Novi numero uno
08. 02. 2018. u 23:07
"Reno-Nisan" izgurao VW s pozicije lidera po prodaji vozila. "Nisanova" prodaja je dostigla rekordna 5,82 miliona vozila prošle godine, dok je francuski proizvođač "Reno" prodao 3,76 miliona jedinica
Francusko-japanski automobilski savez "Reno-Nisan" postao je najveći prodavac lakih vozila u svetu u 2017. godini, nakon pripajanja "Micubiši motorsa", potisnuvši sa čelne pozicije nemački "Folksvagen ".
"Nisanova" prodaja je dostigla rekordna 5,82 miliona vozila prošle godine, dok je francuski proizvođač "Reno" prodao 3,76 miliona jedinica, a "Micubiši" 1,03 miliona, tako da je ova grupacija lane ukupno prodala oko 10,61 milion lakih vozila, izveštava agencija Rojters.
Na taj način su ova tri proizvođača potukla rekord od oko 10,53 miliona prodatih lakih vozila "Folksvagena", najvećeg svetskog prodavca u 2016. godini, u čijem su sastavu i brendovi "Audi", "Škoda", "Seat" i "Porše".
"Tojota motor", koja je 2016. godine držala drugo mesto, prodala je prošle godine 10,2 miliona automobila, ne računajući prodaju teretnih kamiona "Hino motorsa".
PROČITAJTE JOŠ: Električni skuter leti kao „motoguci“ (FOTO)
Mnogi proizvođači nastoje da povećaju obim prodaje kako bi postigli ekonomiju kvantiteta i smanjili troškove u uslovima velikih ulaganja potrebnih za razvoj automobilske tehnologije nove generacije, uključujući autonomne automobile, električna vozila i nove usluge mobilnosti.
To je bio fokus grupe "Reno-Nisan", i ključni motiv "Nisana" kada je 2016. godine preuzeo kontrolni udeo u manjem rivalu "Micubiši motorsu".
Predsednik "Reno-Nisana" Karlos Gosn obećao je da će ekonomijom obima stvoriti prednost koju će iskoristiti da udvostruči uštede na 10 milijardi evra do 2022. godine, na bazi povećanja godišnjeg obima prodaje na 14 miliona vozila.
Sličan pristup ima "Tojota", koja je takođe ušla u partnerstvo s "Mazdom" i "Suzukijem" kako bi postigla veću kontrolu troškova razvoja i promocije električnih vozila i drugih novih tehnologija.
sareni
09.02.2018. 00:18
Opste je poznato da bilo kakva proizvodna aktivnost ima jedan cilj-profit. Broj prodatih vozila je irelevantan kada znamo da su VW modeli po pravilu najskuplji u svojim klasama. Objavite podatak o obrtu ili neto dobiti jednih I drrugih pa cete videti da je razlika u korist VW nedostizna za bilo kog proizvodjaca. Uzgred pored Audija, Seata, Skode I Porsea u sastavu VW grupe su I Bentley, Bugati, Ducati, MAN, Scania, deo Suzukija ...
@sareni - Očigledno da komentator "Sareni" ne razume bazno poslovanje a kamoli vrlo kompleksno poput one u automobilske industrije... Otud takav i zaključak... Ukratko, suština nije u visini prodajne cene produkta već u proizvodnom rashodu odnosno odnosu te dve vrednosti-proizvodne i prodajne ... Kad se stvari postave u tom smeru- optimizaciji troškova Tojota je ubedljivo broj jedan a ne VW ili Reno , Nisan , BMW ..... Stoga ih ceo svet i kopira..Čuveni TPS.
@sareni - Govorio sam o profitu, a on bi trebao biti razlika izmedju prodajne I proizvodne cene. Laici kao sto je "Beli" sigurno ne znaju da je VW najveci evropski proizvodjac robota, a dobar deo koristi za sopstvene potrebe, samim tim retko koji proizvodjac moze jeftinije od njih da proizvede automobil. Osim toga porediti imidz VW I Toyote je u najmanju ruku neumesno...
Zaboravio sam Lamborghini
Beli je u pravu. Nije bitna cifra neto prodaje vec btuto zarade kad se odbiju svi troskovi poslovanja . Toyota je u tome neprikosovena. Cak je I Ford I GMC digao ruke od trke sa Toyotom.
Komentari (8)