Prvi "hjundai tuson" se pojavio na drumovima 2004. godine. Tada su u ovom automobilskom gigantu ponudili vozilo robusnog izgleda, snažnih ali ekonomičnih motora, obiljne opreme u početnom nivou, pristupačne cene.


Test kupaca koji je usledio posle toga, svakako onaj najvažniji, pokazao je da se radi o izdržljivom, praktičnom vozilu, koje je pouzdanošću, odličnim odnosom cena-kvalitet, vrlo brzo stiglo u sam vrh po prodaji u svojoj kategoriji.

"Tuson" je, od prve do poslednje generacije, vozilo koje je ovenčano brojnim priznanjima. Dobitnik je prestižnog "Zlatnog volana" (u Nemačkoj), najbolje je rangirani mali SUV ("J.D. Rower"), na Euro NCAP testu je osvojio svih pet zvezdica za bezbednost...

Na skeneru "Novosti" treća generacija ovog, i u Srbiji jednog od najpopularniih terenskih vozila (i najprodavanijeg po podacima uvoznika) je samo potvrdila da se u "Hjundaiju" i dalje drže starog, oprobanog recepta.

Model na testu je restilizovana verzija, jer i "Hjundai" kao i svi proizvođači automobila negde posle 3-4 godine od predstavljanja novog modela odlučuju da malo "zategnu bore". To je, u suštini, samo usklađivanje sa zahtevima tržišta,odgovor na nove zahteve kupaca u skladu sa vremenom.

Pročitajte još: Novi model korejske kompanije "hjundai i30" na skeneru "Novosti

Dizajn je nešto izmenjen jer su na scenu stupila LED svetla koja su lepo uklopljena sa karakterističnom šestouganom maskom. U "Hjundaiju" ističu da je i ovaj dizajn takozvani "Fluidic Sculpture 2.0. pravac, stil koji je zaslužan što i ovaj "tuson" izgleda istovremeno i robusno, sportski, ali i elegantno. Ista "filozofija" je primenjena i u unutrašnjosti koja je osavremenjena, tu je "tač-skrin" ekran od osam inča, informacioni TFT LCD ekran od 3,5 inča... Unutrašnjost vozila, a "tuson" je najprostraniji u ovoj klasi vozila, je izrađena od kvalitetnih materijala, skladnih boja, prijatnihza oko, pa se dobija utisak, zahvaljujući i posvećivanju pažnje detaljima, da se nalazite u daleko skupljem vozilu.

Na našem testu, zahvaljujući ljubaznosti uvoznika i servisera "Hjundaija" za našu zemlju, kompaniji "Hjundai Srbija" imali smo model u "premijum plus" paketu opreme. Početni paket je "stajl", sledi "vizion" pa "premijum", posle kojeg slede "imprešn" i "ultimejt". Dakle, na našem testu smo imali srednji paket opreme, uz još nekoliko dodataka (odatle ono "plus") koji je i inače, među najtraženijima na tržištu.

Spisak onoga što dobijate je zaista impozantan. Tu je obilje sistema koji pomažu vozaču. Podrazumeva se ABS, a tu je i ESC (elektronska kontrola stabilnosti), BAS (pomoć pri kočenju), ESS (paljenje zadnjeg svetla u slučaju opasnosti),DBC ( sistem koji pomaže pri silasku niz strminu), HAC ( pomoć pri kretanju na uzbrdici),VSM ( ceo sistem stabilnosti vozila), TSA ( sisztem za stabilnost prikolice), ali i senzor "protiv prevrtanja".

Naravno, "tuson" ima i sistem za kontrolu pristiska u pneumaticima, "stop/start" sistem.


Za bezbednost su zaduženi prednji i bočni vazdušni jastuci i vazdušne zavesice ali treba istaći i da je "tuson" kako navode u korejskoj kompaniji, sada još bezbedniiji jer pored aktivnih, sigurnosnih funkcija, raspolaže i sa telom od "unapređenog čelika visoke čvrstoće" koji zahvaljujući i procesu vrućeg kovanja pruža sigurnost koja je vodeća u klasi.


Na kožom obloženom obruču upravljača se nalaze sve potrebne komande. Upravljač se lako podešava i po visini i dubini.Startovanje i gašenje se vrši pritiskom na dugme ( takozvani "pametni ključ"), naravno uz daljinsko otključavanje i zaključavanje centralne brave.


Kožom je obložena i ručica menjača, ali i poklopac (klizni) centralne konzole koji služi i kao naslon za ruku.Kožom su presvučeni i nasloni za ruke(rukohvati) na vratima.


Mnogo pažnje je poklonjeno sitnicama koje dodatno poboljšavaju komfor.Tako na primer kaseta ispred suvozalča ima i funkciju rashlađivanja.Tu su i dodatna svetla za čitanje napred sa kasetom za naočare.U ovom paketu opreme nalaze se i senzori za kišu, za automatsko paljenje svetala (LED, LED dnevna,LED prednja poziciona), zadnji krovni spojler sa LED stop svetlom, prednja i zadnja sbetla za maglu... Jako korisna je i funkcija automatskog odmagljivanja stakala.


Za komfor putnika zadužen je i dvoozonski automatski klima uređaj sa otvorima za putnike i na zadnjoj klupi.


Naravno, kako je sada jedno od najvažnijih pitanja kupaca "konekcija,povezivost" u "Hjundaiju" su u "tuson" ugradili odlični multimedijalni uređaj (rekosmo sa 8-inčnim tač-skrin" ekranom), koji pored povezivosti omogućava i jednostavno rukovanje navigacijom, blutut telefoniranjem i slično.

"Tuson" ima i obilje sezora napred i nazad. Poseduje kameru za prikaz vožnje unazad.Sve komande su lako dostupne bilo na ekranu ili na obruču upravljača. Tu je i tempomat, putni računar. Među već pomenute sitnice koje daju poseban ugođaj dodajemo i hromatski unutrašnji retrovizor (jako koristan kada kolega vozač u vozilu iza vas ne koristi oborena svetla) koji ima ugrađen i kompas.Spoljna električno-preklopljiva ogledala koja se inače greju, imaju i ugrađena svetla koja se pale čim otključate vozilo što je ne samo vizuelno vrlo efektno već i nadasve praktično.Stakla su zatamnjena a pri tom su , kako se navodi u "Hjundaiju" i "UV stop".Prtljažnik je među najvećima u klasi .Ima pomični prekrivač, utičnicu od 12 V, brojne kukice za prtljag, ali i elastičnu mrežu za prtljag koja je veoma praktična, ali i rezervni točak, doduše smanjenih dimenzija.


Pročitajte još: "HJUNDAI I20" NA SKENERU "NOVOSTI": Praktičan, prostran i ekonomičan (FOTO)


Uzdužni krovni nosači, aluminijumki točkovi od 18 coli,dvostruki hromirani izduv, hromirane lajsne, kvake, daju "tusonu" sportskiji, dinamičniji izgled.

Pod haubom vozila na testu, imali smo benzinski motor od 1,6 litara radne zapremie, koji uz pomoć turbine razvija 177 "konjskih snaga".

Uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem dovoljno je i efikasan i ekonomičan za ovu vrstu vozila. Model na testu, sa pogonom samo na prednje točkove pokazao se i kao dosta ekonomičan pa smo uspevali da postignemo i prosečnu potrošnju benzina čak znatno manju od deklarisanih 7,4 litara na 100 km.


"Tuson" u Srbiji ima početnu cenu od 18.590 evra uz komplet zimskih pneumatika. Vozilo na testu košta 22.390 evra, a uz sve nabrojano sleduje vam i električni,stakleni panorama krov!

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE


DUŽINA:4.480 mm

ŠIRINA:1.850 mm

VISINA:1.655 mm

MEĐUOSOVINSKO RASTOJANjE:2.670 mm

NAJMANjE RASTOJANjE OD TLA:172 mm

PREGIB NAPRED/NAZAD:910/900 mm

MASA VOZILA:1.414 mm

PNEUMATICI:225/55 R18

PRTLjAŽNIK:513/1.503 lit.

MOTOR:1,6 TURBO BENZINSKI GDI

RADNA ZAPREMINA:1591 ccm

MAKSIMALNA SNAGA:177 KS

MAKSIMALNI OBRTNI MOMENT:266 nm

0-100 KM/Č:9,2 sek.

MAKSIMALNA BRZINA:203 km/č

POTROŠNjA:Lit./100 km

GRAD:8,8

VAN GRADA:6,6

KOMBINOVANO:7,4

EMISIJA CO2:170 gr./km

REZERVOAR:62 lit.