Dozvola za tamna stakla 15.000 dinara
08. 10. 2015. u 23:20
Vozači koji su na prozorska okna svojih automobila stavili folije imaće dodatne troškove. Predviđeno da se traži saglasnost proizvođača. Za "šoferku" dozvoljena zatamnjenost 25 odsto
SVI vozači koji su na svoje automobile stavili folije i tako zatamnili stakla moraće da dodatno isprazne novčanike. Jer, da bi dobili, odnedavno neophodni, atest o dozvoljenoj prepravci vozila, bez koga neće moći da urade tehnički pregled a samim tim ni da registruju vozila, moraće da izdvoje i do 15.000 dinara! Tako, naime, određuju izmene Pravilnika o ispitivanju koje određuju proveru naknadno zatamnjenih stakala na vozilu.
Da bi vozač dobio neophodni atest, mora da ima saglasnost proizvođača, a spisak svih ovlašćenih organizacija koje će mu izdati potrebne dozvole nalazi se na zvaničnom sajtu Agencije za bezbednost saobraćaja. Da li će ova usluga biti naplaćivana, i u kolikom iznosu, zavisiće od proizvođača vozila.
Ni u jednom servisu koji se bavi zatamnjivanjem stakala nisu mogli da nam kažu ništa preciznije o novim propisima.
- Koliko mi znamo, zadnje staklo i ono na zadnjim vratima možete da zatamnite koliko hoćete, uostalom pikapovi i nemaju staklo - rekli su nam u jednom servisu u Beograd. - Za ta zatamnjena stakla ne treba atest, ali za prednja stakla je zakonski maksimum 25 odsto.
Kako kažu u skoro svim servisima, u narednih desetak dana očekuju se da od nadležnih stignu preciznija uputstva.
Kada pribavi saglasnost proizvođača, vlasnik vozila mora da popuni zahtev za ispitivanje prepravke vozila uz koji dostavlja odgovarajuću dokumentaciju o vozilu, opremi i delovima - piše u Pravilniku o ispitivanju . To su saobraćajna dozvola, račun, kupoprodajni ugovor, carinska deklaracija i drugo... Potrebni su podaci o vozilu koje se smatra predmetom prepravke, kao što su marka i tip vozila i osnovne tehničke karakteristike, naznaka i opis prepravke, ali odgovarajuća tehnička dokumentacija u zavisnosti od vrste prepravke.
Biće potrebno, takođe, i dokaz da je prepravka obavljena prema smernicama koje određuje proizvođač vozila ili na način za koji je proizvođač potvrdio da se može izvesti na vozilu. Traži se i izjava proizvođača, nadgrađivača, ili izvršioca prepravke o usaglašenosti prepravke sa prilogom proizvođača vozila ili ugrađenih elemenata. Sve ovo mora i da se plati, a za početak se plaća republička administrativna taksa u iznosu od 300 dinara, dok je usluga obrade dokumentacije za ispitivanje vozila 3.300 dinara.
Posle odobrenje za izmene na automobilu, obavezan je tehnički pregled. Kada to obavi, vozač dostavlja i dokaz da je platio uslugu izdavanja uverenja o ispitivanju vozila od 3.000 dinara, a zatim Agencija za bezbednost saobraćaja izdaje uverenje o ispitivanju.
Aleksandar
08.10.2015. 23:30
samo ovo da kazem..srecan sam sto sam otisao iz srb
Evo, već skidam mrežu za komarce sa prozora - dok nisu uveli taksu, atest, tehnički pregled...
A koliko košta dozvola za disanje na levu nozdrvu?
prvo su dozvolili ljudima da zatamne stakla a sada im uvode taksu,lepo nam raste bdp preko ledja gradjana srbije,jos da nam uvedu i taksu na nosenje glave na ramenima onda bi nam ekonomija bila jaca i od nemacke.tako se vodi drzava,bravo za vladu!
Naravno da podrzavam zabranu zatamnjivanja prednjeg stakla i bocnih ( vozacka i suvozacka ) A ostalo je besmisleno zabranjivati jer kako onda da se ponasaju vozaci kamoina, autobusa, kombija i pikapova ? Hocemo li sada da menjamo konstrukcije ovih vozila, jednostavno ???Ovde necu govoriti koliko zatamnjivanje zadnjih stakala smanjuje zagrevanje vozila leti ??Ovo je Srbija i nije ovo prvi zakon koji se donosi iz necijeg licnog interesa i da bude po mome pa makar puklo
Komentari (27)