VLASNICI hibridnih automobila će od 1. januara sledeće godine biti oslobođeni plaćanja poreza na upotrebu motornih vozila, odlučila je Vlada Srbije. Uslov je da se radi o vozilima koji imaju "jedan od motora pokretan električnom energijom".

To u praksi znači da će vlasnici hibridnih vozila čija radna zapremina benzinskog, ili dizel motora vozila ne prelazi 1.150 kubika uštedeti 1.290 dinara. Oni čija vozila imaju zapreminu "klasičnog" motora do 1.600 kubika uštedeti 5.570 dinara. Vozila koja imaju kubikažu do 2.000 odnosno do 2.500 ccm biće jeftinija za 11.420 odnosno 56.430 dinara. Najviše će, naravno, uštedeti oni koji imaju i najskuplja, odnosno vozila sa najvećim SUS agregatima (motori sa unutrašnjim sagorevanjem), pa će tako vlasnici vozila radne zapremine preko 3.000 kubika biti oslobođeni poreza na upotrebu od čak 236.340 dinara!


PROČITAJTE JOŠ: "Tojota" predstavila novi "jaris": Pogledajte šta se sve promenilo

Najpopularniji hibridi na našem tržištu "Tojotini" imaju benzinske motore od 1.500 ("jaris"), 1.800.("korola", "C.HR"), 2.000 ("korola") i 2.500 kubika ("kamri",RAV4"), dok na primer luksuzni "mercedes e - klase" ima dizel motor od 1.950 kubika, pa će njihovi vlasnici ubuduće biti oslobođeni ovog nameta.

U Srpskoj asocijaciji uvoznika novih automobila i delova sa pažnjom su pratili pripremu i donošenje ovog zakona.

- Svaki poboljšan zakon je potreban, ali ovaj predlog Vlade nije stimulativan, sem, donekle, kod vozila sa zapreminom motora preko 2.000, 2.500 ili 3.000 kubika - ocenjuje predsednik Asocijacije dr Miloš Petrović. - Bez jasnije i konkretnije stimulacije pri kupovini električnih ili hibridnih vozila koja bi se ogledala u neplaćanju PDV, sve drugo nije dovoljno.

Ipak, kažu u Srpskoj asocijaciji može se očekivati rast prodaje modela, što ako se uzme u obzir da je prošle godine prodato svega oko 500 hibridnih vozila, nije nemoguće.

- Očekujem da vozila sa većom kubikažom sada budu dostupnija kupcima, ali nisam siguran koliki će taj rast biti - kaže dr Petrović - Predlagač ove izmene Zakona, ne uvažavajući naše predloge poput emisije izduvnih gasova, ukidanja PDV , donosi rešenje koje je kozmetičko, a ne suštinsko.


PROČITAJTE JOŠ: Saradnja giganata na autonomnom vozilu: Vožnja bez vozača 2022. godine

Veći rast prodaje kao prodavci novih vozila možemo očekivati od najavljene subvencije taksistima od 5.000 evra nego od ovakve izmene Zakona, smatraju uvoznici.

SRBIJA BEZ SUBVENCIJA

SRBIJA je i dalje jedna retkih od zemalja Evrope u kojoj ne postoje subvencije za kupovinu električnih i hibridnih vozila, pa čak ni besplatnio parkiranje, o oslobođenju od poreza da i ne govorimo. Koliki je to problem ukazala je i Svetska zdravstvena organizacija koja jE procenila da godišnje u Srbiji od posledica udisanja vazduha zagađenog izduvnim gasovima vozila umre oko 6.000 ljudi.