NOVOSTI NA SVETSKOJ PREMIJERI MERCEDESA EQV: Div iz Štutgarta - na struju!
21. 08. 2019. u 17:55
Nemački ekonomski gigant "Dajmler" predstavio je u Zindelfingenu (pokraj Štutgarta) svoj novi adut u MPV klasi vozila - potpuno električnu "V-klasu" model "mercedes EQV"
Na svetskoj premijeri ovog modela,( na kojoj su bile i "Novosti" zahvaljujući kompaniji "Emil Frej" zastupniku ovog brenda za Srbiju), drugog u porodici "EQ" podbrendu "Mercedesa", nemački gigant je jasno stavio do znanja da će budućnost na točkovima biti - na struju!
Prvi serijski premijum model na svetu koji će isključivo pogoniti električni motor, predstavio je novi direktor "Mercedes-Benc ven" divizije Markus Brajtsvert.
- Novi član naše "I-kju" familije kombinuje mobilnost bez emisije štetnih gasova sa impresivnim voznim karakteristikama i visoko funkcionalni, estetski dizajn kao prvo potpuno električno premijum MPV vozilo Mercedes-Benca - rekao je Brajsvert predstavljajući novo vozilo koje će prvi put biti prikazano široj javnosti na predstojećem Salonu automobila u Frankfurtu (12-22. septembar) kada će biti poznati i vreme početka prodaje kao i cena ovog luksuznog elektromobila.
Mercedesov van je predstavljen kao "koncept EQV" na martovskom Salonu automobila u Ženevi. Sada je, samo šest meseci posle "ispitivanja reakcija posetilaca", "Mercedes" uspeo da predstavi finalnu verziju.
.jpg)
Vozilo koje smo imali zadovoljstvo da vidimo na statičkoj prezentaciji u jednoj "Mercedesovoj" hali u Zindelfingenu (u ovom gradu se nalazi i Mercedesova fabrika koja proizvodi brojne modela sa zvezdom, među kojima i nenadmašnu "S-klasu) ima domet od 405 kilometara i potrošnju od 27 kilovat-časova na 100 kilometara!
Korišćenje superbrzih punjača, koji za 20-tak minuta mogu da dopune baterije ovog vena od 10 do 80 odsto kapaciteta za sat omogućuju dodatnih nekoliko stotina kilometara u slučaju potrebe! Kupci će, navedeno je u zvaničnom saopštenju, moći da biraju izmneđu dva međuosovinska rastojanja.
Pročitajte još - Nova "Mercedes A-Klasa" na skeneru "Novosti" (FOTO / VIDEO)
Kao i "V-klasa" sa klasičnim pogonom ovaj model luksuznog vena se pravi u "Mercedesovoj" fabrici u španskom gradu Vitorija.Električni motor smešten je napred, iznad prednje osovine, a utičnica za punjenje je originalno, smeštena u prednjem braniku sa leve strane (kažu u "Mercedesu" da je praksa pokazala da je to najbolje mesto.
.jpg)
Snaga ovog motora je 150 KV ( preračunato u konjske snage oko 204 KS). Ceo sistem (eATS), rashladni sistem, sve je integrisano ispod prednje haube u jednu kompaktnu jedinicu. Litijum-jonske baterije su smeštene ispod poda vozila, centralno, pa ne samo da ne ometaju komfor u kabini već i pospešuju vozne karakteristike jer je težište niže.
Maksimalna brzina je 160 kilometara na čas što je s obzirom na namenu ovih vozila, više nego dovoljno. Standardno, "Mercedes -Benc EQV" je opremljen sa vodeno hlađenim takozvanim "on-board " punjačem (OBC) sa kapacitetom od 11 kilomat-časova, omogućavajući AC punjenje kod kuće ili na javnim punjačima.
.jpg)
Litijum-jonska baterija ima kapacitet od 90 kilovat-časova i omogućuje domet, mereno po najstrožijim standardima od 405 kilometara.
Položaj motora i baterija, rekosmo, ne utiče na unutrašnjost vozila pa je sav luksuz i udobnost kojom raspolaže standardna "V-klasa" u potpunosti sačuvan i u električnom modelu.
Tako na primer, kažu u nemačkoj kompaniji, porodica može da koristi sve benefite u kabini kombinujući po želji raspored sedišta,koja mogu i da okrenu jedna prema drugima, da jedno iskoriste poput stočića i slično..
.jpg)
S druge strane, konfiguracija sa šest sedišta, omogućava da "i-kju-ve" bude reprezentativni "šatl-servis" jer ispunjava zahteve koje ta vrsta klijentele očekuje od takvog prevoza.
Dostupne su i konfiguracije sa sedam pa čak i od osam sedišta..
Već dobro znani "MBUX" infomacioni sistem je u ovom modelu dodatno usavršen. Tu je ekran od 10-inči sa visokom rezulocijom sa mnogo funkcija sa jednom centralnom tačkom za pristup i specifičnim prikazima i podešavanjima. To uključuje i podatke o trenutnom stanju baterije,preostalom dometu,potrošnji energije. Navigacija, audio sistem sve je tu, vrhunski, kako se i očekuje od ovekve vrste vozila.
Jedna od dodatnih predsnosti "MBUX" sistema je i inteligentni sistem glasovne kontrole ("Hej Mercedes" je ključna reč za aktivaciju sistema) koja vrlo brzo prepozna i nauči i lokalni sleng!
.jpg)
To u praksi znači da ne skidajući ruke sa upravljača, jednostavnim izgovorom ključne reči "Hej Mercedes) uspostavljate vezu sa sistemom koji će vam pružiti odgovore na brojna pitanja poput trase puta, željene destinacije, vremenske prognoze,telefonskih poziva, izbora muzike,pisanja ali i preslušavanja SMS poruka...
Ceo sistem se lako povezuje sa smartfonom pa vlasnik ovog vozila može iz stana, kancelarije da "komunicira" sa vozilom.Na primer da podesi željenu temperaturu u vozilu, zatraži da mu isplanira putovanje i slično.
Ovo vozilo se u toku vožnje samo dopunjuje. Kada se ubrza ili koči sistem prikuplja tu enrgiju u baterije.
Pri tome vozač ima izbor da uz pomoć poluga iza obruča upravljača podesi nivo rekuperacije.Naravno, postoji i EKO asistent koji automatski pomaže vozaču da postigne optimalni rezultat u vožnji. Taj sistem kombinuje podatke navigacije, saobraćajne znake, ali i podatke dobijene od inteligentnog sistema zaduženog za bezbednost (radari,kamere...) i naravno proračunava optimalnu rekuperaciju.
Datum početka prodaje, kao i cena, na svetskoj premijeri nisu saopšteni, i biće, rekosmo, najverovatnije obnarodovani na Salonu automobila u Frankfurtu koji počinje 12. septembra.
.jpg)
TEHNIČKI PODACI
Emisija Co2: 0 gr./km
Potrošnja: 27 KWh/100 km
Domet: 405 km
Vreme punjenja: Do 10 č punjač 11 KWh
Brzi punjač: 10-80 odsto za 45 min.
Maksimalna snaga: 150 KW (204 KS)
Maksimalni obrtni moment: 362 nm
Baterije: Litijum-jomnske
Instalisana snaga baterija: 100 KWh
Koristan kapacitet baterija: 90 KWh
Dužina: 5.140 mm (5.370 mm)
Međuosovinsko rastojanje: 3.200 mm(3.430 mm)
Kapacitet prtljažnika: 1.030 lit.