KIJA STINGER: Gran-turizmo iz Koreje
31. 08. 2018. u 23:46
''Kija'' je još jednom pokazala u kakvog automobilskog giganta je izrasla! Moćna "kija stinger", sportska "gran-turizmo" limuzina iz Koreje osvaja na prvi pogled i oduzima dah
Dizajniran u Frankfurtu, potvrdu vrednosti je dokazivao i na Nirburgringu a od nedavno je i na tržištu Srbije!
Početna cena 45.990 evra ( uz promotivni popust od 5.000 evra)je novac za koji ne možete kupiti ni jednu drugu "aždaju" istih ili bar približnih perfomansi!
"Stinger" je pravi "gran-turizmo, naslednik nezaboravnih, snažnih, elegantnih automobila, koji sa stilom prevoze vlasnike, pri visokim brzinama. Novi model ima izgled za kojim se svi okreću , dovoljno prostora za pet osoba i njihov prtljag, te stabilnu, bezbrižnu vožnju, izvanrednu upravljivost i pogon na zadnje točkove.
Od koncepta do serijske proizvodnje "Kijin" koncept "GT" je dobio ime "Stinger" po uzoru na koncept "GT4 stinger", premijerno predstavljen na Salonu u Detroitu 2014.


Ključ njegove impozantne pojave na putu su njegove proporcije – dug poklopac motora i kratak prednji prepust (830 mm), produženi međuosovinski razmak (2.905 mm), što omogućava prostranu kabinu, te dug zadnji prepust (1.095 mm) sa snažnim, širokim ramenima.

Na zadnjem kraju smeštene su čak četiri metalne izduvne cevi.
Stingerova luksuzna sedišta mogu biti presvučena crnom ili smeđom veštačkom kožom, sa opcionalnom pravom kožom u dve boje. GT-Line verzije standardno nude crno kožno tapaciranje sa sivim šavovima, dok GT verzije dolaze sa mekom crnom ekološkom Nappa kožom.
Kod GT Line i GT verzije na raspolaganju su i dva paketa boja (sivi i crveni), sa dvobojnom kombinacijom (crno-siva ili crno-crvena) tapaciranja sedišta, naslona za glavu i vrata. Kupci Stingera mogu birati između devet metalik i bisernih boja karoserije.
Prema očekivanjima u Evropi će najpopularniji motor biti 2,2 turbodizel motor, koji proizvodi 200 KS pri 3.800 obrtaja u minuti. Njegov najveći obrtni moment iznosi čak 440 Nm i to u intervalu od 1.750 do 2.750 o/min, što vozilu omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,7 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 225 km/h.

GT verzije uvek pokreće 3,3-litarski motor sa turbopunjačem, koji ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 4,9 sekundi, što znači da je to najbrža serijska ''ќija'' ikada. Sa tim motorom Stingerov se brzinomer zaustavlja na 270 km/h.
Stinger donosi 2. generaciju Kijinog 8-stepenog automatskog menjača, koji je serijski kod svih motora. 8-stepeni automatik, koji je Kija sama razvila, vozače nagrađuje trenutnim menjanjem brzina i manjom potrošnjom goriva. Stingerov menjač može se pohvaliti konverterom obrtnog momenta CPA (Centrifugal Pendulum Absorber ), koji se koristi u vazduhoplovstvu i moto-sportu, a smanjuje torzione vibracije na pogonskom sklopu. Menjač omogućava izbor pet načina menjanja brzina i ubrzavanja (kao i načina upravljačke asistencije), koji vozači biraju u elektronskom meniju (Drive Mode Select). Vozači mogu koristiti unapred podešen automatski prenos ili mogu menjati brzine pomoću komandi pored upravljača.
"Stinger" je "Kijina" prva limuzina, koja nudi zadnji pogon ili pogon na 4 točka.
"Stinger" donosi i elektronski podesiv sistem ECS ( Electronic Controlled Suspension). Sistem, koji se na vozačeve inpute uvek odaziva predvidljivo, podešava se preko Drive Mode Select-a s obzirom na vozne uslove i vozačev način vožnje...
"Stinger" nudi "Kijine" najnovije napredne sistem asistencije ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), koji su deo "Kijinog" podbrenda DRIVE NjiSE. Isti utelovljuje Kijinu filozofiju stvaranja pametnih, sigurnih vozila sa aktivnim bezbednosnim tehnologijama, koje su namenjene izbegavanju sudara ili barem ublažavanju posledica sudara.
Stingerova pasivna bezbednost unapređena je karoserijom napravljenom od čelika visoke tvrdoće (AHSS) i sa standardnih sedam sigurnosnih vazdušnih jastuka.
TEHNIČKI PODACI:
* Dužina 4.830
* Širina 1.870
* Visina 1.400
* Međuos. razmak 2.905
Иван
01.09.2018. 08:25
Превише изгледа као Мондео, за једног ГТ-а. Никакве линије са стране, тотално лењ дизајн.
46 hiljada evra!?
докле ће да користе мицубишијеве моторе из 90-их, докле???
Komentari (3)