VOZILA bez štetnih izduvnih gasova će se podrazumevati u takozvanim "pametnim gradovima budućnosti". Biće sposobna da bez vozača dođu do putnika, deliće ih više korisnika da bi se povećala iskorišćenost, a podrazumeva se da budu povezana međusobno sa što većom bazom podataka preko koje će moći da svojim putnicima na primer rezervišu sto u restoranu, kupe avionsku kartu, provere koje namirnice nedostaju u frižederu ...

Naravno, sve velike kompanije koje proizvode vozila imaju i veoma značajan segment komercijalnih vozila. Brojne su vizije koje smo do sada imali priliku da vidimo, koje pokazuju kako bi trebalo da izgleda transport robe, pre svega u gradovima u bliskoj budućnosti.

Pročitajte još - TESTIRAMO ZA VAS: Novi "Reno senik enerdži TCE 160 initiale Paris" (FOTO)

Ovog puta predstavljamo koncept koji je na velikom sajmu zu Hanoveru, predstavio "Reno" nazvan "EZ-PRO".

Radi se o autonomnom, električnom, povezanom i deljenom konceptu "robo-kontejnera", koja predstavlja veoma prilagodljivia rešenja "za poslednju fazu dostave" za sve vrste profesionalaca.

Usluge takozvane "poslednje faze dostave "su najveća potencijalna prepreka profesionalnim dostavljačima u razdoblju kada "e-trgovina" beleži vrtoglav rast, kupci žele isporuku odmah, aprodavci trebaju da smanje troškove dostave, pri čemu gradovi nastavljaju da traže nove načine za nošenje sa sve gušćim saobraćajem i gužvama.

"EZ-PRO" je koncept koji se sastoji od autonomnog vodećeg kontejnera i robotizovanih kontejnera bez vozača. U "Renou" veruju da upravljanje "posljednjom fazom dostave " neće biti potpuno autonomno jer će ljudi u bliskoj budućnosti i dalje predstavljati suštinu usluga prevoza.

Zato je u vodećem, prvom kontejneru vozila "EZ-PRO " smešten "upravnik" koji nadgleda dostavu robe i usluga kao i celokupnu svoju flotu. Oslobođen napora vožnje, kažu u Renou, upravnik sada može da se usredsredi na druge zadatke kao na primer na nadzor nad planiranjem rasporeda i robo-kontejnerima bez vozača, osiguravanje efikasne i prilagođene usluge kao što su lična, ili "premijum" dostava namirnica ili dostava lomljivih predmeta.

"EZ-PRO" upravniku nudi sigurno i ergonomično rešenje, što dokazuju ulazak spreda, upravljanje džojstikom, i upravljanje na sva četiri točka za lakše manevrisanje.

Robo-kontejneri bez vozača mogu se ili međusobno pratiti u konvoju ili se kretati nezavisno jedan od drugog. "EZ-PRO" se odlikuje prilagodljivim modulima koji ispunjavaju najrazličitije potrebe kupaca.

Konvoj kontejnera koji kreću iz istog središta i kojima upravlja isti logistički operater može nositi različite vrste robe. Svaka odeljak ima svog vlasnika, temu, klijente i mesto dostave. Međutim, njima se upravlja iz iste električne, autonomne platforme. Osim toga, svaki kontejner može da izvrši niz isporuka za jednu internet prodavnicu, a zatim niz isporuka za drugu prodavnicu. Takvim deljenjem kontejnera povećava se produktivnost i smanjuju troškovi.

Primaoci će moći da odaberu željeno vreme i mesto dostave. Krajnji korisnik će moći da bira da li želi da mu paket predaupravnik ili želi da ga preuzme iz samoposlužnog ormarića robo-kontejnera bez vozača. Tim ormarićima dostupnima 24 sata dnevno, svih sedam dana u nedelji primaoc može pristupiti putem aplikacije na mobilnom telefonu.

Kupci će moći da prate svoj paket u stvarnom vremenu putem notifikacija na mobilnom telefonu.

Pročitajte još - LIMUZINA ZA SLADOKUSCE: "Reno megan grand kupe" na skeneru "Novosti" (Foto)

"EZ-PRO "je dizajniran tako da smanji vizuelni uticaj i poboljša integraciju kontejnera sa vizurama gradova. Zahvaljujući satenskom laku karoserije, poklopcima točkova kao i sjajnim površinama koje se otvaraju i uopšteno reflektujućoj karoseriji kontejnera u gradu izgledaju nenametljivo.

Poslednja faza dostave čini čak 30 odsto saobraćaja u gradovima – to je opterećenje koje "EZ-PRO" može da smanji zahvaljujući mogućnostima deljene dostave i autonomne vožnje kao i fleksibilnosti. Na ovaj način će doprineti smanjenju broja vozila na putu u vreme najvećih gužvi kao i umanjiti učestalost zastoja usled loših vozačkih navika ili zbog loše parkiranih dostavnih vozila. Protočnost saobraćaja će se takodje povećati zahvaljujući povezivanju robo-vozila sa gradskom infrastrukturom, kao što su semafori i centar za nadzor saobraćaja.