Hibrid sa dizel motorom!
23. 05. 2018. u 23:07
Novi "Kija" ekološki pogon, koji će biti znatno jeftiniji od dosadašnjih. Prvi model u koji će se ugrađivati je "sportidž"
KOMPANIJA "Kija motors" u drugoj polovini godine predstaviće prvi dizel laki hibridni pogon kao prvi korak u najavljenoj "Kijinoj" elektrifikaciji.
Bitno je to što će ovo biti cenovno dostupna tehnologija koja može da se ugradi u postojeća vozila, koju sebi može priuštiti širi krug kupaca. Takozvana EcoDynamics+ tehnologija lakog hibrida nudi ubedljiv odnos troškova i performansi u odnosu na klasične hibridne sisteme. Kompaktna priroda komponenti znači da ova nova tehnologija može lako da se ugradi u postojeće vozilo i u konstrukciju pogona bez zadiranja u praktičnost ili raspored u vozilu. "Kijin" pogonski sistem lakog hibrida je stvoren da postane nevidljiv deo života vlasnika, bez ikakvog priključivanja ili punjenja.
"Kija sportidž" će biti prvi model, koji će da nudi novi EcoDynamics+ dizel laki hibridni pogon ove godine. Novi Kia Ceed, treća generacija, biće sledeći model, koji ovaj pogon dobija u 2019. godini.
Novi pogon je, rekosmo, prvi korak u ostvarivanju "Kijine" strategije elektrifikacije do 2025. godine, a 48-voltni pogon lakog hibrida je prva nova tehnologija, koju će "Kija" predstaviti kao deo svoje šire strategije elektrifikacije svoje gama modele. Predstavljanje novog 48-voltnog pogona znači da je "Kija" prvi proizvođač, koji u svojoj ponudi nudi kupcima hibridna vozila, plug-in hibride, 100 odsto električna vozila i 48-voltnu tehnologiju.
"Kija" namerava da do 2025. ponudi 16 vozila sa naprednim pogonom - pet novih hibrida, pet plug-in hibrida, pet električnih vozila i 2020. novo vozilo sa pogonom na gorive ćelije i elektromotor.
Sistem deluje u kombinaciji sa tehnologijom selektivne katalitičke redukcije (SCR), koja pomaže kod snižavanja emisija CO2 do četiri odsto po novom svetskom ciklusu merenja emisija (WLTP), i do sedam odsto po novom evropskom voznom ciklusu (NEDC).
"Kijina" tehnologija lakog hibrida koristi 0,46kWh 48V litijum-jonsku bateriju i novi starter-generator lakoga hibrida (MHSG). S elektronskom kontrolom generatora sa upotrebom invertera, sistem neprimetno preklapa između dva načina delovanja - "motor" i "generator". MHSG, koji je preko kaiša povezan sa radilicom dizel motora, tokom ubrzavanja pruža do 10 kW snage u načinu delovanja "motor", čime se snižavaju buka i emisije.
.jpg)
U načinu delovanja "generator" MHSG iskorišćava kinetičku energiju vozila prilikom kočenja i tu energiju koristi za punjenje baterije. Sistem kontroliše napredna elektronska upravljačka jedinica, koja izračunava najefikasnije iskorišćenje raspoložive energije i tome je prilagođava, uzevši u obzir preostalo vreme punjenja baterije.
"Kijin" EcoDynamics+ pogon dizel lakog hibrida deluje i sa manuelnim i sa automatskim menjačem, a može da se koristi uz prednji, zadnji ili pogon na sva četiri točka. Takođe je pogon moguće koristiti kod dizel i benzinski motor.