Zašto je “oktavija” omiljena u Srbiji

A. P.

18. 08. 2016. u 23:07

Na našem “skeneru” češki “bestseler” s turbo dizel motorom od 150 KS

Зашто је “октавија” омиљена у Србији

Već mnogo godina kupovina “škode oktavije” u Srbiji važi za proverenu i pouzdanu kupovinu. I to ne bez razloga. Poslednja generacija češkog “bestselera” samo je potvrdila njenu reputaciju - kvalitetan automobil s najvećim kabinskim prostorom u klasi, po ceni koja je i dalje niža od mnogobrojne konkurencije.

Na testu “Novosti” našao se model s turbo dizel motorom od 2.000 kubika i 150 KS, u najvišem paketu opreme, koji od 0 do 100 km stiže za 8,4 sekunde. Ono što mnogo više impresionira je međuubrzanje. Na otvorenom drumu moćan turbo motor (ugrađuje se i u ostale marke “Folksvagen grupacije”) daje vam apsolutnu sigurnost prilikom preticanja (već na 1.750 obrtaja), dok na auto-putu putnici “ne osećaju” brzinu od 120 ili 130 km na čas.

Moćan motor lako pokreće 1.330 kg tešku karoseriju, a potrošnja na našem testu, i pored opterećenosti vozila i uslova na putu, sa uključenim klima-uređajem, nije prelazila šest litara. U šestoj brzini, na 2.000 obrtaja, spuštala se i ispod četiri litra.

Vožnja je, kao kod većine “nemaca” nešto tvrđa, ali daleko od toga da “oktavija” nije udoban auto. Proizvođač je pronašao odličan balans između upravljivosti i prijatne vožnje.

I pored toga što smo na raspolaganju imali verziju s najjačim motorom i vrhunskom opremom (sa automatskim klima-uređajem, alu-felnama...), čak i osnovna verzija “oktavije” zadovoljava većinu potreba. Za 12.900 evra dobijate moderan “Folksvagenov” turbo benzinski motor od 1.200 kubika, klima-uređaj, šest vazdušnih jastuka, ESP, disk kočnice pozadi... Najjeftinija dizel verzija od 1.600 kubika košta 14.900 evra.

Veličina je (ipak) bitna. I to u “Škodi” znaju. Kada je unutrašnjost u pitanju, “oktavija” je apsolutni vladar “golf klase” sa osnovnom zapreminom prtljažnika od 530 litara (što je čak više nego kod vozila u klasi iznad), dok na zadnjoj klupi ima prostora za kolena i glavu osoba viših od 190 cm. Ono što je takođe dobro jeste podatak da ova generacija “oktavije” nije klasična limuzina, već ima i peta vrata, pa kada oborite zadnja sedišta, dobijate mogućnost za transport kabastijih stvari. Zamerka je visok utovarni prag gepeka i činjenica da kada se sedišta obore nemate potpuno ravan prostor.

I instrument-tabla nije maštovita kao kod nekih drugih modela, ali je veoma kvalitetno urađena, u prepoznatljivom “Folksvagenovom” stilu. Plastika jeste dominantna (naročito kada je reč o osnovnom paketu opreme), što je, uostalom, isto kao kod gotovo svih konkurenata. Ipak, kod “oktavije” svi spojevi odaju utisak kvaliteta i dugotrajnosti, a sama plastika nije previše osetljiva na grebanje.

Dužina vozila ima i svoje loše strane. Preglednost unazad nije najbolja. S druge strane, zbog dobre modularnosti sedišta i volana u svim pravcima, idealnu vozačku poziciju ćete pronaći bez obzira na to koliko ste visoki, dok je multimedijalni sistem (uz doplatu) veoma lak za korišćenje.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (9)

Insbruk Štutgart

19.08.2016. 00:05

Zato što nemaju za mečke i bmw, pa kad kupe oktavije onda se prestrojavaju bez migavca i jure punim gasom po auto putu.Što nemaju u kešu nadoknade drskošću. Škodilak je čudo!

Golf?

19.08.2016. 09:06

Golf klasa je dobila naziv po golfu. Da li vam oktavija izgleda kao da je po karoseriji slicna golfu? :)

Cvb

19.08.2016. 15:06

kad bi dnevno oribao pet javnih wc-ea imali bi i u Srbiji za bmw i meckuNego lenj narod a kad odu gore provredne se

Nesa

23.08.2016. 21:50

Odakle vam to da je octavija najpopularniji auto u Srbiji? Pa to je običan Golf sa gepekom, doduše očerupani po oremi i u tehničkom smilu. Odakle vam to i da je lep? Bezvezna maska, nedoradjene ivice i smešni ukrasi (da sene izrazim grublje! Što bi moja komšinica apotekarka, na moje pitanje , zašto su baš nju kupili orekla: Pa komšija, svi kažu bolja od Pasata.

Mihajlo

29.08.2016. 23:45

@Nesa - Moj Nešo, ti si smešan, a u poznavanju automobila si kao i komšinica apotekarka.

kole

24.08.2016. 19:23

Ako ste vec testirali auto, trebalo je da ga detaljnije opisete narocito u razlicitim uslovima koriscenja. Ovako mi se cini kao da ste procitali neki test ovog auta, pa ga lose prepricali. Kako to izgledaju mastoviti instrumenti i na kojim vozilima. Cak ni cena testiranog modela nije navedena. Svaki proizvod na svetu se procenjuje na osnovu cene i onoga sto pruza. U tom odnosu je Oktavija verovatno iznad Pasata, pa je komsinica jednog od komentatora u pravu.

deki

01.09.2016. 15:17

A5 i posle ovaj zadnji model su vrhunski.Ako je jos motor 2.0 tdi ,svi daljnji komentari su suvisni.The best car!