MINISTAR za zaštitu životne sredine Goran Trivan kaže za "Novosti" da još nije doneta odluka o zabrani uvoza polovnjaka starijih od deset godina, nego da se razmišlja o rešenju. Možda će se prvo zabraniti vozila sa "evro 3" motorom. Ipak, naglašava da je najvažnije da se shvati da nam preostaje samo jedan put i da do njega moramo što pre da stignemo, a to je čist vazduh i da je to nešto oko čega nema pogađanja.

- Možda će prvo biti zabranjen uvoz samo za vozila sa "evro 3" a ne i sa "evro 4" motorom - prenosi Trivan. - Da li ćemo ograničiti uvoz na vozila mlađa od 10 godina ili samo u prvom trenutku za vozila sa "evro 3" motorom videćemo. Ovo je bio samo svojevrsni probni balon da vidimo kakve će biti reakcije javnosti, uvoznika. Tek slede rasprave, paneli, izvagaćemo sve, ali od zacrtanog plana da Srbija ima ekološki kudikamo bolja vozila na svojim putevima nećemo odustati.


PROČITAJTE JOŠ: Građani za zabranu uvoza "krševa"

Očekivanja su da od sledeće godine zažive novi propisi, ali i subvencije za kupovinu novih hibridnih i elektrovozila.

Ukoliko se ograniči uvoz vozila samo na one koji imaju eko-standarde sa najmanje "evro 4" motorom, to bi značilo da se granica za zabranu uvoza sa deset pomera na 14 godina. Jer "evro 3" standard je uveden u proizvodnju 2000. godine i važio je pet godina. Od 1. januara 2006. sva vozila su morala sa imaju "evro 4" standard, što znači da bi moglo da se uveze i vozilo staro 14 godina.