Opel i Voksal su deo grupe PSA već 12 meseci, koja ih je preuzela od Generalmotors-a, – i na putu su da ispišu uspešnu priču povratka.

Prošle nedelje, kompanija je predstavila polugodišnji profit1 od 502 miliona i operativni slobodan protok novca od oko 1,2 milijarde evra. Udruživanjem sa PSA grupom, 1. avgusta 2017. je omogućilo stvaranje evropskog šampiona.Sa "PACE!" strateškim planom, koji je izvršni direktor Opela, Mihael Lohšeler predstavio samo 100 dana kasnije, 9. novembra 2017. kompanija Opel je najavila da će biti profitabilma, električna i globalna.

- Mi smo u potpunosti drugačija kompanija od one pre 12 meseci. Profitiramo zbog činjenice da smo deo uspešne PSA grupacije- rekao je izvršni direktor Opela, Mihael Lohšeler.

Posle samo jedne godine kao deo PSA grupacije, Opel i Voksal ponovo pozitivno posluju. Operativna marža za prvu polovinu 2018. godine iznosi 5,0 odsto. Konkurentnost proizvodnih postrojenja širom Evrope je značajno poboljšana. Zajedno sa socijalnim partnerima, menadžment Opela je dostigao sporazume o učinku u svim svojim evropskim fabrikama. Ovo je već dovelo do novih investicionih odluka i raspodeli proizvoda širom Evrope.

Na primer, nova korsa - takođe i kao električna verzija – će se proizvoditi isključivo u španskoj fabrici u Saragosi. Sledeća generacija modela vivaro će sići sa proizvodnih traka u Lutonu u Engleskoj, od 2019. godine. Proizvodnja SUV modela Grandland X će započeti u Ajzenahu ) od sredine sledeće godine – uključujući i hibridnu verziju koja će uslediti od 2020. godine. Dodeljene su i lokacije za proizvodnju novih delova motora i menjača u fabrikama Tiči u Poljskoj, Aspern u Austriji i Šentgothard u Mađarskoj. Detalji planiranih inversticija u Riselshajmu i Kajzerslauternu će biti naknadno objavljeni.

Uspešna integracija u PSA grupaciju se takođe oslikava i na inženjersku organizaciju. Centar u Riselshajmu igra bitnu ulogu za kompaniju i doprinosi sa tipičnim Opelovim vrlinama mreži globalnog razvoja grupe. Sa 15 centara nadležnosti za različite oblasti tehnologije i odgovornosti za razvoj lakih komercijalnih vozila kao i nove generacije benzinskih agregata sa 4 cilindra, inženjerski centar u Riselshajmu preuzima globalnu odgovornost za celu PSA grupaciju. Pored toga, sva nova Opel vozila će u budućnosti biti razvijena u Riselshajmu.


Uspešni novi modeli – elektrifikacija game proizvoda

Saradnja između razvojnih timova je dobro primljena od strane kupaca. Sa modelima krosland X, moka X i grandland X, Opel i Voksla se odlično pozicioniraju u rastućem SUV tržištu i vodeći su u evropskom SUV B segmentu, između ostalog. Brendovi Opel i Voksal na taj način doprinose uspešnoj SUV ofanzivi PSA grupacije sa X porodicom. U prvoj polovini 2018. godine, modeli oba brenda su prodati u 167.200 primeraka.

Nakon lansiranja sportske Insignije GSi, kompanija će takođe predstaviti i GSi verziju modela korsa u drugoj polovini godine. Sledeće godine, uslediće nova Corsa – uključujući i električnu verziju koju pokreću baterije u 2020. godini, što će značiti da će Opel imati 4 elektrifikovana vozila u ponudi 2020. Do 2024., elektrifikovana verzija će biti dostupna za sve putničke automobile u Evropi, na baterije ili kao plug-in hibrid. Ovo će biti omogućeno korišćenjem platformi PSA grupacije za više vrsta pogona.

Sa novim uvoznicima u Maroku, Tunisu, Južnoafričkoj Republici i Libanu, kompanija nastavlja sa ciljem da udvostruči prodaju izvan Evrope do 2020. Opelovi modeli će biti sastavljani u Namibiji od druge polovine godine. Do sredine sledeće dekade, više od 10 procenata Opelove prodaje će biti generisano van Evrope.