TRŽIŠNA ofanziva "Kije" se nastavlja i u Srbiji. Samo nekoliko dana posle promocije modela "kija sid", južnokorejski gigant je organizovao predstavljanje još jednog vozila, ovoga puta iz najtraženije kategorije SUV.

Unapređena " kija sportidž" ima zadatak da nastavi nisku supeha prethodne tri generacije i opšti je utisak, svih prisutnih specijalizovanih novinara na prezentaciji u SC Kovilovo pokraj Beograda, da su u fabrici u Žilini, ponovo napravili hit vozilo.
Zanimljivo je da je "Kija" uspela da , uprkos brojnim izmenama i modernizaciji, novim motorima, cenu zadrži u skoro istom nivou sa prethodnim modelom. Tako je početna cena za verziju sa benzinskim motorom 1.6 GDI sa 132 KS 18.990 evra. Najeftinija dizel verzija sa motorom 1.6 CRDI sa 115 KS košta 21.690.

Ove cene, uz obilje opreme, što je svojstveno "Kiji", uz sedmogodišnju garanciju, učiniće novi "sportidž" veoma konkurentan i na našem tržištu. Novi "sportidž" spaja moderan dizajn spoljašnjosti i unutrašnjosti sa novim bezbednosnim i "infotainment" tehnologijama kao i efikasnijim motorima koji ispunjavaju emisione standarde koji još nisu ni stupili na snagu. Modifikacije su doživele i verzije "GT Line".

Velika novina je i "EcoDynamics+" 48-voltni laki hibridni dizel koji je prvi motor koji "Kija" predstavlja kao deo svoje globalne strategije elektrifikacije motorne ponude. Zahvaljujući tom razvoju, "Kija" je postala prvi proizvođač koji u svojoj bogatoj ponudi modela nudi tehnologije hibrida, priključnog hibrida, električnog pogona i 48-voltnog lakog hibrida. "Kija" će do 2025. godine ponuditi 16 modela sa naprednim motorima, od toga pet novih hibrida, pet priključnih hibrida, pet električnih vozila, a 2020. i novo vozilo na gorive ćelije.

Prošlogodišnji prodajni rezultati "Kije" se još analiziraju ali činjenica da je 2017. u Evropi prodato više od 131.000 primeraka "sportidža" (četvrtinu Kijine evropske prodaje),a u svetu svakih 69 sekundi je prodat po jedan ovaj model, je pokazatelj da je ovo vozilo naišlo na izuzetano interesovanje kupaca.


U martu 2018., tri meseca nakon 25. godine rođenja modela, u Žilini je proizveden su petomilioniti "sportidž".

Dizajn četvrte generacije "sportidža" poveren je "Kijinom" evropskom dizajnerskom studiju u Frankfurtu, a svoj deo ugradili su i njihovi saradnici iz dizajnerskih centara u Namjangu (Južna Koreja) i Irvajnu (Kalifornija, SAD). Nova verzija dobila je moderniji izgled.

Izmenjen je prednji branik sa novim svetlima za maglu i novim sjajnim crnim ili hromiranim kućištem koje se proteže do donjeg otvora za ulazak vazduha. Nova p LED prednja svetla, LED dnevna svetla u obliku četiri tačke i redizajnirana svetla za maglu pružaju maksimalnu vidljivost i povećavaju prepoznatljivost vozila.
Pozadi dominiraju elegantna, vodoravno postavljena LED svetla u obliku slova C. Svetlo za vožnju unazad i reflektujuća traka ugrađeni su u zadnji branik koji je dobio hromiranu ukrasnu lajsnu.


Koeficijent otpora vazduha (Cd=0,33) nakon brojnih modifikacija eksterijera ostao je identičan, kao i dimenzije (dužina: 4.485 mm, širina: 1.855 mm, visina: 1.635 mm) i međuosovinski razmak (2.670 mm). Verzija GT Line zbog oblika branika sada je 10 milimetara duža (4.495 mm).

Unapređeni model dobio je novi upravljač i novu kontrolnu tablu, a kabina je sada raspoloživa i u crnoj i crno-sivoj boji tapacirunga. Promene su doživeli i prekidači za upravljanje ventilacijom i klima uređajem koji se nalaze na sredini komandne table sa novim ivicama prekidača koji, takođe, delimično doprinose čistijem izgledu.

"Sportidž" će pokretati široka paleta motora. Između ostalog tu su "Kijin" novi "EcoDynamics+ 2,0 l" laki hibrid s oznakom "R" i "Kijin" novi "1,6 L i U3" dizelski motor, najčistiji dizel u istoriji fabrike.


Benzinska ponuda ostaje nepromenjena uz blaga poboljšanja izduva. Kupci mogu birati između dva motora. "1.6 T-GDi" ima maksimalnu snagu od 177 KS i 265 Nm obrtnog momenta sa emisijama CO2 od 170 g/km. Atmosferski "1.6 GDi" motor snage 132 KS ima 161 Nm obrtnog momenta, dok emisije CO2 iznose 159 g/km. Oba benzinska motora sada su opremljena novim filterom čvrstih čestica koji smanjuje štetne emisije i omogućava zadovoljavanje emisionog standarda Euro 6d TEMP. Sve verzije sa T-GDi motorom dostupne su sa prednjim ili 4dž4 pogonom i 7-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom (samo kod 4x4 pogona). ISG sistem (stani/kreni) standardan je kod svih motora.




GARANCIJA I IZRADA

Već u prodaji sa 7-godišnjom garancijom
Unapređeni Sportage se za evropske kupce proizvodi u fabrici u gradu Žilina u Slovačkoj. Svaki primerak standardno dolazi sa Kijinom legendarnom i najdužom evropskom garancijom koja traje 7 godina odnosno do 150.000 pređenih kilometara (prve tri godine bez ograničenja pređenih kilometara).


TEHNIČKI PODACI


DUŽINA: 4.485 mm
šIRINA: 1.855 mm
VISINA. 1.635 mm
MEĐUOSOVINSKO RASTOJANjE:2.670 mm
PRTLjAŽNIK: 491 / 1.492 lit.
REZERVOAR:62 lit.
UDALjENOST OD TLA:172 mm
MASA VOZILA:1.415 KG (prednji pogon),1.672 (4X4)
CENA :od 18.990 evra.