DUGOGODIŠNjI lider u proizvodnji vozila sa hibridnom tehnologijom "Tojota" nastavlja da pomera granice u ovoj kategoriji vozila.

Taman kada izgleda da je neko od konkurenata prišao blizu u pogledu hibridne tehnologije (zanimljivo je da je "Tojota" svoje patente iz ove oblasti učinila dostupnima svima)japanski magovi "dodaju gas" i opet naprave korak "od sedam milja"

Tako je, u jednom od najvažnijih segmenata na tržištu,u kategoriji SUV vozila, "Tojota" svoj popularni "RAV4", koji poodavno ima hibridnu verziju sada dodatno usavršila podarujući budućim kupcima i vrhunsku "plag-in" tehnologiju.

To jednostavno znači, da će pored punjenja tokom vožnje,kočenja, ubrzavanja, novi "RAV4" imati i mogućnost da svoje baterije dopuni i priključkom na struju.

- Naša kompanija danas otvara važno novo poglavlje u istoriji "RAV4", originalnog rekreativnog - "lifestyle SUV" vozila po kome je ova klasa automobila prepoznatljiva, svetskom premijerom novog RAV4 Plug-in Hybrida na predstojećem Salonu automobila u Los Anđelesu (22.-novembar - 1. decembar). Ova prva "plag-in" hibridna električna verzija "RAV4" kruna je više od 20 godina liderstva kompanije "Tojota" na polju tehnologije i proizvodnje hibridnih pogonskih sklopova, a korisnicima nudi vozilo koje teži da bude još snažnije i efikasnije od bilo kog drugog u svojoj klasi, u pogledu emisije štetnih gasova i niske potrošnje goriva - kaže se , između ostalog, u saopštenju "Tojote" dostavljenog "Novostima".

Ovo je vrhunac pete generacije "RAV4" serije. To je varijanta koja je još jednom potvrdila istorijski status ove "Tojote", kao jednog od najpopularnijih SUV vozila u Evropi, sa 120.000 porudžbina otkada je lansiran na tržište ranije ove godine, uključujući više od 105.000 hibrida.

Pozicija modela "RAV4 Plug-in Hybrid", kao najboljeg iz "RAV4" serije i predvodnika aktuelne serije hibridnih električnih vozila japanske kompanije, bazira se na kombinaciji velike snage i visokih performansi, izuzetne efikasnosti, vrhunskih dinamičkih sposobnosti "GA-K" platforme i sjajnim mogućnostima upravljanja na putu i van njega, zahvaljujući standardnom "AWD inteligentnom" sistemu električnog pogona na sva četiri točka.

Iskustvom stečenim kroz razvoj dve generacije "Prius Plug-in Hybrid" modela, "Tojota" je bila ohrabrena da proizvede nov impresivan pogonski sklop za "RAV4". S punom sistemskom izlaznom snagom od 306 DIN KS/225 kW, ovaj "RAV4" ima potencijal da ubrza do 100 km/h iz mesta za samo 6.2 sekundi. Pored toga, teži da zadovolji ekonomičnost emisije CO2 i potrošnje goriva na najbolji način u svojoj klasi: podaci o "WLTP"standardu pre homologacije, kompanije "Tojota", ukazuju na emisiju CO2 manju od 30 g/km. Ovaj stepen nije nadmašio nijedan od aktuelnih D-segment plug-in AWD SUV hibrida.

Pročitajte još - "Tojota korola" pomera granice

"Tojota" je ulagala u napredak u performansama koje električna energija može da omogući, u cilju dostizanja značajnog povećanja izlazne snage, u poređenju sa standardnim "RAV4 Hybridom". Razvijena je nova litijum-jonska baterija velikog kapaciteta i dodat pojačani konverter jedinici za kontrolu snage hibridnog sistema. Benzinski 2,5-litarski "Hybrid Dynamic Force" motor je isti kao i kod standardnog "RAV4 Hybrida".

Rezultat nije samo efikasno ubrzanje iz stanja mirovanja. "RAV4 Plug-in Hybrid" će takođe imati mogućnost prelaska većeg broja kilometara u čistom EV modu, uz nula potrošnje goriva i emisije gasova. Očekivani broj pređenih kilometara (WLTP standard) prelazi 60, što je više od drugih konkurentnih "plag-in SUV" hibrida, uz to i više od 50 pređenih kilometara dnevno, što je evropski prosek u vožnji do posla i nazad.

Novi "RAV4 Plug-in Hybrid" očekuje se na tržištu u drugoj polovini 2020. godine.