ENGLESKA fabrika "Nisana" koja se nalazi u industrijskom Sanderlendu, počela je krajem prošle sedmice proizvodnju jednog od najtraženijih SUV modela ove kompanije.


Posle uloženih 100 miliona funti u ovu fabriku "Nisan" je otpočeo proizvodnju novog "džuka".


Zanimljivo je da je ovaj automobil, mada se zbog "Bregzita" spekulisalo mnogo toga, dizajniran i konstruiran u Velikoj Britaniji. Početak proizvodnje je obradovao ne samo radnike u Engleskoj već i sve poklonike ovog vozila na Starom kontinentu jer je ovaj automobil posebno razvijen kako bi ispunio zahteve evropskog tržišta. Fabrika u Sanderlanduujedno je i jedina u kojoj se proizvodi druga generacija ovog kompaktnog krosovera.


Deset godina nakon što je originalni "Džuk" izašao iz okvira B-segmenta, "Nisan" je predstavio novi model. Uvođenjem najsavremenije tehnološke opreme i sistema za povezivanje, "Nisan" je ponovno podigao lestvicu u segmentu kompaktnih krosovera.


Novi "džuk" je razvijen u saradnji "Nisanovog" dizajnerskog studija i timova za istraživanje i razvoj u Padingtonu u Londonu i Kranfieldu u Bedfordshireu. Takođe, 70 odsto njegove proizvodnje namenjeno je evropskom tržištu, gde se i nalaze dve trećine njegovih dobavljača.


Prilikom obilaska fabrike u Sanderlanduu kojoj su u toku završne pripreme za proizvodnju, predsednik "Nisana Evropa" Đanluka de Fiši nije krio zadovoljstvo.


-Novi "džuk"predstavlja dodatnih 100 miliona funti ulaganja u našu fabriku u Sunderlandu , dizajniran, konstruisan i proizveden u Velikoj Birtaniji za evropske kupce.Pre 35 godina "Nisan" je odlučio da otvorii fabriku u Velikoj Britaniji za potrebe evropskog tržišta - objašnjava De Fiši.






Od tada je Sanderland proizveo deset miliona vozila i tako postao najveća fabrika automobila u istoriji Velike Britanije.


Prvi čovek "Nisana Evropa" smatra da je pokretanje proizvodnje ovog automobila izuzetno važno i za privredu Velike Britanije.


- Uzevši u obzir više od 35.000 radnih mesta koje je "Nisan" osigurao u Velikoj Britaniji, želeo bih da zahvalim našim stručnim timovima u Padingtonu, Kranfieldu i Sanderlandu kao i široj mreži dobavljača na trudu koji su uložili u stvaranje ovog pre svega novog modela.





Osim 5.000 sati uloženih u obuku izuzetno kvalifikovanog kadra kako bi se osigurala kvalitetna proizvodnja, fabrika se odlučila na dodatna odlaganja kako bi novi "džuk" ponudio brojne napredne tehnologije i visoki nivo personalizacije unutrašnjeg i spoljašnjeg izgleda.


U proizvodnji se koristi više od 27 novih alata za obradu vrlo izdržljive čelične karoserije kako bi se stvorio još upečatljiviji i prostraniji crossover atletskog izgleda koji ne pristaje na kompromise kada je reč o performansama.

U lakirnicu su ugrađene četiri nove komore za bojenje u neku od 15 dostupnih dvobojnih kombinacija.


Pročitajte još: "Džuk" još zavodljiviji


"Džuk" pokreće štedljivi 1,0 trocilindarski benzinski motor "DIG-T" sa turbopunjačem koji se proizvodi u fabrici u Sanderlandu. Zahvaljujući snazi od 117 KS nudi bolje performanse, manju potrošnju goriva i veću uglađenost.





Zahvaljujući povezanim uslugama i mogućnosti ažuriranja putem interneta, novi "džuk" je dosada najpovezanije "Nisanovo" vozilo. Novi model je opremljen naprednim sistemom "NissanConnect", 8-inčnim dodirnim zaslonom, ugrađenom Wi-Fi mrežom i sistemom glasovnih naredbi. "Nisanov" sistem "ProPILOT" nudi elektronički sistem upravljanja, ubrzavanja i kočenja. Sistem "ProPILOT" posebno je osmišljen za vožnju autoputem u jednoj traci, a sada će po prvi put biti dostupan u "džuku".


Prodaja na evropskim tržištima počeće krajem novembra kada će se znati i cene.