Voziti sportski kupe ili SUV? Zašto ne oba! Najbolje od jednog i drugog sveta BMW je spojio u svojoj novoj generaciji modela X4. Jedan od atraktivnijih automobila na tržištu se diči izgledom i voznom dinamikom „sportiste“, ali u isto vreme ima i sve SUV prednosti, sa visokom pozicijom sedenja i lakim ulaskom i izlaskom iz vozila.

Doduše, danak atraktivnom dizajnu i spuštajućoj liniji zadnjeg dela plaćaju putnici pozadi, gde mesta za kolena ima na pretek, ali će oni viši od 185 centimetara temenom „češati“ krov automobila. Ukoliko planirate da na dužim relacijama češće prevozite više osobe na zadnjoj klupi, bolje je da se opredelite za nešto praktičniji model X3, u suprotnom - ovaj automobil će zadovoljiti sve potrebe četvoročlane porodice, a pri tome će garantovati da na putu ne ostanete neprimećeni.

Kada je enterijer u pitanju, reč je o tipičnom „be-em-ve-ovskom“ uređenju, svi materijali su izuzetno kvalitetni, a tvrdu plastiku je moguće pronaći samo na dnu vozačevih i suvozačevih vrata, što je, ruku na srce, praksa i kod ostalih premijum nemačkih brednova.

Pročitajte još - Predstavljen BMW Serije 8

Sedišta su sportski profilisana, a možda su za nijansu uža nego što bi to odgovaralo korpulentnim vozačima. X4 nije mali auto, a manevrisanju kroz grad ne pomažu ni veoma široki B stubovi i preširoki C stubovi, koji sa minijaturnim zadnjim staklom znatno umanjuju preglednost (još jedan danak plaćen atraktivnom dizajnu). Zato su tu odlične kamere od 360 stepeni, bočni i zadnji senzori, koji pomažu da da se ovo 4.752 mm dugo vozilo bez stresa parkira i provlači kroz beogradski „krkljanac“.

Instrument tablu krasi ekran osetljiv na dodir veličine 10,5 inča. Reč je o najefikasnijem i najlakšim za korišćenje „infotejment“ sistemom u odnosu na premijum konkurenciju. Čak možete i da pojačavate zvuk ili menjate radio stanice i bez dodira ekrana ili džojstika. Dovoljno je da u vazduhu zavrtite prstom ispred ekrana – u desno za, recimo, pojačavanje zvuka, a u levo za utišavanje.


Ipak, ono zbog čega mnogi najviše i kupuju BMW i ono što proizvođača iz Frankfurta makar za nijansu izdvaja od ostalih premijum brendova, je uživanje u vožnji, a X4 tu opravdava sva očekivanja, iako je reč o visokom vozilu. Za jedan SUV odlično drži pravac u krivinama, pa vozač često može da pomisli da je za volanom BMW serije 3. Dobrom utisku doprinosi i besprekorna zvučna izolacija, u kabini je veoma tiho, a spokoj narušava samo (ne previše naglašen) šum vetra pri velikim brzinama, koji se odbija o masivne retrovizore i o točkove veličine 19 inča.


Pravu narav X4 pokazuje na regionalnim putevima i auto-putevima. Tada do punog izražaja dolazi fantastični dizel-motor sa 2.000 kubika i 190 konjske snage, koji i najduže putovanje pretvara u zabavu. U ponudi su i jači benzinski i dizel motori, ali je po našem mišljenju reč o nepotrebnom dodatnom trošku, jer ovaj zadovoljava u svim uslovima vožnje.

Takođe, automatski menjač sa osam stepena prenosa potpuno relaksira bez obzira na to da li je reč o "krkljancu" u centru Beograda ili preticanju na otvorenom putu. Jednostavno, kada god pritisnete papučicu gasa, motor i menjač izvršavaju zadatak upravo onako kako je vozač to i zamislio. Na volanu se nalaze i ručne papučice - "šifteri", ali je automatski menjač toliko precizan da je najbolje da mu se prepustite.


Na našem testu smo ostvarili prosečnu potrošnju od sedam i po litara dizela na sto kilometara, uz oštriju vožnju na otvorenom i uz provlačenje kroz popodnevni saobrćajni kolaps u Beogradu. Dobra vest je veličina rezervoara za gorivo od 65 litara što garantuje više nego pristojnu autonomiju. BMW X4 u Srbiji košta od 50.000 evra, a model na testu „Novosti“ sa veoma bogatim paketom dodatne opreme i modernim bezbednosnim sistemima – desetak hiljada više.


SPECIFIKACIJE

Dužina: 4.752 mm
Širina: 1.918 mm
Visina: 1.621 mm
Težina: 1.795 kg
Snaga: 190 KS
Obrtni moment motora (Nm): 290/1.350-4.250
Ubrzanje od 0 do 100: 8 sekundi
Najveća brzina: 215 km na čas
Zapremina prtljažnika: 525 litara