Mitraljezi parali svaki sumrak!

Vladimir ILIĆ

18. 06. 2009. u 20:40

 Otkopavanje istine - nedela vlasti posle II svetskog rata (11). Značajnu ulogu u streljanjima u Čačku imali Miloš i supruga Milanka Minić. Pripadnik Ozne svedoči da je svakog dana ubijao 30 ljudi

 NA stratištima duž obale Zapadne Morave, od oslobođenja Čačka 3. decembra 1944. godine do ranog proleća 1945. godine, prema zvaničnim podacima Međuopštinskog istorijskog arhiva, komunistički režim streljao je 266 ljudi s prostora Čačka, Gornjeg Milanovca i Lučana. Ovaj broj, međutim, nije konačan, jer, prema rečima istoričara, Čačak je bio sabirni centar gde su dovođeni „državni neprijatelji“ iz ostalih krajeva Srbije i tu ubijani.
- Imamo zvanične podatke o 592 streljanih, ali tu su i ljudi iz drugih, okolnih gradova - rekao nam je Goran Davidović, istoričar, arhivist Međuopštinskog istorijskog arhiva u Čačku, koji godinama unazad proučava ovu problematiku. - Hapšenja i streljanja počela su odmah po dolasku „oslobodilaca“. Malobrojni Čačani partizani vratili su se u rodni kraj gordi i samouvereni, i to se ubrzo pokazalo kroz njihove aktivnosti pogubne za mnoge „narodne neprijatelje i reakcionare“. Započeli su lov na ljude, koji mnogi nisu preživeli. Oni koji su se krili, bili su hvatani, ispitivani i streljani kraj „Borčevog“ stadiona. Drugi su bez ispitivanja ubijani na mestima gde su uhvaćeni. Njihova imena bi osvanula na banderama ili plotovima na spiskovima „narodnog revolucionarnog suda“, koji ih je osudio i likvidirao. Većinu njih nisu pitali ni za ime, ni odakle su, niti koliko im je godina.
Egzekutivnu ulogu imali su Odeljenje za zaštitu naroda (Ozna), KNOJ i, da tragedija bude još veća, takozvani Sud srpske nacionalne časti. Najviše ljage, po mišljenju mnogih starijih Čačana, pada na Miloša Minića, rodom iz Preljine kod Čačka, koji je posle oslobođenja obavljao dužnost načelnika Ozna u Beogradu, a potom je u aprilu 1945. godine imenovan za javnog tužioca Srbije i učestvovao na suđenju Draži Mihailoviću. Takođe, i Miloševa supruga Milanka Minić imala je „zapaženu“ ulogu po oslobođenju.
- Ljudi koji su bili osuđivani na smrt streljanjem imali su pravo na žalbu. Kurir koji je dostavljao žalbe Milanki na uvid svedočio mi je da, kad god bi iz suda doneo žalbu, ona bi, ne pročitavši je, s vrata vikala da je žalba odbijena - ispričao nam je čačanski advokat Vitomir Ćalović, preko koga je više od 50 Čačana podnelo zahteve za rehabilitaciju svojih predaka. - Najviše zla počinio je, ipak, Miloš Minić. To sam uvideo u svojih tridesetak zahteva za rehabilitaciju ljudi koji su streljani, a iza svega je on stajao. Dešavalo se da Minić na trgu u Čačku sretne čoveka i istog momenta da znak da on mora biti uhapšen i streljan.
U prvih par meseci, posle oslobođenja, sa prvim sumrakom, sa Morave čuli bi se rafali mitraljeza. O ovome je u pisanom obliku svedočio i sam Ratko Dražević, tadašnji načelnik Udba u Čačku, koji je napisao da je imao zadatak da „po ceo dan i noć strelja ljude“.
- Posle oslobođenja sam prvo bio sekretar kraljevačkog Okružnog narodnog odbora i član Okružnog komiteta. Tu sam ostao dva meseca. Potom je došlo do neke reorganizacije i prešao sam u Čačak, gde su tražili da preuzmem okružni odsek Udba, pošto je bila velika teritorija. Mrzeo sam to, ali Krcun Penezić mi je prosto naredio: „Moraš da pređeš. J... se, naučićeš vremenom kako se to radi!“ - zapisao je Dražević, koji će ostati upamćen i kao direktor „Avala filma“, od 1962. godine. - To je bilo teško vreme. U okrugu smo stalno imali 2.000 četnika. I bilo je smešnih situacija. Svakodnevno smo telegramom obaveštavali Krcuna koliko smo ih u toku dana ubili. Ispadne da svakog dana pobijemo 30-40, a ono, brojno stanje uvek ostaje isto. Međutim, četnici su se vraćali iz Bosne, izlazili iz bunkera. Jedanput mesečno smo u Beogradu držali savetovanja na kojima su se svi smejali mojim izveštajima: ubijeno i uhvaćeno 500 četnika, ali ih je na terenu i dalje 2.000.
O zločinima komunista najviše je znao sada pokojni Slavko Tomašević, koji je samo zbog toga što mu je brat bio četnik (streljan 1944. godine) zatvoren u zatvoru Ozna u Čačku. Preko dana je, pričao je Tomašević, izvođen da kopa rake, a noću je sa ostalim zatvorenicima zakopavao leševe kraj Morave.
- Noću su ljudi u manjim ili većim grupama ubijani. Bili su to domaćini, ljudi bez krivice. Sećam se da se glavni dželat prezivao Spasić. Jedan od njih najviše je voleo da ubija maljem. Imao je običaj da kaže: „Šteta je na koljače trošiti kuršum“. Za 45 dana, koliko sam proveo u tom haosu, izlazio sam dvadesetak puta da zatrpavam leševe - svedočio je Tomašević.
Tokom 1945. godine u Okružnom sudu u Čačku doneto je 138 presuda koje su se odnosile na narodne neprijatelje. Njih 23 osuđeni su na smrt streljanjem.

SAMOUBISTVO MAJORA RAKOVIĆA MNOGA zlodela ostala su upamćena u čačanskom kraju za sva vremena. Posebno se i dalje prepričava događaj od 15. decembra 1944. godine, kada je samoubistvo, kako ne bi pao u ruke komunista, izvršio četnički major Predrag Raković, čije je telo toga dana bilo izloženo na pijaci u Čačku. Mnogi su pričali da je kasnije njegovo telo raskomadano i bačeno u poljski VC na železničkoj stanici.

VELIMIR ILIĆ, ČAČANIN, LIDER NOVE SRBIJE
JARUGE PUNE KOSTIJU


JOŠ devedesetih godina dok je bio funkcioner SPO i gradonačelnik Čačka, Velimir Ilić, predsednik NS insistirao je na pronalaženju svih tajnih grobnica u Čačku i okolini:
- Tražili smo da se prekopa pomoćni teren Borca i da se izvade kosti i sahrane kako to dolikuje. Iz „Vodoprivrede“ nismo dobili dozvolu, sa obrazloženjem da je to plavno područje. Podigli smo jedno obeležje sa krstom i jedan duhovni centar, gde bi posle opela trebalo da se hrišćanski upokoje likvidirani preci. U okolini Čačka su ljudi u uzoranoj njivi i iskopanim temeljima za kuću nalazili kosti. Pune su jaruge neupokojenih tela.
Očekujem da država reši tu veliku istorijsku nepravdu.

VELJKO NEGOVANOVIĆ, PREDSEDNIK SKUPŠTINE GRADA ČAČKA
DOSTA NAM JE PODELA
PRE devet godina postojala je inicijativa da se svim žrtvama streljanja kraj Morave podigne spomen-obeležje, kao i da se novi hram Uspenije presvete Bogorodice posveti žrtvama komunizma. Međutim, od ove inicijative se, posle samo jednog održanog sastanka Odbora za ova pitanja, odustalo.
- Traganje za navodnim stratištima po Srbiji i mesta gde je sahranjen Draža Mihailović za mene su čista glupost - rekao nam je predsednik Skupštine grada Čačka Veljko Negovanović. - Ne znam kome to u ovom trenutku može da koristi, osim onima koji misle loše Srbiji i srpskom narodu, jer to može samo da dovede do novih podela. Prvo se pričalo da je tu streljano oko 7.000 ljudi, a sa svakom godinom se taj broj smanjuje, pa je sad došao na manje od hiljadu. Odbor SPS u Čačku podržao je pre par godina zahtev SUBNOR da se angažuju državne nadležne službe kako bi se ispitalo da li ima tih stratišta, kako se više ne bi manipulisalo u javnosti. To je sve izmišljena priča, jer bi do sada na ovom mestu bio pronađen bilo kakav dokaz koji bi argumentovao te tvrdnje. Tih dokaza, međutim, nema. Posle petooktobarskih promena, u Čačku je provejavala priča da su pod okriljem noći iz arhiva mnogih ustanova u gradu iznošeni i spaljivani dokumenti, kako se istina o zlodelima komunista nikada ne bi saznala.

OTAC I STRIC POČIVAJU U TAMI
VERA Vidojević (78), iz Preljine kod Čačka, tvrdi da su njen otac Milutin Topalović i stric Radovan Topalović, inače otac popularnog pevača narodne muzike Dobrivoja Topalovića, žrtve komunističkog zločina iz političkih i ideoloških razloga. Ona je podnela zahtev za njihovu rehabilitaciju.
- Moj otac je oslobođenje dočekao u našoj kući u Preljini. Odmah posle početka borbi za Čačak, još dok su Preljinu okruživale ruske jedinice, došli su nepoznati ljudi iz partizanskih jedinica i odveli su mi oca. Toga dana uhapsili su još šestoricu meštana, među kojima i maloletnog dečaka Dragutina Božovića (16) - ispričala nam je Vera. - Odveli su ih u Gornji Milanovac, moja majka je pokušala da spase oca, ali joj nisu dali da ga vidi. Strina Kosana ga je, ipak, videla. Rekla nam je da je bio bos, iako je bio sneg. Sutradan je odveden sa još šestoricom iz sela na Brdo mira u Milanovcu i tu je streljan. Posle nekoliko godina majka je sa još nekoliko ljudi otišla i našla posmrtne ostatke sedmorice ljudi, i pokopali su ih u selu, na jednom mestu. Moj otac je bio pripadnik Jugoslovenske vojske u otadžbini, ali nikada nikog nije ubio, niti zlostavljao. Streljali su ga bez presude. Njen stric Radovan, kako nam je ispričala, u vreme rata bio je u pratnji Dragiše Vasića, ideologa četničkog pokreta. Kada se kasnije vratio u Preljinu, posle oslobođenja, mobilisan je u jedan radni logor, odakle je ubrzo pobegao. Potom se predao Ozna. Ubijen je 1945. godine.
- Žalosno je što mu se ne zna ni za grob. Znamo samo da je ubijen u Čačku, ali gde tačno, ne znamo. Velika je to tuga, kada čovek počiva u tami a niko mu nikada nije zapalio sveću... - rekla nam je Vera.

DUŠAN KOVAČEVIĆ, DRAMSKI PISAC, STAO UZ INICIJATIVU „NOVOSTI“
KOMUNISTI SU JOŠ NAJJAČI


NAJŽALOSNIJE je što pronalaženje i obeležavanje tajnih grobnica nije interes ove države. Pojedinci, grupe ili mediji na mahove, i sa puno emocija, reše da reše veliku istorijsku nepravdu, ali ubrzo udare u nepoljuljani zid koji su utemeljili komunisti, i umore se. Bojim se, da će i ovi novi pokušaji da zarastu u korov, kao što je korov prekrio masovne grobnice po celoj Srbiji.
U Beogradu, gotovo da nema zelene površine ispod koje se ne nalaze zagrobni ostaci naših predaka. Prošetajte od Tašmajdana, pa Kalemegdanom do Nebojša kule, izađite do crkve Vavedenje i do Starog dvora, džogirajte na Adi ciganliji ili organizujte piknik na Avali... Na svim tim najatraktivnijim turističkim izletištima glavnog grada, na kojima se uživa, zakopani su nesrećni ljudi. Zakopana je, po dolasku oslobodilaca, i najelitnija građanska klasa ove zemlje.
Prema komunističkim izvorima, samo u Beogradu je u tom periodu likvidirano „između devet i 12.000 ljudi“. Zamislite samo tu relativnost, kada se pogubljeni građani računaju u matematici: plus-minus tri hiljade!
I sada će, posle vaše inicijative, da se pokrene lavina komentara: da nema podataka, da je Ozna sve popalila, da je tu temu pregazilo vreme, da se preuveličavaju brojke...
Suština je u tome, što je Komunistička partija i danas najjača i najutemeljenija u zemlji, iako nema pečat i štambilj. U nasledstvu, genetskom postojanju, komunisti imaju najdublje korene.
„Članovi“ te partije ne daju da se istina iskopa i da se nesrećnim stradalnicima bar popišu imena i da im se podigne zajednički spomen-park. Na mestima gde su ubijena četiri partizana u ratu nikao je spomenik od 20 metara, a 50.000 stradalih u građanskom ratu ne mogu da da dobiju ni jedno jedino obeležje.
Do juče to nije dao Slobodan Milošević, zbog svoje žene Mirjane. Danas to ne daju mnogi koji će do sudnjeg dana sakrivati strašnu istinu da je Josip Broz veliki ratni zločinac.

REAGOVANJA I POLEMIKE

MILOVAN DANOJLIĆ, PISAC
TREBALO JE RANIJE


ŠTA bih drugo mogao reći o ovoj temi, nego ono što govore svi normalni ljudi. Obaveza je moralna, ljudska i istorijska da se pronađu svi tajni grobovi i da se utvrdi istina, ali se bojim da je sada već kasno za to.
Oni koji su pravili zločine i njihovi ideološki naslednici trebalo je sami da se suoče sa sopstvenom prošlošću. Sada će sve ići mnogo teže.
Današnje otkopavanje istine, ne bi smelo da rasplamsa nove sukobe između Srba. I ne bi smelo da bude samo zalogaj bačen narodu da ga žvaće i glođe za vreme ekonomske krize.

ALEKSANDAR VULIN, POKRET SOCIJALISTA
NISU SVI PATRIOTE


SVE istorijske istine treba izneti na videlo i svaku nepravdu ispraviti ako je to uopšte moguće.
Ali, ne mogu da prihvatim tezu koja pokušava da se nametne, da je Srbija jedina zemlja u kojoj ni jedan jedini čovek nije bio na strani okupatora i Hitlerove Nemačke. Sudeći, po odlukama današnjih srpskih sudova, svi su bili patrioti i svakog treba rehabilitovati.
Istorijska istina ne sme da se menja. A večne poruke koje dobijamo iz slavnog Drugog svetskog rata su: „Otpor okupatoru!“ i „Borba za slobodu!“.
Neki bi sada da kažu da je okupacija bolja od slobode. To ne prihvatam, za mene je sloboda svanula 9. maja 1945. godine. A sve greške oslobodilačkih vlasti spreman sam da prihvatim.

SLOBODAN ANTONIĆ, SOCIOLOG
DA SE SUOČIMO!
AKO se stalno insistira na suočavanju sa prošlošću, ne vidim nikakav argumentovan razlog da se kao država ne suočimo i sa ovim delom svoje, ne tako davne istorije.
Država mora da utvrdi istinu: koliko je ljudi likvidirano, gde su pokopani i ko je vinovnik tih egzekucija bez suđenja.
Žrtve imaju pravo na rehabilitaciju, a odgovorni da budu identifikovani pred istorijom.

LIČNI STAV: PREDRAG MARKOVIĆ
ŽRTAVA NE TREBA JOŠ I DODAVATI
OZBILjNOST jednog naroda meri se, između ostalog, i razumnim poštovanjem svojih žrtava. Svima nam je pred očima primer odnosa saveznika prema vojničkim grobljima u Beogradu, a da i ne pominjemo odnos Jevreja prema svojim žrtvama. Srbi se, naprotiv, bave svojim žrtvama uglavnom u kafanskim i mitomanskim pričama, a retko kada ozbiljno i precizno.
Ove godine je proslavljeno dva veka jedne od najstrašnijih bitaka srpske istorije, one na Čegru. Broj lobanja se dramatično smanjivao proteklih decenija, sve dok nisu fizički zaštićene. Valjda su ih nosili kući kao suvenire. Što se dvadesetog veka tiče, Srbi nikada nisu precizno prebrojali svoje žrtve. U svakoj našoj priči o žrtvama naduvavaju se brojevi, čime se zapravo omalovažavaju stvarni stradalnici.
Decenijama se Srbi prepiru sa braćom Hrvatima oko broja žrtava u Jasenovcu. Već 65 godina traju nedoumice oko broja palih na Sremskom frontu. U nacionalnom mitu pominjali su se milioni, kao da stotine hiljada nisu dovoljne. Time je dat argument hrvatskim nacionalistima da priču o jasenovačkim žrtvama odbace kao srpski mit.
Poslednjih godina Srbi su počeli i među sobom da se igraju brojevima mrtvih. Najnoviji primer je priča oko žrtava tzv. crvenog terora 1944. i 1945. godine. Pre nekoliko dana je čak i u ovom ozbiljnom listu izašao naslov o dve hiljade ljudi koje su navodno partizani bacili u Savu kod Šapca. Taj broj je potpuno logički nemoguć. Kao da je malo 350 ljudi za koje se imenom i prezimenom zna da su tada ubijeni u Šapcu. Kako prevazići taj pristup? SUBNOR je pre pedeset godina pokušao da prebroji žrtve, pa je odustao. Predlažem da se iskoristi prilika popisa stanovništva iz 2011. godine. To je jedina prilika kada će popisivači ući u svaku kuću. Možda bi se popisnim pitanjima moglo dodati par rubrika o žrtvama ratova barem od 1941. do 1999. godine. Pozivam kolege iz istoričarske i statističarske akademske zajednice da razmisle o ovom predlogu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (60)

Slobodan-Crna Gora

18.06.2009. 21:29

Poslje ustaša drug Tito je odmah izvrsio drugi genocid nad Srbima e pa vi gospodo u Srbiji i dalje obilazite gospodju Jovanku pisite o njoj i drugu Titu nosite cvijece.

Miomir Maksimcev

18.06.2009. 21:30

Druze Vulin, medju Srbima je bilo osoba koje su saradjivale sa Nemcima. Da li je to razlog da budu ubijene bez suda? Ljudima nije data prilika da im se sudi pred porotom, da imaju advokata odbrane, da dovedu svedoke odbrane i podnesu svoje dokaze. Zbog cega se "revoluciji" zurilo da te ljude osudi i da ih eliminise? Zato sto su bili potenciajalni nosioci gradjanske opcije i mogli su pruziti otpor uvodjenju diktature mediokriteta pod vodjstvom srbozdera Tita!

King 7

18.06.2009. 21:43

Hvala Bogu da se posle toliko vremena istina pomalja u punoj snazi. Da li jos treba cekati da komunizam dobije isti tretman kao i fasizam? Da se napokon poruse kamene glave " narodnih heroja " i njihova imena zauvek izbrisu iz naziva ulica? Da napomenem da se oko stratista u Cacku nisu previse trudili jer je mnogo isplativije da se dizu stambeno - poslovni objekti na uzurpiranim povrsinama. Posebno ne treba slusati V. Ilica, starog komunistickog kadra.

DRAGAN STANKOVIC

18.06.2009. 21:45

Bolje bi bilo da pisete o cetnickim zlocinima i u 2.svetskom ratu i u ovom zadnjem na podrucju bosne i hrvatske. Nazalost i sam sam bio svedok mnogih zla pa sad nemam mira,ne zbog toga sto sam ucestvovao jer nisam vec zbog toga sto sam uopste bio tamo a mobilisan u srbiji. To su zalost i tragedija o kojoj treba pisati.

amerikanac

18.06.2009. 22:05

tolko zalosti i jadnosti da sam vrlo jako razozocarat. Nemam snagu za komentare.

kole

18.06.2009. 22:17

Kako vas nije stid da pricate svoju sramotu Ispadoste visi koljaci nego hrvati Nisu to komunisti radili (ubijali ) to su SRBI ubijali srbe Bez razlike kako ih vi zvali

Marko Draganić

18.06.2009. 22:29

Sramotno je za srpske vlasti od 90-tih do današnjih dana što se zločini i njihovi počinioci tek sada pokušavaju da otkriju i peredstave najširoj srpskoj javnosti. Nije međutim čudo što je to tako jer su u Srbiji na vlasti potomci komunista koji su bili sudije, egzekutori i pisci istorije. Koliko je komunizam u Srbiji dubokih korijena vidi se iz činjenice da još uvijek traju žalopojke za Brozom i odnosom prema njegovoj bivšoj supruzi. naravno nije lijepo što su se prema jednoj ženi tako ponijeli, ali niko još da postavi pitanje otkuda Josip Broz sa svojom kamarilom na Dedinju. Koliko znam on tamo ništa nije naslijedio od svojih predaka, kako on tako i svi Krcuni, Kapičići MiškovićiI (čelnici KOS-a) već su najprioje pobili cvijet srpske inteligencije i mladosti oteli imovinu i uselili se u tuđe vile. Čini mi se da se Srbija još boji Jove Kapičića, koji ni poslije 60 godina od formiranja Golog otoka nemože da prizna krivicu za te stravične zločine. kako će onda da se otkriju imena zlikovaca koji su ubijali srpsku maldost širom Srbje i za to još primaju državnu penziju visokih iznosa. Sve dok je tako Srbija će posrtati.

Čačanin

18.06.2009. 22:50

U ovom slucaju sam tekst i komentari nekih "vidjenih" Srba, mnogo govore o ozbiljnosti situacije. Veljo bi se pozabavio problemom nepravedno ubijenih sunarodnika, kada ne bi imao milionske probleme sa proneverama. Za gospodina Veljka Negovanovica ovo pitanje je cista glupost, neki ljudi poput njega nije da nece nego ne zele da prihvate cinjenicno stanje. Zlocina je uvek bilo i uvek ce se ponavljati, ako se ne suocimo sa njima. Zato i mi Srbi pravimo iste greske svakih 50 god. Srbija je mala zemlja, sa "malim" politicarima koji je vode.

miletic ivan

19.06.2009. 00:56

Svaka cast za pokretanje ove akcije mislim da ste to odlicno uradili i radite,mislim da je konacno vreme da se stvarno sazna sta se zbivalo u nasoj zemlji pre 60 i vise godina i da se skine veo sa svih tih neistina koje su suflirane nama gradjanima. Ziveli smo u zabludi, u skolama su nas sve pogresno ucili pisali su istoriju kako je njima odgovarala a ne kako je stvarno bilo. Posle zavrsetka vase misije o tim misterijama mislim da ce se istorija promeniti i da ce bar nove generacije koje dolaze pravilno nauciti sta je istina. Voleo bih da ovaj moj komentar sutra objavite u novinama vas verni citalac.

Omfg

19.06.2009. 02:19

Oduzeti imovinu naslednicima tog "bracnog para" i po mogucstvu teretiti njih za nedela koja su ta dva monstruma pocinila. Jer iver ne pada daleko od klade. Ali kao sto sami rekoste na vlasti su i dalje "crveni" koji ne zele da se istina otkrije do kraja i i koji ne zele pravdu ni po koju cenu.

Mirjana Petrovic

19.06.2009. 04:13

Moj stric, Miodrag Stojanovic, rodjen 1921. godine u selu Nozrina kod Aleksinca, je bio radnik u Mostarskoj radionici u Nisu (posleratna Masinska industrija Nis). U jesen 1944. godine je sa grupom mladica iz juzno moravskog kraja otisao u Ribarsku Banju da se pridruzi partizanima. Tamo je cela grupa tih mladih momaka ubijena i, kako se pricalo, nisu ni streljani nego su motkama umlaceni. Grobovi im nikad nisu nadjeni. Moja otac, koji je umro 1990. godine, nikad nije prezalio gubitak brata. Ako neko ima informaciju o tom dogadjaju, molim da mi javi na adresu mirsvima@gmail.com. Ja sam odrastala gledajuci svoju babu po ocu koja nikad nije skinula crninu i oca koji je na sve nacine pokusavao da sazna makar gde su zemni ostaci njegovog brata, ali uzalud. Bila bih zahvalna za bilo kakvu informaciju. Hvala

Bane

19.06.2009. 04:24

Svaka vama cast, ali crveni su jos na vlasti u Srbiji....Dace Bog, zavrsice se i to, ali nece skoro...

jelena

19.06.2009. 04:56

velika je zalost sto jos uvek ti zlotvori OZNE zive ali mi deca ciji su roditelji bili casni vojnici kraljeve vojske ,sluzili svome narodu,muceni na mnoge nacine cak i nas decu uvrstavali u drugorazredne gradjane,i sama ih znam po imenu,no vreujem u Boga i sve im oprastam ali neka bar danas izadju i kazu familijama gde su im bacili najmilije . Ja sam imala srecu da je moj otac pukim slucajem ostao ziv i preziveo torture Sremsko Mitrovackog mucilista. Nazalost moj otac nije doziveo pad zlikovackog rezima,ali mi deca jesmo i boricemo se za pravdu I KRALJA I OTADZBINU zato zlikovci OZNE cujte i pocujte POBEDILI SMO SLAVA SVIMA SRPSKIM RODOLJUBIMA PALIM OD RUKE "FASISTICKE OZNE"

vECA

19.06.2009. 05:21

50 godina ziveli smo u jednom sistemu , ucili jednu istoriju ....Sada su neki novi ljudi odlucili da PO SVAKU CENU sve to promene i da nas sve ubede da je bilo drugacije i da nas nateraju da zaboravimo sve. Ja to ne mogu i necu. Moju tetku su ZAKLALI CETNICI . Imala je 16 godina i kapu sa zvezdom. i nisu zaklali samo nju vec cetiri devojke i jos dve starije osobe. Dok su klali pevali su boze pravde koja sada kada zasvira kao srpska himna hocu da umrem, jer pamtim bakine suze i bol dok mi je sve to pricala. Moja veoma velika familija je uglavnom beogradska ali nas ima i u Bosni i Hrvatskoj. Ujak mi je bio u koncentracionom logoru, Mathauzen i svedok na Ninberskom procesu. Moji rodjaci su bili partizani u ratu i vojna lica u miru. Ovakve price nikada nisam ranije cula. Vodic koroz ratna dogadjanja, i istinu bio mi je dnevnik Dedijera sa fotografijama i pisanim dokazima. Smeta mi ovo grubo prekrajanje istorije. Znam da je goli otok bilo uzasno mesto ali takva mesta uvek postoje posle svakog rata ali se malo zna o njima, ili se mnogo zna a malo prica. Ja znam da ovo necete objaviti ali bar neko ce procitati i mozda se zamisliti; koliko ima onih koji misle da je ovo sada vreme i ova sada vlast nesto naj gore sto je moglo zadesiti Srbiju. Dok je Tito vodio nasu zemlju niko nas nije ponizavao mrzeo bombardovao, sankcionisao ...Ziveli smo slobodno , putovali bez viza po svetu, imali dostojanstvo postovanje i slobodu. STA SADA IMAMO BEDU NOVU VLAST I NOVU ISTORIJU.

Ludwig Boltzmann

19.06.2009. 06:45

Najbolja je ona citirana izjava da (prema ovom feljtonu V. Novosti i vrlo slicnom feljtonu u Politici) sad ispada da niko u Srbiji nije bio fasista niti je podrzavao fasiste. I partizani i cetnici su se prema njihovoj verziji istorije borili protiv Nemaca (!) i svi su zasebno oslobodili Srbiju. Kaze Kovacevic (cenjeni dramski pisac/patriota): gde su poginula 4 partizana, podigli su 20 m visok spomenik, sad je red da se isti takvi spomenici podignu cetnicima! To je najbolji primer, koliko je ovo odlicna ideja, da se podeli vec podeljena Srbija. Kovacevic, jedan tako izuzetan intelekt, moze jedino da dodje do zakljucka da se cetnicima (ratni kvislinzi-saradnici-sluge okupatora) podizu drzavni spomenici (ne postoji ni jedna osoba koja je protiv da im se kosti nadju i prave porodicne grobnice), koji bi se svecano otvarali uz govore o rehabilitaciji, upravo zato sto su mu roditelji, dede.. bili - cetnici. Reagovao bi na isti nacin da su mu roditelji bili ustase; trazio bi da se ustasama traze kosti i uz svecanosti podizu spomenici. Kovacevic i Co. imaju jedan mali problem: NEMOGUCE JE FALSIFIKOVATI CINJENICE/ISTINU. A istina je da nisu svi u Srbiji bili antifasisti, bio je ceo pokret, "vojska u otadzbini", koji su ratovali samo protiv antifasista. Kad pitamo navedite bitke cetnika protiv partizana, javi se jedan sav uvredjen pitanjem i sta je nasao - bitku u Rozajama (Nemci u Rozajama?)! Molim vas nemojte da obracate paznju na crvene arhive - ukucajte gugl i pitajte ko su cetnici. Dobicete na stotine clanaka, linkova sa slikama ... Cetnicki komandat Radic (?) sa ustaskim komandantom i nemackim general majorom... Potom original naredba Draze Mihailovica da se teritorije oslobodjene od partizana OCISTE od Muslimana, Hrvata, Jevreja, Roma...! General Nedic sve do kraja rata sluzio Nemcima u Beogradu, otpremao Jevreje i Rome u nemacke logore u sigurnu smrt! ...potom podatak - cetnici sa Nemcima opkolili partizane kod Neretve. Partizani se izvukli... Novi obruc su formirali 20000 cetnika sa Nemcima i ustasama na Sutjesci!!! Partizani se opet izvukli i posle ovih pobeda narod im listom prisao... Kako Kovacevic & Co. mogu te istorijske (ne-crveni, vec svetski izvori) mogu da preokrenu da od cetnika naprave OSLOBODIOCE, ANTIFASISTE?? Zapitajte se zasto cetnici, koji su sve do blizu kraja rata imali podrsku Saveznika, zasto oni nisu pobedili partizane? Odgovor je jasan: Partizani su bili slobodarska vojska, opijeni idealom da budes slobodan kao ptica, da ne ides na raporte nikome, da ne puzis nikome. Oni koji su u US (pretpostavljam da je slicno u Kanadi) znaju da srpsku crkvu u US drze potomci izbeglih cetnika (stara emigracija). Mi (srednja generacija emigranata, a narocito ovaj novi talas emigranata posle novih ratova) sa druge strane, koji smo pokusali da se pridruzimo svojoj crkvi, vrlo brzo smo dosli na ispitivanje porodicnog porekla i - pobegli smo kao djavo od krsta. Kome trebaju te gluposti, dolazis da dajes bogate priloge, da upalis svecu, cujes liturgiju, a cim sednes za crkveni sto, odmah te ispituju, ko su ti bili otac i deda, sta su radili pre 70 godina! Treba da si najveca budala da im odgovaras na takva pitanja i da tu nastavljas da dolazis. To bi bilo isto da Novosti sad postanu cetnicke novine, svaki dan ovakvi feljtoni... Morali bi (ona druga polovina stanovnistva) da beze, da traze normalna/neutralna sredstva informisanja. Neko ce reci: "Idi igumane, ne brini za manastir". Da, ali na taj nacin naprimer, srpska dijaspora gubi dragocenu pomoc ogromnog broja svojih ljudi, mozda onih najboljih medju nama, mediokriteti ostaju. Tako nesto ne postoji medju Jevrejima, Italijanima, Grcima, Spancima... Svi oni su imali Musolinija, Franka, vojnu huntu..., ali su te gluposti pre 70 godina davno raspredali i zakopali i nemaju ni traga te osvetnicke krvozednosti, kakva se ogleda u ovim diskusijama (crveni, vampiri, koljaci...). (Hvala na prostoru i vremenu).

pera

19.06.2009. 07:24

Bre, Hitler , ameri , englezi, turci, francuzi su mala dfeca za balkanske "polpotovce." Cudo je da je i nesto ostalo od srpskoga naroda i da uopste postojimo. Boze : "hvala ti" , da si nam ipak ompogucijo da doznamo istinu.

Srba

19.06.2009. 07:36

"Predlažem da se iskoristi prilika popisa stanovništva iz 2011. godine. To je jedina prilika kada će popisivači ući u svaku kuću. Možda bi se popisnim pitanjima moglo dodati par rubrika o žrtvama ratova barem od 1941. do 1999. godine. Pozivam kolege iz istoričarske i statističarske akademske zajednice da razmisle o ovom predlogu." Jako ostrouman predlog koji ce kao i sve pametno u ovoj zemlji da propane.

Sinisa

19.06.2009. 07:37

Samo napred ''Vecernje Novosti''u otkrivalji istine. Najsmesnija od svega su deca tih komunistickih dzelata koja non-stop i sa pravom govore kako se treba suociti sa istinom iz ratova devedesetih, a kad im kazes i spomenes ubistva nevinih Srba sirom Srbije i nase gradjanske klase, oni sami ne zele da se suoce sa istinom jer su to radili njihovi roditelji. Ono sto sam do sad priimetio nasu gradjansku klasu koja je tada likvidirana oni nazivaju ''cetnicima'', misleci da ce na taj nacin da dobiju simpatije od drugih. Kao sto ste do sad utrvdili mnogi koji su tada stradali su bili pre svega ''klasni neprijatelji'' najobrazovaniji deo naseg drustva: glumci, trgovci, profesori, privatnici... koji tokom rata nikad nisu ni bili u nikakvoj vojsci. Komunisti su samo moralne i duhovne nakaze koji su unistili Srbiju u svim aspetkima: avnojske granice i stvaranje beogradskog pasaluka, Ustav iz '74 i pocetak stvranja nezavisnog Kosova, gotovo 4 miliona Srba posle '45 pobeglo na Zapad......njihova genocidna politika protiv Srba je gora nego samog Pavelica, jer je trajala ( i dalje traje ) sest decenija a ustase su ubijale 4 godine. Bez ikakvog preterivnje ja ne mogu da vidim razliku izedju politika Hrvata Tita i Hrvata Pavelica. Kad je Tito uz pomoc Crvene armije usao u Srbiju njegova politika prema srpskoj gradjanskoj klasi je bila jasna. Jednu trecinu odma fizicki likvidirati ( sto ste vec o tome pisali ) , jednu trecinu proterati na Zapad, i jednu trecinu ''obrazovati'' u komunistickom duhu.

nn

19.06.2009. 08:19

Tokom 1945. godine u Okružnom sudu u Čačku doneto je 138 presuda koje su se odnosile na narodne neprijatelje. Njih 23 osuđeni su na smrt streljanjem. sta je sa preostalih 115 ? streljali su po celu noc ..... a dva pasusa ispred kaze da je streljano 500 ljudi ! ]neki su ubijani a da ih niko nije pitao ni ko su ni odakle su .... a ujutro bi osvanuli na spiskovima ? Sigurno je da je bilo revansizma i da su i nevini ljudi stardali. Sigurno su ljudi kaznjavani i "za primer". Rat je upravo zavrsen. Ljudi su ostrasceni, euforicni, mnogo propatili .... Moj deda je jedan od ljudi kojima je podmetnuta krivica i koji je jedva zivu glavu izvukao ali me uzasno nervira kada neko napise "oslobodioci". Ovakvi tekstovi nicemu dobrom ne vode. Partizani jesu bili pravi oslobodioci. Za vreme njihove vladavine ova zemlja je dozivela najveci prosperitet a obican covek je najbolje ziveo. Kad kazem ova zemlja, mislim na bivsu Jugoslaviju. Slovenci su iskoristili razvoj iz "partizanske ere" i prikljucili se "normalnom" svetu. A Srbija ? Pogledajte sta sami sebi radimo (ili jedni drugima). Kakvu privatizaciju imamo. Kakav zakon o radu kojitreba da stiti standard obicnih radnih ljudi. Kako se oni koji imaju odnose prema drzavi ? a kako prema ljudima koji rade za njih? Ne svidja mi se ovaj text jer rehabilituje one koje ne treba da se rehabilituju a pljuje na one koji to sigurno nisu zasluzili. Ne secam se da je neko skoro napisao text o streljanju u Kragujevcu i Kraljevu. Mozda su Nemci bili bolji od "oslobodilaca" ?

nda bunjak

19.06.2009. 08:39

Krvnicki su ubijali a da su ostali nekaznjeni. Cerka jednog od .. danas radu u medjunarodnoj instituciji u koju je dosla zahvaljujuci demokratskoj vlasti. Kada bi se otvorili dosijeji onda bi pukla istina i srpska tragedija koliko je bilo dousnika i ubica medju komunistima. Zato se oni i danas cvrsto drze i zauzeli su kljucne pozicije u svim drzavnim institucijama. Pa vidite dokle su doveli Srbiju u kaljugu i ponor iz koga necemo se izvuci ni sledecih 100 godina

istoricar

19.06.2009. 08:49

Tito je Srbe i Hrvate unisto do te mjere da je pitanje dali se ikada ti narodi mogu oporavit to su mu omogucili Rusi i Englezi sjedio je na dvije stolice a Srbe i Hrvate je unistijo uz pomoc Avijacije Saveznika masovnih likvidacija i preseljavanja tkz Kolonizacije sa Kosova Like i Hercegovine kad se tome doda etnicko ciscenje Njemac i Madjara Tito se svrstava u grupu najvecih zlocinaca u Ratu ali i Miru jer je veliki broj ubijen kad rata vise nije bilo A sad ti moj Srbine idi u kucu cvjeca pa se pokloni onom koji ti je vjerovatno nekog od rodbine ubio nisi ti kriv mozak su ti oprali . pricama o Turcima i njhovoj borbi koja je pocela kad je 7 Jula 1941 SRBIN UBIO SRBINA

zoran

19.06.2009. 09:27

Све је више доказа о чему нас извештавају и наше Новости да је Милош Минић био велики ратни злочинац и организатор масовних убистава широм Србије требало би и њиховим потомцима одузимати имовину коју су од њих наследили а живим злочинцима који се и хвале да су учествовали у ликвидацијама судити без обзира на године старости

Nenad

19.06.2009. 10:01

Dovoljno je pogledati imena i zanimanja pobijenih ljudi pa da sve bude jasno.Obrazovani ljudi su bili očigledno opasnost za uspostavljanje nove vlasti i njih je trebalo ukloniti sa lica zemlje.Istorija koju je pisao pobednik polako se urušava,Tužno je i žalosno kolike godine smo držani u zabludi i kakav je to monstruozan bio režim koji je preko krvi sopstvenog naroda uspostavljen. To što se dogadjalo u prvim godinama posle II Svetskog rata,je rak rana srpskog naroda i njega najveća istorijska bruka i sramota. Bruka je i sramota ubiti jednog nevinog,a evo vidimo da je nevinih bilo na hiljade. I ko zna koliko bi ih još bilo pobijeno da nije došla Rezolucija Imfom-biroa kada su se pobednici-komunisti medjusobno počeli da obračunavaju. I to je sramota. I čovek se pita kakav smo mi narod zbog svega toga,a posebno zbog upornog opiranja i zataškavanja ovakve naše prošlosti Time se samo povećava gnev svakog razumnog čoveka prema akterima ovih zločina. I ne sme biti čekanja istina na videlo,obeležiti stratišta i time bar malo se odužiti nevinim ljudima i njiohovim potomcima. To je sveta dužnost ove države i njenog naroda.

Nikola popovic

19.06.2009. 10:31

Vec dugi niz godina kao pripadnik Srpskog Pokreta Obnove insistirao sam da se obelodani istina o broju streljanih Vlasotinchana i ljudi iz okolnih sela kao shto su Dadince, Gradishte, Jastrebac Sejanica i imnoga druga u Pirotu. Naime po formiranju revolucionarnih vlasti u Vlasotincu pokupljeno je gotovo sve shto se nije ne samo slagalo sa novim rezimom vec i vecina pismenih ljudi iz ovog kraja.Radi se o vishe stotina intelektualaca i protivnika rezima koji nisu bili za vreme rata angazovani ni u jednoj vojsci. Jedini njihov greh bio je neslaganje sa novim vlastima iskazano veovatno sapatom na nekom mestu odkle je dousnickim kanalima dosla do novih vlasti. Savremenici kazu da je jedan od kriterijuma da se neko odvede na stratishte bio i slab vid odnosno noshenje naochara shto bi moglo da znachi da je neko pocheo da nosi naochare zato shto je mnogo chitao znachi mogao da sazna istinu. Pre nekoliko godina OO SPO iz Vlasotinca je posetio pirot i ljubaznoshcu ljudi iz vlasti i odbora SPO iz Pirota pronashli smo nekoliko svedoka tih tragichnih dogadjaja i posetili nekoliko stratishta gde smo posle 60 godina zapalili prve voshtanice tim ljudima. Mislim da je veom zanimljivo ponashanje rodbine ljudi koji su odvedeni u Pirot odakle se nikada nisu vratili. Javno smo objavili proglas o tome da ce mo organizovati posetu tim stratishtima i osim jednog choveka niko se nije prijavio za taj put. O ovome je verovatno potrebno napraviti neko socioloshko i psiholoshko istrazivanje ali moja skromna procena je da sae radi o neopisivom strahu o nekom podsvesnom stanju koje te ljude automatski na pomen tih zrtava zatvara u ljushture straha i ne dozvoljava da se o tome uopshte govori jer se o tome cutalo poslednjih 60 godina. A shto se tiche toga da li treba ili ne prebrojati ili ne broj zrtava,jasno je da je neophodno ali da to treba da radi drzava. Treba identifikovati svako ime i prezime koje je u tim vremenima izgubilo zivot nasilnim putem ma kojoj strani je pripadalo.

Ratko

19.06.2009. 10:33

Svaka cast ''Novostima''. Sta je sa ostalim medijima? Komunisti su valjda mislili da ce vecno vladati. Na zalost i danas imaju znacajan uticaj. Dokaz je, izmedju ostalog, i to, sto je u drustvu takva klima da se jos zivi zlocinci ili njihovi ideoloski istomisljenici usudjuju da se rugaju i daju besramne komentare na akciju ''Novosti''. Nadajmo se konacnoj deboljsevizaciji!

Nataša Đurić

19.06.2009. 10:53

Različt tretman posleratnih žrtava u bivšoj i sadašnjoj prestonici Srbije ogleda se u tome što je Kragujevac pre 9 godina podigao spomen obeležje svojim žrtvama, a Beograd uprkos dvogodišnjoj širokoj inicijativi građana uključujući i Institut za savremenu istoriju, i dalje odugovlači sa donošenjem odluke. kome je u interesu da posle 65 godina ignoriše osećanja Beograđana, rodbine ovih žrtava.

Dragan

19.06.2009. 10:56

Posebnu paznju mi je privuklo svedocenje o stradanju Milutina i Radovana Topalovića. Dobrivoja, sina ovog drugog mucenika se secam da sam kao dete sa roditeljima slusao na jednoj terasi restorana u okolini Herceg Novog pre 30 godina. Covek je u udarnom terminu u stavu mirno pevao pesmu posvecenu Brozu: "Sa Ovcara i Kablara ..." Nema sta, na lep nacin postuje uspomenu na pokojnog oca i strica slaveci one koji su ih mucki pobili. Kao kada bi jevrejski rabin na komemoraciji u Ausvicu vikao i otpozdavljao svima prisutnim sa: Hajl Hitler!

vesna

19.06.2009. 11:26

Oni sto se pozivaju na zajednicke forografije cetnika i neprijatelja ( a posebno Brozov unuk koji jako dobro zna sta je u pitanju) su zaista jako jadni. Doduse ima i neobavestnih koji ne znaju sta trtljaju. Pa falsifikovanje i montaza fotografija su omiljena metoda svih komunistickih hohstaplera na svetu od kojih su i Brozovi manipulatori ucili zanat. Pa nista lakse nego falsifikovati sliku ,a svako ko se razume to zna.

Dragan

19.06.2009. 11:27

U zlocinima cetnika u ratovima 90 tih srpski nacionalfasisti vide junastvo i herojska djela.Najvecu sramotu srpskog naroda SREBRENICU oni slave kao herojsko djelo.

Предраг Благојевић

19.06.2009. 11:49

Хвала Душану Ковачевићу.Још увек живимо у Озу,па је тренутно највећи страдалник госпођа са пунђом,мајор из Лике.

republika srpska

19.06.2009. 11:52

Dok su druge clanice bivse SFRJ ,od nista stvorile drzave,mi Srbi od vekovne drzavnosti i danas nemamo drzavni,teritorijalni,nacionalni identitet.Dok su svi drugi od nista pravili vojsku,mi smo od vojske napravili nista.Samo smo mi Srbi, bili podeljeni u dve vojske u 2.svr,dok su svi drugi bili jedinstveni i pod kisobranom Vatikana.Podrzavam novosti i Vuka Draskovica u razotkrivanju istine,da se cuje i druga strana srpske tuge i muke,i propadanja koje i danas traje.

kolubara

19.06.2009. 11:57

ljudi iz bivsih jugo drzava sto su cinili zlocine nad nama srbima iz srbije bar da su se raspadom jugoslavije vratili svojoj kuci u svoje maticne drzave, da usrecuju svoj narod. zlocin ne zastareva!

Milutin

19.06.2009. 12:00

Komunisti su iza, nenadmasenih ustasa i SS-ovaca na trecem mestu po ucinjenim zlocinima na prostoru Kraljevine Jugoslavije. Njihovi zlocini nisu samo oni od 1944 do danas, vec datiraju od samog pocetka rata pa i ranije. Nisu svi partizani bili zlocinci, niti svi clanovi komunisticke partije, ali dela onih zlocinaca medju njima bacaju u senku one postene. Iz moga komunista posle rata, biti komunista posle rata znacilo je biti neradnik i profiter. Ukoliko nisi bio strucan za svoj poziv dovoljno je bilo uclaniti se u KPJ i dobices lakse (neradnicko) radno mesto, stan, vecu platu i priliku da maltretiras strucnije od sebe.

???

19.06.2009. 13:19

Ne osporavam,niti odobravam bilo koje zlocine pa tako ni komunisticke .Samo mi nesto nije jasno u ovom tekstu.,,Hvatani i ubijani ne pitajuci kako se zovu ,niti ko su , niti koliko godina imaju".Pa sad ispade da su ubijali redom i bez ikakvih informacija i saznanja. Poticem iz kraja gdje su vrsljale i spartale skoro sve vojske u 2 sv.ratu tako da sam medju komsijama i susjedima imao bivsih ustasa,cetnika,domobrana,pripadnika SS div i vjerujte da su zivjeli sasvim normalan zivot.Cak su neki imali i boracke penzije???Zato ne treba vjerovati u sve sto se napise u novinama.Sad je pokrenut postupak protiv nekih novinara sto su svasta pisali.Treba imati svoje misljenje o svemu i razmisljati realno i racionalno.

Velimir

19.06.2009. 13:49

Ovde se stalno potura zamena teze o "pravednosti",onih koji su se nelegalno docepali vlasti i koristili je u svoje licne ciljeve, i odgovornosti onih koje su nemilosrdno ubijali etiketirajuci ih i svrstavajuci u jednu grupu "narodnih neprijatelja".Pa cak i da je tako prosto razvrstavanje,pitam se ko daje pravo nekom ko je revolucionarnim metodama dosao na vlast da bude jedan jedini arbitar?Koliko je danas ljudi u Srbiji koji se secaju ove komunisticke strahovlade i posteno pred svojom savescu odgovore sta bi im se desilo da su prilikom nekog "mitinga" na kome je govorio Broz glasno negodovali ili ne daj Boze uzviknuli UA.Ko je smeo da u skoli postavi pitanje profesoru istorije zasto je Kralj Petar II bio izdajnik koji je sa saveznicima bio na istoj strani?Ko je imao tu hrabrost da "aktivistima"kaze u lice da na miting podrske nece ici, jer ne deli njihovo misljenje?Jeste li pokusali da u bioskopskoj sali pred prestavu, kada se u "dnevniku" pojavio Broz mirno ostanete sedeci bez da "skocite na noge lagane" i pljeskate?Ovi koji danas pravdaju komuniste,znaju sve ovo.Misle da je narod jos u amneziji i da ce i ove mlade ljude moci da zatruju ordinarnim lazima.

Zozon

19.06.2009. 14:31

Interesantno kakav kontrast izmedju Politike i Vecernjih Novosti. Politika vec danima pumpa srceparajuce price o Titovoj udovici, velicajuci njeno stradanje malte ne kao da je jedini preziveli clan Romanovih... dok Vecernje Novosti kopaju po duboko zakopanom, i dan danas zasticenom, bodljikavom zicom ogradjenom komunistickom djubristu, ne bi li ovaj nas zatucani narod prosvetlila. Vecernje Novosti, hvala vam puna kola! Ne predajte se. Zozon PS: Dusane Kovacevicu, hvala vam sto postojite.

Borislav Mitrovic,Banjaluka

19.06.2009. 15:36

Gospodo,mole vas drugovi da prestanete sa hajkom na one, koji su ovu zemlju oslobodili od fasizma!Kome to treba?Istorija se ne moze prekrajati.Vi ste u pravu, ali samo deset posto.A sta je sa onih devedeset posto?U takozvanim jugo banana drzavicama sve je moguce.Pa i ovo sto se godinama desava Jovanki Broz!Bruka i sramota.Nije ljudski!Ako vi shvatate sta znaci ta riječ?!

Nostradamus

19.06.2009. 16:22

Priroda je cudo, jer jako uspesno prenosi DNA gene na sledece generacije, sto je vidljivo iz ostrascenih komentara protiv komunista. Smesno je, sa koliko "argumenata" se insistira da se cetnici, ne samo izjednace sa partizanima, nego da im se uloge potpuno zamene!?. Hipoteticki gledano kada bi ta "utakmica" mogla ponovo da se odigra, verujem da bi rezultat bio isti i na zalost ovih navijaca, cetnici, ustase, domobrani, kvislinzi i sta je sve znam kako su se zvali, bi opet ostali bez trofeja. To je stvar motivacije i ciljeva za koji se ljudi bore. Fasizam je bolest koja pocinje zarazom zvanom nacionalizam i u krajnjem stadijumu ne pusta svoje zrtve iz svojih kandzi, do unistenja samih. Kao i uvek, to svi vide, sem onih koji su vec oboleli i koji ubedjuju ostale, koji to jos nisu, da je najbolje da im se pridruze u tom samoubilackom putesestviju. Svim cetnickim obozavateljima su komunisti krivi za sve, kao da su ti isti komunisti sa neke druge planete i kao da i dalje ne zive tu medju njima?. Cinjenica je, da komunisti nisu vec dvadest godina na vlasti, pa pitam ove ostrascenje umne nacionaliste sta su napravili u medjuvremenu u "oslobodjenoj drzavi"?. Nije valjda da su i za sve ove silne promasaje, izgubljene ratove, kriminal, beznadje i unistenu buducnost, opet krivi oni isti komunisti?. Pa najbolji "pioniri" su vam Draskovic i njegov kum Seselj koji su bas lepo sredili Srbiju. Prosto promenis dres i odjednom si "ljuti protivnik" komunista i napredan cetnik. Ali gde su danas ti "napredni omladinci" i sta bi sa njihovi velelepnim idealima?. Izgleda da se i kod njih sve svelo na kradju i kriminal i ubijanje, bas kao i kod njihovih "velikih vojvoda"?. Presli ljudi sa teorije na praksu to jest novac. Seselj uveseljava Haag i pise knjige od kojih svaka ima hiljadu strana, a sve sto je napisao moze se napisati na dve strane. Vuk je srecom prestao da nas "usrecuje", sa svojim misaonom i verbalnom gimnastikom, koju neki cak nazivaju i "knjige". Taj fenomen, da se kod nas Srba uvek po pravilu pojavljuje najnesposobniji medju nama, koji automatski postaju VODJE, fascinira me i bio bi jako sretan kada bi otkrio koja je to socioloska zakonitost u pitanju. A narod kao i uvek, svako iz svog copora navija "za svoje" i tvrdi da svi ostali lazu i da su lopovi, ubice i tome slicno. Puno losih stvari je nacionalizam vec ucino na Balkanu, ali nadam se da ce neko uspeti zaustaviti tu apokalipsu. Ovakvi tekstovi cine upravo suprotno i pozivaju na nove sukobe, nove zrtve, nove nepravde i ponovo novu decu koja ce odrastati bez roditelja. Treba li to nama?. Ja mislim da ne treba, ali nacionalisti su potpuno suprotnog misljenja, jer eto jos uvek je neciji deda, otac, majka, brat, sestra svojevremeno streljani od strane partizana. Mislim da je najbolje da ih zvanicno paroglasimo "baba-rogom" i time je sve receno. Lep pozdrva naci(onali)stima i uzivajte u potapanju naseg broda, koji nikako da nadje mirnu luku i usidri se.

dado

19.06.2009. 17:00

"Nostradamus" ! Jel ti stogodj Zoran Djindjic u rodu !? Vidis i on je glavom platio samo sto je bio srbin I imao 1% biraca Srbije A danas jos njegova stranka vlada SRBIJOM Koliko procenat biraca (pristalica) je TITO imao u srbiji 1943-1944 gd. Pe osta na vlasti toliko godina To se kaze sila boga ne moli A demokratija je samo za glupe sarena laza

Velimir

19.06.2009. 17:11

Nostrodamusu. Vidim da pored svih vidljivih cinjenica,ponavljate dobro naucenu lekciju iz "pionirskih marama".Za ovih pola veka u zemlju nije mogao da prispe ni jedan casopis u kome se kriticki govori o vasim "osliobodiocima".Zasto je "ustanak" poceo tek u julu kada je Jugoslavija okupirana jos u aprilu a Draza je vec ustao protiv okupatora?Nije li izdaja ne pristupiti tom prvoosnovanom pokretu vec za sopstveni racun, i iznad svega za SOPSTVENE CILJEVE stvarati rascep i rasulo.Kazete "antifasisti" i mislite sa time ste sve rekli.Ne g-ne,Fasisti su imali svoga poluboga i vodju kao i vi vaseg dozivotnog koji je bio iznad zakona i kome je sve bilo podredjeno.Imali su svoj Gestapo nesto kao vasu Oznu ili Udbu,sudstvo,vojska policija i ostale institucije su mu bile licno podredjene i bili puki izvrsni organ.Oni su imali Majn Kampf,nesto slicno vasem Kapitalu koji je samo u upotrebnom smislu bio vase sveto pismo.Oni su imali rasizam a vi klasno drustvo u kome je napredak bio zagarantovan poslusnicima i beskrupuloznim izvrsiocima zlocina nad svakim ko je iole slobodno mislio.Ova zemlja koju vi smatrate svojom,je i meni data na koriscenje od dedova koji su krv lili za Kralja i Otadzbinu,a vama su uzorci bili razni Miladini koji su se presvlacili u siptarsku nosnju, kako bi medju Siptarima vrbovali Kacake i rusili mladu tek stvorenu zamlju.Vasa je pravo da zivite u zemlji predaka,ma kakvi oni bili,ali to pravo nemozete oteti meni sto ste cinicno cinili sve ove decenije kada je petokraka prljala srpsku trobojku.Mladi sada cuju vas kao i mene i sami ce doneti ocenu, dali laze koza ili rog.Ustase i komunisti su ako se secate potpisali i pakt,a osim toga pogledajte gde je za vreme rata rastao brozov sin.

Milan

19.06.2009. 17:16

Sramota kako neostaljinisti i neotitoisti velicaju i lobiraju i dalje za Tita i Jovanku u listu ''Politika'', time pre svega stiteci sebe i svoje otete kuce, vile, velike penzije i ostale priviligije koje su dobili tokom komunisticke diktature.... i dalje zbunjuju i onako izgubljeni srpski narod, a jedino ''Vecernje Novosti'' nam otvaraju oci i obrazuju i skidaju paocinu sa ociju sta su ti Brozovi zlikovci radili. Hvala ''Novosti''.

Nostradamus

19.06.2009. 17:35

@ dado 19. jun 2009 17:00:04. Dragi gospodine, nije mi Zoran bio nista u rodu, ali sam imao cast da ga upoznam, sasvim slucajno u Londonu. Pametni ljudi ne mogu voditi Srbiju, sve dok nacionalisti misle da treba jos neke “nepravde da se isprave”. To je fiktivna misao u njihovim glavama i oni sebe vide kao “borce za pravdu”, a u stvari su obicni anarhicni kriminalci i hohstapleri. Ubili su Djindjica jer je on slucajno dirnuo u to”osinje gnezdo” i time je Srbija zaustavljena na putu demokratije. Slazem se sa vama da je demokratija nemocna protiv nacionalizma, jer uostalom i Hetlera su svojevremeno pustili da preuzme vlast u ime demokratije. Znamo svi sta je taj fasisticki drekavac napravio i zbog koga je pobijeno 50 miliona ljudi. Malo su mu u tome pomagali i ovi nasi “anti-partizanski oslobodioci”.

Miodrag

19.06.2009. 17:45

Pre neko veče gospođa Olivera Kovačević bukvalno se izderala na goste u studiju, među njima i uglednog publicistu Peru Simića, pitajući ih gde su im dokazi da je brozov režim bio zločinački! Evo, gospođo Olivera, i svi drugi, to je deo istine!!! Bračni par Minić, krvoloci u službi režima protiv svega što je srpsko, u ime srpa i čekića. Drug Miloš Minić, ne zaboravite, pred kraj života postao je "demokrata", čak je pisao članke za "Našu borbu", a njihova kćerka Jelica (Jelena) jedna je od promoterki Petog oktobra, "promena" u kojima su se komunisti ili njihova deca, ili zajedno, preobukli u žuto-plavu odoru, da Srbiju dotuku i završe posao koji je Broz počeo. Sećam se profesora marksizma na Filozofskom fakultetu, doktora Silvana Bolčića, koji je u to vreme, 70-tih godina, bio član CK SKJ. Nije me pustio da polažem marksizam jer sam na pitanje da li sam učio iz skripti ili iz njegove knjige rekao iz skripti i da je to isto (što sam prethodno proverio). Odgovorio je drsko "Nije isto" i prekinuo razgovor. Stvar je bila u tome da KUPIM njegovu knjigu, dakle. E, taj isti Silvano Bolčić, posle Petog oktobra, pojavio se u "Našoj borbi" sa tekstom, ili više njih, u kojima je čitaocima solio pamet o "demokratiji". Eto kakvi ljudi su došli na vlast (ne kažem bukvalno, ali isplivali na površinu) - Minička, Bolčići i slični, a mi smo još pod onom "crvenom žabom" kao i 45-te. Dobro je napisao onaj čitalac da se sada najviše brinemo za partizanskog majora sa punđom iz Like!

Nostradamus

19.06.2009. 18:08

@ Velimir 19. jun 2009 17:11:54. Dragi gospodine, a sta je to trebalo da se “kritikuje” u tim vasim casopisima, koji su navodno zabranjivani?. Sto se tice ustanka ne znam zasto je poceo u julu, jer to bi ste trebali pitati Broza, a kao sto znamo on je vec odavno u „vecnim lovistima“. Ipak impresioniran sam cinjenicom da je Draza, kako to vi kazete „ustao“ i valjda je stajao do kraja tog rata u stavu mirno ili na mestu voljno?. Ne znam o kakvom „prvoosnovanom pokretu“ vi pricate i protiv koga je to osnovano i sa kojim ciljem i svhom?. Moram da se nasmejem na vase asocijacije i paralale u vezi sa nacistickom policijom i onom u Jugoslaviji, jer nisu ni slicne u nacinu rada i ciljevima. Sto se tice Hitlerove knjige „Mein Kampf“ i paralele sa „Kapitalom“ od Karla Marksa, to bas nema nikakve veze jedno sa drugim. Jer prvo je politicki pamflet i pokusaj sopstvenog narcisoidnog velicanja na putu do vlasti, a drugo je dragi gospodine filozofsko delo o nastanku i razvoju ekonomskih odnosa. Prva knjiga nema apsolutno nikakvu vrednsot, sem one kao istorijska gradja, dok druga predstavlja remek delo. Da ste pazljivo procitali Marksa onda bi ste shvatili da njegove analize, upste nemaju veze sa komunistima, vec sa komunizmom kao najvisem obliku drustvenog poretka. Shavtili bi ste i zasto je socijalizam humanije drustvo od kapitalizma i nije klasno drustvo kako vi kazete, a shvatli bi ste i to da sam Marks nije bio komunista. Ja vama ne uskracujem pravo da zivite, u kako to vi kazete „zemlji vasih predaka“, ja samo pokusavam da vam ukazem da istina kao i sve na ovom svetu ima dve strane. Sto se tice petokrake, pa ona nije ekskluzivni simbol komunista, jer istu koriste i drugi koji bas ne mirisu komuniste. Broz ima dva sina i ne znam na koga ste mislili?. Lep pozdrav i drago mi je da smo razmenili misljenja iako nam se stavovi razlikuju.

Zenastena

19.06.2009. 18:30

Istina o svim zločinima treba i mora biti utvrđena. Ali, pitanje načina je ono što uvek ostaje nedorečeno, kao i pitanje razloga. Danas, sve više deluje da se pitanje tzv stratišta postoslobodilačkog ili tzv oslobodilačkog perioda, pokreće da bi se i sada probudile stare podele. I opet se ide u krajnost. Ne odmiču današnji "dušebrižnici" za žrtve komunističkog režima daleko od metoda na koje se pravda ostvarivala po završetku II svetskog rata. Vulin je dobro rekao da danas dolazimo u situaciju da su svi bili patrioti i da niko nije sarađivao sa okupatorom. Slažem se da je stradao veliki broj nedužnih i sramotno je što je ovaj narod i tada sebi dozvolio podele sa tako katastrofalnim posledicama. Ono sa čime se ne slažem jeste to što se danas tvrdi kako su svi kojima je presuđeno od strane prekog suda komunističkih vlasti bili nevini. To nije istina. I reći će neko da moja konstatacija nije na mestu, ali samo slep ne vidi da se danas tako radi. Ispravljamo istoriju opet na račun pobednika. Ovih novih. Sramota! Treba pronaći grobove, treba odati počast žrtvama, ali bez fingiranja istine. Ne smatram da je državni i nacionalni prioritet naći grob Draže Mihajlovića i žrtava prekog suda, ali daleko od toga da to ne treba učiniti. Ali, žalosno je kako se i zašto to radi. Branioci istine i danas su, kao i 1945. godine krivi ljudi!!!

dex

19.06.2009. 18:16

Smesno je nazivati partizane oslobodiocima.Ne 41,ne 42 ,ne 43 ,44 u januaru ne,martu ne,avgustu ne,vec bas u oktobru bas onog meseca kada je usla sovjetska "oslobodilacka"armija da izbaci naciste(na cemu sam im zahvalan) partizani su resili da nas oslobode.Ali pitam s kojim pravom su oni postavili partizane da vladaju.Pitam svakog coveka u ovoj zemlji sta je to saradnik okupatora, kvinsling.Ako u nasu zemlju udje vojska pod kojim god izgovorom u kome je jedan sistem koji je narod doveo na izborima u (demokratiji koliko god ona bila nerazvijena u to vreme )i ta vojska to promeni onda je ta vojska okupatorska i svi oni koji sluze takvoj vlasti su saradnici okupatora.U Srbiji samo oni koji su dresirani od malena veruju u pricu da su partizani oslobodioci.Za sve takve toplo preporucujem istoriju Grcke u 2 sv.ratu,tamo ce naci sve ono cemu su i oni sami vaspitavani i narodne heroje i NOB i nacionaliste kao domace izdajnike i td.Ali za razliku od domace kvinsliske komunisticke klike Grcki komunisti su izgubili na samitu u Teheranu,jer Ceril nije zeleo da preda Grcku.Upamtite,nisu Cetnici toliko dobri koliko su partizani losi.Imao bih jos mnogo toga da dodam ali moram da idem.

Milovan Rafailovic

19.06.2009. 18:40

Da li ste mozda culi za onaj izraz iz doba Francuske Revolucije koji glasi: Revolucija guta svoju sopstvenu decu? Zasto idete relativno daleko na dogadjaje neposredno posle Drugog svetskog rata? Zasto ne pogledate na zlocine koji su se dogadjali devedesetih godina na teritoriji bivse Jugoslavije? Na Balkanu su se ubijali od kako je sveta i veka, zasto vas onda uopste nesto tako cudi?

dado

19.06.2009. 19:00

”Nostradamus” s velikim postovanjem i respektom Ja volim malo da provociram ! Zadovoljan sam sa tvojim odgovorom Ali postoji jedno pitanje ? Medju srbima koje je izgleda postalo nerjesivo ! Zasto srbi mrze srbe ? Zasto su srbi srbima neprijatelji ? Odgovor ne ocekujem Radije cu pokusati da ga sam dam! U svim vjerama i narodima postoji ”MRZNJA” a to je borba za vlast Borba za moc i prestiz Drugo pitanje Vezano sa ovim unaprijed ! ”GDJE SRBI PRIPADAJU ” ISTOKU ILI ZAPADU !!!!!???? Taj narod je !? ”srbi” treba da se opredjele gdje pripadaju !? Ali u tome i jeste problem! Jedni zele na zapad drugi na istok Moje misljenje Da se tu krv lije i ”mrznja” Zelje su jedno a mogucnosti su drugo Dali to iljudi Srbija i narod realnos moze da vidi !? Da naravno moze ali nece ! Laz je cudo Laz je moc I zelje i mrznja su puste lazi Ali realnos i istina su nepobitne cinjenice ZAPAD NAS NECE Mi nismo zapad ! Mi smo samo jedam mali narod SSS koim se manipulise Ne zaboravite ONI ne zaboravljaju ! Srbija je TRI PUT RATOVALA PROTIV ZAPADA Srbima se danas sudu u Hagu sto su htjeli ”islam” da iskorjene iz Evrope Haha Momentalno ZAPAD vodi najvise ratove protiv svoih prijatelja MUSLIMANA U evropi je pokolj napravljen nad Jevrejima A ko je SLEDECI ?! To se kaze ”NOSTRADAMUS ” kako su nas DAVNO ucili zavadi pa vladaj KAPITALIZAM JE MOC KAPITALIZAM JE NOVAC KAPITALIZAM JE SILA Kazu promjeni li bi ga kad bi nasli bolje drustveno uredjenje s postovanjem ”Nostradamus” PS. gubitnici ,porazeni su krivci bez razlike kako se zvali

Milan

19.06.2009. 19:08

Komunisti su sve sto je vredelo sto je bilo skolovano,napredno i vecinu uglednih domacina pobili.Ostao je neobrazovan i siromasan narod kojima su oni godinama ispirali mozgove i evo gde smo danas.Ime im se ne spomenulo to je naj veci olos koji je Srbiju upropastio za sva vremena.

истраживач

19.06.2009. 19:11

Све "неверне Томе" за које су догађаји из јесени 1944. године новост, "лаж", тј. далеко пре непознаница, упознао бих да се о тим догађајима проговрило још 90-тих година у нашој историографији.Угледни Југословенски историчар, шеф катедре за Историју Југославије при Филозофском факултету у Бгд. сада покојни Проф.Др.Бранко Петрановић, у једној од својих последњих књига "Србија у Другом светском рату 1939-1945", поменуо је и следеће: "«Део колаборациониста је одговарао пред војним судовима, али је многе људе појела помрчина у данима протерива немаца.Егзекутивну улогу је имало Одељење за заштиту народа (ОЗН-а), које је под видом обрачуна са фашизмом вршило егзекуције на хиљаде невиних људи, неправедно осумњичених, без суђења ликвидираних, чак без знања њихових породица, као опасних за сутрашњицу или што су се замерили за време рата представницима нове власти» (н.д стр 657) О примеру револуционарне неправде над бројним српским интелектуалцима, у овом случају, глумцима Српског народног позоришта наводи се: «Након уласка НОВЈ у Београд октобра 1944, са стварним колаборационистима и ратним злочинцима, ухапшени су, проведени кроз Главњачу, осуђени на издржавање дуготрајних казни или стрељани и многи угледни глумци, певачи, балетски играчи Српског народног позоришта...Ова тема ликвидација је била деценијама табуисана.Екстензивна примена категорије колаборационисте «народног издајника» , «непријатеља» у случају ових уметника означила је трагичан губитак за српску културу и уметност» (н.д стр. 505)

Nostradamus

19.06.2009. 19:41

@ dado 19. jun 2009 19:00:00. Dragi gospodine, bez potrebe da vam oponiram, zelim samo da dodam svoje misljenje o pitanjima koje ste postavili. Na prvo pitanje vezano za mrznju u nasem narodu, misljenja sam da mi jednako mrzimo jedne druge, kao sto to cine i pripadnici drugih naroda u svom narodu. Nismo mi tu nista posebno, ali mi za razliku od drugih pokusavamao da budemo iskljucivi. Svi pokusavaju da drugima daju do znanja da su samo oni u pravu, a da ostali to nisu i tu je nas problem. Mi ne prihvatamo drugacija misljenja niti stavove, jer unapred smatramo svoj stav superiornim. Moze se desiti da je stvarno nas stav bolji od onog drugog, ali to nije pravilo. Ne znam uzrok tome, ali bi bilo interesantno pronaci ga, jer demokratija je dialog a ne monolog. Sto se tice drugog pitanja, misljenja sam da mi ne moramo obavezno biti ili na Zapadu ili na Istoku, jer to niko od nas ni ne trazi. Niko ne trazi da mi postanemo nesto drugo, da bi nas primili u Evropu, ali mislim da geografski gledano ipak vise pripadamo toj Evropi nego Rusiji. Ja sam licno skeptican po pitanju „brace Rusa“, ali to je vise filozofsko pitanje a ne „bratsko“ kako to pokusavaju nacionalisti da nas ubede. Mi ne trebamo nikoga da volimo, vec samo da postujemo druge, da bi nas ti drugi postovali. To je tako jednostavno, ali izgleda tako tesko da uradimo. Ne znam zasto?. Lep pozdrav.

BOXON

19.06.2009. 20:06

Ovi vaši članci gospodo iz večernjih novosti...su konačno skidanje maski sa ideologije koja je pokrenuta devedesetih godina u našem regionu pod patronatom neoliberalnih fašista....U ovoj etapi konačnog razbijanja jugoslavije dolazimo do KANTONIZACIJE SRBIJE....u takvom svetlu je bitno izazvati međusrpski sukob.... A VI OVIM TEKSTVIMA TO PODPIRUJETE....dakle medijskom propagandom REHABILITACIJE I OPLAKIVANJA ČETNIČKIH FAŠISTA unosite razdor u građane srbije i homogenizujete ih na partizane i četnike....sve do momenta izbijanja međusobnih sukoba.... ...Istorija i svet je dokazao ko su bili anti fašisti a ko fašisti u našoj zemlji....A novi sukob ide samo u korist NATO OKUPATORA I PLJAČKAŠA.... Vinston Cercil:“Razlog zasto smo prestali pomagati Drazu Mihajlovica i njegove cetnike je jednostavan. On se nije borio protiv Hitlera. Odlucno smo na strani Tita, zbog njegove velike i hrabre borbe protiv njemacke armije… Partizani su sada gospodari situacije i predstavljaju smrtnu opasnost za Nijemce.”…

srbo

03.01.2016. 13:53

@BOXON - blago onom ko je glup ,boxon,blago vama nepismenim,a povrh toga se time i hvalite.

Zarije

19.06.2009. 20:36

Nemci su posle okupiranja Srbije, takođe streljali bez suda, verovatno su i komunisti to isto radili, i jedni i drugi da utvrde svoju pobedu. Nisu svi streljani bili nevini, bilo je i onih koji su bili protiv Nemaca, a i onih koji su bili lojalni nemačkoj vlasti. i industrijalci i intelektualci su pozivali Srbe da se ne bune protiv nemačke okupacije i da vredno rade. niko nije bio ni crn ni beo. Rezultat svega je bio da smo živeli lepo i slobodno četrdeset godina i da se ta država rezdužila pre raspada tako da su svi ovi dugovi skoro napravljeni. Rezultat je da ovakva, zapadna, demokratija nije opravdala ime ni očekivanja. Njeni promašaji se ne mogu opravdavati davnim greškama nekih drugih, a ispravljanje nekadašnjih nepravdi ne može služiti pravljenju novih.

dado

19.06.2009. 21:37

citiram: "Sto se tice drugog pitanja, misljenja sam da mi ne moramo obavezno biti ili na Zapadu ili na Istoku, jer to niko od nas ni ne trazi. Niko ne trazi da mi postanemo nesto drugo, da bi nas primili u Evropu, ali mislim da geografski gledano ipak vise pripadamo toj Evropi nego Rusiji. Ja sam licno skeptican po pitanju „brace Rusa“, ali to je vise filozofsko pitanje a ne „bratsko“ kako to pokusavaju nacionalisti da nas ubede." zavrsen citat Ne ulazim u politicka ibratsko filizofska pitanja (kome pripadamo) zapadu ili rusiji SAMO U GEOGRAFSKA haha mada je i evropa do URALA A sedam bogatih je uvijek SE bogatilo na KOLONIALIZMU i izrabljivanju koristeci "silu moc laz demokratiju itd bilo sta samo da ostvare moc i izvuku dobit ZAPAD SE OBOGATIO KOLONIJALIZMOM i KRSTASKIM RATOVIMA Ja sam uvijek za EVROPU ali evropa nas nece :-( naravno hoce kao jeftini radnu snagu Isto kao i Poljake DANAS NAJ JEFTINIJA RADNA SNAGA U EVROPI Komunisti ne pripadaju Evropi nego istoku i siromasnom svijeetu bijedi kao sto je i gdje je Komunizam ili evropski kapitalisticki socijalizam Ja "licno" volim novac i kapitalizam Ali ovdje se "radi" ili ne radi o kapitalizmu ili (komunizmu)socijalizmu Nego o mrznji i ubijanju jednog naroda Zbog moci i vlasti Tu nema nista novo ni prije hiljade hiljada godina ni danas SRBIN SJEKIROM SJECE SRBINA Ljudi mrze ljude Bez razlike ko su i sta su i koje su vjere Mi mozemo ovdje da prdimo lude Svjedoci smo jedne burne istorije Koju je suvisno komentarisati (ali krvi i mrznje ne fali ) ne kritikujem nikoga ! ili Samo treba da se oprjedjelimo na cijoj smo strani I SVI SMO U PRAVU PS. samo pobjednici su u pravu a gubitnici nisu jer su porazeni sila boga ne moli uvijek bilo i bice Hvala na prepisci s postovanjem svi komentari dalnji su suvisni respekt na svaki komentar odgovor i misljenje

jelena

19.06.2009. 23:35

Dragi moj Nostrodamus i samo ovo krivenje svog imena govori kakva si licnost. Ja sam Jelena cerka ponosnog vojnika Kraljeve vojske,mucenika komunistickog rezima,drago mi je sto imam njegove GENE ali netrazim osvetu,ne nedaj Boze zelim samo da svi oni koji su zivi izadju i kazu familijama gde da traze mosti onih najmilijih smatram da su zasluzili toliko.A zna se da istoriju pise pobednik,neka to za moj narod bude proslost i da se ne delimo kojoj partiji pripadamo,da budemo Srbi braca ,da radimo za dobro Srbije i da nas vise nikad ne dele politicke razlike Mom Narodu Za Moju Srbiju Srpkinja iz daleke Severne Amerike Jelena

Srbin iz Toronta

20.06.2009. 08:53

Smatram da bi javno negiranje komunistickih zlocina i otvoreno i bahato pljuvanje na njihove nevine i nesahranjene zrtve, a koje u ovim diskusijama imamo prilike da vidimo, moralo da bude pod hitno uvedeno u zakonske norme Srbije kao tesko krivicno delo sa zaprecenom visegodisnjom robijom, bas kao sto je to slucaj sa negiranjem nacistickih zlocina. Mislim da bi to bio najbolji nacin da se malko ohlade neke usijane glave ovde koje uporno Srbima drze prazne tirade o "sjajnim komunistima" i njihovoj "dalekovidoj mudrosti i slobodarstvu".

Sasa

23.06.2009. 20:24

Postovani komentatori, potrosih pola sata citajci vase komentare i zakljucujem da se sustina svodi na prepucavanja izmedju pro-cetnika i pro-komunista (da tako kazem). Da bi se uslo u sustinu problema, potrebno je krenuti od samog pocetka pa cak i dosta ranije... Nije Srbija nastala 1944-e vec je postojala i mnogo, mnogo pre Tita, Draze i ostalih "Lidera" novije istorije... Podela izmedju zapada i istoka traje vekovima i do pada carske Rusije, Srbi i Rusi su se smatrali "BRATSKIM" narodima a ne "geografskim postovaocima", kako bi rekao gospodin Nostradamus. Postoji mnogo istorijskih cinjenica a jedna je sigurna - uticaj Vatikana na situaciju/e na Balkanu je vise nego ocigledan. Ma koliko mislili da "njima" religija ne znaci nista, varate se. Vatikan koristi katolicanstvo kao sredstvo kontrole masa i nametanja "svoje volje" svugde u svetu a da nece na Balkanu.(Hrvatska) Postoji mnogo verzija istorije nasih Naroda (Srba, Hrvata i ostalih) ali je do citaoca da li ce da prihvati ono sto mu pisac servira... Ako je opravdano ovo danasnje satanizovanje Srba i osudjivanje skoro svih iole sposobnih lidera u nazovi medjunarodnom sudu, ako se Srbi smatraju agresorima na bivse republike, pa zbog toga treba da se unisti sve sto je Srpsko onda se postavlja kontra pitanje - Zasto se ne dokazu komunisticki zlocini nad Srbima '44e i '45e i ustanovi da je SFRJ stvorena na genocidu pa da se trazi priznavanje Srbije u granicama u kakvim je bila pre drugog svetskog rata? Zasto se, ako se krivica dokaze, ne poniste svi zakoni i rezolucije donesene u vreme SFRJ i samim tim, ukine narodnost Muslimanima u BiH (muslimani kao narod postoje samo u BiH i nigde vise u svetu) Itd, itd... Hvala i prijatno...

Boxonu do znanja

24.06.2009. 21:20

Poštovani BOXONE i svi koji tako mislite, Vinston Čerčil ni Englezi uopšte nisu bili ni tako lepi ni dragi kako vam se čini. Prvo su nas nahuškali na rat i da ginemo suludo protiv Hitlerove soldateske, a ne zaboravite da je do 1943. tzv. NOP činilo 80 odsto Srba. Onda je digao ruke od pravog borca i antifašiste Draže Mihajlovića, koji je inače do 1936. godine bio levičar i agent Staljinovog KGB-a u jugoslovenskoj vojsci. Kada je saznao šta se radi u SSSR-u prešao je u antikomuniste. Ako ga zato proglašavate fašistom, neka vam je na čast. A to mu Staljin nije oprostio i na poznatom sastanku sa Čerčilom i Ruzveltom konferenciji najverovatnije postavio uslov Čerčilu da se odrekne Draže u ime antisrbina i Hrvata Tita. Kada je Čerčila jedan njegov saradnik zapanjeno pitamo da li zna da će u Jugoslaviji zbog toga posle rata komunisti doći na vlast, on ga je cinično pitao: "A zar vi nameravate da posle rata živite u Jugoslaviji?". Inače, Draža je proglašen izdajnikom i saradnikom Nemaca ne samo zato što se borio protiv komunista nego i zato što je pozivao da se ne gine uludo i narod ne izlaže masovnoj pogibelji od okupatora tvrdeći da će se ishod rata rešiti u borbama velikih sila. Zamislite, isto to je i De Gol za vreme rata poručivao Francuzima, pa su ga proglasili herojem a ne izdajnikom!!! Inače, BOXONE, razdorom se građani ne "homogenizuju" - homogenizacija znači baš suprotno, ujedinjavanje i stvaranje sloge, ako niste znali...