PROŠLE i ove godine zemlje istočne Evrope su imale mali problem u snabdevanju modelima "Kije".Na isporuku se čekalo i po nekoliko meseci! Razlog je ogromna potražlja za vozilima koja se proizvode u slovačkoj Žilini, u zemljama zapadne Evrope, iako je ova fabrika radila u tri smene,sa maksimalnim kapacitetom!

Usledio je novi odgovor na zahteve tržišta južnokorejske kompanije, "kia xceed", atraktivni krosover koji je, zahvaljujući kompaniji "Kija Srbija" juče i zvanično predstavljen u Beogradu sa početnom cenom od 17.990 evra.

Novi urbani krosover kombinuje praktičnost sportskog terenca sa upravljivošću hečbeka.

Napredna bezbednost, povezivost i "infotainment" čine ga jednim od tehnološki najnaprednijih predstavnika u segmentu krosovera. Novi model iz porodice "Ceed" donosi snažne turbo motore koji se mogu pohvaliti svojom efikasnošću.

- "Kija eks-sid" namenjen je rastućem segmentu vozila koja nude više emocija i dinamičnosti od sportskih terenaca, kako po pitanju izgleda vozila tako i po pitanju načina vožnje. Ujedno se te stranke ne žele odreći praktičnosti koju pružaju veća vozila. Naš novi krosover sa prepoznatljivim i modernim dizajnom, upakovanim oko prostrane, svestrane karoserije zadovoljava te potrebe jer spaja najbolje iz sveta hečbekova i sportskih terenaca, evropskim kupcima nudi nešto osvežavajuće i drugačije - istakao je Milan Derbogosijan marketing i PR menadžer "Kije Srbija".

Prodaja najnovijeg člana porodice "Ceed" u Evropi krenula je ove jeseni, a kao i ostale "Kije" kupcima će standardno pružati sedmogodišnju garanciju koja važi do 150.000 pređenih kilometara (prve tri godine bez ograničenja kilometraže).

Novi "Kia XCeed" je rafiniraniji i dinamičniji od konkurencije, a osim toga nudi i nešto drugačije od ostalih modela iz porodice "Ceed". Jedini deo karoserije, koji je preuzet od petovratnog hečbeka su prednja vrata.

Dok je međuosovinski razmak jednak kao kod svih varijanti "Ceeda" (2.650 mm), prednji i zadnji prepust "XCeeda" su duži u odnosu na hečbek - napred za 25 mm (905 mm), a pozadi za 60 mm (840 mm).

Ravna linija zadnjeg kraja, kao da se radi o fastbeku i ivica prtljažnih vrata postavljena 60 mm više nego kod hečbek varijante.

"Kia XCeed" može biti opremljen 16- ili 18-inčnim aluminijumskim naplacima, sa pneumaticima dimenzija 205/60 R16 ili 235/45 R18.

Dužinom od 4.395 mm "Kia XCeed" je 85 milimetara duži od 5-vratnog "Ceeda" i 90 milimetara kraći od "Sportagea". Njegova maksimalna visina krova je 1.495 mm, što znači da je 48 mm viši od "Ceeda" i 155 mm niži od "Sportagea", što vozačima omogućava niži centar gravitacije od višeg rođaka i nešto viši položaj od običnog Ceeda.Ovaj krosover je širok 1.826 mm što je za 26 mm više od 5-vratnog "Ceeda".Udaljenost od tla iznosi 172 mm (sa 16-inčnim naplacima) i 184 mm (sa 18-inčnim naplacima), što je do 44 mm više u odnosu na hečbeka.

Duži zadnji prepust zaslužan je za većiprtljažnik, čija zapremina iznosi 426 litara (VDA), što je 31 litar više nego kod "Ceeda" i tek malo manje nego kod najprodavanijeg kompaktnog sportskog terenca u Evropi. Sa oborenim zadnjim sedištima zapremina naraste na 1.378 litara. Svestranost omogućavaju deljiva klupa (u razmeri 40:20:40), električno otvaranje/zatvaranje prtljažnika, dvostruko dno u prtljažniku koje se može odstraniti i tako ponuditi još više prostora ili omogućava skrivenu pregradu u prtljažniku.

Novi model kupcima će pružati izbor među 12 boja karoserije, a nova jarko žuta boja (Quantum Yellow) namenjena je isključivo "XCeedu" i neće biti na raspolaganju kod ostalih varijanti "Ceeda".

Unutrašnjost preuzima izgled kabine od ostalih "Ceedova", sa središnjom konzolom blago okrenutom prema vozaču.

"Plutajući" ekran na dodir sa infotainment sistemom "odskače" na centralnoj tabli, dok niže postavljena instrument tabla nudi puno "tač-skrin" prekidača, tastera i brojača namenjenih upravljanju jačinom muzike, grejanja i hlađenja. Ergonomski prekidači napravljeni su kako bi vozačima omogućavali brzu promenu ambijenta u kabini bez skretanja pogleda sa puta duže nego što je to potrebno.

Unutrašnjost je obrađena savremenim, na dodir mekšim materijalima, sa armaturnom tablom od satena koja donosi prefinjen ambijent.

Kupci kod presvlaka mogu birati između tekstila i veštačke ili prave kože.

"Kia XCeed" dobio je novi žuti paket unutrašnjosti, sa crnim presvlakama, koji je prava suprotnost jarko žutim šavovima na vratima, sedištima i sjajnim crnim i žutim umecima po celoj kabini.

Ovo je jedan od prvih modela u Evropi koji nudi "Kijin" inovativni telematski sistem "UVO Connect", koji će odvesti vožnju u digitalnu eru. "UVO Connect" povezuje vozača sa svetom oko njega pružanjem važnih informacija preko "tač-skrin" ekrana u kabini i vozačevog pametnog telefona. Telematika donosi usluge uživo (Kia Live) na opcionom 10,25-inčnom TFT LCD širokom ekranu, sistem koristi svoju "eSIM" karticu za prenos i osvežavanje podataka uživo tokom vožnje.

To uključuje saobraćajne informacije uživo, vremensku prognozu, zanimljiva mesta (POI), kao i detalje o parkiranju na ulici i na uređenim parkiralištima (uključujući i cenu, lokaciju i raspoloživost). Drugi deo sistema su dijagnostički podaci o vozilu i predviđenim vožnjama, što vozačima omogućava slanje rute vozilu pre početka putovanja i omogućava proveravanje lokacije vozila u svakom trenutku.

Opcioni navigacioni sistem sa 10,25-inčnim ekranom na dodir standardno donosi "Bluetooth" povezivost za više uređaja - putnicima omogućava povezivanje dva mobilna uređaja istovremeno - kao i upotrebu platformi Apple CarPlay i Android Auto. Napredni deljivi ekran korisnicima omogućava istovremeno upravljanje ili praćenje brojnih funkcija vozila, prilagođavanje ekrana za tri aplikacije i još nekoliko funkcija. To vozaču omogućava prikazivanje celog ekrana (npr. navigacija) ili kombinaciju istovremenog prikazivanja različitih elemenata. To znači da vozač može pratiti uputstva za navigaciju, dok saputnici mogu birati muziku ili proveriti vremensku prognozu. U zavisnosti od opreme na raspolaganju je i audio sistem sa ekranom na dodir od 8,0 inča koji pruža funkcije kao npr. Android Auto, Apple CarPlay ili infotainment.

Ostale opcione tehnologije, namenjene unapređenju udobnosti i uživanju u vožnji su npr. "JBL Premium" zvučni sistem sa tehnologijom "Clari-Fi", dvozonski klima uređaj, grejana i složiva bočna ogledala, grejan upravljački obruč, grejano vetrobransko staklo, grejanje i hlađenje prednjih sedišta i grejanje zadnjih sedišta.

Kao prvi "Kija" model dobio je i potpuno digitalnu 12,3-inčnu instrument tablu "Supervision", namenjenu što jasnijem prikazivanju informacija. Sa ekranom visoke rezolucije (1920x720 piksela) digitalni instrumenti zamenjuju tradicionalni merač brzine i brojčanik pređenih kilometara koji su deo postojeće ponude Kije. Ekran bez okvira prikazuje izoštrene digitalne brojke koje se tiču vozila i motora.

Multifunkcionalni ekran između brojki prikazuje navigaciona uputstva (krivina za krivinom), audio informacije, telefonske pozive i kontakte, kao i detaljnije informacije na putu, a i dijagnostička upozorenja i pop-up obaveštenja koja se odnose na različite sigurnosne i pomoćne tehnologije. Nova 12,3-inčna instrument tabla "Supervision" je na raspolaganju kao opcija.

Zameniće analogne brojčanike i 3,8-inčni mono-LCD ili 4,2-inčni kolor TFT LCD ekran koji će još uvek biti raspoloživi kod nekih oprema.

Model ima puno aktivnih asistencijskih i sigurnosnih tehnologija. To su između ostalog radarski tempomat sa funkcijom stani/kreni, upozorenje na vozila u mrtvom uglu, sistem za sprečavanje sudara sa prepoznavanjem vozila i pešaka, napredna funkcija informisanja o ograničenju brzine, pomoć kod parkiranja, sistem za održavanje vozila u voznoj traci i sistem za automatsko podešavanje dugih svetala.Tu je i sistem za upozorenje na pad koncentracije, vozačima savetuje da naprave pauzu kada sistem prepozna znakove umora. Na raspolaganju je i sistem za održavanje u voznoj traci (LFA) - Kijina tehnologija 2. stepena autonomne vožnje koja kontroliše ubrzanje, kočenje i upravljanje. LFA sistem može pratiti vozila i oznake na putu kako bi održao vozilo na sredini vozne trake i bezbednu udaljenost od vozila ispred.

Kao i sve Kije koje se prodaju u Evropi i novi krosover standardno je opremljen pomoćnim sistemom stabilnosti (VSM). Isti u saradnji sa sistemom stabilnosti (ESC) u slučaju prepoznavanja gubitka trakcije dodatno se brine za stabilnost vozila kod kočenja i kod vožnje u krivini.

"Kijin" sistem izbora načina vožnje (DMS) vozačima omogućava prilagođavanje tvrdoće upravljača, odziva pedale za gas, a kod modela sa dvostrukim kvačilom i podešavanje brzine. Izborom načina "Sport" vozači suptilno poboljšavaju vreme odziva i prilagođavaju upravljivost kako bi ponudili dodatnu težinu i odlučnije odgovorili na vozačeve inpute. Način 'Normal' vozačima omogućava maksimalno iskorišćavanje goriva i pruža opuštajuću vožnju.

najnoviji adut fabrike iz Žiline pokreće paleta najsavremenijih motora.Izbor se nudi između tri turbo benzinska motora (T-GDi). Trocilindarski 1.0 T-GDi proizvodi 120 KS i 172 Nm obrtnog momenta, dok četvorocilindarski 1.4 T-GDi proizvodi 140 KS i ima obrtni moment od 242 Nm. Najsnažniji motor u "XCeedovoj" ponudi je 1,6-litarski T-GDi motor koji inače možemo naći samo u varijanti "Ceed GT" i "ProCeed GT". Sa maksimalnom snagom od 204 KS i obrtnim momentom od 265 Nm ovaj mišićavi 1.6 T-GDi odlično se slaže sa performansama vozila u različitim uslovima vožnje. 1.6 T-GDi omogućava "XCeedu" ubrzanje od 0 do 100 km/h u 7,5 sekundi, ako je uparen sa 7-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom, odnosno 7,7 sekundi kod 6-stepenog ručnog menjača.

U ponudi su i dva motora "Smartstream". Radi se o najčistijem dizel motoru koji je "Kija" ikada napravila, a ujedno je i najštedljiviji u ponudi ovog modela. 1,6-litarski motor "Smartstream" nudiće se u dve varijante - sa 115 KS i 136 KS. U zavisnosti od dimenzija naplataka i specifikacija emisije CO2 kod motora sa 115 KS iznose 109 g/km* (kombinovani ciklus) odn. 112 g/km* (komb.) kod snažnijeg motora.

Pročitajte još: Japanska kompanija ne posustaje: "Tojota" pomera granice, od sada i "rav 4 plag-in"

Sa izuzetkom 1.0 T-GDI svi motori mogu snagu prenositi na prednji par točkova preko 6-stepenog ručnog ili 7-stepenog automatskog menjača sa dvostrukim kvačilom. 1.0 motor dolazi samo sa 6-stepenim ručnim menjačem. Sistem start/stop (ISG) je deo standardne opreme kod svih varijanti opreme i motora.

Hibridni pogon sa nižim emisijama biće u ponudi početkom 2020. i kombinuje litijum-polimerski baterijski sklop kapaciteta 8,9 kWh, električni motor snage 44,5 kW i efikasni 1,6-litarski četvorocilindrični "Kappa" GDI benzinski motor. Pogon u kombinaciji sa 6-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom (6DCT) ima maksimalnu snagu 141 KS i obrtni moment od 265 Nm, koje prenosi do prednjeg para točkova. "Kia XCeed Plug-in Hybrid" će po predviđanjima omogućavati oko 60 kilometara vožnje isključivo na struju (zavisno od dimenzija pneumatika). To će vozačima biti dovoljno za obavljanje većine dnevnih vožnji i savladavanje kratkih relacija isključivo na struju. Emisije CO2 za model "Kia XCeed Plug-in Hybrid" biće objavljene naknadno (pre početka prodaje) kada bude završen proces izrade homologacije.