"TOJOTA prijus" je postala skoro sinionim za hibridnu tehnologiju.Prvi serijski automobil koji je hibridnom tehnologijom pokazao pravac kojim će "voziti" auto-industrija pojavio se pre 20 godina.

Naravno, za protekle dve decenije "Tojota" je znatno usavršila tehnologiju,a svaja generacija "prijusa" značila je korak dalje ka elektrifikaciji vozila.

Pored klasičnog hibrida, verzije koja dopunjava sama svoju bateriju u toku vožnje (ubrzavanjem, kočenjem) pojavila se i hibridna verzija koja se može dopunjavati i na utičnicu, bilo brzim punjačem ili običnom, kućnom instalacijom.

Ova verzija poznata je kao "plag-in" a "Tojota" je nedavno predstavila najnoviji "prijus plag-in" koji je krcat najsavremenijom tehnologijom a umesto četiri sedišta sada ima pet. Tu je i atraktivna crne metalik spoljašnjost kao i veliki aluminijumski točkovi od 17 inča.

- Plag-in verzija nudi kupcima dva automobila u jednom.Tu je sofisticirani, potpuni hibridni pogon koji ostvaruje izuzetno malu štetnu emisiju u atmosferu - kaže se u saopštenju "Tojote Srbija" dostavljenog "Novostima"- Potrošnja je oko 1,3 l/100 km i 28 g/km CO2 (WLTP ciklus). Ovaj automobil istovremeno nudi pravo, potpuno električno "EV" iskustvo u vožnji sa EV dometom do 45 km u svakodnevnim okolnostima s maksimalnom EV brzinom od 135 km/čas.

Pročitajte još - "Tojota korola" pomera granice

Izuzetno mala emisija i posebne "EV" mogućnosti u vožnji koje nudi "tojota prijusplag-in" rezultat su vrhunskih tehnologija jedinstvenih u liniji "Tojotinih" modela.

"Prijus plag-in" je opremljen toplotnom pumpom koja koristi toplotu izvan automobila, što dovodi do povećanog stepena efikasnosti u poređenju s tradicionalnim grejačima koji generišu toplotu iz motora ili sa električnih grejača.

Uz to, prilikom punjenja, sistem grejanja baterija će zagrejati ćelije do efikasne radne temperature, što će omogućiti da se i snaga baterije i efikasnost održavaju na nivou dovoljnom da se minimalizuje uticaj hladnog vremena na domet prilikom "EV" vožnje.

Konačno, veliki solarni panel koji generiše elektricitet za napajanje baterije hibridnog sistema još uvek ostaje jedinstven u ovom segmentu. U zavisnosti od vremenskih uslova, solarno punjenje može povećati domet do pet km dnevno, što je jednako otprilike 1.000 km potpuno električne vožnje godišnje . Od svog lansiranja u septembru 2016. godine, preko 1.700 "tojota prijus plag-in hibrida" prodato je sa solarnim panelom, što sada predstavlja otprilike 1.700.000 kilometara godišnje generisanih suncem.

Novi "prijus plag-in hibrid" model 2019. značajno je povećao funkcionalnost. Sada su uključena sedišta za pet putnika, promenom sa konfiguracije od dva sedišta pozadi na treće srednje sedište, koje donosi visok nivo komfora.

Uz povećanje kapaciteta sedenja, novi "prijus pla-in hibrid 2019." dobio je i viši nivo opreme s potpuno crnim detaljima unutrašnjosti koji su zamenili bele aplikacije. Korišćenje novih materijala takođe nudi osećaj višeg nivoa kvaliteta unutrašnjosti.

Pored svih ovih poboljšanja unutrašnjosti, spoljni izgled je takođe unapređen. Novi model biće dostupan u novoj metalik crnoj boji "galaksi blek" i s novim 17-inčnim naplacima od lake legure koji su u ponudi kao opcija.

Kolika će biti cena ovog modela još nije saopšteno, ali je prethodna verzija "plag-in" ovog automobila u Srbija bila 39.200 evra.