Hjundai jonik hibrid: Eko na kvadrat
14. 04. 2017. u 22:28
"Jonik" ima koeficijent otpora vazduha od samo 0,24, što je rezultat s kojim retko ko od konkurencije može da se pohvali
JUŽNOKOREJSKI automobilski gigant "Hjundai" je hrabro zakoračio u svet "zelenih automobila". Napravio je "jonik", koji može da ima čak tri vrste pogona - hibridni, hibridni plagin i "čisto" električni.
Na našem testu, s obzirom na nepostojanje "mreže" punjača plagin hibrida i električnih automobila, imali smo, zahvaljujući razumevanju "Hjundai Srbije", model sa hibridnim pogonom koji ispunjava dva najvažnija kriterijuma automobila današnjice za većinu evropskih zemalja, ili bliske budućnosti za one zemlje (među njima je nažalost i Srbija) koje tek uviđaju višestruke koristi od ekološkog i ekonomičnog automobila kakav je "jonik".
"Jonik" je elegantan, moderan automobil. U "Hjundaiju" sa ponosom ističu da "jonik" ima koeficijent otpora vazduha od samo 0,24, što je rezultat s kojim retko ko od konkurencije može da se pohvali. Kako bi se smanjio otpor vazduha, kombinovane su inovativne tehnologije i glatke konture vozila.

Unutrašnjost vozila sledi sličnu filozofiju. Jednostavna je, čistih linija, moderna, ali krcata najsavremenijim tehnološkim rešenjima. Tu je velika, digitalna instrument-tabla, ali i tač-skrin ekran od osam inča na centralnoj konzoli. Na instrument-tabli su dostupni podaci o vožnji, brzina broj obrtaja motora, potrošnja goriva, protok energije hibridnog sistema... Ukoliko izaberete mod "sport" (drugi je "eko") menja se boja ekrana da bi se naglasile performanse...

Na tač-skrin ekranu (povezivanje sa "epl" ili "android" platformama) sasvim je nova navigacija... Naravno, sve komande su na volanu. Ukoliko imate kompatibilan mobilni telefon, postoji i platforma za bežično punjenje. Ako zaboravite mobilni u kolima, auto će vas sam podsetiti prilikom izlaska...
"Jonik", kao i svaki hibrid, ima dva motora. "Hjundai" je izabrao benzinski GDI sa direktnim ubrizgavanjem od 1,5 litara sa 105 KS (obrtni moment 147 Nm) i električni sinhroni sa stalnim magnetom od 32 kilovata i obrtnim momentom od 170 Nm. Motori, savršeno uklopljeni sa litijum-polimerskim baterijama, uz prenos snage sa šestobrzinskim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom, omogućavaju veoma zabavnu, "glatku" vožnju uz, da naglasimo, sjajan start, za koji treba zahvaliti trenutnom obrtnom momentu kojim raspolaže elektromotor.

Prosečna potrošnja se kreće oko 3,4 litra benzina na 100 pređenih kilometara, a emisija štetnih gasova je 79 grama CO2 po pređenom kilometru.
"Hjundai" nije pravio nikakve kompromise kada je u pitanju bezbednost. Korišćen je napredni čelik visoke čvrstoće, a u automobil je ugrađeno čak sedam vazdušnih jastuka. Tu je i ceo sistem kamera, senzora, naprednih radara koji vozaču "jonika" asistiraju. Tako "jonik" sam koriguje putanju ako se napusti kolovozna traka (i upozorava vozača da istovremeno), "vidi" vozila koja dolaze iz mrtvog ugla, ima napredni tempomat koji održava željeno rastojanje od vozila ispred, automatski koči kada otkrije vozilo ili pešaka kog vozač nije opazio.
Cena "jonika" u Srbiji (nažalost i dalje nema nikakvih subvencija države za kupovinu, ali ni poreskih olakšica, besplatnog parkiranja i slično) iznosi 24.990 evra.

PODACI
* 4.470 mm je dužina
* 1.820 mm je širina
* 1.450 mm je visina
* 79 g/km je emisija CO2
* 10,8 sek. je ubrzanje 0-100 km/č
* 3,4 l je prosečna potrošnja
andjela ana andja
02.05.2017. 12:18
pa ja volim sve igrice od automobila tako da mi je drago sto ste mi dali komentar hvala dovidjenja prijatno sve najbolje
Komentari (1)