Istraga spornih folskvagena u Srbiji: Još ne mogu da izmere prevaru

P. Ž.

19. 10. 2015. u 17:00

Dobili smo spisak brojeva šasija 11 miliona vozila za koje postoje indicije da imaju ugrađen problematični softver koji je pokazivao manju emisiju natrijum-oksida od stvarne - kažu u "Poršeu" SCG

Истрага спорних фолсквагена у Србији: Још не могу да измере превару

ZA zaposlene u "Poršeu SCG", ovlašćenom distributeru "Folksvagena" u Srbiji, pauze nema. Danonoćno rade kako bi ustanovili koliki je broj vozila, nemačkog brenda, sa "prevarantskim softverom" prodat u našoj zemlji.

- Dobili smo od centrale spisak brojeva svih šasija od 11 miliona vozila za koje postoje indicije da imaju ugrađen problematični softver koji je pokazivao manju emisiju natrijum-oksida od stvarne - kažu u "Poršeu" SCG za"Novosti" - Naše nadležne službe rade na upoređivanju brojeva šasija koje smo dobili sa onim koje smo prodali sa dizel motorom EA 189 Eu5.

U "Poršeu SCG" očekuju da će potrebne informacije, najverovatnije biti javnosti saopštene ove nedelje. Na pitanje kako će biti obeštećeni kupci ovih vozila, ali i država Srbija, nismo dobili odgovor, jer sve zavisi od odluke centrale "Folskvagena" iz Nemačke.

U međuvremenu, iz sedišta "Folskvagena" još nema preciznih informacija šta će biti sa vozilima koje imaju sporni motor. Pretpostavka je da će "softver koji daje pogrešnu sliku" biti zamenjen, naravno o trošku proizvođača.


VOZAČI NEZAINTERESOVANI

DO sada se samo nekoliko vozača javilo, saznaju "Novosti", uvozniku "Poršeu SCG", za informacije o problematičnim vozilima. Očigledno je da je kod nas ekologija i dalje "pod razno", a činjenica da su vozila "Folksavagena", prodata u periodu od 2009. do danas, tehnološki potpuno ispravna i da ne postoji nikakav bezbednosni rizik, nešto je u šta čvrsto veruju naši sugrađani, pa je zato i izostala neka, "žešća reakcija".

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (7)

Deki

19.10.2015. 17:28

neko kao sumnja u Svapska auta? kao softver ne valja cccc....u Nemackoj zivim.VW,Audi,Skoda.Bmw,Mercedes...bez premca.

Miki

19.10.2015. 22:06

Koliko li ce love da pljusnu da se ovo kako-tako zataska? Japanci i koreanci zakon.

Hemicar

20.10.2015. 01:46

Kakav natrijum oksid???? Jel Vi novinari znate sta je NOx? To nije natrijum oksid nego azotni oksid.Periodni sistem u ruke pa naucite.Stvar je u tome da VW diesel motor, koji je bio softverski nastelovan, u test uslovima daje propisanu kolicinu azotnih oksida (opasnih po zdravlje) , a u realnim uslovima voznje drasticno vecu...

Sasa

21.10.2015. 22:08

Pa o kakvoj zameni softvera vi ljudi pricate. Ovde se radi o koriscenju UREE koja drasticno smanjuje NOx. Da bi se urea koristila potreban je rezervoar, pa onda stelovanje elektronike vozila pa vrlo verovatno zamena katalizatora pa onda zamena grane auspuha, pa onda verovatno I kada bi sve to uradili verovatno bi smanjili primarne parameter vozila (manje ps / nm). I na kraju ne bi ja njima dao svoj automobil da od njega prave frankejstajna.

Dr Pera

28.10.2015. 12:52

Molim vas ovde nije reč o nikakvom natrijum -oksidu, oznaka NOx znači azotni-oksidi jer N je hemijska oznaka azota a ne natrijuma. Oznaka x znači da može azot da veže različiti broj atoma kiseonika i tom molekulu. U motorima sa unutrašnjim sagorenjem se najviše ispušta N0 i N02, azot-monoksid i azot-dioksid. Otrovni su i štetni bez dileme.

Dek stek

12.11.2015. 08:24

Prijatelj mi kaze da ostecenim strankama u Australiji daju po 1000. Dolara odstete.