Registracija u Hrvatskoj za trećinu niža
30. 09. 2016. u 21:00
Koliko koštaju godišnji troškovi papirologije za vozila preko 2.000 kubika. Kod komšija plaća se pet taksa, a kod nas potrebno čak devet uplatnica
TROŠKOVI registracije vozila preko 2.000 kubika u Hrvatskoj su niži za trećinu nego kod nas. Razlog je "porez na luksuz" koji u Srbiji plaćaju vlasnici ovakvih četvorotočkaša. Zato nedavna izjava ministra finansija Dušana Vujovića da će već od 1. januara, najverovatnije, biti ukinut namet prema radnoj zapremini automobila prilikom registracije, obradovala je mnoge vozače. Najviše one koji imaju vozilo staro i više od deset godina.
Još nije jasno kako će se procenjivati vrednost polovnih vozila. Najverovatnije, prema katalogu AMSS, slično kao kod uvoza vozila. Ako dođe do toga, oni koji poseduju starija vozila od deset, petnaest godina plaćaće znatno manje.
Kao primer često se navodi Hrvatska, koja je pre više godina ukinula oporezivanje vozila prilikom registracije na luksuz. Ukoliko bi se i kod nas primenio sličan sistem kao u Hravatskoj, ušteda vozača bi, prilikom registracije, bila i do 35 odsto!
Koristeći kalkulator registracije "Hrvatskog auto kluba" (HAK) i našeg Auto-moto saveza Srbije, za isto vozilo, proizvedeno 2000. godine, radne zapremine motora od 2.500 kubika i snage 85 kilovata "Novosti" su došle do saznanja da bi hrvatski vozač platio registraciju 1.447,32 kune, što je po kursu 29. septembra (1 kuna - 16,41 dinar) 23.748,5 dinara.Na to treba dodati i 800 kuna i dolazimo do ukupne sume od oko 38.500 dinara. Naš vozač bi za isto vozilo platio 57.191,5 dinara plus uslugu tehničkog pregleda od oko 1.200 dinara, koja je u Hrvatskoj već ukalkulisana u cenu registracije, dakle 58.391,5 dinara!
Tehnički pregled u Hrvatskoj za "naše" vozilo košta 330,62 kune, naknada za puteve je 750,35 kuna, posebna naknada za "okoliš" je 125,82 i administrativne usluge su 330,62 kune! U administrativne usluge se ubraja i dobijanje nove "saobraćajne" i tablica.

Srpski vozač mora da ispuni i plati devet uplatnih listića! Premija osiguranja je 18.135,50 dinara. Komunalna taksa (naveli smo da vozilo registrujemo na Novom Beogradu) je 3.270 dinara. Porez na kubikažu, uz sva umanjenja je 31.842 dinara, registraciona nalepnica je 204 dinara koju uplaćujete MUP i 236 dinara koje uplaćujete na račun Zavoda za izradu novčanica. Zatim sledi uplatnica od 654 dinara kojom uplaćujete MUP Srbije troškove za izradu saobraćajne dozvole. Sledi uplatnica od 660 dinara, takođe za izradu saobraćajne dozvole ali račun je Zavoda za izradu novčanica.I za nove tablice uplaćujete dve uplatnice. Jednu MUP od 1.097 dinara a drugu ZIN 1.093 dinara! Rekosmo, uz tehnički to izađe 58.391,5 dinara!
ŠTETNI GASOVI
NAČIN plaćanja dažbina prilikom registracije vozila u Srbiji je odavno prevaziđen i ne koristi ga skoro nijedna zemlja Evrope. U većini zemalja EU određuju koliko će vozač prilikom registracije morati da zavuče ruku u džep na osnovu emisije štetnih gasova motora!
običan radnik
30.09.2016. 21:31
Naši imaju više foteljaša, pa se zato mora i više plaćati.
Nisu oni bogati kao mi. Lako je nama sa nasim AV koji nas vodi u svetlu buducnost sluzenja okupatora.
Dali se iza ovoga krije povećanje cene registarcije vozila do 2000 kubika?! Mislim da jeste a cilj je da se opet napuni budžet na štetu građana pod lažnim izgovorom. To je slučaj i sa akscizama na gorivo. Ova vlada ima sreće što je cena nafte na najnižem nivou. Sada će se još i preko registracije namaći dodatna sredstav u budžet i hvaliti kako je u Srbiji " najveći i najmanji" istovremeno. Samo da se Vlasi ne dosete.
Stvarno smo lideri u regionu ...
Код браће "Хрвата " просечна плата око 800 еура а у Србији око 400 па сад видите.
Komentari (13)