AUTOMOBIL kome reklama ne treba! "Tojota RAV 4"! Nema nedoumica, nema nepoznanica. Ime koje je pojam za kvalitetan, praktičan, ekonomičan terenac. Kažu da ogroman broj vlasnika "tojote RAV4" kada odluči da kupi novi automobil nema dilemu - i kupuje najnoviji model "RAV 4".


Tako je to još od 1994. kada je predstavljena prva generacija "rava" koji je namah osvojio srvca svih ljubiotelja terenaca. I oduvek, kroz sve generacije, do ove poslednje, pete, ovaj terenac je bio nešto sasvim drugačije na tržištu što mu je uz brojne vrline i omogućilo d ase sa uspehom nosi sa sve brojnijom konkurencijom.

Sinonim za pouzdanost, atraktivan, ovaj model japanskog giganta jednostavno svom vlasniku pruža izuzetno mnogo za uložen novac.


Na našem testu, zahvaljujući kompaniji "Tojota Srbija" imali smo benzinsku verziju mada je u EU i svuda u svetu apsolutni hit hibridna verzija kod nas ima još mnogo onih koji više vole klasične motore) sa motorom od 2,0 litara i 175 KS sa automatskim CVT menjačem.

PROČITAJTE JOŠ: "Tojota korola" pomera granice

Čini nam se da novi adut "Tojote" nikada nije imao riobustniji izgled. Odiše snagom što ga jasno izdvaja od dosta rivala koji su nekako više slične porodičnim automobilima (izuzimajući dimenzije naravno) nego onome što smatramo terenskim vozilom.


Unutrašnjost vozila je moderna, prostora ima u izobilju baš kao i najsavremenijih tehnoloških repšenja koja za cilj imaju što veću bezbednost putnika, kojima pruža vrhunski komfor.


"Tojota RAV 4" je na najnovijim ( ni najstrožijim) testiranjima koje sprovodi nezavisno telo "Euro NCAP" osvojila svih pet zvezdica (maksimalan broj) za bezbednost.

Kažu u ovoj kompaniji da je za to najszaslužnija nova TNGA (GA-K)

platforma i novi , unapređena "Toyota Safety Sense 2," sistem koji je u svim verzijama "RAV4" standardna oprema!

Nova "tojota RAV4", s ponosom ističu Japanci, predstavlja beskompromisni balans prostora, uživanja u vožnji, snage i sveukupnog kapaciteta na putu.


Šta je to što je suštinski novo?


Inovativna TNGA platforma (Tojotina nova globalna arhitektura) omogućila je "Tojotinim inženjerima" da smanje ukupnu masu vozila, spuste centar gravitacije, povećaju krutost šasije i preglednost. Platforma je, takođe, dala dizajnerima veću slobodu da kreiraju stilizovan automobil, sa više prostora kako za putnike na zadnjem sedištu, tako i za prtljag.

Rezultat je izuzetno sposoban terenac sa kojim možete da odete bilo gde bezbedno i sa stilom.Dodajte ovome i sjajni benzinski motor, obilje opreme u standardnom paketu i jasno je zašto prodavci u salonima trljaju ruke.

Kupac "RAV 4" na raspolaganju ima širok asortiman bezbednosnih sistema.Čuveni "Toyota Safety Sense sistem " je poboljšan sa inteligentnim funkcijama, zbog čega vam vaše vozilo pomaže više nego ikada pre. Sistem uključuje funkcije za pomoć kao što su sistem za detekciju sudara koji može da detektuje biciklistu i druga vozila, sistem za detekciju pešaka u noćnim uslovima, Adaptivni radarski tempomat sa punim opsegom brzina i sistem za održavanje kretanja u saobraćajnoj traci.

Najvažnije, ovaj celokupni bezbedonosni sistem dolazi kao standardna oprema u celom asortimanu "RAV4" vozila.


Putnici imaju na raspolaganju vrhinsku klimu, sjajnio audio sistem (JBL sa devet zvučnika), obilje prostora, mnoštvo pregrada, fijoka,za odlaganje sitnica, ogroman prtljažni prostor.


Sve komande su vozaču lako dostupne. Tu je i veliki tač-skrin ekran dijagobale 8,0 inča,multifunkcionalni ekran u boji od sedam inča ispred vozača...

Spisak standardne opreme je impresivan. Jednostavno "Tojota" je želela da u svakom segmentu "zada glavobolju" ruivalima.


Motor pod haubom, benzinac od 2,0 litara sa četiri cilindra ima 175 KS , sasvim dovoljnih da sa lakoćom ispunjava sve želje vlasnika ovog vozila težeg od dve tone.

"Rav 4" čini nam se, zbog svog robusnog dizajna izgleda veći od 4,60 metara. Možda, na prvi pogled, pomislite kako ću ovo parkirati? Šta sa njim u uskim gradskim ulicama?

Ali, kada sednete za upravljač novog "Tojotinog" bisera, potpomognuti niskom senzora ,radara, kamera, besprekornim ,preciznim upravljačem, izuzetnim automatskim menjačem, shvatite da je svaki trenutak proveden za komandama pete generacije ovog vozila pravo zadovoljstvo.


Početna cena za model sa benzinskim motorom je 28,500 evra. Hibridna verzija košta 34.500 evra.

TEHNIČKI PODACI


DUŽINA: 4.600 mm

šIRINA: 1.855 mm

VISINA: 1.685 mm

MEĐUOSOVINSKO RASTOJANjE: 2.690 mm

MASA VOZILA: 2.155 kg

MINIMALNI KLIRENS: 195 mm

PRILAZNI UGAO: 20

IZLAZNI UGAO: 17,5

RADIJUS OKRETANjA: 11 m

ZAPREMINA PRTLjAŽNIKA: 580 lit.

ZAPREMINA PRTLjAŽNIKA OBORENA SEDIŠTA: 1.690 lit.

MOTOR: M20A-FKS

VRSTA GORIVA: Benzin

ZAPREMINA: 1.987 ccm

BROJ CILINDARA: 4

MENjAČ: CVT (kontinualno varijabilni automatski menjač)

POGON: AWD (na svim točkovima)

MAKSIMALNA SNAGA: 175 KS

MAKSIMALNI OBRT.MOMENT: 121 nm 0-100: 11 sek.

MAKSIMALNA BRZINA: 190 km/č

POTROŠNjA: Lit.100 km

GRAD: 6,8

VAN GRADA: 5,3

KOMBINOVANO: 5,8

EMISIJA CO2: 134 gr./km

REZERVOAR: 55 lit.


POČETNA CENA: 28.500 evra