NAJPRODAVANIJA limuzina u SAD, Japanu, koja godišnje osvoji srca više od 700.000 kupaca, "tojota kamri", posle dugog niza godina, vratila se na evropska tržišta.

Glamurozna limuzina imala je pretpremijeru na nedavno završenom Salonu automobila u Beogradu zahvaljujući ogromnim naporima ljudi iz "Tojote Srbija", koji su najzaslužniji i što je grupi srpskih automobilskih novinara omogućena i prva premijerna vožnja na putevima Dalmacije.

Koliko japanski gigant uložio znanja i sredstava u ovaj projekat najbolje ilustruje činjenica da nam je jedan od prezentera na gala premijeri u Šibeniku bio šef inženjera "Tojote" Masato Katsumata.

Pročitajte još: "Tojota korola" pomera granice

- "Tojota kamri" je naš globalni uspeh. U prethodnih sedam generacija prodavana je u 100 zemalja sveta i do kupaca je stiglo 19. miliona jedinica - rekao je Katsumata i dodao:
- Godišnje se prodaje više od 700.000 "kamrija" i mi verujemo da će ta brojka biti značajno veća sa povratkom na evropsko tržište odakle se ovaj sedan povukao 2004.


"Kamri" je naravno, a kako i bilo drugačije kada je "Tojota" u pitanju, hibridno vozilo. Inovacije su postale zaštitni znak "Tojote" a vraćanje u igru najjačih aduta opremljenih najsavremenijim hibridnim pogonom, poput "korole" nedavno i sada "kamrija", jasno govori o odlučnosti japanskog giganta da zadrži lidersku poziciju na sve zahtevnijem tržištu.

Nova limuzina u D/E segmentu, sa novim hibridnim pogonom je ojačala "Tojotinu" ponudu samo punećih hibrida i sada ih ima osam!

Novi "kamri" ima benzinski motor od 2,5 litara koji je u sadejstvu sa hibridnim pogonom toliko efikasan i ekonomičan da će i na našem tržištu anulirati poodavno besmisleni "porez na luksuz" po kome se vozilo oporezuje na osnovu zapremine motora.

Ova prelepa limuzina ima pogonski sistem koji zajedno daje 218 KS, troši prosečno 4,3 litre goriva na 100 km i ispuštau atmosferu 98 grama CO2 u po pređenom kilometru.

Ovaj "eko" podatak je i jedan od razloga što se u "Tojoti" izabrali baš Dalmaciju (Park prirode Krka) želeći da naglase da je ovaj hibridni sistem, ovo voѕilo pravi izbor za sve one kojima je stalo da nešto i ostane od prirode i potomstvu.

Novi hibridni sistem (THS2) uključuje i novu sekvencijalnu "šiftmatik" tehnologiju koja poboljšava, zajedno sa šestostepenom automatskom transmisijom, vozačko zadovoljstvo. Sve u skladu sa željom (čitaj naredbom) direktora Tojote Akija Tojote koji je kratko i jasno, pre nekoliko godina rekao:
- U Tojoti više neće biti dosadnih automobila!


Zato i ne treba sumnjati da će "kamri" i osme generacije biti najbolje prodavani sedan na planeti.

Novi model je proizveden na platformi TNGA (Toyota New Global Architectur TNGA) koja predstavlja srž nove dizajnerske i inženjerske filozofije.

Skraćeno Uzbuđujući dizajn, dostupnpost, vrhunski kvalitet i neosporna ,maksimalna bezbednost!

U suštini tu i nema mnogo filozofije. Jednostavno dizajnirate skladan, sportskim linijama oivičen automobil. Upotrebite vrhunske materijale, izuzetan hibridni pogon snabdete ga obiljem najsavremenijih tehnoložkih-bezbedonosnih sistema, pri čemu se potrudite da u svakom segmentu, u osnovnom paketu opreme imate bar nešto što se kod konkurencije doplaćuje i to je to.

Pročitajte još: "TOJOTA CH-R HIBRID": Nešto sasvim drugačije

Izgleda lako i jednostavno kada to radi "Tojota". Još upečatljivije kada sednete za komande ove limuzine, ili se nađete u ulozi putnika. Komfor, luksuz, vrhunska upravljivost, i podrazumeva se - najviši moguć nivo bezbednosti.


Jednostavno, kod "kamrija" ništa nije prepušteno slučaju. Svaki prekidač, svaki šraf je pažljivo dizajniran i stavljen u službu čoveka. Tu su visoko kvalitetni displeji od 10 inča (hed-ap", pa sedmoinčni multifukcionalni ekran, ali i 8-inčni displej na centralnoj konzoli.

Komande svih sistema su na dohvat ruke (naravno tu je i tač sistem) ali je moguće i upravljanje glasovnim komandama. I to na 17 jezika!

Ako imate probelma sa alergijama (ogroman porast obolelih u svetu) onda je klima-sistem u "kamriju" pravo rešenje za vas. Naime, novi adut Tojote ima troozonsku klimu sa nano tehnologijom. Rezultat: U kabinu ulazi čisti "alspki vazduh"!
I uz sve to, dok krstarite drumovima uživate i u JBL zvučnom sistemu sa devet zvučnika. Subvufer se podrazumeva!

Kako moderni vozači ne mogu bez svojih smartfona, mobilnih telefona, "kamri" ima sistem za bežično punjenje. Veoma zgodno,praktično rešenje.


Lako upravljiva, dovoljno snažna "tojota kamri" pruža veliko zadovoljstvo u vošnji. Precizan upravljač, vrhunski menjač, sjajne kočnice i tri moda vožnje na raspolaganju (eko,sport i normal) su nešto što će zadovoljiti i najprobirljivije ljubitelje limuzine iz ovog segmenta.

TEHNIČKE SPECIFIKACIJE
DUŽINA;4.885 mm
ŠIRINA;1.840 mm
VISINA:1.445 mm
MEĐUOSOVINSKO RASTOJANjE:2.825 mm
UDALjENOST OD TLA:145 mm
PRTLjAŽNIK:524 Lit.
MOTOR:A25A-FHS
TIP:4-CILINDRA U REDU
RADNA ZAPREMINA:2.485 mm
VRSTA GORIVA:BENZIN 95
MAKSIMALNA SNAGA:177 KS
OBRTNI MOMENT:221 NM
HIBRIDNI SISTEM:
BATERIJA:Nikl-metal hibrid
NAPON:244,8 Volti
KV:88
OBRTNI MOMENT:202 nm
UKUPNA SNAGA(BENZINSKI MOTOR+ELEKTROMOTOR) 218 KS
0-100 KM/Č:8,3 sek.
MAKSIMALNA BRZINA:180 km/č
POTROŠNjA:Lit/100km
GRAD:4,8
VAN GRADA:4,2
KOMBINOVANO:4,3
EMISIJA CO2:98 gr./km
REZERVOAR:50 lit.
CENA NA SRPSKOM TRŽIŠTU:Od 32.900 evra