Najveći pad globalne prodaje automobila od velike krize 2008.

Tanjug

28. 11. 2019. u 23:20

Prodaja automobila širom sveta će u 2019. godini, kako se očekuje, zabeležiti najveći pad od finansijske krize 2008. godine, jer je splasnula tražnja potrošača - od Sjedinjenih Država do Kine

Највећи пад глобалне продаје аутомобила од велике кризе 2008.

Kyodo News via AP

Prodaja automobila širom sveta će u 2019. godini, kako se očekuje, zabeležiti najveći pad od finansijske krize 2008. godine, jer je splasnula tražnja potrošača - od Sjedinjenih Država do Kine.

Globalna prodaja automobila će, kako se procenjuje, pasti za oko 3,1 milion jedinica u tekućoj godini, što je veći pad nego 2008., objavio je ekonomski tim agencije Fič rejtings, pozivajući se na podatke koje je prikupila Međunarodna organizacija proizvođača motornih vozila.

Iz Fiča poručuju i da usporavanje prodaje automobila utiče na pad globalne proizvodnje.

"Pad globalnog tržišta automobila od sredine 2018. ključni je pokretač pada globalne proizvodnje, a perspektive prodaje automobila znatno su se pogoršale u odnosu na naša očekivanja iz maja meseca", izjavio je Brajan Kulton, glavni ekonomista Fiča, a prenosi CNBC.

Globalna prodaja putničkih automobila pala je na 80,6 miliona jedinica u 2018. godini sa 81,8 miliona jedinica godinu ranije, što je bio prvi godišnji pad od 2009. godine, saopštila je ta agencija.

Globalna prodaja voyila ove godine verovatno će pasti za dodatnih četiri odsto, na oko 77,5 miliona prodatih vozila.

Pad tražnje u Kini, najvećem svetskom tržištu automobila, glavni je faktor koji se krije iza globalnog pada prodaje u ovoj godini.

Naime, prodaja automobila u Kini pala je za 11 odsto od januara do kraja oktobra u poređenju sa istim periodom prošle godine. Kulton smatra i da su slab rast kreditiranja, veća prodaja polovnih automobila i novi standardi vezano za emisiju štetnih gasova uticali na manju prodaju novih automobila u Kini.

Prodaja u SAD je takođe suočena sa problemima, a kompanije DŽeneral motors, "Ford" i Honda smanjile su proizvodnju usled "hlađenja" tržišta automobila.

Fič predviđa da će prodaja u SAD pasti za oko dva odsto na 16,9 miliona vozila u 2019. godini.

I druge zemlje, poput Brazila, Rusije i Indije, suočene su sa padom prodaje, a očekuje se da će slična situacija zadesiti i Zapadnu Evropu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)

Електро-возач

29.11.2019. 05:06

Људи све мање желе да купују технологију која нема будућност. Или купују електричне (продаја расте) или се одлучују да сачекају док се не појави нешто што им више одговара. Вредност застареле технологије пада. Ускоро половњаци неће моћи да се продају. Нису више нови закони проблем већ се свест људи напредак а нафтни картел то не жели да дозволи.

Zoran

29.11.2019. 23:57

@Електро-возач - Znas li ko ce sve posao daizzgubi kad dodju elektricni? Svi automehanicari. Svi koji prave delove za motore. Mnoge prodavnice auto delova ce da nestanu. E moj elektro vozacu.... Znas kad ce da zazive elektro? Nikad.

Savo

30.11.2019. 17:47

@Електро-возач - Литијумске батерије загађују човекову околину у току њихове израде, па је по загађењу електро аутомобил веома близу аутомобилу са погоном на фосилна горива. Пата карте. Проблем је загађење воде, око 1900 кубика воде треба за једну батерију. Помножите то са милионима возила и добићете количину воде која се враћа у природу.

Stari Srbin

29.11.2019. 07:51

ako i treba. Malo da se odmori planeta zemlja od bespotrebnog kopanja ruda za posrnule automobilske kompanije koje vise ne znaju kako da uvaljuju svoje krntije zapadnjacima. Menjaju kola kao da su carape a svet pati zarad njih 300 miliona. Pokrali su sve sto se pokrasti moglo i sad su oni zapad a mi smo varvari