NA tržište Srbije stoigla je nova, treća generacije popularni model C segmenta "kija sid".
PROČITAJTE JOŠ: "Kija" opet rekordno

- Novi "sid" je dizajniran, razvijen i napravljen u Evropi, sa zrelijim i sportskim izgledom, novim inovativnim tehnologijama - istakao je Milan Derbogosijan, marketing i PR kordinator "Kije" u Srbiji na prezentaciji noviteta u Sportskom centru Kovilovo, pokraj Beograda.

Prvi model sa imenom "sid" pojavio se decembra 2006. Sa proizvopdnih traka u slovačkoj fabrici u Žilini od tada je sišlo nešto više od 1,3 miliona ovih automobila koji su učvrstili poziciju "Kije" na evropskom tržištu.

Novi "ceed" nudi savremen, prepoznatljiv dizajn, nešto što je bilo ključno za ovaj model od samog početka. Nove napredne tehnologije učinile su ovaj automobil još udobnijim, praktičnijim i sigurnijim. Pored toga novajlija je dobio i nove motore i nudi evropskim vozačima prilagođeno podvozje i upravljivost, što omogućava dinamičniju vožnju sa više uživanja. Tu je i naša sedmogodišnja garancija, koja kupcima potvrđuje kvalitet ovog vozila - naglasio je Derbogosijan.

Novi "ceed" dizajniran je u "Kijinom" evropskom centru za dizajn u Frankfurtu, pod vođstvom Gregorija Gijoma, direktora dizajna za Evropu, i Petera Šrajera, predsednika za dizajn i glavnog dizajnera u južnokorejskom gigantu.

"Sid" treće generacije je napravljen na novoj "K2" platformi. U "hečbek" verziji je 20 milimetara širi (1.800 mm) i 23 milimetra niži (1.447 mm) u odnosu na prethodnika. Međuosovinski razmak i dalje ostaje 2.650 mm, sa 20 mm kraćim prednjim prepustom (880 mm), dok je zadnji prepust produžen za 20 mm (sada 780 mm). Prtljažnik ima azapreminu od 395 litara, što je 15 litara više nego kod prethodnika. Visina ruba za utovar je u odnosu na prošli model za 87 mm niža. "Ceed Sportswagon" takođe ima veći veći prtljažnik od prethodnika za 97 litara.

U unutrašnjosti su korišćeni materijali visokog kvaliteta.

Komandna tabla se sastoji iz dva dela - gornji, sa "plutajućim" ekranom na dodir i zabavno-informativnim sistemom, i donjim delom, gde su prekidači za podešavanje audio sistema, grejanja i ventilacije.

Vozne osobine novog modela poboljšane su u odnosu na prethodna, posebno na području dinamičnosti. Istovremeno su se inženjeri u razvoju novog modela fokusirali na uklanjanje buke i vibracija.

Novi "sid" pokreće široka ponuda motora, razvijenih kako bi zadovoljili najraznovrsnije potrebe kupaca. Ponuda benzinskih motora donosi i unapređenu verziju "Kijinog" popularnog 1,0-litarskog T-GDi motora. Ovaj motor proizvodi 120 KS i ima obrtni moment od 172 Nm, uz emisije od 125 g/km, ili 122 g/km sa opcionim ECO paketom (WLTP kombinovano, pretvoreno u NEDC 2.0).

Novi "Kappa" 1.4 T-GDi dolazi kao zamena za pređašni 1.6 GDI motor i proizvodi 140 KS. Usprkos manjoj zapremini nudi 4,0 odsto više snage od prethodnika. Turbopunjač pruža širi raspon obrtnog momenta od 1,6-litarskog prethodnika, zato je odazivniji u različitim uslovima vožnje, a ujedno i smanjuje emisije izduvnih gasova. Obrtni moment od 242 Nm raspoloživ je od 1.500 do 3.200 obrtaja u minuti, uz niske prosečne emisije (WLTP ciklus pretvoren natrag u NEDC 2.0) - 125 g/km, ako je opremljen 7-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom. Verzije sa ručnim menjačem emituju u vazduh 130 g/km ili 128 g/km (ECO paket).

Zbog dostizanja što nižih emisija, motori 1.0 T-GDI i 1.4 T-GDi opremljeni su filterom čvrstih čestica, zbog čega se novi "Ceed" može pohvaliti ispunjavanjem najnovijeg emisionog standarda "Euro 6d TEMP".

Bazni motor je 1,4-litarski atmosferski MPI benzinski motor snage 100 KS i sa obrtnim momentom od 134 Nm. 1,4-litarski atmosferski MPI motor emituje 142 g/km ugljen dioskida u kombinovanom ciklusu (WLTP pretvoren u NEDC 2.0) odnosno 137 g/km u ECO paketu.

Tu je i novi dizel motorom "U3 1.6 CRDi" motor, koji se može pohvaliti ispunjavanjem najnovijeg emisionog standarda "Euro 6d TEMP".Raspoloživ je u dve verzije (115 i 136 KS), proizvodi 280 ili 300 Nm obrtnog momenta u niskim obrtajima sa mogućnošću prenosa preko ručnog i automatskog menjača sa dvostrukim kvačilom. Verzija sa 136 KS preko 6-stepenog ručnog menjača nudi 280 Nm obrtnog momenta odnosno 320 Nm u kombinaciji sa 7-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom (7DCT).

Novi motor emituje u vazduh najmanje emisija CO2 od svih motora u Ceedovoj ponudi. Izvedba sa 115 KS u kombinaciji sa 6-stepenim ručnim menjačem emituje tek 101 g/km (kombinovano, WLTP pretvoreno u NEDC 2.0 ) odnosno 99 g/km sa ECO paketom.

U toku godine biće predstavljen i "Kijin" novi 48-voltni laki hibrid.

Informaciono-zabavni sistem raspoloživ je sa audio sistemom sa 7-inčnim ekranom na dodir ili navigacionim sistemom sa 8-inčnim ekranom na dodir, navigacijom i sistemom usluga "povezivosti",

Ovaj automobil je već u standardnoj opremi krcat najnovijom tehnologijom.

Tu su kamere, radari, senzori, ali i sasvim nova rešenja u ovom segmentu koji značajno olakšavaju svakodnevno korišćenje poput grejanja vetrobranskog stakla, bežičnog punjenja pametnog telefona, grejanja i hlađenja prednjih sedišta i grejanja zadnjih sedišta... Kupci karavan verzije mogu naručiti sistem za električno otvaranje/zatvaranje prtljažnika, koji se automatski aktivira i time dodatno povećava praktičnost karavana.

PROČITAJTE JOŠ: Nova priznanja za "Kiju"

Pored sedam standardnih vazdušnih jastuka, za bezbednost su zadužene i napredne tehnologije za pomoć vozaču, koje smanjuju mogućnost sudara i tako poboljšavaju sigurnost svih putnika u vozilu. Standardne tehnologije za bezbednost uključuju automatsko delovanje dugih svetala, sistem za upozoravanje na dekoncentrisanost vozača i sistem za održavanje vozila u voznoj traci sa sistemom za sprečavanje sudara.

Novi "sid" će, kao "Kijin" prvi model u Evropi, nuditi sistem za održavanje vozila u voznoj traci (LFA), koji spada u 2. stepen autonomne vožnje.

Na raspolaganju je još nekoliko tehnologija, kao npr. radarski tempomat sa funkcijom start/stop, sistem za upozoravanje na vozila u mrtvom uglu, sistem za upozoravanje na opasnost od sudara iza vozila, sistem za automatsko parkiranje i sistem za prepoznavanje pešaka sa upozorenjem na upravljačkom obruču, koji deluje zajedno sa sistemom za sprečavanje čeonih sudara.

Prodaja u Srbiji je počela a najeftiniji benzinac košta 12.990 evra dok se za verziju sa dizel agregatom mora izdvojiti 19.690 evra.

Dimenzije (mm) - "hečbek":

Spoljašnjost

Dužina: 4.310

Širia: 1.800

Visina: 1.447

Međuosovinski razmak: 2.650

Prtljažnik: 395 litara

Rezervoar za gorivo: 50 litara

Dimenzije (mm) - "Sportswagon":

Dužina: 4.600

Širina: 1.800

Visina: 1.465

Međuosovinski razmak: 2.650

Prtljažnik: 625 litara

Rezervoar za gorivo: 50 litar