OPET U VRHU: Novi Ford fokus na skeneru Novosti

P. Živković

06. 03. 2019. u 20:15

Lepotan na četiri točka, moderan, sportski izvajan ima i jednu od najlepših kabina koju smo videli poslednjih godina. Jednostavne linije, sve odmereno, ništa prenaglašeno

ОПЕТ У ВРХУ: Нови Форд фокус на скенеру Новости
NAPRAVITI novi automobil, uprkos svoj sili tehnike, koja pre samo nekoliko godina nije bila dostupna tadašnjim majstorima dizajna i inženjeringa, čini se nikada nije bilo teže. Jer zahtevi koji se postavljaju pred proizvođače vozila menjaju se u skladu sa vremenom - malo stariji bi rekli "isuviše brzo"!

Pročitajte još:Bolji i atraktivniji “Ford fokus"

Savremeni automobil mora pre svega da bude bezbedan. Mora da bude ekonomičan, da ispunjava sve strože ekološke zahteve, da pruži maksimalni komfor putnicima, da zadovolji neutoljivu žeđ za "konekcijom" i mora da bude lep. I, nešto što je našim vozačima(bar onima sa prosečnom dubinom džepa) izuzetno važno, mora da bude "cenovno prihvatljiv". Namerno nismo upotrebili reč jevtin jer takvih automobila više nema...

Zato se svaki test automobila ekipa "Novosti" počinje tako što pokušava d da što preciznije odgovre na ova pitanja. Na ovom "skeneru" naše test ekipe našao se novi "ford fokus".

Automobil iz takozvanog "C -segmenta" , koji neki zovu i "golf klasom", dakle (do pojave SUV histerije) ubedljivo najzastupljenije na putevima. I nismo slučajno pomenuli "golf klasu". Upravo je "fokus" jedini, godinama unazad uspešno parirao, a bilo je godina i kada se bolje prodavao od "golfa"!

Pročitajte još:"FIJAT" U ŽENEVI: I "500 L" za jubilej



Priča, o "Fordovom" bestseleru počinje u julu 1998. godine. Nasledio je takođe slavno ime "ford eskorta", ali i stavio svima do znanja da kreće u globalno osvajanje, iako je evropski model razvijao tim sastavljen od britanskih i nemačkih stručnjaka.
"Ford" je u svoj "fokus" uložio svo znanje i energiju i ta beskompromisnost se isplatila ne samo titulama (Evropski automobil godine 1999.) već i sjajnim prodajnim rezultatima.
Ta prva generacija "fokusa" se prodavala do 2004. Druga do 2011. a treća je zamenjena prošle godine lansiranjem ovog modela , četvrte generacije, koji se pojavio na 20. rođendan

Zahvaljujući kompaniji "Grand motors" iz Beograda imali smo priliku da isprobamo najnoviji adut "Forda".

Model na našem testu pokazao je sve kvalitete koji se očekuju od savremenog automobila. Snabdeven motorom sa tri cilindra, sa savremenim dizajnom (bespogovorno je ovo najlepši "fokus" ikada") sa modernim tehnološkim rešenjima, bez po muke je odgovorio na sve izazove, ali i na pitanje koja uvek postavljamo.


Cena od 16.990 evra je ponuđena za model sa najnagrađivanijim benzinskim motorom poslednjih godina - 1.0 litarskim "ekobustom" sa 100 KS. Paket opreme "trend edišn" obuhvata između ostalog i dvoozonsku klimu,tempomat i metalik boju. Jasno je, tu "Ford" traži odmah prevagu nad konkurencijom...

Lepotan na četiri točka, moderan, sportski izvajan ima i jednu od najlepših kabina koju smo videli poslednjih godina. Jednostavne linije, sve odmereno, ništa prenaglašeno. Rekli bi smo na pravom mestu - na dohvat ruke vozaču, putnicima. Sedišta veoma dobra, tako da će i duži put biti prijatan.


Sve je tu. Veliki tač-skrin ekran, sve komande dvojne (i na upravljaču i preko ekrana), pregledna, atraktivna instrument tabla.
"Ford fokus" izdvaja i mnogo novih savremenih tehnologija koje do sada i nisu bile ugrađivane u kompaktnu klasu ovog segmenta. Tako da je veoma teško prisetiti se nečeg što "fokus" nema. Farovi su priča za sebe (mogu da prepoznaju saobraćajne znakove, znaju kada prilazite kružnom toku, automatska duga svetla bez bljeska, prepoznaju krivine i osvetljavaju ih pre nego što uđete u njih), baš kao i ozvučenje(Ekskluzivna saradnja između kompanije Ford i renomiranog audio brenda B&O PLAY:Model sa specifičnom kalibracijom zvuka, zvučni sistem sa 10 zvučnika ,dvoglasni niskotonac postavljen u prtljažniku, izbor između stereo ili prostornog zvuka, izlazna snaga od 675 vati)...


Navigacija, dvoozonska klima, prepoznavanje vozila koja dolaze iz mrtvog ugla, prepoznavanje pešaka i kočenje ukoliko vi ne reagujete. Upozorenje na izlazak iz saobraćajne trake sa adaptivnim tempomatom koji prilagođava brzinu vozilu ispred sebe, i naravno rekosmo, najsavremenija "konekcija", povezivanje automobila sa internetiom, vašim smartfonom... U slučaju nezgode "fokus" će pozvati i pomoć..
Automobil sjajno leži na drumu, vozi se sa lakoćom i u gradu i na autoputu, drumu van naselja. Prtljažnik je prostran, sedišta se lako obaraju, a u unutrašnjosti vozila ima pregršt pregrada, fioka, mrežica za odlaganje sitnica.


"Fokus" je lep, moderan, porodični automobil koji nije slučajno ušao u najuži izbor za "Automobil godine u Evropi 2019“.

Početna cena - model sa motorom 1.0 ekobust 100 KS, manuelnim šestostepenim menjačem - 16.990 evra.


TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

DIMENZIJE - HEČBEK

Dužina: 4.378 mm

Širina:1.978 mm

Visina:1.471 mm

Međuosovinsko rast:2.700 mm

Prtljažnik:375 lit.

rezevoar:47 lit.


DIMENZIJE - KARAVAN

DUŽINA:4.668 mm

Širina:1.978 mm

Visina:1.494 mm

Međuosovinski rast: 2.700 mm

Prtljažnik: 608 lit.

Rezervoar: 52 lit.


MOTORI I PERFOMANSE

Benzinci

1.0 ekobust

Broj cilindara:3

Snaga: 85 - 125 KS

Potrošnja: 4,8 lit (prosek)

0-100 km-č: 10,00 sek.

Maks.br: 200 km/č

1,5 ekobust

Broj cilindara: 3

Snaga: 15,182 KS

Potrošnja: 5,5 lit. (prosek)

0-100 km-č: 8,3 sek.

Maks. br: 222 km/č

Dizelaši

1,5 bludizel

Snaga: 95,120 KS

Potrošnja: 3,5 lit. (prosek)

0-100 km-č: 10,00 sek.

Maks.br: 195 km/č

2,0 bludizel

Snaga: 150 KS

Potrošnja: 4,4 lit.(prosek)

0-100 km-č: 8,5 sek.

Maks. br: 210 km/č

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (11)

NIKOLAKRAJINALONDON

06.03.2019. 22:43

Kopija Mercedesa A1 i BMW 1 serie . Sa takvom linijom kasne najmanje 5 godina. Instrument tabla jeftina plastika i nema razlike izmedju Fokusa i Fieste.

Bungi

07.03.2019. 13:19

@NIKOLAKRAJINALONDON - Bočna linija zadnjih vrata zaista podjeća na BMW A1, zadnja svjetla su gotovo identična prehodnoj generaciji Kie Sid karavan i Fiat Tipo(5 vrata), ipak sve je to nekako skladno uklopljeno i predstavlja jedno od najljepših izdanja Ford Fokusa.Ono što prodaje Fokusa nije ljepota već odnos cijena/kvalitet i zbog toga je Ford Fokus najprodavaniji model srednje klase na planeti, daleko ispred globalno popularnog VW Golfa.

bager

08.03.2019. 14:03

@NIKOLAKRAJINALONDON - Ono sto prodaje skoro najvise je posleprodjni servis,garaze,brojni koncesionari i komercijalna usluznost i sigurnost,ko cepidlaci na garancijama ,popravkama i uslugama taj nece mnogo prodati ,,jesu to nepozanice za Srbiju ali ko putuje evropom taj je upoznat

bager

08.03.2019. 14:00

@Nebojsa - Cenu cine i opcije a pogotovu elektronika automobila koja samo ona bude 30% ukupne cene ,imas jeftine automobile ,prilagodjeni nasim putevim i uslovima,,Dacija ,Stojadin,Jugo ,Trabant Treci milenijum

Dusko

07.03.2019. 19:03

Focus Mk4 je odlican auto, ali ima 2 problema: - Previsoka cena (odlazeci Focus Mk3 kostao je sa 1.0 turbo motorom 11.990eur). Fiat Tipo 1.4 u najjacem paketu Lounge kosta 13.000eur, Renault Megane u slicnom paketu 14.000eur. - Paleta benzinskih motora. Trenutno se nudi bazni 3-cilindricni turbo motor od 999kubika, koji se pokazao nepouzdanim nakon predjenih 100.000km. Bolja opcija bice novi 3-cilindricni 1.5 benzinac od 120ks, bez turbo punjaca. Em jednostavniji, em jeftiniji.

Bungi

08.03.2019. 11:36

@Dusko - Fordov turbo motor od 1000 cm3 sa 3 klipa je više godina proglašavan "Engine of the year"u klasi do 1000 kubika, toliko o njegovoj "nepouzdanosti".

Dragan

08.03.2019. 02:32

Focus 4 je toliko ispred svih modela iz C segmenta u svakom pogledu. Izrađen kao premium automobil, nema nikakve veze sa prethodnim modelom. Radi se o 100% novom automobilu. Pre nego se komentariše, neka svako proba auto. Svaka preporuka.

Dusko

08.03.2019. 11:35

Jeste testirao sam doticni automobil u salonu na Novom Beogradu, autic je skroz OK, cena zaista previsoka. Ali zato zaposleni u salonu pojma namaju, dali su mi barem 5 netacnih informacija u vezi automobila. Ljudi ne mogu da se satave, ja ih ne bi drzao ni na pijacnom standu.

bager

08.03.2019. 13:54

@Dusko - Meni izgleda da je skener " Novosti " isto sto i Jugo kao presretac na autoputevima,,a kao trgovci i menadzeri smo posebno "jaki " drzimo se dna