Mazda MX-30 prvi električni automobil japanske kompanije (FOTO)
27. 11. 2019. u 23:20
Mazdin prvi električni automobil, "Mazda MX-30",već je dostupan za rezervaciju posle premijere na "Tokyo Motor Show"
Foto: Promo
Svojim jedinstvenim "freestyle" vratima, ekološkim materijalima i baterijom koja pruža domet od otprilike 200 km, što je znatno više od 48 km, koliko u proseku dnevno prelazi evropski vozač, "mazda MX-30", nakon nedavno predstavljenog inovativnog "Skyactiv-X" motora, označava još jedan pozitivan korak u "Mazdinom" višestrukom rešenju smanjenja emisija.
-Kao i kod svih naših proizvoda, naši dizajneri i inženjeri imali su vrlo jasan cilj za naš prvi potpuno električni automobil. Morao je da ima jedinstveni dizajn, da bude sjajan za vožnju, nešto što je ključni deo "Mazdine" DNK i što nas čini jedinstvenima u poređenju sa konkurentima, i što je najvažnije, da pozitivno doprinosi smanjenju emisija tokom celog životnog ciklusa proizvoda. Uz tehnologije elektrifikacije koje uvodimo u našu celokupnu ponudu, kao manji proizvođač usredsredili smo sve napore u stvaranje električnog automobila za koji pretpostavljamo da će biti drugi automobil u porodici - rekao je na premijeri "mazde MX-30", koja će u evropske salone stići tokom druge polovine 2020. Jasuhiro Aojama predsednik i izvršni direktor Mazda Motor Earopa - "Mazda MX-30", kako su rekli mediji koji su vozili naš testni prototip, nije poput drugih električnih automobila, vozi se više poput automobila pokretanog motorom sa unutrašnjim sagorevanjem i nastavlja da pruža "radost u vožnji" koju naši kupci očekuju od Mazde.
.jpg)
Foto: Promo
Kao i svaka druga "Mazda", "MX-30" pruža vrlo prirodan osećaj i odzivnost u vožnji pri ubrzavanju, skretanju i kočenju, upravo onako kako želite i očekujete u svakodnevnim situacijama u vožnji.
U "mazdi MX-30" je to postignuto inovativnim pristupom pri konstruisanju u paketu" e-Skyactiv". To takođe uključuje bateriju koja je čvrsto integrisana u karoserijsku strukturu vozila, što poboljšava celokupnu krutost karoserije i pruža odličan odziv na vozačeve komande.
Uz to, s obzirom na važnost zvuka za vozačevu percepciju obrtnog momenta i brzine, "Mazdini" inženjeri su stvorili i elektronski zvučni sistem unutar "mazde MX-30" koji je sinhronizovan sa obrtnim momentom motora u frekvenciji zvuka i zvučnog pritiska. To dovodi do manje promena brzine tokom vožnje, a to rezultira vrlo stabilnom vožnjom, što dodatno podržava "Mazdin" jedinstveni sistem "G-Vectoring Control" (GVC) koji je proširen i koristi prednosti elektromotora (električni G-Vectoring Control Plus).
Pročitajte još: "MAZDA 3 HEČBEK SKAJAKTIV G122 PLUS": Sami sebe nadmašili (FOTO)
Sa modelom "MX-30" nastavlja se "Mazdin" fokus na uklanjanje nepotrebnih elemenata dizajna. Verujemo u slogan "manje je više" kada je reč o unutrašnjosti i spoljašnjosti naših automobila.
.jpg)
Foto: Promo
Kabina stvara osećaj jedinstva koji se proteže od vrha prednjeg nosača krova sve do zadnjeg kraja. Boja uokvirenog gornjeg dela krova čini ovaj osećaj još jasnijim. Jedinstvena dvokrilna "freestyle" vrata daju modelu "MX-30" karakterističnu i elegantnu siluetu kabine, pružajući pritom poseban osećaj pri ulasku u automobil.
U unutrašnjosti takođe uvodimo ekološke materijale i pravu kožu zamenjujemo veganskom alternativom. Tu je i pluta iz ekološki prihvatljive proizvodnje na "plutajućoj" središnjoj konzoli koja pruža kreativan prostor za odlaganje.
"Mazda" je koristila "MX" prefiks na nekoliko proizvoda koji su u to vreme dizajnirani i izrađeni kako bi se suprotstavljali trendovima u tadašnjoj automobilskoj industriji. Sa MX-5 smo stvorili sportski dvosed dok su drugi proizvođači odbacili koncept roadstera, kaže se u saoštenju "Mazde" dostavljenog "Novostim"-a. Sa "mazdom MX-30" stvorili smo potpuno novo iskustvo vožnje električnog vozila sa Mazdinim DNK koji se provlači kroz jedinstveni dizajn unutrašnjosti i spoljašnjosti i odličnu dinamiku vožnje, osiguravajući da naši kupci i dalje mogu da dožive radost vožnje po kojoj je "mazda" poznata.
.jpg)
Foto: Promo
Tehničke specifikacije
"Mazda MX-30" sada je dostupna za predrezervacije u nekoliko EU zemalja, a na tržište stiže u drugoj polovini 2020.
Tip karoserije
SUV
Kapacitet sedenja
5 osoba
Dužina x širina x visina
4.395 mm 1.795 mm 1.570 mm
Međuosovinsko rastojanje
2.655 mm
Pogon
e-SKYACTIV
Prednje vešanje
MacPherson opružne noge
Zadnje vešanje
Polukruta osovina
Upravljanje
Mehanizam sa nazubljenom letvom
Kočnice (prednje/zadnje/kontrola)
Ventilirani diskovi/puni diskovi /regenerativno elektro-kočenje
Dimenzije guma
215/55 R18
Baterija
Tip litium-ionska baterija
Ćelije
Prizmatičnog oblika
Ukupni napon
355 V
Ukupna električna snaga (kapacitet baterije)
35,5 kWh
Motor
Naizmenični sinhroni motor
Sistem hlađenja
Vodeno
Punjenje
Punjenje jednosmernom strujom
COMBO specifikacije
Punjenje naizmeničnom strujom
Maksimalna snaga 6,6 kW
Електро-возач
28.11.2019. 14:39
"Наставља да пружа радост у вожњи" (за разлику од електричних)??? То је само анти-рекламна кампања за оне који нису још пробали. Електрична кола су чиста ужуванција и прави "зум зум" у односу на фосилну досаду. Ко проба знаће.
Komentari (1)