Robustan, dopadljiv, ali i ekonomičan
24. 05. 2018. u 22:28
Novi "Dačija daster", terenac koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim
DRUGA generacija "Dačijinog" bestselera (prodat u više od dva miliona primeraka širom planete) dokaz je da rumunski automobilski gigant pod okriljem "Renoa" napreduje brzinom munje. Jer, ako je neko i imao šta da zameri prvoj generaciji terenca (na primer, nešto siromašniju opremu), sada je ostao bez ikakvih argumenata.
Novi "daster" je dizajnerski doteran tako da je zadržao karakterističnu robustnost i originalnost, ali je sada skladniji, atraktivniji, jednostavno lepši i spolja i iznutra. "Daster" je terenac koji će privući poglede prolaznika, odlično se snaći u gradskim uslovima, a još bolje na "of-roud" terenima.
Prvi susret sa ovim SUV predstavnikom karpatske fabrike imali smo poslednjih dana zime na obroncima Stare planine - pogon na sva četiri točka, odličan dizel agregart, najviši paket opreme. Sada, na višednevnom testu "Novosti", imali smo model s pogonom na prednje točkove i novim benzinskim motorom, 1,2-litarskim , sa četiri cilindra, koji razvija respektabilnih 125 "konja", uz obrtni moment od 205 Nm.
Ovaj turbo benzinac najnovije generacije odlično "vuče", kako na otvorenom, tako i na auto-putu, a pri tome je ekonomičan. Prema fabričkim podacima, potrošnja u kombinovanom režimu vožnje je 6,2 litra na 100 pređenih kilometara. Mi smo bez problema uspevali da imamo dosta nižu potrošnju od fabričke zahvaljujući odličnom sistemu start/stop, ali i preciznim korišćenjem izuzetnog šestostepenog menjača.
.jpg)
Upravljački sistem je, čini nam se, nešto što će vam odmah pokazati da se nalazite u znatno boljoj mašini nego što je to bio prethodni model. Cela kabina je uređena s mnogo više ukusa, a raspored komandi je moderniji i logičniji. Sve što očekujete da moderan automobil ima - tu je, od klima-uređaja do ekrana osetljivog na dodir, kamere za vožnju unazad, navigacije, odličnog audio-uređaja... I materijali kabine su na znatno višem nivou nego što je to bio slučaj u prethodnom modelu. Nema jeftine plastike, sve je bar za "koplje" bolje i skuplje nego što se to očekuje od vozila čija početna cena iznosi 11.990 evra.
.jpg)
Vozilo na testu, koje je dodatno ukrašeno i bul-barom i pragovima, sa jednom od brojnih novih boja karoserije i najmodernijim benzinskim motorom, košta 13.990 evra, a od opreme nema šta nema.
.jpg)
Pored benzinca na našem testu od 1,2 litra, tu je i provereni benzinac od 1,6 litara Sce, sa 115 KS, a za one koji i pored svega više vole dizelaše, tu je jedan od najboljih motora u kategoriji - već legendarni 1,5 DCi sa 110 KS.
Najskuplja verzija benzinca s pogonom na sva četiri točka košta 17.790, a dizelaša 18.190 evra. To je, čini se, i najveća glavobolja za konkurenciju, jer SUV takvih mogućnosti i nivoa opreme, po toj ceni nema niko od konkurenata.
.jpg)
BROJKE
6,2 litra je prosečna potrošnja testiranog modela
11.990 evra je početna cena
13.990 evra je cena testiranog modela
Vaske
24.05.2018. 23:39
Žao mi je što neznate o čemu pišete, ti je ljudi samo Dačija i tu nema ničega što krasi savremene automobile !!! Imam priliku da često upravljam Dačijom Sandero, najbliži opis vozila je Zastava 90' u 2018. godini, ako ne i gore, ako neko želi mogu da opišem svoje navode !?!?
Moram da dodam, ako ne znate šta da kupite pogledajte Opel Krosled ista cifra, sa mnogo boljim karakteristikama, gotovo u svim segmentima.
Skup i ne vredi toliko...za 18.000 imas i tucson dizel u manjoj opremi ali...
Dal ste,šta ste?
Komentari (4)