NEMA proizvođača koji prateći zahteve tržišta nije poslednjih meseci predstavio neko of-roud vozilo, nekog terenca, makar krosovera...

Dvocifreni rast prodaje ove kategorije vozila ne ostavlja dilemu da je ovo vreme mnogobrojnih varijacija na temu SUV mašina. Pa ipak, iako dosta ređe, na tržištu se pojavljuju i limuzine. Lepše, atraktivnije, bolje nego ikada imaju dovoljno aduta da "uzvrate udarac" terencima, a pokazatelji prodaje sa jednog od najzahtevnijih automobilskih tržišta (SAD) jasno govore da vreme sedana nije prošlo. Naprotiv.

Zahvaljujući kompaniji "Dipem" naša redakcija je na test vožnji imala novu "mazdu 6" u limuzinskoj verziji (pored sedana u prodaji je i karavan ) sa dizel agregatom od 2,2 litre sa 184 KS!

Novi adut iz Hirošime pleni na prvi pogled. Lep, skladno izvajan automobil. Prefinjeni dizajn je, kažu Japanci, tradicionalni "Kodo" (u slobodnom prevodu: Duša pokreta) koji i spolja i iznutra mora da oplemeni čoveka koji je u središtu svega.

PROČITAJTE JOŠ: Test Novosti: Zabava pre svega u ovoj „mazdi”

Unutrašnjost, kombinacija vrhunskih materijala, kože, brušene kože, drveta, sa ukusno odabranim bojama, odaje utisak da se nalazite u mnogo skupljem premijum vozilu! Jer, početna cena nove "mazde 6" od 26.590 evra pomalo deluje nestvarno kada se uporedi sa (mnogo skupljom) konkurencijom. Čak i najskuplji model, kojeg smo mi imali na testu, sa "takumi" nivoom opreme, pokazuje šta znači dobar odnos cene i kvaliteta - 35.190 evra!

Sesti u jednu ovakvu limuzinu zaista predstavlja zadovoljstvo. Jasno je da i nova "mazda 6" ima obilje opreme, najnovije tehnologije počevši od beskotaknog otključavanja i zaključavanja vozila, najmodernijeg sistema radara i senzora koji asistiraju vozaču podižući ne samo kvalitet vožnje već i bezbednost (sistem "i-Activesense") na jedan viši nivo. Tu su i ventilirajuća sedišta, grejači, izuzetan audio sistem (saraund Bose sa 11 zvučnika), veliki osmoinčni ekran, naravno osetljiv na dodir... Komande na obruču upravljača, na centralnoj konzoli (jednostavno korišćenje dugmetom), izuzetna klima, mogućnost konekcije, kamera za parkiranje (prikaz od 360 stepeni), obilje prostora (međuosovinski rastojanje 2.750 mm) veliki prtljažnik (čak 522 litra) mnogo pregrada, fioka, mesta za odlaganje sitnica...

Ipak, kako se od jedne limuzine vrhunskog nivoa, a "mazda 6" to svakako jeste, očekuje komfor, udobnost, luksuz, više pažnje smo posvetili u ovom tekstu načinu vožnje, performansama, potrošnji.

Najnovija ,patetnirana "Mazdina" tehnologija nazvana "SKYACTIV" pruža izuzetne performanse i beskompromisnu uštedu goriva i intenzivira, kako japanski inženjeri s ponosom ističu vezu "Jinba Ittai" u kojoj se "sjedinjuju čovek i mašina". 


Od samog pritiska na "start/stop" dugme, prikaza najvažnijih podataka o vožnji na "hed-ap" displeju u visini očiju vozača, sve do parkiranja vozila, koje je bez obzira na dužinu od skoro pet metara, nikada lakše, jasno je da je ta veza srećnika za volanom i "šestice" nešto što se teško može opisati rečima, nešto što se mora osetiti.

"Mazda 6" ima i inteligentan sistem održavanja brzine. Sama će zakočiti, ubrzati kao i vozilo ispred. Odziv gasa, kočnica, upravljača je izuzetan. Automatski menjač sa šest brzina je besprekoran.Ukoliko poželite da sami menjate brzine tu su i polugice iza obruča upravljača.

PROČITAJTE JOŠ: Nova "Mercedes A-Klasa" na skeneru "Novosti" (FOTO / VIDEO)

Rekosmo tu je i "bezbroj" sistema asistencije vozaču. Od kočenja u izuzetnim situacijama, održavanje putanje u željenoj traci, ukazivanja na vozilo koje dolazi iz mrtvog ugla...I pogled na putni računar koji pokazuje, između ostalog i potrošnju, navući će vam osmeh na lice.

Potrošnja na našem testu nije prelazila šest litara. Po fabričkim brojkama u kombinovanom režimu vožnje se kreće oko 5,1 litar. Po najnovijim WLTP priopisima koji sa primenjuju da bi se sprečili marifetluci i manja prikazivanja potrošnje od realnih, kojima su u ranijiem periodu brojne kompanije koje prave vozila bile sklone, nova "mazda 6" ima iste parametre!

Jedna od tajni ekoniomičnosti je i sistem koji, ako to uslovi vožnje dopuštaju, ako nema potrebe za svom raspoloživom snagom, jednostavno isključi dva spoljna (od četiri) cilindra koja, naravno, potpuno neprimetno, uključi kada dodate pritisnete papučicu gasa..

Od opreme, da ponovimo, "mazda 6" jednostavno "nema šta nema" pa čak i pogon na sva četiri točka.

TEHNIČKI PODACI

DUŽINA: 4.805 mm

ŠIRINA. 1.840 mm

VISINA: 1.475 mm

MEĐUOSOVINSKO RASTOJANJE: 2.750 mm

MASA: 1.714 kg

PRTLJAŽNIK: 522 lit.

MOTOR: 2.2 CDI 184

ZAPREMINA: 1.998 ccm

BROJ CILINDARA: 4

SNAGA: 184 KS

OBRTNI MOMENT: 445 nm

POTROŠNjA: Lit./100 km

GRAD: 5,9

VAN GRADA: 4,5

KOMBINOVANO: 5,1

EMISIJA CO2: 133 gr/km

REZERVOAR: 62,2

CENA: Od 26.590