Robustan, dopadljiv, ali i ekonomičan

P. Ž.

24. 05. 2018. u 22:28

Novi "Dačija daster", terenac koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim

Робустан, допадљив,  али и еконoмичан

DRUGA generacija "Dačijinog" bestselera (prodat u više od dva miliona primeraka širom planete) dokaz je da rumunski automobilski gigant pod okriljem "Renoa" napreduje brzinom munje. Jer, ako je neko i imao šta da zameri prvoj generaciji terenca (na primer, nešto siromašniju opremu), sada je ostao bez ikakvih argumenata.

Novi "daster" je dizajnerski doteran tako da je zadržao karakterističnu robustnost i originalnost, ali je sada skladniji, atraktivniji, jednostavno lepši i spolja i iznutra. "Daster" je terenac koji će privući poglede prolaznika, odlično se snaći u gradskim uslovima, a još bolje na "of-roud" terenima.

Prvi susret sa ovim SUV predstavnikom karpatske fabrike imali smo poslednjih dana zime na obroncima Stare planine - pogon na sva četiri točka, odličan dizel agregart, najviši paket opreme. Sada, na višednevnom testu "Novosti", imali smo model s pogonom na prednje točkove i novim benzinskim motorom, 1,2-litarskim , sa četiri cilindra, koji razvija respektabilnih 125 "konja", uz obrtni moment od 205 Nm.

Ovaj turbo benzinac najnovije generacije odlično "vuče", kako na otvorenom, tako i na auto-putu, a pri tome je ekonomičan. Prema fabričkim podacima, potrošnja u kombinovanom režimu vožnje je 6,2 litra na 100 pređenih kilometara. Mi smo bez problema uspevali da imamo dosta nižu potrošnju od fabričke zahvaljujući odličnom sistemu start/stop, ali i preciznim korišćenjem izuzetnog šestostepenog menjača.

Upravljački sistem je, čini nam se, nešto što će vam odmah pokazati da se nalazite u znatno boljoj mašini nego što je to bio prethodni model. Cela kabina je uređena s mnogo više ukusa, a raspored komandi je moderniji i logičniji. Sve što očekujete da moderan automobil ima - tu je, od klima-uređaja do ekrana osetljivog na dodir, kamere za vožnju unazad, navigacije, odličnog audio-uređaja... I materijali kabine su na znatno višem nivou nego što je to bio slučaj u prethodnom modelu. Nema jeftine plastike, sve je bar za "koplje" bolje i skuplje nego što se to očekuje od vozila čija početna cena iznosi 11.990 evra.

Vozilo na testu, koje je dodatno ukrašeno i bul-barom i pragovima, sa jednom od brojnih novih boja karoserije i najmodernijim benzinskim motorom, košta 13.990 evra, a od opreme nema šta nema.

Pored benzinca na našem testu od 1,2 litra, tu je i provereni benzinac od 1,6 litara Sce, sa 115 KS, a za one koji i pored svega više vole dizelaše, tu je jedan od najboljih motora u kategoriji - već legendarni 1,5 DCi sa 110 KS.

Najskuplja verzija benzinca s pogonom na sva četiri točka košta 17.790, a dizelaša 18.190 evra. To je, čini se, i najveća glavobolja za konkurenciju, jer SUV takvih mogućnosti i nivoa opreme, po toj ceni nema niko od konkurenata.


BROJKE

6,2 litra je prosečna potrošnja testiranog modela

11.990 evra je početna cena

13.990 evra je cena testiranog modela


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (4)

Vaske

24.05.2018. 23:39

Žao mi je što neznate o čemu pišete, ti je ljudi samo Dačija i tu nema ničega što krasi savremene automobile !!! Imam priliku da često upravljam Dačijom Sandero, najbliži opis vozila je Zastava 90' u 2018. godini, ako ne i gore, ako neko želi mogu da opišem svoje navode !?!?

Vaske

24.05.2018. 23:42

Moram da dodam, ako ne znate šta da kupite pogledajte Opel Krosled ista cifra, sa mnogo boljim karakteristikama, gotovo u svim segmentima.