Japanski automobilski gigant "Nisan" je danas objavio više informacija o poboljšanjima svoje "navare", jednog od najpopularnijih pik-apova koji je sada u prodaji širom Evrope. Niz nadograđenih tehnologija obezbeđuju da je "Navara" na samom vrhu klase u ovom segmentu i sa vodećom , panevropskom, garancijom od 5pet godina (ili 160,000 pređenih kilometara) kao standard.

Preduzetnici i porodice biće sigurniji zahvaljujući efikasnim poboljšanjima "navare", a vožnja će biti glatkija sa potpuno novim šestostepenim ručnim menjačem. Unapređeno vešanje poboljšava vožnju, rukovanje i udobnost vozila, a prednje i zadnje disk kočnice sada se primenjuju kao standard za optimalno usporavanje. Prerađeno vešanje omogućava da Navara sada ima veću nosivost, a zahvaljujući tehnologiji "Intelligent Trailer Sway Assist" , vuča nikada nije bila toliko pouzdana.

PROČITAJTE JOŠ - Od septembra nove cene tehničkog?

-Ova nova generacija "navare" razvijena je iz našeg osam decenija vrednog iskustva u dizajniranju robusnih i praktičnih pik-apova i predstavlja uzbudljiv novi korak za ovo vozilo - rekao je Paolo D"Etore, direktor poslovne jedinice LCV. - Sa njegovim mogućnostima"Go Anywhere" i nagrađivanim inžinjeringom, "navara" će nesumnjivo zadržati svoj status heroja "Nisanovog LCV" asortimana daleko u budućnosti."


Efikasniji motor ima ekonomičnu potrošnju od 6.9 litara na 100 km (kombinovani ciklus, preračunate vrednosti NEDC) i emisije koje sada počinju od 182 g CO2 po km. Kao vrhunski svestrani radni alat, tvin-turbo motor dolazi sa izborom od dva izlaza snage nudeći respktivnih 163 KS i 190 KS . Ulazni nivo motora donosi za 22 Nm povećan obrtni momenta koji iznosi 425 Nm, zahvaljujući promeni sa jednog na dva turbopunjača.

Motor odlikuje usvajanje čeličnih klipova i premaza "Diamond Like Carbon" za klipne prstenove, kao i niži stepen kompresije od 15.1 (naspram ranijeg 15.4). Pritisak u sistemu za ubrizgavanje goriva povećao se sa 2.000 na 2.200 bara sa novom pumpom radi veće preciznosti i efikasnosti. Sistem za hlađenje vode je nadograđen, a novi izduvni sistem integriše filter dizel čestica (DPF) i tehnologije selektivne katalitičke redukcije (SCR) što obezbeđuje kompaktniji dizajn sa nižim emisijama NOx.


Potpuno novi šestostepeni ručni menjač proizveden u Evropi, prvi je primenjen na globalnom nivou. Novi menjač donosi značajno poboljšanje u pogledu lakše promene stepena prenosa i sofisticiranost zahvaljujući usvajanju kraće ručice menjača, poboljšanoj sinhronizaciji i smanjenim vibracijama. Novi menjač odlikuje konvencionalniji način promene stepena prenosa, sa prenosom za vožnju unazad smeštenim pored prvog i novi stepen prenosa za efikasniju potrošnju goriva i niži nivo buke tokom vožnje autoputem. Dalje unapređivanje 7-stepenog automatskog menjača dovelo je do poboljšanja po pitnju udobnosti, sofisticiranosti i odziva.

"Navaru" odlikuje druga generacija zadnjeg vešanje sa 5 spona, a radikalno odstupanje od lisnatih opruga korišćenih na većini konkurentnih pick-upova obezbeđuje bolju udobnost i kontrolu bez kompromisa po pitanju mogućnosti. Nissan je prvi proizvođač koji je doneo vešanje sa 5 spona na tržište pick-upova nosivosti od 1 tone na "Navara dab kab" lansiranoj 2015. godini, a sada je ono primenjeno na "King kab" i predstavlja prvu primena u svetu za ovu vrstu pik-upova.


Kao rezultat toga, "Navara" donosi poboljšanu udobnost i kontrolu bez kompromisa po pitanju mogućnosti vuče. "King kab" povećava nosivosti u odnosu na prethodni model za 55-95 kg (u zavisnosti od specifikacije) koja sada iznosi 1,165 kg (i dozvoljena ukupna težina 3,200 kg). "Dabl kab" u međuvremenu nosivost povećava za 54 - 114 kg (u zavisnosti od specifikacije) i sada iznosi 1.115 kg - 1.180 kg sa ukupnom dozvoljenom težinom od 3.250 kg.

Informativno zabavni sistem "Nisan-konekt" dramatičnim izmenama hardvera i softvera omogućava korisnicima pregled njihovog telefona unutar vozila, prikazan na novom 8- inčnom ekranu visoke rezolucije (prethodna verzija 7") sa multi-taćkontrolom i bržim vremenom odziva.


Ugrađene "TomTom" mape obezbeđuju precizno mapiranje u stvarnom vremenu, uz informacije o saobraćaju uživo, 3D mape, informacije o vremenu i "Gugl satelit" i "Strit vju".

"Navara" se prodaje u 109 zemalja širom sveta, a ovaj model je osmišljen posebno imajući u vidu evropske kupce. Izrađen je u fabrici NMISA u Barseloni koja je upravo proslavila 35 godina uspeha u proizvodnji.