Na tradicionalnom godišnjem događaju pod imenom "Dani brzine" (2019 Speed Days) u okviru Bajkalskog festivala auto-moto sporta na ledu koji se održava u Rusiji, "Jeep Grand Cherokee Trackhawk" je postavio brzinski rekord u vožnji na ledu u kategoriji terenskih vozila.

Prema informacijama potvrđenim od strane Ruske automobilske federacije (RAF), vozilo "džip grand čiroki trekhok" je uspelo da dostigne prosečnu brzinu od 257 km/h tokom jednog kilometra, sa startom u pokretu i prosečnom brzinom iz stanja mirovanja od preko 100 km/h. Maksimalna brzina na ledu, prema GPS lokatorima, iznosila je 280 km/h.

- Naš terenac je dokazao našu tvrdnju da je najsnažnije serijsko terensko vozilo na svetu. Ispod haube nalazi se 6,2-litarski V8 motor sa 710 ks. Uprkos svojim zavidnim dimenzijama dostiže 100 km/h za samo 3,7 sekundi, sa maksimalnom brzinom od 290 km/h - keže se u saoopštenju iz "Džipa".

PROČITAJTE JOŠ - NOVI ADUT "DžIPA": "Čiroki" pomera granice (FOTO/VIDEO)

Učestvovanje na ovom događaju je veliko opterećenje za kočioni sistem zbog karakteristika bajkalskog leda. Na suncu, površina leda prekrivena je tankim slojem vode koja umanjuje prijanjanje na površinu. Ipak, čak i u takvim uslovima, Grand Cherokee Trackhawk je postigao odlične rezultate kočenja zahvaljujući svom Brembo kočionom sistemu koji koristi velike prednje kočnice.

Vuču je obezbedio "Jeep Quadra-Track" sistem za vožnju na sva četiri točka "po potrebi" koji uključuje diferencijal sa elektronski ograničenim proklizavanjem i jednobrzinskim razdelnim menjačem za aktivni prenos, kao i "Selec-Track" sistem sa pet dinamičnih modova - Auto, Sport, Staza, Sneg i Šlepanje - koji omogućavaju vozaču da izabere postavku za vozilo koje idealno zadovoljava sve potrebe i uslove okoline, uključujući i vožnju po ledu.

PROČITAJTE JOŠ - "Grand čiroki": "Džip" nikad moćniji

Pre trke, nepotrebni predmeti su uklonjeni iz Grand Cherokee Trackhawk vozila, i proverom je utvrđeno da je nivo goriva dovoljan.


Sve vožnje su obavljene u skladu sa propisima ruske Međunarodne automobilske federacije (FIA). Maksimalna prosečna brzina je računata tokom jednog kilometra sa startom u pokretu; vozači su trebalo da pređu 1 kilometar na sredini staze pri najvećoj mogućoj brzini, i 1 kilometar od starta iz stanja mirovanja. Pravila su takođe diktirala da se mora proći kroz kapije za merenje iz oba pravca, a sudije računaju prosečan rezultat. Da bi se omogućilo potrebno ubrzavanje i kočenje, ukupna dužina staze je bila 12 km.

Takođe, postignuta apsolutna maksimalna brzina tokom svake vožnje je uvrštena u zvaničnu Knjigu rekorda Rusije.


Festival "Dani brzine na ledu Bajkalskog jezera" prvi put je održan 2011. godine. Tokom osam godina, preko 20 brzinskih rekorda je postavljeno na ledu Bajkalskog jezera u različitim kategorijama vozila. Sve vožnje se tradicionalno održavaju na prirodnom golom ledu i pripremanje rute je ograničeno samo na uklanjanje prepreka (nanosi snega, izbočine) koji ugrožavaju bezbednost vozača i sudija. Sudije licencirane od strane Ruske automobilske federacije beleže postignuća koristeći opremu za merenje odobrenu od strane Međunarodne automobilske federacije.