ULAZIMO u novi "micibiši eklipse kros", podešavamo sedište, retrovizore, volan, lako, jednostavno...Pogled,kratak, prvi na kokpit...zadovoljni smo viđenim - i startujemo mašinu prtiskom na dugme...Uključuju se automatska svetla ali i ranije podešeni radio...

"Biti isti, biti poseban, biti samo svoj"...Cane, Partibrejkerski.

Kakav lajtmotiv za testiranje "Micubišija", novog SUV čuvene japanske fabrike snova na četiri točka. Fabrike koja je sinonim za reli, za of-roud vožnju, terence ekstra sposobnosti...

Pročitajte još - "Micubiši eklipse kros" u Srbiji

U doba kada je "Micubiši " carevao u ovom segmentu ( ko je mogao da zamisli terenac a da nije "pajero"?) postojale su svega dve tri kompanije koje su bile ozbiljniji takmaci, rivali na tržištu. Danas, kada ovaj segment vozila poslednjih godina raste dvocifrenom stopom, i kada je svako četvrto-peto vozilo prodato u svetu, ali i kod nas, neko iz familije "SUV", krosovera,nižih ili viših kategorija, jasno je da "Micubiši" mopra da uloži svo znanje svojim inžewera i umešnost dizajnera i majstora da iz svoje radionice, iznedri ponovo, vozilo koje će u svom segmentu postavqati standarde.

"Micubiši eklipse kros" je moderan, savremen krosover, pozicioniran između dva "Micubišijeva" modela "ASX" i "autlendera".Kako Japanci ističu imali su dva osnovna tri osnovna zadatka u pravljenu ovog modela. Da u njega utkaju ogromno iskustvo, da naprave robustno, ali skladno i dopadqivo vozilo i da u kabinu bude dovoljno prostora (velika mana mnogih krosovera ove i niže kategorije).


Dizajn je originaan, a to je u vreme prave "poplave" krosovera i SUV vozila ,nešto što sigurno nije ni malo lako izvesti. Unutrašnjost vozila je moderna, materijali su lepi, prostora za vozača i putnike ima sasvim dovoljno, baš kao i brojnih mesta za odlaganje raznih sitnica neophodnih za savremene porodice koje i na kraća putovanja, izlete idu sa mnoštvom "džidža-bidža", raznoraznih uređaja, flašicama vode kao da su krenuli putevima "Sahare" gde nema ni oaze akamoli benzinskih stanica na "svakih sto metara" kao kod nas naprimer...

"Micubiši" se ne razlikuje od konkurencije po nameri da novim sistemima asistencije olakša "posao" vozaču. Tu je sve , od uočavawa vozila iz mrtvog ugla, pomoći pri parkiranju, kamere za vožnju unazad, pomoći pri kočenju u iznenadnim situacijama..Navigacija, vrhunski audio sistem, sve se to već nekako podrazumeva i sve zahtevniji kupci se više i ne osvrću (naravno, pričamo o platežnom kupcu a ne prosečnom srspskom vozaču)na vozila koja nemaju veliki tač-skrin ekran ( u ovom automobilu je od 7,0 inča sa trodimenzionalnim "3D" prikazom, mogućnost "konekcije" sa smart telefonima i sličnim čudesima modernog automobilskog doba. I opet je tu "Micubiši" uspeo da napravi razliku od konkurencije. Sve je to isto, ali ipak posebno, "micubišijevsko".na obruču volana "polugice" na konzoli pored desne ruke vozača ekrančić, kao na lap-topu "miš", komande možete i tako da koristite, a imate ih i na tač skrin ekranu, na obruču volana...

Tu je i "komanda" ,izdvojena posebno za "of-rou" vožnuju. Svakako, segment na koji su u "Micubišiju" . Radi se o takozvanom "S-AWC sistem", koji apsolutno poboljšava performanse vozila u krivinama, pri čemu u standarnom automatskom modu odnos prenosa snage između osovine napred i nazad je 80/20 odsto ( mada u nekim situacijama može biti i 55/45 odsto).

Ukoliko se odlučite za mod za sneg, odnos se može promeniti do 45/55 odsto, a u režimu za makadam raspodela snage, tj. obrtnog momenta po osovinama, kreće se od 70/30 odsto do 40/60 odsto. Vaše je dakle, samo da izaberete žeqeni mod.Ostalo radi "micubiši".U svakom trenu imate utisak da se nalazite u vozilu skrojenom baš po vama, da nema dva takva. Što bi rekao čuveni Klarkson iz Top gira iz najboljih dana " Zadovoljstvo u vožnji je zagarantovano, a to je ono što kada sve saberete prodaje automobile".

Pod haubom se nalazi potpuno novi 1,5 litarski četvorocilindarski turbo-benzinski motor , kažu novi ponos kompanije "Mitsubishi Motors".

On može da bude uparen sa manuelni šestostepenim menjačem ili automatskim CVT osmostepenim menjačem kojeg smo mi imali na testu. Ergela od 163 "konja" je dostupna pri 5.500 obrtaja u minutu, a maksimalni obrtni moment iznosi 250 Nm dobijenih u rasponu od 1.800 do 4.500 o/min.

"Eclipse Cross" kupcima u Srbiji je dostupan u četiri nivoa opreme "Invite", "Invite+", "Intense" i "Instule". Cena modela sa "Invite" paketom opreme iznosi 21.990 evra sa uračunatom garancijom od 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara.

Tehnički podaci

DUŽINA: 4.405 mm

ŠIRINA:1.805 mm

VISINA.1.685 mm

NAJNIŽE ODSTOJANjE OD TLA:183 mm

MINIMALNI RADIJUS OKRETANjA:5,3 m

PRTLjAŽNIK:341/448 lit.

MASA:1.425 - 1.520 kg

POTROŠNjA:Lit./100 km

GRAD:8,2

VAN GRADA:6,2

KOMBINOVANO:7,0

0-100 km/č:9,8 sek.

MAKSIMALNA BRZINA.200 km/č.

EURONCAP TEST:5 zvezdica

CENA: od 21.990 evra