Za nekoliko godina crne kutije i kamere u svim vozilima

Tanjug

01. 03. 2019. u 23:07

Ako se Uredba usvoji, svi automobili bi morali da imaju ugrađen GPS i kamere za prepoznavanje saobraćajnih znakova kako bi otkrili koliko je ograničenje na deonici puta kojim se automobil kreće

За неколико година црне кутије и камере у свим возилима

Depositphotos

Na nivou Evropske unije pripremaju se revolucionarne promene u segmentu bezbednosti u saobraćaju, koje će uveliko uticati na učesnike u saobraćaju, ali i na automobilsku industriju, piše Jutarnji list.

Odbor za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Evropskog parlamenta prihvatio je 21. februara predlog o izmeni "Uredbe o zahtevima za homologaciju motornih vozila i njihovih prikolica, kao i za sisteme, sastavne delove i zasebne tehničke jedinice namenjene za takva vozila, u pogledu njihove opšte sigurnosti i zaštite osoba u vozilima i nezaštićenih učesnika u drumskom saobraćaju".

Ovim predlogom bi za nekoliko godina svi automobili kao serijsku opremu trebalo da imaju ugrađene Intelidžent Spid Asistans (Intelligent Speed Ašistance, ISA) sistem za automatsko ograničenje brzine, sistem za prelaženje u suprotnu traku, uređaje koji snimaju događaje unutar automobila, sistem za pomoć vozaču, uključujući i automatsko kočenje u nuždi (AEB) s detekcijom pešaka i biciklista.

Ako se Uredba usvoji, svi automobili bi morali da imaju ugrađen GPS i kamere za prepoznavanje saobraćajnih znakova kako bi otkrili koliko je ograničenje na deonici puta kojim se automobil kreće.

U praksi to bi značilo da bi sistem detektovao koje je ograničenje na putu i upozorio vozača da vozi prebrzo. Ukoliko bi on nastavio da vozi preko ograničenja, sistem bi ga zvučnim signalima upozoravao da smanji brzinu.

Sistem za zadržavanje u saobraćajnoj traci prati položaj vozila u odnosu na saobraćajne trake ili puteve i primenjuje zaokretni momenat na volan, ili pritisak na kočnice onda kada vozilo napusti traku u kojoj se kreće ili signalizira da će to učiniti u situaciji kada postoji opasnost od sudara.

Prema ovom predlogu, automobili bi u budućnosti bili opremljeni i "crnim kutijama" koje bi snimale događaje u unutrašnjosti automobila, a snimci bi se koristili u slučajevima saobraćajnih nesreća kako bi policija lakše utvrdila razloge udesa.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (9)

kengur

01.03.2019. 23:18

ovi ne odustaju od potpune kontrole? izgleda da ćemo se svi preseliti u Rusiju, jedinu suverenu zemlju na koju ne utiču ovi bolesni zapadnjački zakoni

Један из Братства

01.03.2019. 23:57

Велики брат је мало дете за оно што развијени запад жели од људи да створи.

Gorrn

02.03.2019. 00:27

Veliki brat u malom automobilu. To nam je neminovna budućnost, a ta budućnost je određena onog trenutka kada smo pristali da nam u sve autobuse postave kamere i da nas snimaju na svakom koraku na ulici.

Lux

04.03.2019. 07:47

Ја већ имам камеру, која снима саобраћај испред мене и то подржавам. Колико знам то је у Русији обавезно већ годинама. Можете гомилу снимака на јутјубу наћи под називом "Dash cam". Ово остало што траже ми дјелује сувишно.

zap

04.03.2019. 12:49

@Lux - nije u rusiji kamera obavezna. obavezna je ako želiš osiguranje - kasko vozila zbog lažnih saobraćajnki i naplata

Lux

05.03.2019. 07:29

@Lux - Што опет значи да је обавезно. Наравно да желим (и имам) каско. Ту камеру сматрам само као додатни вид сигурности. Чак ми је једном помогла приликом наплате штете.

Dik

04.03.2019. 08:45

... ko se ponaša civilizovano ne smetaju mu kamere, one samo pomažu da se evidentiraju i kazne bahati i huligani !

miroslav

04.03.2019. 12:43

A ako nastavi da vozi prebrzo i nakon zvučnog upozorenja, iznad glave postaviti go.navu motku da ga lupi.

dragan

06.03.2019. 09:46

Podržavam da svi imaju auto kamere i to iz više bezbednosnih razloga. Ja je lično imam i zadovoljan sam. Ima 64 giga i stalno se vrti, čak može da snima i kada mi se neko nasloni na vozilo. Kamera je vid višestruke bezbednosti, počev od "svedoka" u saobraćaju (dešava se da nesavesni "roditelji" gurnu dete pod vozilo i traže pare, saobraćajnog udesa, itd.) i kontrole ponašanja vozača.