PRVI model "opel korse" pojavio se na tržištu 1982. godine. Simpatični, gradski automobil, ponudio je tada kupcima neke pogodnosti koje su, pre toga mogli da očekuju samo u bar "za jedan broj" većim vozilima.

Taj recept sačuvan je svih 37 godina a potvrda kvaliteta i vrednosti je podatak da je prvih pet generacija "opel korse" prodato u 13,7 miliona primeraka!

Zato nas je poziv kompanije "Opel Srbija" na dvodnevnu prezentaciju i test vožnju nove, šeste generacije "opel korse" veoma obradovao, jer ovo je nastavak uspešne priče "Opela" ali sada u zagrljaju grupacije "Pežo-Sitroen". Zato nas je silno interesovalo da li je gigant iz Riselshajma uspeo da sačuva tu nit koja je "korsu" učinila tim što jeste.

"Opel" je za prezentaciju novog modela izabrao Dalmaciju. Ne slučajno. Na malom prostoru imate mogućnost da "korsu" isprobate na odličnim hrvatskim auto-putevima, da krstarite drumovima duž obale, po okolnim planinama, ali i da se provlačite uskim gradskim uličicama,jezgrima dalmatinskih gradova.

Već na prvi pogled jasno je da je "korsa" i dalje "korsa". Modernog, atraktivnog izgleda, svežih paleta boja, savremeno skrojene kabine...



Posle prvih kilometara postalo je jasno da je inženjerima iz Riselshajma ponovo uspelo da sačuvaju sve dobro poznate odlike "korse" i da ih naravno, usavrše, modernizuju u skladu sa zahtevima modernih vozača.

PROČITAJTE JOŠ - Hoće li električni automobili izazvati novu prirodnu katastrofu?

Nova "korsa" je porasla u odnosu na prethodni model za 39 mm i sada je duga 4.060 mm. Nova "korsa" je uža za jedan milimatar - 1.745 mm. Novi model je niži od starog za 48 milimetara (1.433 mm), a međuosovinsko rastojanje je poraslo za 28 mm - 2.538 mm pa je i prostor u kabini zatno veći.


Uvećan je i prtljažnik za 24 litra i sa 309 litara je među najvećima u klasi. Obaranjem zadnjih naslona dobija se omanji kombi - 1.081 litar korisne zapremine prtljažnika!

Uz primenu novih materijala magovi iz "Opela" su smanjili masu vozila na svega 980 kilograma pa ne čudi da je "korsa" sa novom paletom turbo motora toliko okretna.


Kao i uvek u prethodnih pet generacija "Opel" je u "korsu" udenuo mnogo toga što se prvi put primenjuje u segmentu malih automobila.

Kako smo na prvu vožnju krenuli u doba kada je sunce već otišlo na počinak, mogli smo da se uverimo u efikasnost novih, " IntelliLux LED matrix" svetala bez odsjaja, koja rekosmo, po prvi put u segmentu malih automobila. Osam LED elemenata, koje kontroliše najnovija generacija prednje kamere visoke rezolucije, kontinuirano podešavaju snop svetlosti u skladu sa trenutnom situacijom u saobraćaju i okolini.



Tu su i brojni novi sistemi koji debituju u "korsi" poput "adaptivnog tempomata", zatim "aktivne asistencije" održavanja vozila u traci, "automatsko kočenje" u slučaju opasnosti bazirano na radarima kao i "upozorenje na pospanost vozača". Sasvim novi su i značajno tehnološki usavršeni "asistenti" za parkiranje i manevrisanje kao što su senzori napred i nazad, "bočni čuvar" kontrolisan senzorima i "panoramska" kamera za pogled unazad od 180 stepeni. Tu je i sistem za "prepoznavanje saobraćanih znakova" ali i sistem za "nadzor mrtvog ugla".



Info-zabavni sistemi kompatibilni sa "Apple CarPlay" i "Android Auto" aplikacijama: na vrhu ponude je "Multimedia Navi Pro" sa 10-inčnim ekranom u boji osetljivim na dodir. Novitet je i "Opel Connect servis" koji uključuje navigaciju sa informacijama o saobraćaju kao i poziv hitnim službama ili službama za pomoć na putu. Ko ima savremen smartfon omogućeno mu je i bežično punjenje, a oni koji koriste USB kabal biće više nego zadovoljni. Postoje tri utičnice - jedna napred i dve za putnike na zadnjoj klupi.



Vozač u "korsi" sedi niže (sedište ima i funkciju masaže) nego ranije jer je centar gravitacije vozila spušten, a zahvaljujući novim sistemima oslanjanja sada je i upravljanje preciznije sa više "odziva". Tu je i dinamički klima uređaj,zatim "otvori i upali" sistem pokretanja automobila bez ključa, kožna sedišta i još mnogo toga.

PROČITAJTE JOŠ - Nastavlja se ofanziva "Opela": Do 2024. sve na struju!

Sa koeficijentom otpora vazduha od 0,29 jedan je od najaerodinamičnijih automobila u svojoj klasi. U "korsu" se ugrađuje potpuno nova gama motora sa značajno nižom potrošnjom u poređenju sa prethodnom generacijom.



Posebno ekonomične benzinske i dizel pogonske jedinice sa rasponom snage od 55kW (75 ks) do 96kW (130 ks). Potrošnja goriva : grad 5,54-3,7 l/100km; otvoreni put 4,2-2,9 l/100km; kombinovana vožnja 4,7-3,2 l/100km, 106-85 g/km CO2;Ili po savremenom "WLTP"načinu merenja;: kombinovano 6,24-4,0 l/100 km, 144-104 g/km CO2 z.

Širok je i izbor modernih menjača, od petostepenog i šestostepenog manuelnog do osmostepenog automatika (prvi put dostupan u "korsi")


Mali bestseler je takođe pravi šampion aerodinamike. Kao i kod svih novorazvijenih "Opelovih" modela, inženjeri su optimizovali aerodinamiku najnovije „korse“ u "Razvojnom institutu za automobilski inženjering i motore vozila" koristeći aerotunel Univerziteta u Štutgartu. Rezultat je više nego impresivan jer sa koeficijentom otpora vazduha od 0,29 Cd i dodatno smanjenom površinom prednjeg dela u poređenju sa prethodnikom koja je samo 2,13 m2, nova „korsa“ je jedan od najaerodinamičnijh automobila u svojoj klasi.



U Nemačkoj je već počela prodaja, početna cena je 13.990 evra pa sa velikim interesovanjem očekujemo 10. decembar kada će i u Srbiji biti ozvaničen početak prodaje nove "opel korse" kada će se znati i cena.



DOMET 337 KILOMETARA

NARAVNO, u duhu vreena i "opel korsa" će uz benzinske i dizel agregate najnovije generacije, kupcima ponuditi i verziju sa pogonom na električnu energiju.

Uz litijum - jonsku bateriju, i savremeni elektro-motor koji će raspolagati maksimalnom snagom od 136 KS, "opel korsa" ima domet od 337 kilometara, što je kažu, znatno više od pređenih kilometara u jednom danu prosečnog evropskog vozača.

Pri tome će sa novim punjačima od 100 kv biti znatno smanjeno i vreme punjenja baterije.