Opel astra: Pravi drug na drumu!

P. Živković

30. 09. 2015. u 12:11

Nova “opel astra”, koja je nedavno predstavljena na Salonu automobila u Frankfurtu, pravi je drug na drumu

Опел астра: Прави друг на друму!

NOVA “opel astra”, koja je nedavno predstavljena na Salonu automobila u Frankfurtu, pravi je drug na drumu.

Vozač je dobio pomoćnika koji pazi da ne izađe iz kolovozne trake, ni levo ni desno. “Astra” momentalno ispravlja grešku, tako da ste uvek na idealnoj putanji. Teoretski možete i da pustite ruke, probali smo - automobil nikako neće izaći van trake. Pri tome, sedište po potrebi masira, greje ili rashlađuje vozača. “Astra” javlja ukoliko vam neko nailazi iz mrtvog ugla, ali i sprečava da se sudarite s vozilom ispred. Ceo sistem kamera i senzora zadužen je da vam pomogne da se uparkirate. Tu je i “on-star” sistem koji vozača povezuje sa internetom, a omogućava mu i non-stop vezu sa servisnim centrom. Jednostavno pritisnete dugme i dobijete savet, preporuku ili informaciju iz “Opelovog” servisnog centra.

Ukoliko se, ne daj bože, desi nesreća, sistem sam poziva pomoć!

Nova “astra” ima i sjajan sistem LED svetala koji je deo “Interlink” pametnog “matriks” rešenja “Opela”.

To u praksi znači da su vam uvek uključena duga svetla a da sistem sam “obara” svetlosni snop kada naiđe vozilo iz suprotnog smera ili kada pristignete nekog.

Pri tome, postoji i rešenje za osvetljenje uglova, krivina.

Mnoga ova rešenja već su viđenja na automobilima, ali iz mnogo viših klasa, daleko skupljih vozila nego što je nova “astra”.

Ekipa “Novosti” je među prvima, samo nekoliko dana po premijernom prikazivanju “astre” na Salonu u Frankfurtu, imala priliku da isproba ovaj dragulj iz “Opelove” riznice.

Od Beča do Bratislave, auto-putem, seoskim drumovima, kroz brdske prevoje, idilične krajeve Austrije i Slovačke, nova “astra” nas je svakim pređenim kilometrom uveravala da je “Opel” uspeo da napravi do sada svoje najbolje vozilo u ovoj klasi.

Automobil je nešto kraći od prethodne verzije, ali je u unutrašnjosti, kao čarobnim štapićem, napravljeno više mesta za petoro odraslih putnika.

Sve deluje raskošnije, bolje, skuplje. Komandna tabla i svi instrument-

-uređaji brižljivo su “skockani”. Nema suvišnih dugmića, prekidača. Sve je odmereno, na dohvatu ruke, logično raspoređeno.

Nova “astra” je za 200 kilograma lakša od prethodne verzije, a ugrađeno je mnogo više najkvalitetnijeg čelika.

Pod haubom je i nova paleta motora. Svi motori, i benzinski i dizel, u rasponu su od jednog do 1,6 litara radne zapremine.Raspon snage je od 95 do 200 “konja”.

Svi motori su izuzetno štedljivi i naklonjeni prirodi. Tako, na primer, 1,4-litarski “benzinac” sa 100 KS troši u proseku 4,32 litra goriva i emituje 96 grama ugljen-dioksida po pređenom kilometru.

Isprobali smo i verziju sa “1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo” motorom sa 200 KS i impresivnim maksimalnim obrtnim momentom od 300 Nm (sa “overboost” funkcijom). Međuubrzanje od 80 do 120 km/č u petom stepenu prenosa obavlja za samo 7,5 sekundi, uz maksimalnu brzinu (po preliminarnim podacima) od 235 km/č.

Model sa “1.6 CDTI” motorom dostupan je u tri nivoa snage, od 95, 100 i 136 KS, uz ostvarivanje maksimalnog obrtnog momenta od 320 Nm. U kombinaciji sa standardnim šestostepenim manuelnim menjačem, obezbeđuje emisiju CO2 ispod 100 grama po kilometru. Aktuelni šampion nove “astrine” porodice kada je efikasnost u pitanju je model sa 110 KS s turbo dizelom, koji troši tek 3,4 litra, uz emisiju ugljen-dioksida od 90 grama po kilometru.

Tri tipa menjača dostupna su za novu “astru”: petostepeni i šestostepeni manuelni, automatizovana “Easytronic 3.02” menjačka kutija i šestostepeni automatik s niskim stepenom trenja. Šestostepena automatska transmisija dostupna je u kombinaciji sa 1,4-litarskim turbo “benzincem” (110 kW/150 KS) i 1,6-litarskim CDTI (100 kW/136 KS).

Cena nove “astre”, kada se uskoro bude pojavila na našem tržištu, trebalo bi da se kreće oko 13.500 evra.

BROJKE:

* 200 KS ima 1.6 turbo benzinac

* 30.000 porudžbina je već stiglo

* 4.370 mm je dužina

* 1.810 mm je širina

* 1.410 mm je visina

* 3,4 litra je potrošnja dizelaša

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

не вреди

01.10.2015. 23:11

Ово је као оно ситроен кактус за 13700, мазда ЦИкс3 за 14900, а кад одете у салон, они и не наручују те моделе. И боље што их не наручују, јер НИШТА од описаног немају на себи, голе шкољке. Новинарима даје најскупље моделе, с најјачим моторима, кожом, пуном опремом, све возила преко 20 или 25.000 евра. Треба нам опис кола за 13.000 евра класе астра. Да видимо шта она има. Сигурно ништа од описане напредне технологије.

Iv

06.10.2015. 10:28

Svuda pominju kako je nova Astra laksa 200kg od stare a ne navode da je stara bila verovatno najteza u klasi, koliko je to sad teska (nisam uspeo da pronadjem na internetu) ili bar poredjenje sa konkurencijom, posto su i konkurenti u medjuvremenu "smrsali".

Alex

09.10.2015. 20:24

Taj 1.4/100ks ide ko prebijena Koza u Astri, onaj 1.4Turbo/120ks je prava stvar, sve ispod je slabo.