KOMPANIJA "Opel" je brzo reagovala na povećane zahteve tržišta za venovima strednje kategorije pa je u prodajne salone stigao "vivaro" treće generacije. Od 2001, "vivaro" je stekao dobru reputaciju kao dostavno vozilo ili "kancelarija na točkovima", sa oko milion jedinica koje su sišle sa proizvodnih traka.

- Sa veličinama koje su skrojene za razne potrebe i brojnim inovativnim tehnologijama, novi "vivaro" može svaki posao da obavi bolje nego ikada pre - ističu u kompaniji iz Riselshajma, naglašavajući da će u budućnosti, "Opel" biti zadužen za globalni razvoj lakih komercijalnih vozila za celu "PSA grupaciju".

"Vivaro" je napravljen na najmodernijoj plaftformi, dostupan je za porudžbine već od početka februara , a kod dilera stiže krajem leta. "Opel" nudi gamu ovog vana skrojenu za sve potrebe kupaca - "kargo panel van", zatim putnička verzija za do šest putnika, šasija za platforme i "kombi" za prevoz putnika, plus - po prvi put - tri umesto dve dužine (4,60 metara, 4,95 m i 5,30 m). Sa maksimalnom zapreminom tovarnog prostora od 6,6 kubnih metara, novi "vivaro" ima nosivost do 1.400 kilograma - 200 kg više od prethodnika.

Pročitajte još - BOGATA TRADICIJA KOMPANIJE "OPEL": 120 godina proizvodnje automobila

Isto važi i za kapacitet vuče: maksimalna opterećenost prikolice od 2500 kg je sada za pola tone viša nego pre. Jedino što je skromno je visina, jer je većina varijanti visoka oko 1,90 m. Novi Vivaro zahvaljujući toj činjenici može da pristupi podzemnim garažama ili tržnim centrima, što olakšava utovar i istovar.

"Opel" će takođe ponuditi novi "vivarom" sa pogonom na sve točkove iz Dangela čim se otvori knjiga narudžbi.

Neometan pristup tovarnom prostoru je omogućen putem širokih zadnjih i kliznih bočnih vrata. Posebno praktična su klizna vrata koja se, po prvi put u "vivaru", otvaraju automatski. Pokret stopalom ka senzorima je sve što je potrebno van vozila.Predmeti dužine do 4,02 m mogu da se bezbedno smeste u verziju dužine 5,30 m zahvaljujući "FlexCargo" mogućnosti utovara ispod prednjeg putničkog sedišta.


Unutar novog "vivara", vozač i putnici se osećaju kao da su u putničkom automobilu: sistemi kao što su "Head up" displej, kamera za pogled unazad od 180 stepeni, upozorenje na sudar sa vozilom ispred sa automatskim kočenjem u slučaju opasnosti i tempomat olakšavaju vožnju. Zahvaljujući ergonomskoj poziciji sedenja, sve kontrole su u vidokrugu i lako pristupačne. Korisnici su odlično povezani uz pomoć najmodernijih "infotainment" sistema.

Već u 2020. gama efikasnih pogonskih jedinica će biti proširena sa verzijom na električni pogon sa baterijama.

Zahvaljujući zajedničkoj platformi, novi "vivaro" dolazi u tri dužine. Posebno kompaktna verzija dužine 4,60 m zatvara jaz između vana i transportera, a sa krugom okretanja od samo 11,3 metara je vrlo agilna.


Ova varijanta već nudi 4,6 m3 tovarnog prostora, koji može da se poveća na 5.1 m3 zahvaljujući "FlexCargo" mogućnosti utovara na strani prednjeg putničkog sedišta. Ovo dozvoljava transport predmeta dužine do 3,32 m umesto 2,16 m. Verzije od 4,95 i 5,30 m imaju maksimalni kapacitet tovarnog prostora od 5,8 i 6,6 m3. Enterijer "vivara" tako može komforno da smesti merdevine ili panele dužine do 3,67 ili 4,02 m, kao i mnogobrojne sitnice u ostavama unutar kokpita.


Pored najmodernijih agregata, menjači sa glatkim promenama brzina, kao što je osmostepeni automatik, doprinose efikasnosti i udobnosti, pogotovo za tržište flota. Servisni intervali koji su do 50 hiljada kilometara još više smanjuju troškove održavanja. Karakteristike poput visoko postavljenih prednjih svetala i maksimalna visina od 1,90 m za većinu varijanti smanjuju rizik od štete, na primer tokom parkiranja.