina za reprodukciju, meni nije. Ima toliko pametnijih stvari u životu koje me zanimaju.

Natasa

05.04.2013. 17:46

@Anea - U potpunosti se slazem sa vama. I zao mi je sto ste dobili toliko minusa. Svi misle da je osnovna svrha zene u zivotu samo da radja, pa jos u ovakvoj bedi od drzave u kojoj zivimo.

sarita

04.07.2014. 15:28

@Anea - e leba ti ne lupetaj ako imas jedno dete i ne zelis jos dece ti si stvarno onda odlepila